Teszt a lelke mindennek

Az aktuális szezon
Avatar
Rocco
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3488
Csatlakozott: 2014.02.14. 00:52

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Rocco » 2019.04.09. 14:28

Jadrina írta:
2019.04.09. 14:13

Sosem fog kiderülni, hogy tehetséges-e valójában. Nem hogy kikövezett útja van/lesz, de még vörös szőnyeget is terítenek elé.
Tenyleg? Ezek szerint ha segitik az utadat, akkor tehetsegtelenul is nyerhetsz mondjuk vilagbajnoki cimeket? :D
Ha benyomjak is, es csak kevesbe tehetseges(azt nem is mondom, hogy tehetsegtelen, mert akkor betolni sem lehetne akarmennyire is akarnak), akkor agyon lesz verve. Csak azert, mert besegitenek a Forma1-be, nem fogsz Hamiltonokat verni. Mondom ezt ugy, hogy fingom nincs, hogy mit csinal a gyerek.

Avatar
Jadrina
WSR pilóta
Hozzászólások: 1623
Csatlakozott: 2014.01.02. 12:36

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Jadrina » 2019.04.09. 14:42

Rocco írta:
2019.04.09. 14:28
Jadrina írta:
2019.04.09. 14:13

Sosem fog kiderülni, hogy tehetséges-e valójában. Nem hogy kikövezett útja van/lesz, de még vörös szőnyeget is terítenek elé.
Tenyleg? Ezek szerint ha segitik az utadat, akkor tehetsegtelenul is nyerhetsz mondjuk vilagbajnoki cimeket? :D
Ha benyomjak is, es csak kevesbe tehetseges(azt nem is mondom, hogy tehetsegtelen, mert akkor betolni sem lehetne akarmennyire is akarnak), akkor agyon lesz verve. Csak azert, mert besegitenek a Forma1-be, nem fogsz Hamiltonokat verni. Mondom ezt ugy, hogy fingom nincs, hogy mit csinal a gyerek.
Persze, hogy nyersz, ha megkapod azt az autót. 90% autó 10% tehetség kb.
(Tavaly nem ment jól egyáltalán, legalábbis év elején. Majd változtattak valamit az autóján és attól kezdve megnyert szinte minden futamot.... )

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2019.04.09. 15:12

Jadrina írta:
2019.04.09. 14:42
Rocco írta:
2019.04.09. 14:28


Tenyleg? Ezek szerint ha segitik az utadat, akkor tehetsegtelenul is nyerhetsz mondjuk vilagbajnoki cimeket? :D
Ha benyomjak is, es csak kevesbe tehetseges(azt nem is mondom, hogy tehetsegtelen, mert akkor betolni sem lehetne akarmennyire is akarnak), akkor agyon lesz verve. Csak azert, mert besegitenek a Forma1-be, nem fogsz Hamiltonokat verni. Mondom ezt ugy, hogy fingom nincs, hogy mit csinal a gyerek.
Persze, hogy nyersz, ha megkapod azt az autót. 90% autó 10% tehetség kb.
(Tavaly nem ment jól egyáltalán, legalábbis év elején. Majd változtattak valamit az autóján és attól kezdve megnyert szinte minden futamot.... )
Mintha soha nem láttunk volna ilyet olyan versenyzőktől, akik már bizonyítottak. Ja, de. (:v

Avatar
Gocpont
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1573
Csatlakozott: 2014.01.28. 11:21
Mi vagy?: fogalom
Tartózkodási hely: Győr

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Gocpont » 2019.04.09. 16:45

Jadrina írta:
2019.04.09. 14:42

Persze, hogy nyersz, ha megkapod azt az autót. 90% autó 10% tehetség kb.
(Tavaly nem ment jól egyáltalán, legalábbis év elején. Majd változtattak valamit az autóján és attól kezdve megnyert szinte minden futamot.... )
Mert talán használható visszajelzéseket adott... mint anno a Papa. :-)
e H n e v
"Meg lehet tanítani egy csimpánzt motorbiciklizni, de hogy megálljon a piros lámpánál - arra nem."

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: bertone » 2019.04.09. 18:05

Jadrina írta:
2019.04.09. 14:42
Rocco írta:
2019.04.09. 14:28


Tenyleg? Ezek szerint ha segitik az utadat, akkor tehetsegtelenul is nyerhetsz mondjuk vilagbajnoki cimeket? :D
Ha benyomjak is, es csak kevesbe tehetseges(azt nem is mondom, hogy tehetsegtelen, mert akkor betolni sem lehetne akarmennyire is akarnak), akkor agyon lesz verve. Csak azert, mert besegitenek a Forma1-be, nem fogsz Hamiltonokat verni. Mondom ezt ugy, hogy fingom nincs, hogy mit csinal a gyerek.
Persze, hogy nyersz, ha megkapod azt az autót. 90% autó 10% tehetség kb.
Csak tisztázni szeretném: most Verstappenről beszélünk, vagy kisSchumiról, vagy mindkettőről?
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
Rocco
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3488
Csatlakozott: 2014.02.14. 00:52

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Rocco » 2019.04.09. 18:34

Jadrina írta:
2019.04.09. 14:42


Persze, hogy nyersz, ha megkapod azt az autót. 90% autó 10% tehetség kb.
(Tavaly nem ment jól egyáltalán, legalábbis év elején. Majd változtattak valamit az autóján és attól kezdve megnyert szinte minden futamot.... )
Dehogy nyersz. Ha egy tehetsegtelen ember vagy, akkor 5 masodperccel gyorsabb auto is keves, ekkora luxusa meg senkinek sincs amugy sem.
Azt elfogadom, hogy a tehetseg merteket nehez lemerni ebben a sportban, sot, szerintem ebbena sportbana legnehezebb. Eleve piszok keves embernek van modja belekerulni gyerekkoratol, hogy egyaltalan kideruljon. Tobbek kozt ezert sem rajongom mar erte igazan, de ebbe a mezonybe azert lehetoseg szerint a legjobbak kozul kerulnek be altalaban. Persze volt kivetel. Olyan nincs, hogy nincs, vagy keves tehetsege van az illetonek, de bekerul, es meg nyer is. Egymashoz kepest nyilvan kulonbozik a merteke. Amugy lehet azt azert latni sok mindenbol. Hamiltonnak is eleg jol ki volt szegelyezve az utja, megis egyertelmuen latszik, hogy buzlik a tehetsegtol, ezt kb senki nem is vitatna szerintem. Nem csak a sikerei miatt, de sok midnen mas miatt is az egyik legjobbnak es legjobb adottsagu piltoanak tartom EVER.

Ezzel a szammal se nagyon tudok mit kezdeni, hogy 90-10. Megfelelo auto nelkul nem megy, nyilvan. De ez azt jelenti, hogy egy elsorangu autoban meg barmilyen gokartversenyzocske nyerne? Nem hinnem. Ha az a dominans auto fel masodperccel jobb mondjuk Hamilton Mercedesenel atlagban, ami kurva sok... Akkor az azt jelenti, hogy te atlagban abban az autoban is csak maximum 4 tizeddel lehetsz lassabb Hamiltonnal, hogy konziszetnsen verni tudd. Nem neveznem tehetsegtelennek azt, aki mondjuk 4 tizedre tud lenni Hamiltontol...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rocco 2019.04.09. 18:35-kor.

Avatar
Jadrina
WSR pilóta
Hozzászólások: 1623
Csatlakozott: 2014.01.02. 12:36

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Jadrina » 2019.04.09. 18:35

bertone írta:
2019.04.09. 18:05
Jadrina írta:
2019.04.09. 14:42


Persze, hogy nyersz, ha megkapod azt az autót. 90% autó 10% tehetség kb.
Csak tisztázni szeretném: most Verstappenről beszélünk, vagy kisSchumiról, vagy mindkettőről?
Ez a mondat amire reagaltal pont mindenkire vonatkotik. Az osszes versenyzore.

Avatar
Jadrina
WSR pilóta
Hozzászólások: 1623
Csatlakozott: 2014.01.02. 12:36

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Jadrina » 2019.04.09. 18:40

Rocco írta:
2019.04.09. 18:34
Jadrina írta:
2019.04.09. 14:42


Persze, hogy nyersz, ha megkapod azt az autót. 90% autó 10% tehetség kb.
(Tavaly nem ment jól egyáltalán, legalábbis év elején. Majd változtattak valamit az autóján és attól kezdve megnyert szinte minden futamot.... )
Dehogy nyersz. Ha egy tehetsegtelen ember vagy, akkor 5 masodperccel gyorsabb auto is keves, ekkora luxusa meg senkinek sincs amugy sem.
Azt elfogadom, hogy a tehetseg merteket nehez lemerni ebben a sportban, sot, szerintem ebbena sportbana legnehezebb. Eleve piszok keves embernek van modja belekerulni gyerekkoratol, hogy egyaltalan kideruljon. Tobbek kozt ezert sem rajongom mar erte igazan, de ebbe a mezonybe azert lehetoseg szerint a legjobbak kozul kerulnek be altalaban. Persze volt kivetel. Olyan nincs, hogy nincs, vagy keves tehetsege van az illetonek, de bekerul, es meg nyer is. Egymashoz kepest nyilvan kulonbozik a merteke. Amugy lehet azt azert latni sok mindenbol. Hamiltonnak is eleg jol ki volt szegelyezve az utja, megis egyertelmuen latszik, hogy buzlik a tehetsegtol, ezt kb senki nem is vitatna szerintem. Nem csak a sikerei miatt, de sok midnen mas miatt is az egyik legjobbnak es legjobb adottsagu piltoanak tartom EVER.

Ezzel a szammal se nagyon tudok mit kezdeni, hogy 90-10. Megfelelo auto nelkul nem megy, nyilvan. De ez azt jelenti, hogy egy elsorangu autoban meg barmilyen gokartversenyzocske nyerne? Nem hinnem. Ha az a dominans auto fel masodperccel jobb mondjuk Hamilton Mercedesenel atlagban, ami kurva sok... Akkor az azt jelenti, hogy te atlagban abban az autoban is csak maximum 4 tizeddel lehetsz lassabb Hamiltonnal, hogy konziszetnsen verni tudd. Nem neveznem tehetsegtelennek azt, aki mondjuk 4 tizedre tud lenni Hamiltontol...
Az lett volna a lenyeg, amit kiemeltem, hogy nem fog kiderulni hogy tehetseges-e a gyerek vagy sem. Nem kell masznia a rangletran ki van kovezve az utja. Tul sokat er ahhoz hogy ezt ne hasznaljak ki.
Ettol meg lehet az is hogy jo. Nem tudom.

Avatar
Rocco
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3488
Csatlakozott: 2014.02.14. 00:52

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Rocco » 2019.04.09. 18:53

Jadrina írta:
2019.04.09. 18:40

Az lett volna a lenyeg, amit kiemeltem, hogy nem fog kiderulni hogy tehetseges-e a gyerek vagy sem. Nem kell masznia a rangletran ki van kovezve az utja. Tul sokat er ahhoz hogy ezt ne hasznaljak ki.
Ettol meg lehet az is hogy jo. Nem tudom.
En ertem, de en meg azt emeltem ki, hogy elobb vagy utobb ki fog derulni, ha nincs mogotte tehetseg es tudas. Ha eroszakkal az F1-be nyomjak, alaptalanul, akkor ott fog kiderulni. Az jo autoban is latszani fog, ha nem igazan utos valaki. En nem tartok ettol. Maximum beeg.

Sot, lattunk mar olyanokat, akik mas szeriakban brutalnak tuntek, az F1-ben meg elvereztek. Szoval en nem hinnem, hogy csak ugy egy jol csengo nevre vilagbajnoki cimeket meg sikereket osztogatnak. Az, hogy a szarmazasa miatt konnyebb az utja, az ketsegtelen. Egyebkent ez meg akar visszajara is fordulhat.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2019.04.09. 18:53

bertone írta:
2019.04.05. 13:42
És azért még egyet tisztázzunk: Az öreg Schumi sem volt egy Isten adta tehetség, mint pl Hamilton-Alonso és még páran, ő kőkemény munkával pótolta a hiányt.
Azért az már komoly, ha én állok neki Schumit védeni :D

De most megteszem.

Laci, szerintem ebben egyáltalán nincs igazad. Schumi korszakos, félelmetes tehetség volt, csak Prosthoz, Sennához, Clarkhoz mérhető kaliber. Vannak egyszerűen dolgok, amiket kemény melóval sem lehet pótolni, ilyen például az esős pályán brillírozás. Mindannyian tudjuk, hogy ment esőben az öreg Schumi - és akkor nézd meg Nico Rosberget, aki rendkívül gyors volt és adott mezőnyben abszolút topversenyző, de nem korszakos tehetség, mint a felsoroltak. Nála többet, jobban keveset melóztak, aztán mégis, vizes pályán szinte mindig elvérzett Hamiltonnal meg másokkal szemben is.

Ami igaz Schumira, hogy a hírével ellentétben kifejezetten rossz tesztpilóta volt. De pont ez a lenyűgöző: elvezetett akármit, nem kellett mindent feltétlenül a szájíze szerint finomhangolni.

Amikor fölényesen megnyerte a második címét, és elment a Ferrarihoz, Bergerék alig várták, hogy beülhessenek a "csodabenettonba" (mert Schumi eredményei alapján annak tűnt). Az első tesztnapon Berger még pontosan ugyanazzal a B195-tel ment, amivel Schumi agyba-főbe verte a mezőnyt. Teljesen elképedt, alig tudta a pályán tartani. Azt mondta, fel nem fogja, hogy lehetett ezzel a kocsival dobogókra hajtani, pláne megnyerni x futamot és fölényesen megnyerni a címet. Alesi detto ugyanezt mondta, hogy szarabb volt a kocsi, mint az 1995-ös Ferrari.

És ha már Ferrari: 1991 és 1995 között a Ferrari két futamot nyert - ebből az egyiket totál szerencsével, Alesi Kanadában 1995-ben. Az F310-re, amit az 1996-os szezonban vezetett Schumi, maga Barnard mondta, hogy rosszabbul sikerült konstrukciója volt, mint az azt megelőző modellek (412 T1, T1B, T2). Alesi és Berger ezeket vezették, mégsem jutottak semmire. Schumi meg egy bevallottan szarabb kocsiba beülve behúzott négy pole-t, három győzelmet, köztük Barcelonát, ami a sport történetének egyik legkomolyabb vizes pályás győzelme - a dobogósoknak adott +45 másodpercet, a negyedik helyezett Frentzent meg már lekörözte.

Ezeket a dolgokat egyszerűen nem lehet "csak" rengeteg melóval megcsinálni, ezt azért lássuk be.

Én pont azért haragudtam Schumi ügyes-bajos dolgaira (rengeteg vitatható manőver, szerződéses vízhordók mellé), mert pont semmi szüksége nem volt ilyesmire, akkora istenadta tehetség volt.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Rocco
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3488
Csatlakozott: 2014.02.14. 00:52

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Rocco » 2019.04.09. 19:01

bertone írta:
2019.04.05. 13:42

És azért még egyet tisztázzunk: Az öreg Schumi sem volt egy Isten adta tehetség, mint pl Hamilton-Alonso és még páran, ő kőkemény munkával pótolta a hiányt.
Na ne, ez most komoly? :DDD

Szerintetek 2 kategoria van? Aki tehetseges, meg aki sokat dolgozik hogy annak hianyat potolja? (:u

Olyan nincs, aki otvozi? Szerintem a legjobbak mind iylenek. A legjobbak, legsikeresebbek mind nagy tehetsegek, es sokat is dolgoztak. Aranylag nyilvan valtozo, hogy kinek a tehetsegbol, kinek az akaratbol jutott tobb, de nagy az atfedes. Es megis, te ezt mibol merted le?

Az nem lehet, hogy Schumi kurva teheseges is, es tobbet is dolgozott mint masok? Ahhoz, hogy ezt feltetelezzuk, hany cimet kellett volna szereznie, 80-at? Lehet rajta vitazni, hogy Hamilton, vagy Michael tehetsegesebb-e, ugysem lehet lemerni. De hogy Schumi nem volt istenadta tehetseg...ekkora huyleseget toled azert ritkan olvasni. :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rocco 2019.04.09. 19:30-kor.

Avatar
Rocco
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3488
Csatlakozott: 2014.02.14. 00:52

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Rocco » 2019.04.09. 19:07

Ja, es a csavo kb 15 evig volt vitathatoan a mezony legjobbja. Nem csak a dominans Ferrarival. 15 evig. Aki ilyen kiegyensulyozottan tud hozni ilyen format, ennyi idon at, az mindig eros jele annak, hogy gusztustalanul jo es tehetseges, mert relative konnyen tartja a szintet. Szerintem egy Raikkonnen csucsa az kb Michaelevel egyenlo. De hany evig volt olyan szinten Kimi? 3? Ossze se lehet hasonlitani.

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2019.04.09. 19:10

vollebak írta:
2019.04.09. 18:53
bertone írta:
2019.04.05. 13:42
És azért még egyet tisztázzunk: Az öreg Schumi sem volt egy Isten adta tehetség, mint pl Hamilton-Alonso és még páran, ő kőkemény munkával pótolta a hiányt.
Azért az már komoly, ha én állok neki Schumit védeni :D

De most megteszem.

Laci, szerintem ebben egyáltalán nincs igazad. Schumi korszakos, félelmetes tehetség volt, csak Prosthoz, Sennához, Clarkhoz mérhető kaliber. Vannak egyszerűen dolgok, amiket kemény melóval sem lehet pótolni, ilyen például az esős pályán brillírozás. Mindannyian tudjuk, hogy ment esőben az öreg Schumi - és akkor nézd meg Nico Rosberget, aki rendkívül gyors volt és adott mezőnyben abszolút topversenyző, de nem korszakos tehetség, mint a felsoroltak. Nála többet, jobban keveset melóztak, aztán mégis, vizes pályán szinte mindig elvérzett Hamiltonnal meg másokkal szemben is.

Ami igaz Schumira, hogy a hírével ellentétben kifejezetten rossz tesztpilóta volt. De pont ez a lenyűgöző: elvezetett akármit, nem kellett mindent feltétlenül a szájíze szerint finomhangolni.

Amikor fölényesen megnyerte a második címét, és elment a Ferrarihoz, Bergerék alig várták, hogy beülhessenek a "csodabenettonba" (mert Schumi eredményei alapján annak tűnt). Az első tesztnapon Berger még pontosan ugyanazzal a B195-tel ment, amivel Schumi agyba-főbe verte a mezőnyt. Teljesen elképedt, alig tudta a pályán tartani. Azt mondta, fel nem fogja, hogy lehetett ezzel a kocsival dobogókra hajtani, pláne megnyerni x futamot és fölényesen megnyerni a címet. Alesi detto ugyanezt mondta, hogy szarabb volt a kocsi, mint az 1995-ös Ferrari.

És ha már Ferrari: 1991 és 1995 között a Ferrari két futamot nyert - ebből az egyiket totál szerencsével, Alesi Kanadában 1995-ben. Az F310-re, amit az 1996-os szezonban vezetett Schumi, maga Barnard mondta, hogy rosszabbul sikerült konstrukciója volt, mint az azt megelőző modellek (412 T1, T1B, T2). Alesi és Berger ezeket vezették, mégsem jutottak semmire. Schumi meg egy bevallottan szarabb kocsiba beülve behúzott négy pole-t, három győzelmet, köztük Barcelonát, ami a sport történetének egyik legkomolyabb vizes pályás győzelme - a dobogósoknak adott +45 másodpercet, a negyedik helyezett Frentzent meg már lekörözte.

Ezeket a dolgokat egyszerűen nem lehet "csak" rengeteg melóval megcsinálni, ezt azért lássuk be.

Én pont azért haragudtam Schumi ügyes-bajos dolgaira (rengeteg vitatható manőver, szerződéses vízhordók mellé), mert pont semmi szüksége nem volt ilyesmire, akkora istenadta tehetség volt.
A kiemelt rész forrására nagyon kiváncsi lennék. Csak mert én teljesen más történetet ismerek. A B196-nak alig volt köze a B195-höz. Annak egy átalakított verziója volt és tudomásom szerint még teszten sem vezette sem Alesi sem Berger a B195-t. Pedig akartak, csak egészen 1996 januárjáig nem engedte a Ferrari hogy a Benettonnak teszteljenek.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
Jadrina
WSR pilóta
Hozzászólások: 1623
Csatlakozott: 2014.01.02. 12:36

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Jadrina » 2019.04.09. 19:15

Rocco írta:
2019.04.09. 18:53
Jadrina írta:
2019.04.09. 18:40

Az lett volna a lenyeg, amit kiemeltem, hogy nem fog kiderulni hogy tehetseges-e a gyerek vagy sem. Nem kell masznia a rangletran ki van kovezve az utja. Tul sokat er ahhoz hogy ezt ne hasznaljak ki.
Ettol meg lehet az is hogy jo. Nem tudom.
En ertem, de en meg azt emeltem ki, hogy elobb vagy utobb ki fog derulni, ha nincs mogotte tehetseg es tudas. Ha eroszakkal az F1-be nyomjak, alaptalanul, akkor ott fog kiderulni. Az jo autoban is latszani fog, ha nem igazan utos valaki. En nem tartok ettol. Maximum beeg.

Sot, lattunk mar olyanokat, akik mas szeriakban brutalnak tuntek, az F1-ben meg elvereztek. Szoval en nem hinnem, hogy csak ugy egy jol csengo nevre vilagbajnoki cimeket meg sikereket osztogatnak. Az, hogy a szarmazasa miatt konnyebb az utja, az ketsegtelen. Egyebkent ez meg akar visszajara is fordulhat.
Meglatjuk. Kivancsi leszek ra. A multban ez tenxleg ugy volt hogy konnyeden bekerultek de kesobb mar a tehetseg dontott. Volt itt if. Piquet, Bruno Senna, Rosberg, Verstappen vagy akar Sainz. Nem jart automatikusan a cim. Bar nyilvan mindegyik teheseges, tizedek szamitottak hogy valaki megmaradt vagy sem az F1- ben nem masodpercek.
Itt most mast erzek...

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2019.04.09. 19:55

Nigel Hill írta:
2019.04.09. 19:10
A kiemelt rész forrására nagyon kiváncsi lennék. Csak mert én teljesen más történetet ismerek. A B196-nak alig volt köze a B195-höz. Annak egy átalakított verziója volt és tudomásom szerint még teszten sem vezette sem Alesi sem Berger a B195-t. Pedig akartak, csak egészen 1996 januárjáig nem engedte a Ferrari hogy a Benettonnak teszteljenek.
Pedig elég ismert sztori. Bergerék már 1995 novemberében teszteltek a Benettonnal Estorilban, méghozzá a B195-öt:

"Benetton split the test between Jean Alesi and Gerhard Berger. The Frenchman did the first three days - recording a best lap of 1m21.44s - before handing over to Berger. Gerhard, however, was in trouble fitting his lanky frame into the cockpit of the B195."

http://grandprix.com/ns/ns00374.html

Aztán:

When Gerhard Berger came from Ferrari to Benetton in late 1995 during winter testing, he found the balance of the car very poor, and Schumacher made the comment: "If he had driven the car at the beginning of the season, he would have spun in the pit-lane!"

De magyarul is írtak róla:

"Bergerék 1995 novemberében teszteltek először a Benettonnal Estorilban, ám a tapasztalataik nem voltak olyan jók, mint Schumachernek az ő az évi gépükkel. Alesi nem boldogult az autóval, vergődött vele, és folyamatosan megpördült. Aztán Berger alaposan össze is törte azt. „A baleset egy valóságos gyilkosság volt, ami után három nap megszakítás jött. Az autó egyszerűen kitört, és olyan módon, hogy még követni sem tudtam” – emlékezett vissza."

https://www.m4sport.hu/cikk/2019/01/03/ ... a-gyorssa/

És ha senkinek sem hiszel, akkor higgy a saját szemeidnek :D

Alesi a B195-ben:

Kép


És Berger:

Kép
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2019.04.09. 20:11

vollebak írta:
2019.04.09. 19:55


És ha senkinek sem hiszel, akkor higgy a saját szemeidnek :D
Köszi!
Hiszek én neked is ezért kérdeztem, mert tudtam h korrekt választ kapok. Nekem ez a novemberi teszt teljesen kimaradt. (mármint hogy Alesi és Berger a Benettonnal tolták ott)
Bátyám volt nagy Alesi fan ezért emlékszem erre másként. :D
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2019.04.09. 23:13

Ritka kivételes pillanat: Roccoval és Vollebakkal teljes mértékben egyetértek. Az meg különösen meglep, hogy olyan témában írták meg azt, ami szívem (és eszem) szerinti, amit tőlük aztán tényleg nem vártam. Rocco a tehetség-tehetségtelenség-nyerő típus, Vollebak pedig Schumi témában. Köszi srácok! (:n :mosoly:
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Gocpont
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1573
Csatlakozott: 2014.01.28. 11:21
Mi vagy?: fogalom
Tartózkodási hely: Győr

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Gocpont » 2019.04.10. 07:16

vollebak írta:
2019.04.09. 18:53
bertone írta:
2019.04.05. 13:42
És azért még egyet tisztázzunk: Az öreg Schumi sem volt egy Isten adta tehetség, mint pl Hamilton-Alonso és még páran, ő kőkemény munkával pótolta a hiányt.
Azért az már komoly, ha én állok neki Schumit védeni :D

De most megteszem.

Laci, szerintem ebben egyáltalán nincs igazad. Schumi korszakos, félelmetes tehetség volt, csak Prosthoz, Sennához, Clarkhoz mérhető kaliber. Vannak egyszerűen dolgok, amiket kemény melóval sem lehet pótolni, ilyen például az esős pályán brillírozás. Mindannyian tudjuk, hogy ment esőben az öreg Schumi - és akkor nézd meg Nico Rosberget, aki rendkívül gyors volt és adott mezőnyben abszolút topversenyző, de nem korszakos tehetség, mint a felsoroltak. Nála többet, jobban keveset melóztak, aztán mégis, vizes pályán szinte mindig elvérzett Hamiltonnal meg másokkal szemben is.

Ami igaz Schumira, hogy a hírével ellentétben kifejezetten rossz tesztpilóta volt. De pont ez a lenyűgöző: elvezetett akármit, nem kellett mindent feltétlenül a szájíze szerint finomhangolni.

Amikor fölényesen megnyerte a második címét, és elment a Ferrarihoz, Bergerék alig várták, hogy beülhessenek a "csodabenettonba" (mert Schumi eredményei alapján annak tűnt). Az első tesztnapon Berger még pontosan ugyanazzal a B195-tel ment, amivel Schumi agyba-főbe verte a mezőnyt. Teljesen elképedt, alig tudta a pályán tartani. Azt mondta, fel nem fogja, hogy lehetett ezzel a kocsival dobogókra hajtani, pláne megnyerni x futamot és fölényesen megnyerni a címet. Alesi detto ugyanezt mondta, hogy szarabb volt a kocsi, mint az 1995-ös Ferrari.

És ha már Ferrari: 1991 és 1995 között a Ferrari két futamot nyert - ebből az egyiket totál szerencsével, Alesi Kanadában 1995-ben. Az F310-re, amit az 1996-os szezonban vezetett Schumi, maga Barnard mondta, hogy rosszabbul sikerült konstrukciója volt, mint az azt megelőző modellek (412 T1, T1B, T2). Alesi és Berger ezeket vezették, mégsem jutottak semmire. Schumi meg egy bevallottan szarabb kocsiba beülve behúzott négy pole-t, három győzelmet, köztük Barcelonát, ami a sport történetének egyik legkomolyabb vizes pályás győzelme - a dobogósoknak adott +45 másodpercet, a negyedik helyezett Frentzent meg már lekörözte.

Ezeket a dolgokat egyszerűen nem lehet "csak" rengeteg melóval megcsinálni, ezt azért lássuk be.

Én pont azért haragudtam Schumi ügyes-bajos dolgaira (rengeteg vitatható manőver, szerződéses vízhordók mellé), mert pont semmi szüksége nem volt ilyesmire, akkora istenadta tehetség volt.
Nagyon ütős
e H n e v
"Meg lehet tanítani egy csimpánzt motorbiciklizni, de hogy megálljon a piros lámpánál - arra nem."

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: bertone » 2019.04.10. 12:41

Rocco írta:
2019.04.09. 19:01
bertone írta:
2019.04.05. 13:42

És azért még egyet tisztázzunk: Az öreg Schumi sem volt egy Isten adta tehetség, mint pl Hamilton-Alonso és még páran, ő kőkemény munkával pótolta a hiányt.
Na ne, ez most komoly? :DDD

Szerintetek 2 kategoria van? Aki tehetseges, meg aki sokat dolgozik hogy annak hianyat potolja? (:u

Olyan nincs, aki otvozi? Szerintem a legjobbak mind iylenek. A legjobbak, legsikeresebbek mind nagy tehetsegek, es sokat is dolgoztak. Aranylag nyilvan valtozo, hogy kinek a tehetsegbol, kinek az akaratbol jutott tobb, de nagy az atfedes. Es megis, te ezt mibol merted le?

Az nem lehet, hogy Schumi kurva teheseges is, es tobbet is dolgozott mint masok? Ahhoz, hogy ezt feltetelezzuk, hany cimet kellett volna szereznie, 80-at? Lehet rajta vitazni, hogy Hamilton, vagy Michael tehetsegesebb-e, ugysem lehet lemerni. De hogy Schumi nem volt istenadta tehetseg...ekkora huyleseget toled azert ritkan olvasni. :D
Én is azt kérdezem, hogy ez most komoly?
Hol olvastad ki azt az írásomból, hogy két kategória van?
Szerinted Hamilton és mondjuk Sainz (kedvelem a csókát!!!) ugyan olyan tehetség?
Mindegyik tehetséges, aki ide bekerül. De azért vannak különbségek. Schumi - és ezt nem én találtam ki, annak idején erről elég sokat írtak - nem volt akkora tehetség, mint mondjuk most Hamilton. Viszont iszonyat sokat melózott. Ismerjük mindannyian, hogy szinte mindig a tesztpályán volt (akkor még nem voltak korlátozások). Ezt akkor a Schumi-drukkerek mindig is az orrunk alá dörgölték.
Schumi mindenben a legjobb akart lenni és ezért mindent meg is tett.
Hogy vizes pályán jobb volt, mint bárki más, az valóban különleges tehetség, de ez nem jelenti azt, hogy összességében is Hamilton-szintű volt.
Viszont megvoltak a lehetőségei és egy ritka képességű versenyző lett belőle.

Ez a válaszom Vollebaknak is ment.
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2019.04.10. 14:18

bertone írta:
2019.04.10. 12:41
Én is azt kérdezem, hogy ez most komoly?
Hol olvastad ki azt az írásomból, hogy két kategória van?
Szerinted Hamilton és mondjuk Sainz (kedvelem a csókát!!!) ugyan olyan tehetség?
Mindegyik tehetséges, aki ide bekerül. De azért vannak különbségek. Schumi - és ezt nem én találtam ki, annak idején erről elég sokat írtak - nem volt akkora tehetség, mint mondjuk most Hamilton. Viszont iszonyat sokat melózott. Ismerjük mindannyian, hogy szinte mindig a tesztpályán volt (akkor még nem voltak korlátozások). Ezt akkor a Schumi-drukkerek mindig is az orrunk alá dörgölték.
Schumi mindenben a legjobb akart lenni és ezért mindent meg is tett.
Hogy vizes pályán jobb volt, mint bárki más, az valóban különleges tehetség, de ez nem jelenti azt, hogy összességében is Hamilton-szintű volt.
Viszont megvoltak a lehetőségei és egy ritka képességű versenyző lett belőle.

Ez a válaszom Vollebaknak is ment.
Hát, ebben nem fogunk egyetérteni sehogy :)

Szerintem nem érdemes a mai, versenyzésre tenyésztett, a seggükhöz ragasztott gokarttal született srácokat összevetni a korábbi generációk versenyzőivel. Egyébként ki és mi alapján mérte le és mondta meg, hogy Hamilton nagyobb tehetség, mint Schumi? :D Nem is értem az ilyesmit.

Graham Hillt nem szokás annyit emlegetni, pedig ő a valaha volt egyik legnagyobb tehetség szerintem. És még csak nem is azért, mert megcsinálta a triple crownt, hanem amiatt a nem túl ismert tény miatt, hogy 24 éves koráig, 1953-ig életében egyszer ült autóban - gyerekként, a hátsó ülésen, amikor tengerparti kiruccanásra vitték a szülei. Ehhez képest 1958-ban már F1-es versenyző volt! Vagyis alig 5 év telt el a közúti jogosítványa megszerzése és az első F1-es futama, és 9 év a jogsi és az első F1-es világbajnoki címe között. Ez nagyjából a felfoghatatlan kategória - akkor is, ha akkoriban még eléggé másképp működött, hogyan is lehetett eljutni a F1-ig. Fiókszériákból, agilis fiatalokból, fizetős pilótákból akkor sem volt már hiány.

Schumi kapcsán két dolog:

1) Annyi igaz, hogy mielőtt bekerült a F1-be, a Mercedes protezsálta német trióból őt taksálták a legkevesebbre, Frentzent pedig a legtöbbre. De itt jön be, amit mondtál: van, hogy valakinek a fiókszériák nem állnak jól, az F1 meg igen, és van, hogy fordítva történik. Schumi az utóbbi, és az, hogy a királykategóriában jött ki teljesen a zsenije, nem korábban, az szerintem pont, hogy érv a veleszületett tehetsége mellett.

2) 1991 előtt Spát csak fényképen látta. Weberrel azt hazudták Jordannek, hogy már versenyzett ott, azért ugorhatott be Gachot helyett. Ehhez képest péntek kora reggel, az első edzés előtt biciklizett egyet a pályán, hogy legalább fogalma legyen arról, hol és milyen kanyarok vannak. Aztán a kvalin elsőre zsákolt egy hetedik helyet - egy ismeretlen F1-es kocsival, amit élesben életében először vezetett, ráadásul egy ismeretlen pályán. Ezt hogy csinálod meg, ha nem vagy istenadta, korszakos tehetség? Itt szó sem volt semmilyen tehetségbeli hiányt pótló, masszív edzésmelóról meg mérnökökkel ügyködésről.

Értem én, amit mondasz. Schumi munkabírása joggal lett legendás. Csak annyiban vitatkozom veled, hogy ez a tulajdonsága nem az esetleges hiányosságait pótolta, hanem épp azért lehetett konstans tényező 15 éven keresztül, mert a sport történetének egyik legnagyobb, egészen kivételes tehetsége volt, amire még rá is dolgozott rengeteget.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2019.04.10. 14:22

Lancelot írta:
2019.04.09. 23:13
Ritka kivételes pillanat: Roccoval és Vollebakkal teljes mértékben egyetértek. Az meg különösen meglep, hogy olyan témában írták meg azt, ami szívem (és eszem) szerinti, amit tőlük aztán tényleg nem vártam. Rocco a tehetség-tehetségtelenség-nyerő típus, Vollebak pedig Schumi témában. Köszi srácok! (:n :mosoly:
Látod, Lance, sosem késő elkezdeni egyetérteni velem :D (:o
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

mudd
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.02. 16:37

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: mudd » 2019.04.10. 15:50

azert hogy mennyire volt schumi tehetseges, es mennyi volt a jomunkaseberseg
1. verseny - valtohiba, kiesik
2. verseny - 5 hely aztan....

6.
kiesik
kiesik (teliszunet, kozben tesztel, gyarkorol)
4.
3.
3.
2.
kiesik
4.
2. (hat, baszott gyorsan tanul, hagyjuk meg)

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2019.04.10. 16:54

mudd írta:
2019.04.10. 15:50
azert hogy mennyire volt schumi tehetseges, es mennyi volt a jomunkaseberseg
1. verseny - valtohiba, kiesik
2. verseny - 5 hely aztan....

6.
kiesik
kiesik (teliszunet, kozben tesztel, gyarkorol)
4.
3.
3.
2.
kiesik
4.
2. (hat, baszott gyorsan tanul, hagyjuk meg)
Meg eleve az, hogy átült a Benettonba és zsinórban négyszer győzte le Piquet-t az időmérőkön. A harmadik benettonos futamán, a tök új, mindenkinek ismeretlen barcelonai pályán ötödiknek kvalizott - ennél jobb rajthelye a Benettonnak abban az évben csak Monacóban volt, Piquet-nek köszönhetően.

Ez is mutatja, hogy Piquet bár 39 éves volt már, azért csak megnyerte a kanadai versenyt és hatodik lett összetettben a negyedik erő Benettonnal, úgyhogy lassúnak nem volt éppen lassú. Ráadásul abszolút elsőszámú szerződése volt, és a Benettonnak nem volt saját tesztpályája. Vagyis nem lehet mondani, hogy megvalósult bármi abból, ami Schumi későbbi karrierjét jellemezte, és amire Laci utalt, hogy milyen sokat tudott tesztelni ergo pótolni az esetleges hátrányát a nála tehetségesebbekhez képest.

Ezeket így, 22 éves újoncként év közepén beugorva a semmiből megcsinálni - hát ha ez nem az istenadta őstehetség definíciója, akkor nem tudom, mi az.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Rocco
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3488
Csatlakozott: 2014.02.14. 00:52

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Rocco » 2019.04.10. 19:23

bertone írta:
2019.04.10. 12:41

Én is azt kérdezem, hogy ez most komoly?
Hol olvastad ki azt az írásomból, hogy két kategória van?
Szerinted Hamilton és mondjuk Sainz (kedvelem a csókát!!!) ugyan olyan tehetség?
Mindegyik tehetséges, aki ide bekerül. De azért vannak különbségek. Schumi - és ezt nem én találtam ki, annak idején erről elég sokat írtak - nem volt akkora tehetség, mint mondjuk most Hamilton. Viszont iszonyat sokat melózott. Ismerjük mindannyian, hogy szinte mindig a tesztpályán volt (akkor még nem voltak korlátozások). Ezt akkor a Schumi-drukkerek mindig is az orrunk alá dörgölték.
Schumi mindenben a legjobb akart lenni és ezért mindent meg is tett.
Hogy vizes pályán jobb volt, mint bárki más, az valóban különleges tehetség, de ez nem jelenti azt, hogy összességében is Hamilton-szintű volt.
Viszont megvoltak a lehetőségei és egy ritka képességű versenyző lett belőle.

Ez a válaszom Vollebaknak is ment.
Ezt irtad: "Az öreg Schumi sem volt egy Isten adta tehetség, mint pl Hamilton-Alonso és még páran, ő kőkemény munkával pótolta a hiányt."
Ezzel kijelentetted, hogy Schumi nem isetnadta tehetseg. Sot, hianyt kellett potolnia a kemeny munkaval. Ha azt irtad volna, hogy "nem akkora istenadta tehetseg, mint..." az mas lenne. Bar azzal sem ertenek egyet.
Ugy tunik, hogy meg ha nem is akkor mertekben, de kicsit hasonloan gondolkodsz, mint sokan. Az elgondolas, miszerint aki szorgalmasabb, az kevesbe tehetseges. Nem feltetlenul. 2 kulon alkoto eleme az osszkepnek, ez teny, de az egyik nem zarja ki a masikat. A legtehetsegesebb lehet a legszorgalmasabb is egyben. Biztos, hogy Schumi nem lett volna annyira jo, amennyire volt, ha nem dolgozik annyit. De akkor mi lett volna? 15 ev helyett csak 12-ben lett volna top 1-2 pilota? Erted, ennel jobban nem lehet ratermettseget bizonyitani, mint amennyire o megtette. Meg annyi dologbol latszik ez. Nem is csak az eredmenyeibol, hanem amilyen elozeseket bemutatott, amilyen versenyeket megnyert, amilyen osztonos megoldasai voltak. Meg amiket elottem is leirtak. Hamiltont mitol tartod tehetsegesebbnek? Mivel merted ezt le? Mert nala nincs annyira hangsulyozva a befektetett munka merteke? Vagy mert nem is melozik annyit? Honnan tudod, ki mire lenne kepes, ha egyiket beletennenk a masik helyzetebe? Ugysem fogjuk tudni pontosan megmondani, de szamomra ok ketten, par masikkal egyutt ugyanaz a kategoria, a legtetejen

Avatar
Gocpont
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1573
Csatlakozott: 2014.01.28. 11:21
Mi vagy?: fogalom
Tartózkodási hely: Győr

Re: Teszt a lelke mindennek

Hozzászólás Szerző: Gocpont » 2019.04.10. 19:31

Szerintem valamennyiőtöknek igaza van. Lenyűgöző Vollebak tudása és memóriája egyébként. Volt szerencsém egészben végignézni a MSC pályafutását kb. másfél év alatt 2009-10 ben. Nekem leggyakrabban a "kegyetlenül következetes", kifejezés ugrik be róla, sokkal inkább mint pl. a brilliáns, vagy bravúros. Persze ettől még ezek is igazak rá. Schumacher korszakos ikon. Hosszú távon nem volt ellenfele.
e H n e v
"Meg lehet tanítani egy csimpánzt motorbiciklizni, de hogy megálljon a piros lámpánál - arra nem."

Lezárt