Oldal: 1 / 12

~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.01. 16:13
Szerző: SilverToM
Minden ami Technika , de csak az ami technika!!!

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.01. 16:18
Szerző: SilverToM

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.04. 15:27
Szerző: Redbull

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.12. 15:02
Szerző: bertone
2014-ben az autóknál azt a részt, ahol kb az első felfüggesztés csatlakozik a kasznihoz, lejjebb kell vinni 10 cm-rel. A RB eddig kifejezetten magasra tette a nyomórúd kaszni felöli bekötési pontját, nekik tehát ez kifejezetten előnytelen. Tavaly a McLaren, míg tavaly és előtte a Ferrari vonórúdra váltott. Azt már olvastam, hogy a McLaren idén visszatér a nyomórúdhoz. Vajon a Ferrari megmarad a vonórúdnál? És vajon hányan fogják (még) esetleg ezt választani, mivel műszakilag az új szabály (a lejjebb vitt kaszni) előnyös ennek az elrendezésnek.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.12. 15:33
Szerző: SilverToM
bertone írta:2014-ben az autóknál azt a részt, ahol kb az első felfüggesztés csatlakozik a kasznihoz, lejjebb kell vinni 10 cm-rel. A RB eddig kifejezetten magasra tette a nyomórúd kaszni felöli bekötési pontját, nekik tehát ez kifejezetten előnytelen. Tavaly a McLaren, míg tavaly és előtte a Ferrari vonórúdra váltott. Azt már olvastam, hogy a McLaren idén visszatér a nyomórúdhoz. Vajon a Ferrari megmarad a vonórúdnál? És vajon hányan fogják (még) esetleg ezt választani, mivel műszakilag az új szabály (a lejjebb vitt kaszni) előnyös ennek az elrendezésnek.
Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.12. 15:35
Szerző: SilverToM



Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.12. 16:09
Szerző: maTTeus
SilverToM írta:
bertone írta:2014-ben az autóknál azt a részt, ahol kb az első felfüggesztés csatlakozik a kasznihoz, lejjebb kell vinni 10 cm-rel. A RB eddig kifejezetten magasra tette a nyomórúd kaszni felöli bekötési pontját, nekik tehát ez kifejezetten előnytelen. Tavaly a McLaren, míg tavaly és előtte a Ferrari vonórúdra váltott. Azt már olvastam, hogy a McLaren idén visszatér a nyomórúdhoz. Vajon a Ferrari megmarad a vonórúdnál? És vajon hányan fogják (még) esetleg ezt választani, mivel műszakilag az új szabály (a lejjebb vitt kaszni) előnyös ennek az elrendezésnek.
Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.
Valahol én is ilyet olvastam.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.12. 16:20
Szerző: bertone
SilverToM írta: Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.
Én a Ferrariról még nem olvastam, ahogy a bekötési pontok elhelyezésének a problémájáról sem. Nem is értem. Az alábbi képen (az egyik videóból szedtem ki) piros színnel jelöltem a vonórúd, sárgával a nyomórúd lehetséges bekötési helyzetét 2013 és 2014 viszonylatában. Mindkét megoldásra igaz, hogy annál jobb, minél nagyobb szögben áll a vízszinteshez képest, mert annál jobban tudja közvetíteni a kerék le-föl mozgását. Az eddigiek során a vonórúddal pont az volt a gond, hogy nagyon kicsi volt ez a szög. Jövőre ez sokkal nagyobb lehet, ahogy az ábrán is látható, miközben a nyomórúdnál ez pont ellentétes lesz, tehát csökkenni fog a bekötés szöge.

Persze, egyértelmű, hogy a csapatoknak nagyobb tapasztalatuk van a nyomórudas megoldásból, de azért meglepne, ha pár csapat, s elsősorban a Red Bull, nem használná a vonórudat.

Kép

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.12. 17:45
Szerző: SilverToM
bertone írta:
SilverToM írta: Én azt olvastam, hogy a Ferka is elhagyja ezt az utat, és hogy kifejezetten nem jó helyre kerülnének a bekötési pontok.
Én a Ferrariról még nem olvastam, ahogy a bekötési pontok elhelyezésének a problémájáról sem. Nem is értem. Az alábbi képen (az egyik videóból szedtem ki) piros színnel jelöltem a vonórúd, sárgával a nyomórúd lehetséges bekötési helyzetét 2013 és 2014 viszonylatában. Mindkét megoldásra igaz, hogy annál jobb, minél nagyobb szögben áll a vízszinteshez képest, mert annál jobban tudja közvetíteni a kerék le-föl mozgását. Az eddigiek során a vonórúddal pont az volt a gond, hogy nagyon kicsi volt ez a szög. Jövőre ez sokkal nagyobb lehet, ahogy az ábrán is látható, miközben a nyomórúdnál ez pont ellentétes lesz, tehát csökkenni fog a bekötés szöge.

Persze, egyértelmű, hogy a csapatoknak nagyobb tapasztalatuk van a nyomórudas megoldásból, de azért meglepne, ha pár csapat, s elsősorban a Red Bull, nem használná a vonórudat.

Kép
Megtaláltam hol olvastam....

Azt hiszem a tisztább levegő áramlás és az egyszerűbb szerkezet ami miatt váltanak.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.13. 18:36
Szerző: SilverToM
SilverToM írta: Megtaláltam hol olvastam....

Azt hiszem a tisztább levegő áramlás és az egyszerűbb szerkezet ami miatt váltanak.
Az Auto Motor und Sport „sajnálattal jegyzi meg, hogy korrigálnia kell”, de tévesek voltak az információk, miszerint a Ferrari visszatér a pushrod, azaz nyomórudas első felfüggesztéshez. A német lapon kívül több médium is biztos volt benne, hogy az F138 utódja már nélkülözni fogja a pullrodot.

A fent említett lap Giorgio Piola információira támaszkodik, aki már több mint 600 nagydíjon volt jelen, és kizárólag az F1 műszaki oldalával foglalkozik. A független szakértő meglehetősen jó kapcsolatokkal rendelkezik, mindenekelőtt a Ferrarinál. Az AMuS kénytelen volt megállapítani, hogy olykor az ilyen bejáratott szakértők is kapnak fals információkat.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.14. 12:50
Szerző: Redbull
http://www.f1-live.hu/f1-hirek/palfordu ... turbokkal/

Most akkor a Magnetti Marelli befecskendezői már tudják az 500 bar-os nyomást a Bosch befecskendezői nem? (:q

Bitang nagy Ferrari fölény van kialakulóban. (:m

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.14. 14:27
Szerző: bertone
Redbull írta:http://www.f1-live.hu/f1-hirek/palfordu ... turbokkal/

Most akkor a Magnetti Marelli befecskendezői már tudják az 500 bar-os nyomást a Bosch befecskendezői nem? (:q

Bitang nagy Ferrari fölény van kialakulóban. (:m
Én azért ettől a hírtől nem dőlök a kardomba. Nem (csak) a befecskendező nyomás határozza meg az égés minőségét. Hat rá, ez tény, de pl minél nagyobb a nyomás, annél nagyobb az esély a meghibásodásra. Másrészt meg nem derült ki a cikkből, hogy a Bosch mennyit tud. Ha csak 200-at, akkor az gáz, de ha 400-450 bart, akkor az már elég jó érték lehet.

Az utcai autókban 50-150 bar nyomást alkalmaznak, a 200 bar-os nyomásról már extraként olvasni.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.14. 18:44
Szerző: maTTeus
Azért mostanában elég reménykeltő hírek jönnek a Ferrariról, de attól félek, nehogy pofára esés legyen a vége... (:m

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.15. 18:43
Szerző: SilverToM

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.15. 19:58
Szerző: bertone
SilverToM írta:CFD szabályváltozások
Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás. (:e

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.15. 20:20
Szerző: SilverToM
bertone írta:
SilverToM írta:CFD szabályváltozások
Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás. (:e
JC-II (:d

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.15. 20:27
Szerző: bertone
SilverToM írta:
bertone írta: Ide egy olyan ember kellene, aki jól éerti a leírtakat és még tudja is, hogy miről beszél az írás. (:e
JC-II (:d
Én nem vagyok biztos abban, hogy ő tudja, mit takar a FLOP és a terraflop (nem magát a fogalmat, hanem a korlátozást).

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.21. 08:54
Szerző: t-oom
lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? :) vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.21. 12:58
Szerző: bertone
t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? :) vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
Kicsit megtévesztő a kifejezés. A kipufogógáz energiájét hasznosítják. Egyrészt meghajtják vele a kompresszort, másrészt egy generátort. Az alábbi képen a turbina és a kompresszor között láthatod a generátor egységét.

Kép

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.21. 13:06
Szerző: Hory
t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? :) vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
A turbó fogja meghajtani, de itt egy részletes leírás az autosport.com cikkéből, fizetős, ezért így osztom meg.
https://drive.google.com/file/d/0B0HiPi ... sp=sharing

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.21. 19:20
Szerző: t-oom
bertone írta:
t-oom írta:lehet, hogy már volt róla szó valamikor, valahol, csak én nem olvastam... de az idei ERS rendszerben, milyen elv alapján fogják a hőenergiát plusz lóerővé átalakítani...? mert azt értem, hogy a mozgási energiából, hogy lesz elektromosság, de a hőből...? gondolom nem a hőerőművek mintája alapján...? :) vagy nem elektromos áramként fogják tárolni a hőből keletkező energiát? hogy lesz ebből plusz lóerő...?
Kicsit megtévesztő a kifejezés. A kipufogógáz energiájét hasznosítják. Egyrészt meghajtják vele a kompresszort, másrészt egy generátort. Az alábbi képen a turbina és a kompresszor között láthatod a generátor egységét.

Kép
köszi, így már értem... vagyis a turbó mellé betesznek egy generátort is, ami az akkumulátorokat tölti. balga módon azt hittem, hogy már a hőenergiát is tudják akkumulátor töltésre használni... :)

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.22. 17:46
Szerző: SilverToM

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.22. 18:30
Szerző: SilverToM
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.22. 19:14
Szerző: bertone
SilverToM írta: Kép
Akkor most így fog kinézni a Red Bull? (:v

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2014.01.22. 20:29
Szerző: SilverToM
bertone írta:
SilverToM írta: Kép
Akkor most így fog kinézni a Red Bull? (:v
Nem tudom. De elég féloldalas a hűtés....