Menü Bezárás

Ahogy én látom

Megosztás:

Szerintem egész pofás autókat mutattak be eddig a csapatok. Persze most csak arra gondolok, ami legalább többségében hasonlít arra, amit majd Barcelonában fogunk látni. Nézegettem a bemutatókról készült fotókat és már ott lehetett látni, hogy néhány csapat egy szép, ámde semmi valóságot nem tükröző részletekkel traktált minket.

Mert ugye vannak azok, mint a Williams és a Force India Racing Point, akik betoltak a pódiumra egy 2018-as verdát az ideinek szánt festéssel. Hogy nagyobb legyen a hatás, a Racing Point még egy 2019-es első szárnyat azért ráakasztott, de azt sem értem, minek.

2018 és 2019 között látványra talán a legnagyobb változás az első szárnyakon figyelhető meg. Jöttek is szépen sorban a megközelítőleg egyforma szárnyak, mígnem mellbevágott minket a Sauber Alfa Romeo egy nagyon meghökkentő megoldással. Ezt követően kezdtem jobban figyelni a többiek szárnyát és kiderült, hogy azért ott is vannak érdekességek.

Úgy néz ki, hogy idén az lesz a trend, hogy az első kerekek szinte szabadon szállnak szembe a széllel. Azért biztosak lehetünk benne, hogy ez nem így van és a mérnökök rengeteget bíbelődtek azzal, hogy a legjobbat hozzák ki az új szabályokból. Látszólag két megoldást találtak – eddig. Az egyik, az Alfa-féle elképzelés. Itt a szárnynak a külső széle szinte nincs is. Ehhez hasonlót mutatott be a Ferrari is a Renault, de ezek azért kicsit mások.

Míg az Alfánál a külső kb 15-20 centis darab tényleg csak jelképes, a Ferrarinál és a Renaultnál ott van a szárny, de ha szemből nézzük, szinte alig látható. A Ferrarinál külön érdekes, hogy az első elemet úgy alakították ki, hogy az nem is felfelé irányítja a levegőt, inkább saját maga alá. A Renault meg csinált az első elemből egy nagy tepsit és lényegében csak négy elem funkcionál igazán szárnyként.

 

Aztán feltűnt, hogy a Toro Rossonak nagyon szép szárnya van, csak némi hiányérzete támad az embernek, ha ránéz. Hol lehet ezt majd állítani? Aztán ugyanezt fedeztem fel a McLarennél is. Aztán ma megtaláltam a megoldást egy videó képében. A Toro Rosso is pályára vitte az új gépet és részben a videón, meg az erről az eseményről készült fotókon is azt kellett lássam, hogy ez a szárny még csak nem is hasonlít a bemutatón látottakra!

Gyanítom, így leszünk ezzel a többieknél is.

Ha már Toro Rosso. Ott az oldalsó légbeömlő melletti fektetett T elem, a kaszni melletti terelő elem és a visszapillantó tükör is teljesen más lett már. Szóval, kíváncsian várom a hétfőt, hogy ki, mennyire vert át minket!

[ngg src=”galleries” ids=”1″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

További képek


Megosztás: