Menü Bezárás

Egy kis analízis a két napról

Megosztás:

Lement két nap és a Williams-et nem ideszámítva minden versenyző teljesített már egy-egy napot, így érdekes lehet egy kis összevetés. Nem annyira a versenyzőkre, mint inkább az autókra, motorokra vonatkozóan. Ebben a formula1.com oldal volt a segítségemre.

Elsőként a legjobb szektoridőket hasonlítjuk össze.

Az első napon – címvédőként – a Mercedes volt a bázis a grafikonban, hozzájuk viszonyítjuk a többiek eredményét – mindegy, hogy azt melyik versenyző érte el ott, ahol ketten is hajtották az autót. Ez igaz a második napra is. Szektoronként a legjobb idők:

1. szektor: 22.061 – Sainz (McLaren)
2. szektor: 29.180 – Vettel (Ferrari)
3. szektor: 26.726 – Vettel (Ferrari)

Érdekesség, hogy az első szektorban Vettelt, aki a nap legjobb körét teljesítette, nem csak Sainz tudta megverni, hanem Kvyat is a Toror Rossoval. A második szektor már a Ferrarié volt, de a McLaren és a Haas még viszonylag közel volt hozzá, ám a harmadik szektor brutális Ferrari fölényt hozott.

A második nap már az előző napi győztes Ferrari lett a grafikonban a viszonyítási alap. Szektoronként a legjobb idők:

1. szektor: 22.010 – Norris (McLaren)
2. szektor: 29.178 – Leclerc (Ferrari)
3. szektor: 26.667 – Leclerc (Ferrari)

Ahogy az első napon, ma is a McLaren-é volt az első szektor, Norris futotta itt a legjobb időt. A második és a harmadik szektro azonban már ismét a Ferrarié volt, a másodikban a McLaren, a harmadikban a Haas tudott legközelebb kerülni az olaszokhoz. Azért megjegyzem, hogy Leclerc mindhárom szektorban gyorsabb volt Vettelnél, bár összességében 86 ezreddel elmaradt tőle.

Következzen a végsebesség

Itt sem az a fontos, hogy melyik versenyző és melyik autó teljesítette a legnagyobb sebességet, kizárólag a motorokat vettük figyelembe.

Első nap

Mint látható, Honda motoros autóval érték el a legnagyobb sebességet, 324.1 km/órát (Kvyat-Toro Rosso). Második lett a Ferrari (Räikkönen-Alfa Romeo), majd a Renault (Sainz-McLaren) következett és utolsóként végzett a Mercedes (Pérez-Racing Point).

Második nap

Nagyot ugrott a Renault! Norris a McLarennel 337.2 km/órát ment, ami 8-cal több, mint a második Hondáé, ami ma is legyőzte a Ferrari motoros autókat és ismét a Mercedes lett az utolsó.

Körök száma

Első nap összesen 961 kört teljesítettek a csapatok (a grafikonban csak 950 szerepel, mert szinte mindenkinél valamiért kevesebb jelent meg).


Összességében messze a Ferrari motoros autók teljesítették a legtöbb kört, ami nem is csoda, ha azt nézzük, hogy három csapat is használja az olaszok motorját. A Mercedest ebben a mutatóban nagyon lehúzza a Racing Point a maga 30 körével. A kilenc csapatból hat futott 100 körnél többet.

Második nap 1023 kört számlált az F1.com Live timing-ja, de ha a grafikont nézem, akkor csak 1003-at (az Alfa így ki is esik a 100 kört meghaladók táborából).


Kicsit kiegyenlítettebb a helyzet, a Ferrari motoros autók kevesebbet, mások viszont többet teljesítettek, de még így is nagy előnyben vannak az olaszok.

Ennyi fért bele mára, remélem azért lehet belőle csemegézni!


Megosztás: