Nigel Hill írta: ↑2021.11.26. 21:25
A lényeg, hogy meleg propaganda nincs ugyebár.
Ez a hirdetés valóban a wtf kategória.
Viszont egy dolog kikívánkozik belőlem ennek kapcsán. Éppen ma léptem ki egy cégtől, ahol az elmúlt három évben a Nike marketinganyagait fordítottam. Ennek a kilépésnek az egyik fő oka volt, hogy iszonyúan torkig lettem azzal, ahogy a Nike kezeli az elembítíkjú kérdést, amilyen anyagokat lehoznak, ahogyan célozzák ezt a fogyasztói réteget. A szövegeik, kezdeményezéseik, az általuk felkarolt személyek, akiket promóznak és akikkel interjúkat készítenek, és amilyen gyakorisággal, elképesztő.
Három évig napi szinten dolgoztam olyan szövegekkel, ahol az, hogy „Melegnek lenni bátorság. Mutasd ki a bátorságod, és hagyj nyomot magad után.” egy enyhe, random frázis volt. Úgy piedesztálra emelték, olyan torkon lenyomott, erőltetett, és fájóan egyértelműen profitorientált marketinget toltak ennek az elembítíkjúplusz közösségnek, és olyan töménységben, hogy belefáradtam. Ez valóban propaganda volt, profitorientált, célzott, és nagyon szarul (vagy hát semennyire sem) leplezett.
De a lényeg, amiért ezt most leírtam: komolyan és őszintén mondom, nektek halvány fogalmatok sincs, mi is a valós propagálás, mert nincs viszonyítási alapotok. Amiken általában pörögni szoktatok, az tényleg legfeljebb érzékenyítés és felvilágosítás, aminek semmi köze a propagáláshoz.