Ha valaki azt várta, hogy a Mercedes ellenfelei közelebb kerülnek az évek óta domináló német csapathoz, azok most nagyot tévedtek. Bár a tesztek alatt folyamatosan ment a sírás a Mercedes vezetői és Hamilton részéről, mennyire le vannak maradva, azért azt sejthettük, hogy ez csak egy ordas nagy kamu, szemfényvesztés. De ami Ausztráliában történt, arra talán még a németek sem gondoltak.
A Ferrarit még a Red Bull is átugorta, és Max Verstappen is csak azért tudta utolérni Hamiltont, mert annak Mercedesén a verseny során megsérült a padlólemez. Megjegyzem, szerintem a csapat sem tudja mitől. Hamilton egyetlen olyan akcióban sem vett részt, amitől ez bekövetkezhetett, így vélhetően csak egy gyártási-szerelési hiba okozhatta a közvetlenül a kerék előtt elhelyezett kis terelő elem elvesztését. Bár a Mercedes most azt mondja, a kerékvető okozta a sérülést, én elég szkeptikus vagyok ebben, hiszen az autó egyik legkevésbé sérülésveszélyes helye ilyen szempontból a hátsó kerék előtti néhány centis szakasz. A másik verziót, hogy törmeléktől sérülhetett meg, inkább el tudom hinni.
A Ferrarinál csak egy dologban reménykedhetnek. Az utóbbi évek tapasztalat az volt, hogy ők jól kezdtek, azonban az idő múlásával egyre jobb lett a Mercedes, majd szépen állva is hagyták az olaszokat. Hátha most fordítva fog történni. Bár azért erre nem fogadnék nagy összegben. Ha az olaszok nem találják meg nagyon gyorsan a felmerült hiba okát, akkor minden esély megvan arra, hogy Hamilton és a Mercedes sokkal hamarabb behúzhatja az idei címet (is), mint korábban.
Szinte megsajnáltam Sebastian Vettelt, amikor a rádión érdeklődött a csapattól, hogy „Miért vagyunk ilyen lassúak?”. A kapott válasz – „Nem tudjuk.” – meg bizonyára nem erősítette az önbizalmát, főleg akkor, amikor a frissen igazolt, egyszezonos csapattársa, az elméletileg lassabb gumikkal simán és rohamléptekkel érte utol és csak a csapatvezetés mentette meg attól, hogy meg is előzze őt. Amit egyébként már a rajtnál megpróbált és Vettel ki is tette kicsit a partvonalra, majd össze is ért a két autó és csak a szerencsén múlt, hogy Vettel megúszta defekt nélkül.
Valtteri Bottast rengeteg jogos kritika érte az elmúlt évben, így érthető volt az öröme a sima győzelme után, de azért az egyértelműen az őt leíró újságíróknak szánt káromkodással nem tudok mit kezdeni. Tény, hogy a rajtot jobban kapta el, mint Hamilton, azonban ez a győzelem nem lett volna ilyen sima, amennyiben Hamilton autója nem sérül meg. Talán akkor is nyer, ezt nem vitatom, de azért ne szálljon már el, mert annak rossz vége lesz. Ami érdekes számomra, hogy sokáig azt hittem, Hamilton elrontotta a rajtot, ám Bottas belső kamerás felvételén látszott-hallatszott, hogy az ő Mercedes is hasonlóan indult, mint Hamiltoné.
Egész jól teljesített a középmezőny. Itt a helyezések sorrendje elég véletlen szerű lesz a jövőben, hisz ahogy láthattuk, nagyon együtt van az Alfa, a Haas, a Racing Point, a Renault és a Toro Rosso (szigorúan ABC sorrendben!!!). Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg, Kimi Räikkönen, Lance Stroll, Daniil Kvyat és Pierre Gasly között mindössze 9,8 mp volt. És talán még Lando Norris is ideérhetett volna, ha a csapata nem szúrja el kicsit a kerékcsere időzítését és nem szorul be Gasly mögé. Ezért nem tudom most hova tenni a McLarent, bár érzésre ők is ott lesznek az erős középcsapatok között. Egyedül a Williams az, ahol még csak most zajlanak a tesztelési időszakok és valamit nagyon elronthattak az autón.
Azonban az is látszott az első futamon, hogy bár sokkal közelebb tudják sokáig követni egymást a versenyzők, azaz az aero szabályok változása ebben sokat segített, azonban előzni továbbra sem lehet. Most is csak akkor történt előzés, ha abban partner volt a lassabb versenyző, vagy éppen hibázott az üldözött pilóta. Vettel például semmilyen akadályt nem gördített Verstappen elé, pontosan tudta, hogy felesleges, csak baj lehet belőle. Meglátjuk, más karakterisztikájú pályákon majd miként alakul ez, de túl sokat nem várok ezen a téren.
Tudom, hogy semmi köze a versenyzéshez, de nem tudok szó nélkül elmenni Hamilton legújabb attrakciója mellet. Történt ugyanis, hogy miután Lewis levette a sisakot egy hajháló-sapka szerű tüneményt húzott a fejére – legalább is gondolom, hogy azért a versenyen ez nem volt rajta. És ezt nem vette le a himuszok alatt, ami számomra mindenképpen visszatetsző volt.
És akkor a végeredmény:
Hely | Rsz. | Vezető | Csapat | Kör | Idő/Eltérés | Pont |
1 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 58 | 1:25:27.325 | 26 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 58 | +20.886s | 18 |
3 | 33 | Max Verstappen | Red Bull | 58 | +22.520s | 15 |
4 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 58 | +57.109s | 12 |
5 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 58 | +58.230s | 10 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | Haas | 58 | +87.156s | 8 |
7 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault | 57 | +1 lap | 6 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 57 | +1 lap | 4 |
9 | 18 | Lance Stroll | Racing Point | 57 | +1 lap | 2 |
10 | 26 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 57 | +1 lap | 1 |
11 | 10 | Pierre Gasly | Red Bull | 57 | +1 lap | |
12 | 4 | Lando Norris | McLaren | 57 | +1 lap | |
13 | 11 | Sergio Pérez | Racing Point | 57 | +1 lap | |
14 | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso | 57 | +1 lap | |
15 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 57 | +1 lap | |
16 | 63 | George Russell | Williams | 56 | +2 laps | |
17 | 88 | Robert Kubica | Williams | 55 | +3 laps | |
NC | 8 | Romain Grosjean | Haas | 29 | DNF | |
NC | 3 | Daniel Ricciardo | Renault | 28 | DNF | |
NC | 55 | Carlos Sainz | McLaren | 9 | DNF | |
Leggyorsabb kör: Valtteri Bottas 1:25.580 | ||||||
Valtteri Bottas +1 pontot kapott a leggyorsabb körért |