Lorenzóról azért mindig lehetett sejteni, hogy kényes versenyló. Vagy legalábbis abból, hogy az élmenők közül neki volt mindig a legpuhább stílusa, én mindig is erre következtettem. Biztosan voltak jó test-test elleni csatái és biztosan nyert Rossi is élen vitorlázva, de azért össze sem lehet hasonlítani kettejüket, egyértelmű, hogy ki találja fel jobban magát mindig az ilyen helyzetekben. Vagy találta, Rossiról azért már tényleg inkább csak múlt időben lehet beszélni, hiába második most a bajnokságban. Milyen fura belegondolni, hogy lassan tíz éve nem nyert bajnokságot és az elmúlt két évben összesen csak egy versenyt nyert.Phoebe írta: ↑2018.06.17. 20:26Én sem vagyok Lorenzo fan, főleg a pályán kívüli dolgai miatt, de jó motoros, csak mint kiderült most, elég kényes a motorra. Vannak akik jobban tudnak alkalmazkodni, mások kevésbé. Nyilván az ember azt várná, hogy egy igazi klasszis mindenhez alkalmazkodik.
Lorenzotól én emlékszem azért olyan versenyre, amikor test-test elleniben is erős volt, talán Philip Islanden utolsó Yamahás évében épp Marquez ellen. Ha így nézzük, azért voltak olyanok még páran akik így nyertek VB címeket pl. Pedrosa kisebb kategóriákban, de említhetném az űr motorral VB-t nyerő Stonert is, Rossinak is sok ilyen győzelme van. Hülye dolog ez, mert ha mondjuk ennyivel gyorsabb vagy a többieknél, akkor miért is maradnál ott a mezőnyben csatázni? Ha meg nem szorulsz rá a csatára, hogy derülne ki, hogy jó vagy-e benne? (itt mondjuk eszembe jutott épp idénről, hogy Lorenzo párszor azért meglepődött, amikor előzték és aztán hibázott is, amit fura volt látni pl. a Milleres előzés).
Szerintem a Ducati szépen lassan visszább fog majd csúszni. Dovi csinált tavaly nagyon látványos dolgokat és tényleg jól ment, neki szerintem kb. az volt a csúcs. Csak látva, hogy Lorenzo 2 futam alatt, hogy fölé tudott nőné, azért felmerül a kérdés, mi lett volna ha tavaly. Petruccis nem rossz srác, de szerintem nem VB alapanyag, sajnos Dovi is a tavalyi kiváló év ellenére is, inkább csak egy szorgalmas, nagyon jó versenyző, de nem igazi klasszis. Izgalmas lesz a jövő évi Honda páros az biztos. Azért remélem Marquez kerekedik majd felül, meg végre levetkőzi majd hogy 10 futamonként elborul az agya, mert amúgy fantasztikus srác. Szerintem ez a mostani Honda egy elég kényes gép, elég sokat szívnak a gumimelegítés/kopással, nekem úgy tűnik erőn felül megy vele, ezért is a sok hiba.
Ezer dolog miatt kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy a mezőny sűrűjében találod magad. Rossi mindig gyenge kvalis és még gyengébb rajtoló volt. Az első körökre állandóan visszaesett x helyet. Ebben például Lorenzo sokkal jobb volt mindig. De vissza lehet esni olyanok miatt is, mint amit Márqueztől láttunk Argentínában idén. Szóval szerintem nem feltétlenül egyértelmű az, hogy aki gyors, az jellemzően inkább a mezőny elejében van a verseny minden fázisában, aki pedig nem, annak nincs is meg a tempója hozzá.
Márquezt fantaszitkus, hogy mennyire nem kedvelem. Szerintem borzalmas versenyzői attitűdje van és borzalmas pályatárs. Éppen ezért fájó leírni, hogy a srácnál nagyobb tehetség nem tudom, volt-e valaha a sportban. Talán Mike Hailwood. De még mindig csak 25 éves és véresszájú Rossi rajongóként is azt kell mondanom, ez a fiú arra született, hogy minden rekordot megdöntsön. És ami még szarabb, hogy szerintem meg is fogja tenni Gusztustalanul nagy tehetség a srác. Crutchlow nyilatkozta pár napja, hogy a mentései miatt a mezőnyben mindenkit komplett idiótának látszik és fogalma sincs, hogy csinálja, hogy lehetetlen helyzetekben is képes nem elesni. Persze, sokat esik Márquez, de a fizika törvényei szerint nagyjából még ötször ennyiszer kéne, és mégsem. Az is egyértelmű, hogy erőn felül megy. Megkockáztatom, hogy amióta a kategóriában van, sosem ült egyértelműen a legjobb motoron.
Szerintem a Ducati nincs olyan jó motor, mint gondolod. Az egyenesekben páratlanok a csúcssebességük miatt, de a kanyarokban hagyományosan szenvednek. Ezért volt leginkább meglepő Lorenzo feltámadása, hogy a hosszú, elnyújtott közép- és gyors tempójú kanyarokkal tűzdelt Barcelonában így dominálni tudott. Amit biztosra mondanék, az az, hogy a Yamaha idén harmadik erő. Annak azért örülök, hogy Rossi legalább Vinalest azért egyelőre veri, ha már Márquezékkel nem is tudja felvenni a versenyt.