~ Technikai Analízis ~

Az aktuális szezon
Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.02. 18:49

Nigel írta:
SilverToM írta:Kép
ezen mit kell nézni?
Kép

Hasonló az MP4-26 első szárny terhelést mérő rendszeréhez.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.02. 19:26

Kép

Már nem mechanikusan mérik az elhajlást (:t

4 mérési ponton mérik a szárny hajlását lézer mérőkészülékkel.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.02. 19:56

t-oom írta:
SilverToM írta:Kép
azért ez durva, nem szárnynak tartani... sőt, nem mozgó aero elemnek...!
Kép

1 = Upper Front Wishbone
2 = Upper Rear Wishbone
3 = Lower Front Wishbone
4 = Lower Rear Wishbone
5 = Track Rod (Tie Rod)
6 = Pull Rod
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

bertone

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.02.02. 20:33

Redbull írta: Kép

1 = Upper Front Wishbone
2 = Upper Rear Wishbone
3 = Lower Front Wishbone
4 = Lower Rear Wishbone
5 = Track Rod (Tie Rod)
6 = Pull Rod
Egészen eddig azon törtem a fejem, milyen funkciót adhatott a McLaren a képen 5-tel jelzett elemnek, hogy ne lógjon ki teljesen a lóláb. Így viszont zseniális az ötlet (ettől még továbbra is tartom, hogy mivel szándékoltan változtatja az autó aerodinamikai jellemzőit, ezért szabálytalan). Aki esetleg nem tudja, miről van szó: (már, ha valóban így van és nem csak valakinek egy ötletrohamáról van szó) egy hagyományos hátsó felfüggesztésnek van két alsó és két felső lengőkarja. A McLarennél viszont jól láthatóan 3 kar van felül -ezért neveztem korábban kamu-lengőkarnak az 5-öst. A Track Rod, vagy Tie Rod elnevezés viszont nyomtávrudat, vagy éppen körmányösszekötő rudat jelent. Az F1-ben a hátsó kerék nem kormányozható, viszont ezzel szabadabban állíthatják a kerekek összetartását nem csak a boxban, hanem ügyes elhelyezéssel és geometriával a ki- és berugózásnál. Hogy erre van igény, azt az is mutatja, hogy tavaly(?) a Mercedesnél beszéltek arról, hogy olyan megoldást találtak, amivel egyszerűbben lehet a futómű geometriát pályáról pályára változtatni.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.02. 21:08

A hírek szerint a McLaren új rendszerének kifejlesztését és bevetését nem bízta a véletlenre. Már 2013 tavaszán engedélyeztette az FIA-va. Az autó bemutatóján még egy hagyományos hátsó felfüggesztést használtak.
Tudván, hogy a csapatok Jerezben szembesülnek a megoldással, és várható az ellenfelek részéról a szabályosságba vetett kétkedés,a Mclaren sem mehet 100%-ra az ismert korábbi esetekből tanulva. Csak az a tuti, amit Ausztráliában bevetnek az első futamon.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

bertone

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.02.03. 05:32

Redbull írta:A hírek szerint a McLaren új rendszerének kifejlesztését és bevetését nem bízta a véletlenre. Már 2013 tavaszán engedélyeztette az FIA-va. Az autó bemutatóján még egy hagyományos hátsó felfüggesztést használtak.
Tudván, hogy a csapatok Jerezben szembesülnek a megoldással, és várható az ellenfelek részéról a szabályosságba vetett kétkedés,a Mclaren sem mehet 100%-ra az ismert korábbi esetekből tanulva. Csak az a tuti, amit Ausztráliában bevetnek az első futamon.
Visszaemlékezve az elmúlt évekre, azért tudnék pár dolgot említeni, amit év közben tiltottak be.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.03. 09:22

bertone írta:
Redbull írta:A hírek szerint a McLaren új rendszerének kifejlesztését és bevetését nem bízta a véletlenre. Már 2013 tavaszán engedélyeztette az FIA-va. Az autó bemutatóján még egy hagyományos hátsó felfüggesztést használtak.
Tudván, hogy a csapatok Jerezben szembesülnek a megoldással, és várható az ellenfelek részéról a szabályosságba vetett kétkedés,a Mclaren sem mehet 100%-ra az ismert korábbi esetekből tanulva. Csak az a tuti, amit Ausztráliában bevetnek az első futamon.
Visszaemlékezve az elmúlt évekre, azért tudnék pár dolgot említeni, amit év közben tiltottak be.
Pontosan! :angry01
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.03. 19:15

Redbull írta:A hírek szerint a McLaren új rendszerének kifejlesztését és bevetését nem bízta a véletlenre. Már 2013 tavaszán engedélyeztette az FIA-va. Az autó bemutatóján még egy hagyományos hátsó felfüggesztést használtak.
Tudván, hogy a csapatok Jerezben szembesülnek a megoldással, és várható az ellenfelek részéról a szabályosságba vetett kétkedés,a Mclaren sem mehet 100%-ra az ismert korábbi esetekből tanulva. Csak az a tuti, amit Ausztráliában bevetnek az első futamon.
Legyen igazad, de emlékezzünk 1998-ra és a belső oldalt fékező fékrendszerre, amit egyből be is tiltottak, mert agyonverte a mezőnyt.
Majd most szépen kicentizik, és legfeljebb hazahoznak 20 liter benyát.....
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.08. 14:11



Az idei versenyévadban egy új LDC kijelző kerül a Forma-1-es autókba, amit a központi vezérlőelektronikához hasonlóan a McLaren Applied Technologies gyárt. A rendszert több csapat is kipróbálta a spanyolországi teszthéten, egyesek azonban továbbra is a régit használták.

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a csapatok egy része nem szeretné tovább növelni a hibalehetőségek számát, ezért döntött a „régi, jól bevált rendszer” használata mellett. A PCU-8D-Modul első éles bevetésére az Ausztrál Nagydíjon kerül sor, a közvetítés alkalmával pedig a szurkolók is szemügyre vehetik a rendszer működését, a fedélzeti kamerás képeken ugyanis jól megfigyelhetőek lesznek a különféle számok és grafikonok.

A hivatalos ismertető szerint a versenyzők 100 különféle nézet közül választhatnak, a végsebességhez és az aktuális sebességi fokozathoz hasonló alapadatok mellett pedig az új kijelző „bonyolultabb értékeket is meg tud majd jeleníteni”, akár grafikusan is. A központi vezérlő elektronikához csatlakoztatott kijelző segítségével a versenyzők az energia-visszanyerő rendszer töltöttségéről is kapnak majd friss információkat. A 480 x 272 pixel felbontású kijelző súlya 230 gramm.

Az új rendszert kipróbáló versenyzők közül Nico Rosberg a spanyolországi teszt után véleményezte is az eszközt. „Az új rendszer sokkal másabb a korábban használtnál, sőt már majdnem olyan, mint egy okostelefon!” - mondta a német versenyző a PCU-8D-Modulról, amiről a napokban az F1 Racing elismert szakértője, Peter Windsor is közzétett egy videót, melyen jól megfigyelhetőek a korábbinál nagyobb számok és modernebb grafikák.
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
Verstappen
gokartos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2014.01.02. 23:18
Mi vagy?: Alfons drukker

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Verstappen » 2014.02.12. 21:10

Nem akarok okoskodónak tűnni, de 15860? Max. 15.000 az engedélyezett. Ezen túllépve viszont feleslegesnek tartom a grafikonos megjelenítést. Vagy a telemetriával foglalkozók létszámát kicsit meggyepálják és átveszi ezt is a versenyző?? :-o Nyilván nem, de emiatt nem értem, hiszen max. néhány másodperc alatt kell infóhoz jutnia a pilótának. Az, hogy vízhőfok, meg töltés, vagy egyéb hasonló hasznos adat megjeleníthető, teljesen rendben van.
Még a végén bevezetnek valami hybridautós megjelenítést is, hogy az ERS/KERS tökömtudjami épp hogy töltődik pixelről pixelre.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.02.13. 16:50

Verstappen írta:Nem akarok okoskodónak tűnni, de 15860? Max. 15.000 az engedélyezett. Ezen túllépve viszont feleslegesnek tartom a grafikonos megjelenítést. Vagy a telemetriával foglalkozók létszámát kicsit meggyepálják és átveszi ezt is a versenyző?? :-o Nyilván nem, de emiatt nem értem, hiszen max. néhány másodperc alatt kell infóhoz jutnia a pilótának. Az, hogy vízhőfok, meg töltés, vagy egyéb hasonló hasznos adat megjeleníthető, teljesen rendben van.
Még a végén bevezetnek valami hybridautós megjelenítést is, hogy az ERS/KERS tökömtudjami épp hogy töltődik pixelről pixelre.
jaja, kis zöld levelek :D
Kép

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.13. 22:09

Verstappen írta:Nem akarok okoskodónak tűnni, de 15860? Max. 15.000 az engedélyezett. Ezen túllépve viszont feleslegesnek tartom a grafikonos megjelenítést. Vagy a telemetriával foglalkozók létszámát kicsit meggyepálják és átveszi ezt is a versenyző?? :-o Nyilván nem, de emiatt nem értem, hiszen max. néhány másodperc alatt kell infóhoz jutnia a pilótának. Az, hogy vízhőfok, meg töltés, vagy egyéb hasonló hasznos adat megjeleníthető, teljesen rendben van.
Még a végén bevezetnek valami hybridautós megjelenítést is, hogy az ERS/KERS tökömtudjami épp hogy töltődik pixelről pixelre.

http://efpluszegy.postr.hu/nagykepernyo ... -kormanyok" onclick="window.open(this.href);return false;
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.15. 18:39

Kép

Ezen a képen jól látható a Merci és a Ferrari első felfüggesztése közötti különbség.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2014.02.16. 14:06

Redbull írta:Kép

Ezen a képen jól látható a Merci és a Ferrari első felfüggesztése közötti különbség.
No! Akkor örömmel konstatálhatjuk, hogy azért mégsem koppintották le egymást "halálra" ! (:v
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.02.17. 19:38

http://formula.hu/hirek/153/383/87197/o ... -a-ferrari" onclick="window.open(this.href);return false;

"Az újság szerint a motor tartalmaz egy "megszakító" rendszert, amely a közvetlen befecskendező egységgel együttműködve alacsonyan tartja a motor hőmérsékletét és üzemanyagot spórol. A rendszer úgy működik, hogy az égéstérben az üzemanyag áramlása teljesen leáll és a motor ezáltal nem kap további ellátást."

Mondtam én, hogy lehet valami trükkjük, nem szabad leírni csak azért, mert kívülről konzervatívnak tűnik az autó. Belülről nem biztos, hogy az.
Kép

Hory
gokartos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2014.01.02. 13:33

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Hory » 2014.02.17. 23:56

maTTeus írta:http://formula.hu/hirek/153/383/87197/o ... -a-ferrari

"Az újság szerint a motor tartalmaz egy "megszakító" rendszert, amely a közvetlen befecskendező egységgel együttműködve alacsonyan tartja a motor hőmérsékletét és üzemanyagot spórol. A rendszer úgy működik, hogy az égéstérben az üzemanyag áramlása teljesen leáll és a motor ezáltal nem kap további ellátást."

Mondtam én, hogy lehet valami trükkjük, nem szabad leírni csak azért, mert kívülről konzervatívnak tűnik az autó. Belülről nem biztos, hogy az.
Ez a cikk azért nem kicsit megmosolyogtató. :D
Úgy írnak erről mintha ez valami világújdonsag lenne. :D

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2014.02.18. 00:26

Hory írta:
maTTeus írta:http://formula.hu/hirek/153/383/87197/o ... -a-ferrari

"Az újság szerint a motor tartalmaz egy "megszakító" rendszert, amely a közvetlen befecskendező egységgel együttműködve alacsonyan tartja a motor hőmérsékletét és üzemanyagot spórol. A rendszer úgy működik, hogy az égéstérben az üzemanyag áramlása teljesen leáll és a motor ezáltal nem kap további ellátást."

Mondtam én, hogy lehet valami trükkjük, nem szabad leírni csak azért, mert kívülről konzervatívnak tűnik az autó. Belülről nem biztos, hogy az.
Ez a cikk azért nem kicsit megmosolyogtató. :D
Úgy írnak erről mintha ez valami világújdonsag lenne. :D
Röhejes. Minden mai autó ilyen.

bertone

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.02.18. 02:23

Bandee írta:
Hory írta:
Ez a cikk azért nem kicsit megmosolyogtató. :D
Úgy írnak erről mintha ez valami világújdonsag lenne. :D
Röhejes. Minden mai autó ilyen.
A korszeru mai autok ezt motorfek uzemben tudjak. Lehet, a Ferrari kitalalta, hogy ezt fullgazon is tudjak. (:u

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.27. 06:34

Kép

A Renault-puzzle
2014. február 27., 0:44

Pár óra múlva kezdődik az utolsó teszthét Sakhirban, pénteken éjfélkor pedig lejár az új erőforrások homologizációs határideje, így a következő négy (de inkább két) nap legnagyobb kérdése, hogy sikerül-e a Renault-nak megtalálni a kiutat a gödörből.
Régóta készülök egy átfogó technikai és taktikai magyarázó cikkel, amit még a szezonkezdet előtt olvashattok, addig azonban fontosnak tartottam kicsit belemenni a Renault-t érintő jelenlegi problémákba. Sokadszor írom le, hogy az idei szabályváltozások annyira mélyrehatóak, hogy egyetlen alapvető probléma megoldása is sokkal több időt igényel, mint eddig, ha pedig több is van belőlük, szinte megbénítja a csapatokat, mint ahogy látjuk.
Az idei erőforrások lényege a V6-os benzinmotor, a kétféle energia-visszanyerő rendszer (MGU-K és MGU-H), és az akkumulátor tökéletes összehangolásában és maximális teljesítményen járatásában rejlik, ami a fejlesztési ciklus elején minden részegységnél átlag feletti meghibásodási mutatóval jár. A Renault ezt még megtetézte azzal, hogy eleve fejlesztési késésbe kerültek az erőforrás-rendszerükkel, és a tervezőasztalon és részben a próbapadon jónak tűnő megoldások nem működtek valós körülmények között.
Nem filléres alkatrész hibákról beszélünk, hanem az új erőforrás működését alapvetően befolyásoló tényezőkről, amelyek nélkül a rendszert nem lehet egészként kezelve sem programozni, sem értékelhető módon futtatni. Aki hallott jerezi tesztvideókat, az tudja, hogy miről beszélek: a Renault-k borzasztó betegen szóltak, már amikor egyáltalán pályán voltak. Az első bahreini hétre valamelyest javult a helyzet, de a kezdeti lelkesedés ellenére számtalan dolog csak félmegoldás volt, hiszen bizonyos dolgok átfutási ideje hosszabb volt, mint a rendelkezésre álló idő.
Nem hivatalos információk szerint a Renault az alábbiakat módosította az elmúlt időszakban:
-->új akkumulátor-cella beszállító (Panasonic?), mert az eddigi a hő és a vibráció hatására megbízhatatlanul működött, túltöltött és túlmerült (idéntől már 4 MJ energiát tárolhatnak az aksikban)
-->módosított áttételű MGU-K főtengely hajtás, mert az eredetileg kalkulált nyomaték átadás a pályán tapadási gondokat okozott és túlterhelte a kihajtás fogaskerekeit, megrepesztve a forgattyúházat; azt se felejtsük el, hogy az MGU-K kihajtásán nemcsak az akkumulátorban tárolt energia, hanem az MGU-H turbótól visszanyert energiája is érkezik a főtengelyre;
-->újratervezett turbó bypass-szelep (az ún. wastegate), mert az eredeti, majdnem 100%-ban MGU-H általi vezérléssel kalibrálhatatlan volt a rendszer. (Ezt majd bővebben kibontom a teljes erőforrás-rendszer taglalásánál). Ez az egyik alapvető túlmelegedési probléma, ráadásul teljesen használhatatlanná váltak az addig „normál működésre” megírt motorprogramok. Ezentúl a megszokott bypass-szelep visszakerül az MGU-H-t tamogatandó.
-->folyamatos motorprogramozási változtatások az akkumulátor, az MGU-K tengelyhajtás és a turbónyomás-szabályozás modifikációi miatt; az MGU-H ráadásul a turbó fordulatszámának fenntartásáért is felel gázelvételkor, így a használhatatlansága miatt komoly vezethetőségi problémákat okozott, óriási turbólyukat generálva a tehetetlenül maradt rendszeren.
Hogy ezek közül mi az, ami megoldható/megoldódik a hátralevő négy napban, az rövidesen kiderül, ám a pénteki határidő a nyakukon van , ami alól FIA engedéllyel ugyan lehet felmentés a későbbiekben, de holnap estig valamit így is, úgy is le kell tenni az FIA asztalára homologizációs alap gyanánt.

Wéber Gábor
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.27. 21:54

Kép
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.27. 22:03

SilverToM írta:Kép
A Sauber kormánya. Milyen egyszerű, igaz?
(:u
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2014.02.28. 23:48

Redbull írta: A Sauber kormánya. Milyen egyszerű, igaz?
(:u
Őrület! Ez már tényleg abnormális! Ilyenkor az ember mindig visszakívánkozik a boldog 70-es, 80-as évekbe. Ez már egy mini számítógép, és lassan a formájában sem lesz köze eredeti rendeltetéséhez, azaz a kormányhoz.
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Sánta Gepárd
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3589
Csatlakozott: 2013.12.28. 10:36
Mi vagy?: Háááát....
Tartózkodási hely: Budapest

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Sánta Gepárd » 2014.03.01. 09:27

Lancelot írta:
Redbull írta: A Sauber kormánya. Milyen egyszerű, igaz?
(:u
Őrület! Ez már tényleg abnormális! Ilyenkor az ember mindig visszakívánkozik a boldog 70-es, 80-as évekbe. Ez már egy mini számítógép, és lassan a formájában sem lesz köze eredeti rendeltetéséhez, azaz a kormányhoz.
De hát mindennel így van a tűzhelytől a mosógépen át a telefonig. Miért pont a kormány maradna ki. Még öt-hat év, és az utcai autók kormánya is hasonló lesz.

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.03.01. 11:22

Kép
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.03.01. 13:01

SilverToM írta:Kép
A McLaren emelője?
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Lezárt