A Formula 1-ről általánosságban

Az aktuális szezon
Avatar
Nigel Hill
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2491
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2021.09.21. 19:17

Redbull írta:
2021.09.21. 17:36
https://hu.motorsport.com/f1/news/hivat ... e/6672089/


A McLaren egykori csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is az Aston Martinhoz igazolt, jelentette be a csapat kedd délután. Whitmarshnak nem kisebb feladata lesz, mint hogy segítsen Lawrence Strollnak egy világbajnoki címért harcoló csapat megalkotásában.
Hivatalos: Martin Whitmarsh az Aston Martinnal tér vissza a Forma-1-be.

Nem gondoltam, hogy Whithars valaha még visszatér az F1-be.
Sok sikert neki.
Én sem gondoltam, de ennek személy szerint nagyon örülök. Whitmarsh nekem egy szimpatikus volt. Nagyon fair és profi hozzáállása volt a McLarennél .
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 5438
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: deviáns buzi

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.09.23. 07:59



Menő videó. Szóljatok, ha valakinek kell egy rövid összefoglaló arról, hogy miről szól.

Avatar
Nigel Hill
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2491
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2021.09.23. 08:47

vollebak írta:
2021.09.23. 07:59


Menő videó. Szóljatok, ha valakinek kell egy rövid összefoglaló arról, hogy miről szól.
Én is pont tegnap néztem meg.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4025
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: trutya » 2021.09.23. 08:49

Scott Mansellnek jó kis videói vannak :) azt a papírt szívesen letölteném pdf-ben nézegetni.
Kép

Avatar
Nigel Hill
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2491
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2021.09.23. 09:35

trutya írta:
2021.09.23. 08:49
Scott Mansellnek jó kis videói vannak :) azt a papírt szívesen letölteném pdf-ben nézegetni.
Szerintem ha írsz neki, elküldi :)
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.10.14. 09:19

Azért ez elég beszédes.


Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 5438
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: deviáns buzi

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.10.14. 09:21

bertone írta:
2021.10.14. 09:19
Azért ez elég beszédes.

Ezért lesz a világ vicce, ha Hamilton nyeri a címet. Ilyen teljesítmény mellett alig pár ponttal vezeti Max a bajnokságot, állati peches idén.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.10.14. 10:38

Az is érdekes, hogy a Red Bullnak feltűnt, hogy a Mercik hirtelen gyorsabbak lettek az egyenesekben és volt is rá tippük, mitől lehet. Állásfoglalást kértek az FIA-tól, amit azok nemes egyszerűséggel ELUTASÍTOTTAK.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 5438
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: deviáns buzi

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.10.14. 10:43

bertone írta:
2021.10.14. 10:38
Az is érdekes, hogy a Red Bullnak feltűnt, hogy a Mercik hirtelen gyorsabbak lettek az egyenesekben és volt is rá tippük, mitől lehet. Állásfoglalást kértek az FIA-tól, amit azok nemes egyszerűséggel ELUTASÍTOTTAK.
Távol álljon tőlem, hogy Red Bull szimpatizánsnak tűnjek, mert a Mercedes mellett a másik legellenszenvesebb brigád, de ez nagyon alja.

Avatar
Schumixx
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1329
Csatlakozott: 2013.12.28. 20:42
Mi vagy?: Hamilton szurkoló :)

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Schumixx » 2021.10.14. 10:53

bertone írta:
2021.10.14. 10:38
Az is érdekes, hogy a Red Bullnak feltűnt, hogy a Mercik hirtelen gyorsabbak lettek az egyenesekben és volt is rá tippük, mitől lehet. Állásfoglalást kértek az FIA-tól, amit azok nemes egyszerűséggel ELUTASÍTOTTAK.
Mi volt a tippjük?

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 10034
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2021.10.14. 19:08

bertone írta:
2021.10.14. 09:19
Azért ez elég beszédes.

Tudod te is, hogy az utolsó körben kell az élen lenni, a többi smafu.
(:k
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná.
(Arisztotelész)

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.10.14. 21:52

Schumixx írta:
2021.10.14. 10:53
bertone írta:
2021.10.14. 10:38
Az is érdekes, hogy a Red Bullnak feltűnt, hogy a Mercik hirtelen gyorsabbak lettek az egyenesekben és volt is rá tippük, mitől lehet. Állásfoglalást kértek az FIA-tól, amit azok nemes egyszerűséggel ELUTASÍTOTTAK.
Mi volt a tippjük?
Amikor először olvastam róla, kicsit mást írtak, mint amit az elmúlt napokban lehetett olvasni, de azért a lényeg ugyanaz.

A motorban elégethető benzin mennyisége függ a beáramló levegő TÖMEGÉTŐL. Márpedig a hidegebb levegő nehezebb, így azonos térfogat mellett, ha hidegebb levegőt tudunk a motorba juttatni, akkor ahhoz több benzin mehet, így nagyobb lesz a kivehető erő. A turbóval sűrített levegő azonban felmelegszik, ezért használnak a turbó és a motor közötti szakaszon töltőlevegő hűtőt, azaz intercoolert.

Van azonban valamilyen szabály, hogy egy bizonyos értéknél nem szabad jobban visszahűteni a levegőt. Az intercooler azonban képes ennél alacsonyabb hőmérsékletre hűteni. Ezt - ha jól értem - úgy oldják meg, hogy használnak egy "hőkamrát", ahol megfelelő arányban keverik az intercooleren átvezetett hideg, illetve az azt kikerűlő meleg levegőt, s ezzel állítják be a szabályoknak megfelelő hőmérsékletet.

A trükk az lenne, hogy hidegebb levegőt engednek rá a motorra, mint azt a szabályok megengedik.

Az egyik variáció - amit korábban olvastam - szerint, az FIA által figyelt hőmérsékleti szenzor bizonyos - elég hosszú időtartamú - átlagot vesz figyelembe. Így, ha egy rövid ideig hidegebb levegő megy a motorba, azt később egy valamivel magasabb hőmérsékletű levegő ki tudja átlagolni, viszont a kanyarokból való kezdeti kigyorsítási szakaszokon nagy segítség lenne a plusz nyomaték.

A másik variáció szerint - erről beszélnek mostanában - olyan helyen van az FIA szenzor, amit ki lehet kerülni, az eredmény ugyanaz, mint az elsőben.

Bármelyik variáció is lenne, azt csak rövid ideig és csak a relatíve alacsonyabb fokozatokban és relatíve alacsonyabb fordulatszámoknál lehet alkalmazni, mert egyébként belép a pillanatnyi fogyasztási korlát.

A Red Bull azért "értetlenkedik", mert folyamatosan - mint minden csapat - elemzik a ellenfelek GPS adatait és feltűnt nekik, hogy a kigyorsítási szakaszokon nagyot ugrott a Mercedes kalkulált teljesítménye és mivel a motorokat nem lehet teljesítményre fejleszteni már, így ez csak valamilyen trükközéssel valósulhat meg - szerintük. (Ha tényleg helyesek az adatok, akkor szerintem is.)

A másik, ami feltűnt a legutóbbi futamon, hogy a Mercedes viszonylag nagy hátsó szárnyat használ, ám a végsebessége olyan volt, mintha nyitott DRS-szel mentek volna.

Remélem, érthetően sikerült leírnom. :mosoly:

Avatar
Schumixx
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1329
Csatlakozott: 2013.12.28. 20:42
Mi vagy?: Hamilton szurkoló :)

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Schumixx » 2021.10.14. 21:59

bertone írta:
2021.10.14. 21:52
Amikor először olvastam róla, kicsit mást írtak, mint amit az elmúlt napokban lehetett olvasni, de azért a lényeg ugyanaz.

A motorban elégethető benzin mennyisége függ a beáramló levegő TÖMEGÉTŐL. Márpedig a hidegebb levegő nehezebb, így azonos térfogat mellett, ha hidegebb levegőt tudunk a motorba juttatni, akkor ahhoz több benzin mehet, így nagyobb lesz a kivehető erő. A turbóval sűrített levegő azonban felmelegszik, ezért használnak a turbó és a motor közötti szakaszon töltőlevegő hűtőt, azaz intercoolert.

Van azonban valamilyen szabály, hogy egy bizonyos értéknél nem szabad jobban visszahűteni a levegőt. Az intercooler azonban képes ennél alacsonyabb hőmérsékletre hűteni. Ezt - ha jól értem - úgy oldják meg, hogy használnak egy "hőkamrát", ahol megfelelő arányban keverik az intercooleren átvezetett hideg, illetve az azt kikerűlő meleg levegőt, s ezzel állítják be a szabályoknak megfelelő hőmérsékletet.

A trükk az lenne, hogy hidegebb levegőt engednek rá a motorra, mint azt a szabályok megengedik.

Az egyik variáció - amit korábban olvastam - szerint, az FIA által figyelt hőmérsékleti szenzor bizonyos - elég hosszú időtartamú - átlagot vesz figyelembe. Így, ha egy rövid ideig hidegebb levegő megy a motorba, azt később egy valamivel magasabb hőmérsékletű levegő ki tudja átlagolni, viszont a kanyarokból való kezdeti kigyorsítási szakaszokon nagy segítség lenne a plusz nyomaték.

A másik variáció szerint - erről beszélnek mostanában - olyan helyen van az FIA szenzor, amit ki lehet kerülni, az eredmény ugyanaz, mint az elsőben.

Bármelyik variáció is lenne, azt csak rövid ideig és csak a relatíve alacsonyabb fokozatokban és relatíve alacsonyabb fordulatszámoknál lehet alkalmazni, mert egyébként belép a pillanatnyi fogyasztási korlát.

A Red Bull azért "értetlenkedik", mert folyamatosan - mint minden csapat - elemzik a ellenfelek GPS adatait és feltűnt nekik, hogy a kigyorsítási szakaszokon nagyot ugrott a Mercedes kalkulált teljesítménye és mivel a motorokat nem lehet teljesítményre fejleszteni már, így ez csak valamilyen trükközéssel valósulhat meg - szerintük. (Ha tényleg helyesek az adatok, akkor szerintem is.)

A másik, ami feltűnt a legutóbbi futamon, hogy a Mercedes viszonylag nagy hátsó szárnyat használ, ám a végsebessége olyan volt, mintha nyitott DRS-szel mentek volna.

Remélem, érthetően sikerült leírnom. :mosoly:
Eléggé köszi, és nagyon részletes is!
Kerestem cikkeket én is de sok konkrét azokban nem volt.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 10034
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2021.10.22. 10:24

Kép

Jövőre tehát 18"-os gumikon fognak versenyezni a srácok.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná.
(Arisztotelész)

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3553
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: t-oom » Tegnap, 13:56

bertone írta:
2021.10.14. 09:19
Azért ez elég beszédes.

ez alapján, elég űrkamoinnak tűnik a Redbull.

Avatar
Nigel Hill
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2491
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » Ma, 09:10

t-oom írta:
Tegnap, 13:56
bertone írta:
2021.10.14. 09:19
Azért ez elég beszédes.

ez alapján, elég űrkamoinnak tűnik a Redbull.
Tűnik (:u
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Válasz küldése