bertone írta: ↑2019.04.10. 12:41
Én is azt kérdezem, hogy ez most komoly?
Hol olvastad ki azt az írásomból, hogy két kategória van?
Szerinted Hamilton és mondjuk Sainz (kedvelem a csókát!!!) ugyan olyan tehetség?
Mindegyik tehetséges, aki ide bekerül. De azért vannak különbségek. Schumi - és ezt nem én találtam ki, annak idején erről elég sokat írtak - nem volt akkora tehetség, mint mondjuk most Hamilton. Viszont iszonyat sokat melózott. Ismerjük mindannyian, hogy szinte mindig a tesztpályán volt (akkor még nem voltak korlátozások). Ezt akkor a Schumi-drukkerek mindig is az orrunk alá dörgölték.
Schumi mindenben a legjobb akart lenni és ezért mindent meg is tett.
Hogy vizes pályán jobb volt, mint bárki más, az valóban különleges tehetség, de ez nem jelenti azt, hogy összességében is Hamilton-szintű volt.
Viszont megvoltak a lehetőségei és egy ritka képességű versenyző lett belőle.
Ez a válaszom Vollebaknak is ment.
Hát, ebben nem fogunk egyetérteni sehogy
Szerintem nem érdemes a mai, versenyzésre tenyésztett, a seggükhöz ragasztott gokarttal született srácokat összevetni a korábbi generációk versenyzőivel. Egyébként ki és mi alapján mérte le és mondta meg, hogy Hamilton nagyobb tehetség, mint Schumi?
Nem is értem az ilyesmit.
Graham Hillt nem szokás annyit emlegetni, pedig ő a valaha volt egyik legnagyobb tehetség szerintem. És még csak nem is azért, mert megcsinálta a triple crownt, hanem amiatt a nem túl ismert tény miatt, hogy 24 éves koráig, 1953-ig életében egyszer ült autóban - gyerekként, a hátsó ülésen, amikor tengerparti kiruccanásra vitték a szülei. Ehhez képest 1958-ban már F1-es versenyző volt! Vagyis alig 5 év telt el a közúti jogosítványa megszerzése és az első F1-es futama, és 9 év a jogsi és az első F1-es világbajnoki címe között. Ez nagyjából a felfoghatatlan kategória - akkor is, ha akkoriban még eléggé másképp működött, hogyan is lehetett eljutni a F1-ig. Fiókszériákból, agilis fiatalokból, fizetős pilótákból akkor sem volt már hiány.
Schumi kapcsán két dolog:
1) Annyi igaz, hogy mielőtt bekerült a F1-be, a Mercedes protezsálta német trióból őt taksálták a legkevesebbre, Frentzent pedig a legtöbbre. De itt jön be, amit mondtál: van, hogy valakinek a fiókszériák nem állnak jól, az F1 meg igen, és van, hogy fordítva történik. Schumi az utóbbi, és az, hogy a királykategóriában jött ki teljesen a zsenije, nem korábban, az szerintem pont, hogy érv a veleszületett tehetsége mellett.
2) 1991 előtt Spát csak fényképen látta. Weberrel azt hazudták Jordannek, hogy már versenyzett ott, azért ugorhatott be Gachot helyett. Ehhez képest péntek kora reggel, az első edzés előtt biciklizett egyet a pályán, hogy legalább fogalma legyen arról, hol és milyen kanyarok vannak. Aztán a kvalin elsőre zsákolt egy hetedik helyet - egy ismeretlen F1-es kocsival, amit élesben életében először vezetett, ráadásul egy ismeretlen pályán. Ezt hogy csinálod meg, ha nem vagy istenadta, korszakos tehetség? Itt szó sem volt semmilyen tehetségbeli hiányt pótló, masszív edzésmelóról meg mérnökökkel ügyködésről.
Értem én, amit mondasz. Schumi munkabírása joggal lett legendás. Csak annyiban vitatkozom veled, hogy ez a tulajdonsága nem az esetleges hiányosságait pótolta, hanem épp azért lehetett konstans tényező 15 éven keresztül, mert a sport történetének egyik legnagyobb, egészen kivételes tehetsége volt, amire még rá is dolgozott rengeteget.