Menü Bezárás

Változások a Mercedesen

Megosztás:

Ugyan a Mercedes azt kommunikálja, hogy a második hétre hozott változtatások már egy hónapja kész vannak, csak éppen nem hozták el az első heti tesztre, engedtessék meg nekem, hogy ebben kicsit kételkedjek. Lehet, hogy voltak különböző variációk az új autóra, de azt gondolom, letették a voksot egy bizonyos koncepció mellett, aztán azt látták, hogy a többiek – elsősorban a Ferrari, Alfa Romeo, Toro Rosso – mást választottak és jól is működött nekik.

Így aztán előszedték a fiókból a korábban elvetélt elképzelésnek tartott ötleteket és megpróbáltak javítani rajtuk úgy, hogy azok működjenek is. Ennek eredményét láthattuk a második teszthét első napján és ezeket próbálom meg képanyaggal támogatva megmutatni.

Tulajdonképpen a két koncepció abban különbözik, hogy az eredetinél az első szárny a rá érkező levegő nagy részét a kerekek belső fele irányába próbálták terelni és mellette elég jó leszorítóerőt is termeltek. A másik elképzelés viszont elfogadja, hogy a szárny kisebb leszorítóerőt termel, azonban a levegőt inkább a kerekek külső fele irányába terelik, ezzel – állítólag – tisztább lesz a kerekek körül a levegő áramlása. Ez azonban az egész kasznira eltérő légáramlást okoz, így a Mercedesnek nagyon sokat kellett változtatni. Még összeszámolni is sokat. Az eltéréseket minden esetben a korábbi verzión jelöltem be.

1. Egy új terelőidom jelent meg a kaszni oldalán, ami az orr felől érkező levegőt próbálja meg a hűtő beömlő felé terelni.
2. A korábban is meglévő terelőidomot megnövelték, így az a levegőt jobban a beömlő alá vezeti.
3. Megváltoztatták a belső „bargeboard” oldalra nyúló elemeinek formáját és méretét. Valószínű, hogy ez együttműködve a 2-es elemmel, tovább segíti a levegő áramlását az oldaldoboz alsó része irányába.
4. Változtattak a padlólemez elején lévő kis terelőlemezek formáján. Itt is az lehet a fontos, hogy mivel a kerekek belső feléről kevesebb levegő érkezik, ennek irányítása sokkal fontosabbá vált.
5. A beömlő fölötti lemez formája nem (nagyon?) változott, azonban itt is megjelent két függőleges elem, ami összeköti a beömlővel és segít az ott áramló levegő irányításában.

6. Az alapvető és kiinduló változás! Egyrészt változott a felső szárnyelemek formája, ami így most leginkább a Renault megoldására emlékezet és a korábbival ellentétben a szárnyvéglap hátsó része nem befelé, hanem már kifelé hajlik és az ott áramló levegő irányítását azzal is próbálják segíteni, hogy a véglap felső-hátsó részéből kivágtak valamennyit, nyitottabbá téve azt a részt.
7. Kicsit meghökkentő lett az orrkúp, pedig csak annyi történt, hogy a Mercedesnél jellegzetes, az orrkúp mellett futó terelőlemez bekötését változtatták meg.
8. Az S-csatorna kilépő nyílásának két oldalán megjelent két kis terelő lemez, ami talán a levehő kiáramlását segíti, hasonlóan a Red Bull megoldásához, csak más formában.
9. Az első héten több megoldással is kisérletezett a csapat a motorborítás végénél. Hol megjelent egy T-szárny, hol nem. Erre a hétre azonban már egy duplafedeles megoldással jöttek. Sajnos lemaradt a számozás, de a HALO tetején is történt változás.

10. Megváltozott az oldaldoboz formája. Ez ott látszik, hogy a jobboldali képen az „ETR” részen szépen domborodik, míg a baloldali képen az „ONA” feliratnál jól látható egy horpadás. Ennek szerepe, hogy a doboz felett érkező levegőt jobban irányítsa a padlólemez felé, segítve ezzel a diffúzor teljesítményét.
11. És végül a padlólemezen is megjelent három függőleges terelőidom, ami a doboz teteje felől érkező levegő irányítására szolgálhat, hogy az ne a kerekek külső fel irányába menjenek, hanem belülre, a diffúzor főlé.

Na, én ennyit találtam, bár biztos van még, azonban már ez is bőven elég arra, hogy kijelenthessük, ez egy egészen más aerodinamikájú autó, mint amit az első héten láthattunk.


Megosztás: