Na, szóval...lényeges pont az, amit írtál: nem túlterhelt, kiegyensúlyozott pedagógus=jobb munkamorál=türelmesebb, megértőbb=gyerek profitál. Ez biztos.Jadrina írta:Értem, amit írsz, Alghar, meg egyet is tudok érteni vele, csak ebben nem látom mitől fog megváltozni az oktatás színvonala. Erről mg mindig úgy gondolm, hogy kevés szó esik.
Ezek a pontok főleg a tanárok helyzetének javítására szolgálnak, ami persze, hogy fontos, azért amit te és bertone is leírtatok, hogy ha a tanárnak jó akkor a gyereknek is jobb, de ez még mindig nem garantálja a színvonal emelését. Úgy gondolom, ezzel is komoly gondok vannak és én ebben a 25 pontban nem látom a megoldást.
Óraszámcsökkentés: nem túlterhelt diák, látja, hogy van ideje másra is a tanulás mellett, könnyebben nekiáll. 6-7. órában közismereti tárgyakat tanítani horror...gyerek agya már nem igazán ott jár, fáradt.
Tananyagcsökkentés: nincs rohanás egyik leckéről a másikra. Van idő megértetni, begyakorolni az adott tananyagot. Egy példa: a "régi rendszerben", amikor a középkori várost tanítottam, egy teljes órát szántam arra, hogy egy oktatási játékprogramon keresztül mutattam be, amit előző órán megtanultunk. A gyerekek imádták. Eljátszottuk - források alapján - a középkori lovaggá ütést...megnéztük a Ryan közlegény megmentése partraszállásos jelenetét, kirakóból elkészítettük a Hagia Sophia alaprajzát és még hosszan sorolhatnám. Tudom mire van időm ma ezekből tanórán? Semmire...mert ha ezeket megteszem, nem végzek a tananyaggal az év végéig. Nincs idő kooperatív csoportmunkára (ez extrém időigényes, de marha jó), nincs idő órakeretben projektmunkára, csak délután, stb...a modern pedagógiai módszereket (amik bizonyítottak már - megöli ez a rendszer..
Ha ezek megváltoznak, az tuti, hogy pár éven belül jelentős javulás érhető el. Példa: 4 éve az osztályom a görög történelemből 3, 95-ös témazárót produkált...volt időnk mindent kibeszélni, megértetni a tanulóval. Az idei osztályom, ahol rohanni kell, mint az állat 2,77-et hozott össze. Ehhez nem kell magyarázat...illetve de. Az az osztály halványan jobb képességű diákokból állt, ami legyen mondjuk 2-3 tized jegyben...de nem 1,2.