Nem történt (nagy) meglepetés az évad első időmérőjén. Hamilton hozta az újabb elsőséget, bár előnye a tavalyihoz képest sokat csökkent, ami reményre ad okot a futamra, hogy nem lesz olyan nagy Mercedes fölény.
A Q1-ben is volt meglepetés. A legnagyobb, hogy Fernando Alonso túljutott ezen és bekerült a Q2-be, miközben csapattársa kiesett. A beugró Giovinazzi is majdnem meglepetést okozott, mindössze 183 ezredet kapott csapattársától, aki ezzel viszont bejutott a Q2-be, míg az olasz a 16. helyen zárta a Q1-et. Magnussennek is lesz mit magyarázni. Miközben ő kiesett, a másik Haasszal Grosjean végül a 6. helyre lett jó. A többi kieső Vandoorne, Stroll és Palmer.
A Q2-ben már kezdték kicsit riadtan nézegetni az eget, a felhők vészesen közeledtek a pálya felé, de miközben később megjelent pár csepp a sisakokon, végül sem a Q2-t, sem a Q3-at nem zavarta meg eső. A Q2 meglepetését számomra a Force India szolgáltatta, mind Pérez, mind Ocon kiesett, miközben mindkét Toro Rosso továbbjutott. Kiesett még Alonso, Hülkenberg és Ericsson, így végül a két-két Mercedes, Ferrari, Red Bull és Toro Rosso mellett Massa és Grosjean jutott be a Q3-ba.
A Q3-ban Ricciardon kívül mindenkinek sikerült két mért kört teljesíteni. Ricciardo azonban talán nagyon akart bizonyítani – talán Verstappen Q2-es beszólása idegesítette fel – és ez a végén a csúnya töréshez vezetett. Az egyik jobbos kanyaron túl nagy sebességgel próbált átmenni, autója simán megúszott és végül a gumifalban kötött ki, komoly munkát adva ezzel a szerelőknek. Hamilton gyönyörű autózással biztosította be magának itteni hatodik pole pozícióját, 268 ezreddel verve Vettelt és 293-mal Bottast. A második sorba még Räikkönen tudott beférni, de ő már jelentős hátrányban még Bottashoz képest is. Mögötte Verstappen és Grosjean állhat fel a harmadik sorba, a további sorrend: Massa, Sainz, Kvyat és idő nékül Ricciardo, akinél még előfordulhat egy kis büntetés, ha az ütközés miatt váltót kell cserélni az autójában.
Az időmérő végeredménye:
Hely | Rsz | Vezető | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Kör |
1 | 44 | Hamilton | Mercedes | 1:24.191 | 1:23.251 | 1:22.188 | 14 |
2 | 5 | Vettel | Ferrari | 1:25.210 | 1:23.401 | 1:22.456 | 17 |
3 | 77 | Bottas | Mercedes | 1:24.514 | 1:23.215 | 1:22.481 | 13 |
4 | 7 | Räikkönen | Ferrari | 1:24.352 | 1:23.376 | 1:23.033 | 19 |
5 | 33 | Verstappen | Red Bull | 1:24.482 | 1:24.092 | 1:23.485 | 18 |
6 | 8 | Grosjean | Haas | 1:25.419 | 1:24.718 | 1:24.074 | 17 |
7 | 19 | Massa | Williams | 1:25.099 | 1:24.597 | 1:24.443 | 16 |
8 | 55 | Sainz | Toro Rosso | 1:25.542 | 1:24.997 | 1:24.487 | 16 |
9 | 26 | Kvyat | Toro Rosso | 1:25.970 | 1:24.864 | 1:24.512 | 16 |
10 | 3 | Ricciardo | Red Bull | 1:25.383 | 1:23.989 | 10 | |
11 | 11 | Pérez | Force India | 1:25.064 | 1:25.081 | 13 | |
12 | 27 | Hülkenberg | Renault | 1:24.975 | 1:25.091 | 12 | |
13 | 14 | Alonso | McLaren | 1:25.872 | 1:25.425 | 15 | |
14 | 31 | Ocon | Force India | 1:26.009 | 1:25.568 | 16 | |
15 | 9 | Ericsson | Sauber | 1:26.236 | 1:26.465 | 15 | |
16 | 36 | Giovinazzi | Sauber | 1:26.419 | 8 | ||
17 | 20 | Magnussen | Haas | 1:26.847 | 7 | ||
18 | 2 | Vandoorne | McLaren | 1:26.858 | 6 | ||
19 | 18 | Stroll | Williams | 1:27.143 | 7 | ||
20 | 30 | Palmer | Renault | 1:28.244 | 7 | ||
Q1 107% – 1:30.084 |