~ Technikai Analízis ~
Elküldve: 2014.01.01. 16:13
Minden ami Technika , de csak az ami technika!!!
Beszélgessünk a Forma 1-ről, vagy másról
https://forma1f1.hu/forum/
Köszi !!!
Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.bertone írta:2014-ben az autóknál azt a részt, ahol kb az első felfüggesztés csatlakozik a kasznihoz, lejjebb kell vinni 10 cm-rel. A RB eddig kifejezetten magasra tette a nyomórúd kaszni felöli bekötési pontját, nekik tehát ez kifejezetten előnytelen. Tavaly a McLaren, míg tavaly és előtte a Ferrari vonórúdra váltott. Azt már olvastam, hogy a McLaren idén visszatér a nyomórúdhoz. Vajon a Ferrari megmarad a vonórúdnál? És vajon hányan fogják (még) esetleg ezt választani, mivel műszakilag az új szabály (a lejjebb vitt kaszni) előnyös ennek az elrendezésnek.
Valahol én is ilyet olvastam.SilverToM írta:Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.bertone írta:2014-ben az autóknál azt a részt, ahol kb az első felfüggesztés csatlakozik a kasznihoz, lejjebb kell vinni 10 cm-rel. A RB eddig kifejezetten magasra tette a nyomórúd kaszni felöli bekötési pontját, nekik tehát ez kifejezetten előnytelen. Tavaly a McLaren, míg tavaly és előtte a Ferrari vonórúdra váltott. Azt már olvastam, hogy a McLaren idén visszatér a nyomórúdhoz. Vajon a Ferrari megmarad a vonórúdnál? És vajon hányan fogják (még) esetleg ezt választani, mivel műszakilag az új szabály (a lejjebb vitt kaszni) előnyös ennek az elrendezésnek.
Én a Ferrariról még nem olvastam, ahogy a bekötési pontok elhelyezésének a problémájáról sem. Nem is értem. Az alábbi képen (az egyik videóból szedtem ki) piros színnel jelöltem a vonórúd, sárgával a nyomórúd lehetséges bekötési helyzetét 2013 és 2014 viszonylatában. Mindkét megoldásra igaz, hogy annál jobb, minél nagyobb szögben áll a vízszinteshez képest, mert annál jobban tudja közvetíteni a kerék le-föl mozgását. Az eddigiek során a vonórúddal pont az volt a gond, hogy nagyon kicsi volt ez a szög. Jövőre ez sokkal nagyobb lehet, ahogy az ábrán is látható, miközben a nyomórúdnál ez pont ellentétes lesz, tehát csökkenni fog a bekötés szöge.SilverToM írta: Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.
Megtaláltam hol olvastam....bertone írta:Én a Ferrariról még nem olvastam, ahogy a bekötési pontok elhelyezésének a problémájáról sem. Nem is értem. Az alábbi képen (az egyik videóból szedtem ki) piros színnel jelöltem a vonórúd, sárgával a nyomórúd lehetséges bekötési helyzetét 2013 és 2014 viszonylatában. Mindkét megoldásra igaz, hogy annál jobb, minél nagyobb szögben áll a vízszinteshez képest, mert annál jobban tudja közvetíteni a kerék le-föl mozgását. Az eddigiek során a vonórúddal pont az volt a gond, hogy nagyon kicsi volt ez a szög. Jövőre ez sokkal nagyobb lehet, ahogy az ábrán is látható, miközben a nyomórúdnál ez pont ellentétes lesz, tehát csökkenni fog a bekötés szöge.SilverToM írta: Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.
Persze, egyértelmű, hogy a csapatoknak nagyobb tapasztalatuk van a nyomórudas megoldásból, de azért meglepne, ha pár csapat, s elsősorban a Red Bull, nem használná a vonórudat.
Az Auto Motor und Sport „sajnálattal jegyzi meg, hogy korrigálnia kell”, de tévesek voltak az információk, miszerint a Ferrari visszatér a pushrod, azaz nyomórudas első felfüggesztéshez. A német lapon kívül több médium is biztos volt benne, hogy az F138 utódja már nélkülözni fogja a pullrodot.SilverToM írta: Megtaláltam hol olvastam....
Azt hiszem a tisztább levegő áramlás és az egyszerűbb szerkezet ami miatt váltanak.
Én azért ettől a hírtől nem dőlök a kardomba. Nem (csak) a befecskendező nyomás határozza meg az égés minőségét. Hat rá, ez tény, de pl minél nagyobb a nyomás, annél nagyobb az esély a meghibásodásra. Másrészt meg nem derült ki a cikkből, hogy a Bosch mennyit tud. Ha csak 200-at, akkor az gáz, de ha 400-450 bart, akkor az már elég jó érték lehet.Redbull írta:http://www.f1-live.hu/f1-hirek/palfordu ... turbokkal/
Most akkor a Magnetti Marelli befecskendezői már tudják az 500 bar-os nyomást a Bosch befecskendezői nem?
Bitang nagy Ferrari fölény van kialakulóban.
Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás.SilverToM írta:CFD szabályváltozások
JC-IIbertone írta:Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás.SilverToM írta:CFD szabályváltozások
Én nem vagyok biztos abban, hogy ő tudja, mit takar a FLOP és a terraflop (nem magát a fogalmat, hanem a korlátozást).SilverToM írta:JC-IIbertone írta: Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás.
Kicsit megtévesztő a kifejezés. A kipufogógáz energiájét hasznosítják. Egyrészt meghajtják vele a kompresszort, másrészt egy generátort. Az alábbi képen a turbina és a kompresszor között láthatod a generátor egységét.t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
A turbó fogja meghajtani, de itt egy részletes leírás az autosport.com cikkéből, fizetős, ezért így osztom meg.t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
köszi, így már értem... vagyis a turbó mellé betesznek egy generátort is, ami az akkumulátorokat tölti. balga módon azt hittem, hogy már a hőenergiát is tudják akkumulátor töltésre használni...bertone írta:Kicsit megtévesztő a kifejezés. A kipufogógáz energiájét hasznosítják. Egyrészt meghajtják vele a kompresszort, másrészt egy generátort. Az alábbi képen a turbina és a kompresszor között láthatod a generátor egységét.t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
Akkor most így fog kinézni a Red Bull?SilverToM írta:
Nem tudom. De elég féloldalas a hűtés....bertone írta:Akkor most így fog kinézni a Red Bull?SilverToM írta: