Srácok, értelek én titeket. De ha egyszer Ricciardo maga mondta, hogy nem tudott olyan tempót a közepesekkel, amilyet kellett volna, akkor azt nehéz nem úgy értelmezni, hogy nem ment jól.
Itt nem is az a gond, hogy nem ette meg reggelire Alonsót, mert az egyenesben az Alpine az egyik leggyorsabb, a McLaren meg az egyik leglassabb volt. De az, hogy még csak nem is tudott egyszer sem rányitni egy DRS-t, aggasztó, és ezt Ricciardo tudja a legjobban. A pálya egy pontján sem tudott egy másodpercen belülre kerülni.
A dirty airnek is azért másfél-két másodperc távolságban már nincs hatása, Ricciardo sem állította, hogy ezért nem tudott menni jobban vagy megközelíteni. Konkrétan azt mondta, hogy talán két körig tudott olyan tempót menni, amilyet várt, és utána "valamiért" nem tudta. Nem gumikopás, nem dirty air, nem probléma, hanem "valamiért estem egyre hátra és hátra, Lando felé, majd meg kell néznünk, miért".
Oké, hogy a közepes bevallottan nem volt jó versenygumi a McLareneknek, de ehhez mérten is, Ricciardo is tudja, hogy nem ment jól az utolsó etapban. Alonso ugyanolyan taktikán volt, mint Norris, közepeseken rajtolt, és keményeken fejezte be. Ehhez képest míg Ricci az utolsó etapban egyszer tudott másfél másodpercnél közelebb kerülni Alonsóhoz, Lando az első tizenhét körből tizenkétszer volt másfél másodpercnél közelebb, és ha jól emlékszem, háromszor nyithatta Alonsóra a DRS-t - mindezt ugyanolyan közepes gumin, ami a McLarenen tényleg nem működött úgy.
Laci, azt mondod, érdemes megnézni Ocont is. Ocont a pályán előzte Hamilton, Tsunoda, Vettel és Alonso is, de itt utóbbi nyilván az ugyanolyan kocsi miatt nem érdekes. A verseny elején Zhou nyolc körig volt Ocon mögött, ebből egyszer csúszott ki egy másodpercen kívülre.
Utána a verseny közepén öt kört ment Magnussen Ocon mögött, végig másodpercen belül:
Nekem mindebből, meg Ricciardo nyilatkozatából sehogyan sem az jön le, hogy ne lehetne másodpercen belül menni egymáshoz képest Bakuban, vagy hogy az Alpine mögött lehetetlen lenne DRS-t nyitni.