Hozzászólás
Szerző: Phoebe » 2022.10.03. 12:21
Vegyesek az érzéseim ezzel a büntetéssel kapcsolatban. Egyrészt nekem sem tetszik, hogy futam után ennyit ültek a dolgon, ez visszaélésekre adhat okot, és elveszi a pályán történő reagálás lehetőségét a versenyzőktől, ugyanakkor az is érthető, hogy meg akarták hallgatni az érintett feleket.
Ahogy én látom, ezt a futamot mindenképp Perez nyerte volna meg, egyrészt mert tényleg jól ment, másrészt, mert a Ferrari megint hátrányban volt a gumikopás tekintetében.
Látszott, hogy Leclerc viszonylag friss gumikon még tudott vele menni, aztán ő is és Sainz is párban elkezdtek lassulni. Egyszerűen nem volt meg a tempójuk a RedBull ellen. Látszott, hogy így is határon ment Leclerc, csak valami nagyon kamikaze manőverrel lett volna esélye, de esélyes, hogy esélyes, hogy inkább falazás lett volna a dologból, ha tovább erőlteti.
Ami viszont nekem bűzlik a dologban, az Perez magyarázata, hogy nem tudta tartani a Safety Car tempóját a hideg gumik miatt. Most komolyan arról az SC-ről beszélünk, amelyikre állandóan panaszkodnak, hogy túl lassan megy? A másik, hogyha az a problémája, hogy visszahűlnek a gumik, akkor nem éppen abban lenne érdekelt, hogy kicsit jobban nyomja és legyen gumihőmérséklete?
Nem vagyok nagyon otthon a technikai dolgokban, de azt nehezemre esik elhinni, hogy nem lehet 10 autó távolságra követni egy F1-es autóval a Safety Cart. Amikor ezek az az esetek történtek bőven nem szakadó esőről, vagy esőgumis körülményekről volt szó.