~ Technikai Analízis ~

Az aktuális szezon
bertone

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.30. 06:02

Lancelot írta:
Bandee írta:Nem találtam volt-e itt hír, de már áll a bál! Állítólag felnyomták a Ferrarit a többiek (Renault, Merci) mert a motorvédő burkolatot nem a motorra hanem a karosszériára tették, ezzel nyertek 5 kg-ot. Még érdekesebb, hogy ha igaz akkor még a teszt előtt kiderült a dolog csak a franc tudja honnan tudták milyen megoldást használ a Ferrari.. Cikk:

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/0 ... o_balheja/" onclick="window.open(this.href);return false;
Úgy gondolom oda-vissza lesz itt még néhány ilyen történés! (:n
Biztosan. A Lotust az orra miatt vizsgálják, s ahogy máshol írtam, nem tudom elképzelni, hogy a McLaren érdekes hátsó felfüggesztése ne verné ki a biztosítékot a többieknél.

Nigel
gokartos
Hozzászólások: 367
Csatlakozott: 2014.01.30. 10:40
Mi vagy?: Mansell

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Nigel » 2014.01.30. 10:44

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112341" onclick="window.open(this.href);return false;

angolul nem tudóknak:

A mclaren szárnyakat szerelt a hátsó felfüggesztésre, melyek között egy változó méretű (a sebességtől függően a kocsi hasmagassága változik) rés van. gondolom alacsony sebességnél zár, magasnál nyit. az idei kisseb hátsó szárnyat kompenzálhatja, és ha működik nem lesz könnyű lemásolni.

Nigel
gokartos
Hozzászólások: 367
Csatlakozott: 2014.01.30. 10:40
Mi vagy?: Mansell

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Nigel » 2014.01.30. 10:46

joco vezér írta:Adrian Newey nyilatkozata:

„Be kell vallanom, attól tartok, hogy az ellentéte fog történni: az autó becsúszhat a másik alá. Ha telibe találod egy másik autó hátulját, akkor alácsúszhatsz, és fejbe találhat annak hátulja, ami sokkal rosszabb, mint a másik lehetőség. Én azt hiszem, ez a módosítást több veszélyt generált, mint amennyit megszüntetett.”

Belegondolva teljesen igaza van.Jobban éket képez így az orr és ez tényleg alácsúszást idézhet.Ne legyen igaza és reméljük ebből nem lesz súlyos baleset.
nem zárható ki a lehetőség, de nem emlékszem egy ilyen balesetre sem a 80-as évek végéról, amikor is a kocsik orra a földig lógott és már hasonlóan szép kúpos, felfelé ívelő volt.


Kép

Kép

Avatar
carlos78
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3418
Csatlakozott: 2013.12.28. 08:23
Mi vagy?: winner

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: carlos78 » 2014.01.30. 13:21

az Vettel öccse? :D
"To really show you're one of the greatest, you have to deliver when you haven't got the best machinery." - Jackie Stewart

Nigel
gokartos
Hozzászólások: 367
Csatlakozott: 2014.01.30. 10:40
Mi vagy?: Mansell

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Nigel » 2014.01.30. 14:02

carlos78 írta:
az Vettel öccse? :D
:D ezt sose bírom jól leírni

randlan
gokartos
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2014.01.24. 13:38
Tartózkodási hely: Budapest

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: randlan » 2014.01.30. 14:11

quote="Lancelot"]
Bandee írta:Nem találtam volt-e itt hír, de már áll a bál! Állítólag felnyomták a Ferrarit a többiek (Renault, Merci) mert a motorvédő burkolatot nem a motorra hanem a karosszériára tették, ezzel nyertek 5 kg-ot. Még érdekesebb, hogy ha igaz akkor még a teszt előtt kiderült a dolog csak a franc tudja honnan tudták milyen megoldást használ a Ferrari.. Cikk:

Úgy gondolom oda-vissza lesz itt még néhány ilyen történés! (:n
Biztosan. A Lotust az orra miatt vizsgálják, s ahogy máshol írtam, nem tudom elképzelni, hogy a McLaren érdekes hátsó felfüggesztése ne verné ki a biztosítékot a többieknél.[/quote]


Én ürölök neki, hogy áll a bál. (:i
Legalább történik valami és felpezsdült egy kicsit az élet. Úgy is kezdett túl sterillé válni. Így legalább nem egy kiforrott vasat reszelgetünk pár tized másodpercekért, hanem jönnek az új ötletek és zseniális mérnöki teljesítmények és persze az elengedhetelen viták, hogy vajon legálisak-e :dorzsi01

joco vezér
gokartos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2013.12.30. 09:56
Mi vagy?: aszfaltszaggató
Tartózkodási hely: Baja

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: joco vezér » 2014.01.30. 16:43

A Mclaren jó úgy ahogy van!! (:i

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Willy » 2014.01.30. 17:03

Veszélyben a Red Bull és a Mercedes orra: mi szabályos, és mi nem?

Érdekes cikk.
A Mercin nem lepődök meg, mert túl szép, hogy igaz legyen. És a Ferrari orra is hasonló, azt mégsem vizsgálják.
A Red Bull meglepett.
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.01.30. 19:03

Willy írta:Veszélyben a Red Bull és a Mercedes orra: mi szabályos, és mi nem?

Érdekes cikk.
A Mercin nem lepődök meg, mert túl szép, hogy igaz legyen. És a Ferrari orra is hasonló, azt mégsem vizsgálják.
A Red Bull meglepett.
Én úgy értelmeztem, hogy az orr vége túl "könnyű" lett, kevés anyagot raktak bele, így az ütközéskor az rögtön letörik és ugyanott vagyunk, mint tavaly. Gondolom a Ferrarié elég erős szerkezet ahhoz, hogy ellenálljon ütközéskor. Csak azt nem értem, hogy a törésteszten miért nem jött ez elő? Plusz állítólag a szabály szó soros értelmében szabályosak, ergo szabály kellene módosítani hozzá? Mert akkor szemétség.
Kép

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.01.30. 19:24

Ez egyelőre még vízió.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

joco vezér
gokartos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2013.12.30. 09:56
Mi vagy?: aszfaltszaggató
Tartózkodási hely: Baja

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: joco vezér » 2014.01.30. 19:42

Lehet hogy túl fáradt vagyok a gondolkodáshoz, de mi a fene az a magasba nyúló valami ami a bukócsövek felett van,? Főleg a ferrarinál, ahol már majdnem magasság korlátozást kell néhány pályán bevezetni. :D

Avatar
Torrente
gokartos
Hozzászólások: 115
Csatlakozott: 2014.01.01. 17:45

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Torrente » 2014.01.30. 19:48

joco vezér írta:Lehet hogy túl fáradt vagyok a gondolkodáshoz, de mi a fene az a magasba nyúló valami ami a bukócsövek felett van,? Főleg a ferrarinál, ahol már majdnem magasság korlátozást kell néhány pályán bevezetni. :D
Antenna a telemetria adatok miatt.
Kép

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: Willy » 2014.01.30. 19:51

maTTeus írta: Csak azt nem értem, hogy a törésteszten miért nem jött ez elő?
Na ez a jó kérdés. Utólag kissé vicces lenne ráhúzni a csapatokra, hogy szabálytalan az orruk.
joco vezér írta:Lehet hogy túl fáradt vagyok a gondolkodáshoz, de mi a fene az a magasba nyúló valami ami a bukócsövek felett van,? Főleg a ferrarinál, ahol már majdnem magasság korlátozást kell néhány pályán bevezetni. :D
Ha a kamera fölöttire gondolsz, azt a legtöbb tesztnél használják. A telemetriához kell.
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

bertone

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.30. 20:08

joco vezér írta:Lehet hogy túl fáradt vagyok a gondolkodáshoz, de mi a fene az a magasba nyúló valami ami a bukócsövek felett van,? Főleg a ferrarinál, ahol már majdnem magasság korlátozást kell néhány pályán bevezetni. :D
Torrente írta: Antenna a telemetria adatok miatt.
Pitot cső a relatív sebesség méréséhez. Azért teszik olyan magasra, hogy az autó körülötti módosult légáramlatok ne befolyásolják. Az autóknál a felfüggesztés adataiból azt is tudják, mikor, mekkora leszorítóerő hat az autóra, ezt tudják összevetni az autó relatív sebességével.

joco vezér
gokartos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2013.12.30. 09:56
Mi vagy?: aszfaltszaggató
Tartózkodási hely: Baja

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: joco vezér » 2014.01.30. 20:10

köszi :pf01

bertone

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.30. 20:13

joco vezér írta:köszi :pf01
És mi ebben a tanácstalanság a részedről?

joco vezér
gokartos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2013.12.30. 09:56
Mi vagy?: aszfaltszaggató
Tartózkodási hely: Baja

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: joco vezér » 2014.01.30. 20:16

bertone írta:
joco vezér írta:köszi :pf01
És mi ebben a tanácstalanság a részedről?
Tényleg le vagyik amortizálva agyilag, mert így nekem is rögtön beugrott a pitot cső, de néztem néztem és semmi nem jutott az eszembe. :szom02

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.01.31. 18:36

McLaren fan since 1998 - Never Settle

joco vezér
gokartos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2013.12.30. 09:56
Mi vagy?: aszfaltszaggató
Tartózkodási hely: Baja

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: joco vezér » 2014.01.31. 19:01

Úgy néz ki hogy szabályos, mert már több csapat is gondolkodik hogyan lehet megvalósítani.

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.01.31. 21:25

joco vezér írta:
Úgy néz ki hogy szabályos, mert már több csapat is gondolkodik hogyan lehet megvalósítani.
Szerintem ezzel most nagyot szakíthat a McLaren, ha szabályosnak ítélik meg. Eleve a másolással már nem tudnak olyan jót alkotni, mint az eredeti, ezt ráadásul még másolni is nehéz. Végülis az ilyenek kellenek egy csapatnak. Jó, és nehezen másolható ötlet. Egyébként szerintem simán tovább is lehet majd gondolni, amiből újabb érdekességek születhetnek. :D
Kép

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.01.31. 21:44

Egyébként valaki leírná érthetően a pillangó működését? Mert igazából csak részleteket értek belőle, a működését egészben nem igazán. :szom01
Kép

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.01. 18:57

Kép
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.01. 20:23

maTTeus írta:Egyébként valaki leírná érthetően a pillangó működését? Mert igazából csak részleteket értek belőle, a működését egészben nem igazán. :szom01
Én nem merem leforgatni.
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.01. 20:32

Kép
McLaren fan since 1998 - Never Settle

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: ~ Technikai Analízis ~

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2014.02.01. 20:44

SilverToM írta:Kép
azért ez durva, nem szárnynak tartani... sőt, nem mozgó aero elemnek...!

Lezárt