Köszi Laci, ez korrekt összefoglaló volt.bertone írta:Az elmúlt időszakban a megemelt orr volt a trend, hogy minél több levegőt tudjanak a kocsi alá irányítani. Az FIA biztonsági indokokkal hozott egy szabályt, hogy az eddigi 400 valahány mm-ről 185 mm-re levitték az orrkúp magasságát. Ez indukolja az alacsony orrot. Viszont a szabály szerint ennek, az orr első pontjától hátra 50 mm-rel 9000 mm2 keresztmetszetűnek kell lenni, de a továbbiakra már nincs szabály, hogyan folytatódjon. Van még az, hogy a lábrésznél (a tűzfalnál) ha vesznek egy 625 mm magasságot és azt összekötik az orr 185 mm-es pontjával, abból fölfelé nem lóghat ki semmi, valamint a valahol, de általam pontosan nem ismert helyen a kaszni magassága nem lehet több 525 mm-nél és ott a keresztmetszet (azt hiszem) 30.000 mm2 kell legyen.Bandee írta:Kissé le vagyok maradva.
Azt lehet tudni, hogy tulajdonképpen a pöcsök meg ezek a hülye orrkúpok miért voltak feltétlenül szükségesek?
Mivel a tervezők továbbra is sok levegeőt akarnak a kocsi alatt látni, ezért jöttek ezek a "pöcsök", hogy eleget tegyenek az FIA szabályának, de azért levegőhöz is jussanak.
Innen is üdvözlöm azt, aki ezt a fasza szabályt kitalálta.