Oldal: 9 / 12

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 21:21
Szerző: t-oom
a merkádesznél, a renaultnál, és a ferrarinál... és Mclarennél is ott van...?

ha igen, akkor még lehet igazad... bár anno úgy tanultam fizikából, hogy a folyadék is elég "jó" vezető...

tudom, műanyag a tartály... de mi van, ha az a tartály megreped...?

illetve a szigetelés nem teljesen 100-as... mintha olvastam volna szigetelési problémákról az elmúlt hónapban...

de ne legyen igazam, mart akkor Jadrina jóslata jön be... ilyen rövid idő alatt egy kapcsolat sem futhat alap esetben zátonyra...

kérdés, hogy ez alap eset-e...?

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 21:33
Szerző: mudd
t-oom írta: ha igen, akkor még lehet igazad... bár anno úgy tanultam fizikából, hogy a folyadék is elég "jó" vezető...
feltetelezem elektromos vezetesre gondolsz. de milyen folyadekra? van ami vezet, van ami nem.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 21:51
Szerző: t-oom
mudd írta:
t-oom írta: ha igen, akkor még lehet igazad... bár anno úgy tanultam fizikából, hogy a folyadék is elég "jó" vezető...
feltetelezem elektromos vezetesre gondolsz. de milyen folyadekra? van ami vezet, van ami nem.
üzemanyag nem vezeti az áramot...?

én úgy gondolom, hogy kb. úgy vezetheti, mint a víz...

paraszt családból származom, Édesapám bátyja juhász volt a téeszben... 7-8 éves lehettem, mikor egy nyáron meglátogattuk kinn a határban... Édesapámék mondták, hogy kerüljem a villanypásztort, de én nem hittem nekik...

milyen egy kisgyerek... már csak azért is hozzá érek... vékony, szar vezeték... mi bajom lehet...? :) mint akit hátbavágtak... csak úgy pislogtam magam mögé, hogy ki a franc volt az... pedig csak 12 volt... és csak a birkákat kell igazgatni... nem 120 kW...!!!

tudom a teljesítmény, és a feszültség nem ugyanaz... de ha a 12 voltra számolom... 120 000 w /12 v = 1000 A...

azon a villanypásztoron tuti nem egy olyan akksi volt, ami 1 másodperc alatt 1000 amperrel tolt volna.... és így is kiszabottul hátba vert...

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 22:08
Szerző: mudd
t-oom írta:
mudd írta:
üzemanyag nem vezeti az áramot...?

én úgy gondolom, hogy kb. úgy vezetheti, mint a víz...

paraszt családból származom, Édesapám bátyja juhász volt a téeszben... 7-8 éves lehettem, mikor egy nyáron meglátogattuk kinn a határban... Édesapámék mondták, hogy kerüljem a villanypásztort, de én nem hittem nekik...

milyen egy kisgyerek... már csak azért is hozzá érek... vékony, szar vezeték... mi bajom lehet...? :) mint akit hátbavágtak... csak úgy pislogtam magam mögé, hogy ki a franc volt az... pedig csak 12 volt... és csak a birkákat kell igazgatni... nem 120 kW...!!!

tudom a teljesítmény, és a feszültség nem ugyanaz... de ha a 12 voltra számolom... 120 000 w /12 v = 1000 A...

azon a villanypásztoron tuti nem egy olyan akksi volt, ami 1 másodperc alatt 1000 amperrel tolt volna.... és így is kiszabottul hátba vert...
a benzinben nem vagyok biztos, de transzformatorhutesre olajat hasznalnak.
ne villanypaszotorozzal, mert korberohoglek. (bar semmilyen elektrotehinkumi muveltsegem nincs) akkora teljesimenynel ha telibe kapod a cuccoc szenne egsz.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 22:19
Szerző: t-oom
mudd írta:
a benzinben nem vagyok biztos, de transzformatorhutesre olajat hasznalnak.
ne villanypaszotorozzal, mert korberohoglek. (bar semmilyen elektrotehinkumi muveltsegem nincs) akkora teljesimenynel ha telibe kapod a cuccoc szenne egsz.
a hülyék meg Pakson, Duna vízzel hűtik a reaktort... :) ;) azóta nem emberkedem egyik akksival sem, mégha 6 voltos is... :)

viccet félretéve... ha szigetelési problémák voltak a Mclaren energia tároló berendezéseivel a baleset megelőzően, nem merném kijelenteni, hogy nem áramütés okozta Alonso balesetét, még ha egy gumitartályba ágyazott folyadék közeg ettől az energia tárolótól el is választotta... egy olyan karosszéria kialakításon belül, amiben maga a gyártó is elismeri, hogy kb. cipőkanállal tettek be mindent.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 22:26
Szerző: mudd
t-oom írta: a hülyék meg Pakson, Duna vízzel hűtik a reaktort... :) ;) azóta nem emberkedem egyik akksival sem, mégha 6 voltos is... :)

viccet félretéve... ha szigetelési problémák voltak a Mclaren energia tároló berendezéseivel a baleset megelőzően, nem merném kijelenteni, hogy nem áramütés okozta Alonso balesetét, még ha egy gumitartályba ágyazott folyadék közeg ettől az energia tárolótól el is választotta... egy olyan karosszéria kialakításon belül, amiben maga a gyártó is elismeri, hogy kb. cipőkanállal tettek be mindent.
hagyom a francba a temat. annyi piam nincs spajzban...

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 22:34
Szerző: t-oom
ne futamodj meg... győzz meg arról, hogy nem okozhatta áramütés a balesetet... racionális ember vagyok, hiszek a számoknak.

az, hogy 120 kW-os az energia tároló teljesítménye, indoklás nem győz meg... vágom, hogy ha 1000 amper megy át Alonson, akkor nem igazán lenne miről beszélni...

de ha ez ennyire egyértelmű, akkor mi a francért nem lehet ezt így kerek-perec kijelenteni...?!

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 22:46
Szerző: mudd
t-oom írta:ne futamodj meg... győzz meg arról, hogy nem okozhatta áramütés a balesetet... racionális ember vagyok, hiszek a számoknak.

az, hogy 120 kW-os az energia tároló teljesítménye, indoklás nem győz meg... vágom, hogy ha 1000 amper megy át Alonson, akkor nem igazán lenne miről beszélni...

de ha ez ennyire egyértelmű, akkor mi a francért nem lehet ezt így kerek-perec kijelenteni...?!
na... a reaktort nem a duna vizevel hutik. egyebkent abban ott nincs is villanyos delej. az hot termel.

miert gyozzelek meg? egyreszt nem vagyok szakerto, csak saccolom, hogy az ers korul folyo eneriganak akar tizede is siman agyonbasz barkit - szoval, alot akar aramutes is erhette. kurvara nem tudjuk. elmeletet gyartani meg felesleges, hadovalasbol meg plane. bar a "gumitartályba ágyazott folyadék közeg" kurvara tudomanyosan hangzik.
masreszt - hogy lehetne teged meggyozni? ertesz az elektromossaghoz? szerintem nem. (en se).

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 22:48
Szerző: Redbull
t-oom írta:a merkádesznél, a renaultnál, és a ferrarinál... és Mclarennél is ott van...?

ha igen, akkor még lehet igazad... bár anno úgy tanultam fizikából, hogy a folyadék is elég "jó" vezető...

tudom, műanyag a tartály... de mi van, ha az a tartály megreped...?

illetve a szigetelés nem teljesen 100-as... mintha olvastam volna szigetelési problémákról az elmúlt hónapban...

de ne legyen igazam, mart akkor Jadrina jóslata jön be... ilyen rövid idő alatt egy kapcsolat sem futhat alap esetben zátonyra...

kérdés, hogy ez alap eset-e...?
Nincs máshol hely. Az elektro sokk elég hihetetlen, a kórházban a vizsgálatok ezt kizárták.
Mióta használnak KERS-t egyszer hallottam áramütéses balesetről, talán a BMW-nél, de nem vagyok ebben biztos. Egy szerelőt vágott meg az áram, nem volt vastag gumikesztyűje talán.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 23:26
Szerző: t-oom
mudd írta:
t-oom írta:ne futamodj meg... győzz meg arról, hogy nem okozhatta áramütés a balesetet... racionális ember vagyok, hiszek a számoknak.

az, hogy 120 kW-os az energia tároló teljesítménye, indoklás nem győz meg... vágom, hogy ha 1000 amper megy át Alonson, akkor nem igazán lenne miről beszélni...

de ha ez ennyire egyértelmű, akkor mi a francért nem lehet ezt így kerek-perec kijelenteni...?!
na... a reaktort nem a duna vizevel hutik. egyebkent abban ott nincs is villanyos delej. az hot termel.

miert gyozzelek meg? egyreszt nem vagyok szakerto, csak saccolom, hogy az ers korul folyo eneriganak akar tizede is siman agyonbasz barkit - szoval, alot akar aramutes is erhette. kurvara nem tudjuk. elmeletet gyartani meg felesleges, hadovalasbol meg plane. bar a "gumitartályba ágyazott folyadék közeg" kurvara tudomanyosan hangzik.
masreszt - hogy lehetne teged meggyozni? ertesz az elektromossaghoz? szerintem nem. (en se).
Oké, a reaktorban hot termelnek, amivel turbinakat hajtanak meg, ezt vagom, ezért igazad is van, hogy hülyeséget írtam. De ha annyira egyértelmű, hogy az üzemanyag is legalább ugyanolyan jó szigetelo, mint az olaj, akkor miért nem lehet kerek-perec cáfolni az áramütés lehetőséget, és a baleset körülményeit tisztázni? Csak megy a maszatolas 3. Hete...

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.06. 23:40
Szerző: mudd
nyugodj bele, hogy nem fogod megtudni az igazsagot. errol se.
esetleg ha kozlik majd a valot, nem tudod majd ellenorzni, ha nem tetszik - nem hiszed majd el, ha nem akarod.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.07. 12:34
Szerző: SilverToM
Igen Sauber BMW volt! Nemrég láttam a videót!
Na most az van, hogy mióta vannak ezek az elektromos kütyük a kocsikban, vagyis a KERS óta azóta a pilótát bazira körbe kell szigetelni. Emlékeztek még arra a jó kis képre az egyik Marusiás vagy Caterhames pilóta ugrott akkorát le a gépről, hogy ne érjen egyszerre a kocsihoz és a földhöz, nehogy rajta keresztül földelődjön le a kocsi.

Az áramütős rész teljesen kizárható ami az ERS-t illeti, egyrészt, mert a fotón zöld volt a visszajelző led, ami azt jelenti, hogy a kocsi biztonságos, hozzá lehet érni. Ez egy sokszorosan túlbiztosított ellenőrző rendszer! Mindenki aki a kocsi közelébe kerül erre bízza az életét! Másik, ha az ERSből kapott volna áramot, akkor szenesre sül.

A felmerülő folyadék, ami ráadásul üzemanyag.... az egyrészt egy szivacsos zselé szerű állapotban van, hogy HA megrepedne a tank, ami szintén eléggé túl van biztosítva, mert hogy azt is ki kell bírnia, ha lángol az autó, ( sőt fel sem merült bennünk, vagy bárkiben ez a veszély, hogy az tank tartalma esetleg ott valamit alkot, amikor Hamilton kocsija égett a ringen.... ) Na szóval, ha az áram, meg az üzemanyag kapcsolatba kerülhetett volna, akárcsak mint vezető, akkor meg egy tűzgolyó lett volna a kocsi....képeken szintén, csak protokol szerinti poroltós biztosítás volt, semmi több! Rá se fújtak a gépre!

Van még egy elektromos rendszer a kocsiban, ami az elektronikát látja el. Ez meg egy sima kis aksi. Ezt is ugyanúgy ki lehet zárni. a kormány markolata ugyanis gumi, a gombok műanyag, a kesztyű meg szerintem még gumit is tartalmaz.

Szerintem Alonsó miatt ködösítenek. Újra csak azt mondom, hogy F1-es mércével Alonso öreg. Ugyanolyan ez, mint az öreg boxoló. Kapott ő is elég sok ütést. Emlékeztek, amikor Singapúrban vagy hol futam közben átment a fekvő rendőrökön, és bejelzett a G senzor? Na az is olyan, hogy ha az jelez akkor nem szabad hagyni a pilótát kiszálni a kocsiból, ha csak nem ég az autó. Csak az orvosi csapat szedheti ki. Úgy emlékszem leintés után őt is orvosi csapat várta vagy a pálya kórházhoz terelték, vagy a parkfermében.
Influenza szezon, megterhelt idegek ( elhagyja a Ferrarit az meg jó lesz, az új csapata szenved... )

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.07. 21:10
Szerző: t-oom
mudd írta:nyugodj bele, hogy nem fogod megtudni az igazsagot. errol se.
esetleg ha kozlik majd a valot, nem tudod majd ellenorzni, ha nem tetszik - nem hiszed majd el, ha nem akarod.
ebben igazad van, valószínű, hogy sosem fogjuk megtudni az igazságot... ahhoz már sokat maszatoltak...

én csak abban reménkedem, hogy Alonso és a Mclaren új házassága nem csúszik itt félre... és valóban sikeresek lesznek együtt....! bármi is okozta ezt a balesetet.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.07. 21:13
Szerző: t-oom
SilverToM írta:Igen Sauber BMW volt! Nemrég láttam a videót!
Na most az van, hogy mióta vannak ezek az elektromos kütyük a kocsikban, vagyis a KERS óta azóta a pilótát bazira körbe kell szigetelni. Emlékeztek még arra a jó kis képre az egyik Marusiás vagy Caterhames pilóta ugrott akkorát le a gépről, hogy ne érjen egyszerre a kocsihoz és a földhöz, nehogy rajta keresztül földelődjön le a kocsi.

Az áramütős rész teljesen kizárható ami az ERS-t illeti, egyrészt, mert a fotón zöld volt a visszajelző led, ami azt jelenti, hogy a kocsi biztonságos, hozzá lehet érni. Ez egy sokszorosan túlbiztosított ellenőrző rendszer! Mindenki aki a kocsi közelébe kerül erre bízza az életét! Másik, ha az ERSből kapott volna áramot, akkor szenesre sül.

A felmerülő folyadék, ami ráadásul üzemanyag.... az egyrészt egy szivacsos zselé szerű állapotban van, hogy HA megrepedne a tank, ami szintén eléggé túl van biztosítva, mert hogy azt is ki kell bírnia, ha lángol az autó, ( sőt fel sem merült bennünk, vagy bárkiben ez a veszély, hogy az tank tartalma esetleg ott valamit alkot, amikor Hamilton kocsija égett a ringen.... ) Na szóval, ha az áram, meg az üzemanyag kapcsolatba kerülhetett volna, akárcsak mint vezető, akkor meg egy tűzgolyó lett volna a kocsi....képeken szintén, csak protokol szerinti poroltós biztosítás volt, semmi több! Rá se fújtak a gépre!

Van még egy elektromos rendszer a kocsiban, ami az elektronikát látja el. Ez meg egy sima kis aksi. Ezt is ugyanúgy ki lehet zárni. a kormány markolata ugyanis gumi, a gombok műanyag, a kesztyű meg szerintem még gumit is tartalmaz.

Szerintem Alonsó miatt ködösítenek. Újra csak azt mondom, hogy F1-es mércével Alonso öreg. Ugyanolyan ez, mint az öreg boxoló. Kapott ő is elég sok ütést. Emlékeztek, amikor Singapúrban vagy hol futam közben átment a fekvő rendőrökön, és bejelzett a G senzor? Na az is olyan, hogy ha az jelez akkor nem szabad hagyni a pilótát kiszálni a kocsiból, ha csak nem ég az autó. Csak az orvosi csapat szedheti ki. Úgy emlékszem leintés után őt is orvosi csapat várta vagy a pálya kórházhoz terelték, vagy a parkfermében.
Influenza szezon, megterhelt idegek ( elhagyja a Ferrarit az meg jó lesz, az új csapata szenved... )
köszi a felvilágosítást... akkor remélem, hogy gyülölcsöző lesz a két fél újra felmelegített kapcsolata... és erre a balesetre már senki sem fog emlékezni!

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.03.14. 12:21
Szerző: idarpidi
itt a Honda motor "mindent verő" elrendezése

Kép

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.08.22. 15:24
Szerző: Bönde Attila
A Mercedes új hátsó szárnya:

Kép

Gondoltam utána nézek, mert furcsának tűnt, de ahogy sejtettem korábban még nem használtak hasonlót.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.08.24. 08:32
Szerző: Lancelot
Ez sokkal szebb.

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.09.02. 13:10
Szerző: Redbull
Kép

Kíváncsian várom mikor kezdik másolni ezt a hátsó szárny megoldást?
:mosoly:

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.09.02. 15:53
Szerző: trutya
az ívelésre gondolsz? kb 2005-ben már megcsinálták (többen is)... :)

Kép

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.09.02. 22:49
Szerző: Redbull
Ok.
De most 2015-ben ki fogja elsőként utánozni.?

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.09.03. 05:58
Szerző: bertone
Redbull írta:Ok.
De most 2015-ben ki fogja elsőként utánozni.?
Aki a McLaren szintén forradalmi hátsó szárnyát, vagy éppen felfüggesztését. Senki.
:mosoly:

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2015.09.03. 12:42
Szerző: Krisztián
Az nem lehet, hogy ezt kifejezetten Spára és Monzára csinálták?

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2016.01.09. 19:35
Szerző: idarpidi

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2016.01.09. 20:23
Szerző: Redbull
Nekem tetszik, főként az agresszív széles hátsó kerekek, és a szárny.
:mosoly:

Re: ~ Technikai Analízis ~

Elküldve: 2016.04.02. 18:18
Szerző: SilverToM
Kép