Tudom, hogy most nem szorította le, általánosságban mondom.
Itt pl. Perez levágta a pályát, aztán nem hagyott helyet, majd előzött. Semmi következménye nem lett:
Tehát ha újraindul a futam, tényleg nem kell nézni a 75%-ot?Mivel a Japán Nagydíjon a versenytáv 52%-át teljesítette a mezőny, rengetegen gondoltuk úgy, hogy Verstappen 19, Perez 14, Leclerc az 5 másodperces büntetése után 12 pontot fog kapni, ami 1 pont híján pont nem lett volna elég ahhoz, hogy Verstappen már Japánban bebiztosítsa a második világbajnoki címét.
Az FIA szabálya azonban nem fedi le az összes olyan esetet, amikor egy futam nem éri el az eredetileg kitűzött versenytávot, és ezt a pontozási eljárást az olyan esetekre tűzik ki, amikor „a versenyt megszakították, és azt nem lehet újraindítani”.
Szerintem a felfogás hibás, hogy attól, hogy valaki közszereplő mindent köteles elviselni, és erre hivatkozva tömegek szedik szét minden lehetséges felületen, de még a saját közegében is. Nem arról, vagy szó, hogy nem lehet kritikát megfogalmazni, de a kritika és a folyamatos basztatás, nem ugyanaz.Willy írta: ↑2022.10.09. 11:26Normális gyerek, csak hozzá képest Stroll egy klasszis versenyző. És ha vannak érzései, akkor érinthetetlen? Ez olyan, mint egy közszereplői státusz. Számolni kell vele, hogy fel lesz kapva a közbeszédben. Az, hogy ő ezt a hivatást választotta, kb. fel is vállalta. Ha egy rossz hangú énekes lenne, azt se lehetne nyilvánosan kijelenteni?
"teljes pont jár, ha a futam befejeződött és nem törölték, még akkor is, ha az összes körnél kevesebbet tesznek meg."Willy írta: ↑2022.10.09. 11:0975%-tól jár teljes pontszám. 50-75% között így nézne ki:
19 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1
Úgyhogy nem lenne Tappancs vb, még ha csak 1 pont is kellene hozzá.
Az igazi röhej az, hogy Goatifi ezzel a pontszámítással is ugyanannyit zsákmányol, mint ha teljes lett volna a futam.
Azért egy "Goatifi" leírása ne jelentsen már tömeglincselét, pls! Akkor se, ha hiperérszékenyek vagyunk!Phoebe írta: ↑2022.10.09. 11:31Szerintem a felfogás hibás, hogy attól, hogy valaki közszereplő mindent köteles elviselni, és erre hivatkozva tömegek szedik szét minden lehetséges felületen, de még a saját közegében is. Nem arról, vagy szó, hogy nem lehet kritikát megfogalmazni, de a kritika és a folyamatos basztatás, nem ugyanaz.
Akkor itt az ideje ezt a szabályt is átgondolni. Egy 74%-ban lefutott, megszakított futamért kevesebb pontot adnak, mint egy 3 körös befejezettért. Értem én, hogy ez a szabály, de akkor is baromság.bertone írta: ↑2022.10.09. 11:33"teljes pont jár, ha a futam befejeződött és nem törölték, még akkor is, ha az összes körnél kevesebbet tesznek meg."
Tavaly a belga(?) futam nem fejeződött be, hanem a verseny hátralevő részét törölték.
Ez a futam befejeződött, ezért jár a teljes pont. És igen, ha a végén, pár perccel az idő lejárta előtt engedik el a mezőnyt, akkor is teles pontot kaptak volna.
Az FIA ismeri az idevonatkozó szabályt, csak mi nem.
Ez azért gáz, mert Szingapúrban sem egyszer volt már beszédtéma a közvetítésben, hogy ha nem tesznek meg X kört, akkor csak a pontok felét kapják. Ezek szerint rosszul tudja a közvetítők nagy része is a szabályt.
A jelenségről beszélek, de mindegy, ha nem ment át. Részemről ennyi volt a téma.Willy írta: ↑2022.10.09. 11:34Azért egy "Goatifi" leírása ne jelentsen már tömeglincselét, pls! Akkor se, ha hiperérszékenyek vagyunk!Phoebe írta: ↑2022.10.09. 11:31Szerintem a felfogás hibás, hogy attól, hogy valaki közszereplő mindent köteles elviselni, és erre hivatkozva tömegek szedik szét minden lehetséges felületen, de még a saját közegében is. Nem arról, vagy szó, hogy nem lehet kritikát megfogalmazni, de a kritika és a folyamatos basztatás, nem ugyanaz.
Hülyeség. Azért osztanak teljes pontokat egy fél futamért, mert Supermax született tehetség, amiből 1500 évente csak egy van az univerzumban.
Verstappen várhatóan 120-150 ponttal fogja megnyerni a végén. De az FIA is kellett ehhez, na. Mit értetlenkedsz?
Senki nem írt ilyet.
Ezt, hogy lehet még értelmezni?Bár nem az ő hibája, de eddig mindkét vb-győzelméhez hozzátapad valamilyen szinten az FIA keze.
Ez elkerülte a figyelmem, bár nem gondolom, hogy Lance kétségbe vonná Verstappen idei címének jogosságát.
ezt a kiemelt részre...Lancelot írta: ↑2022.10.09. 11:42
Bár nem az ő hibája, de eddig mindkét vb-győzelméhez hozzátapad valamilyen szinten az FIA keze. Majd jövőre remélem csont nélkül lesz meg neki a 3.!
Amúgy, ami a RB riválisokkal szembeni hihetetlen előnyét illeti idén, azt azt hiszem pregnánsan bizonyítják a statisztikai adatok. Még van négy futam és nagy valószínűséggel azt is RB versenyző húzza be. Az nem is kétséges, hogy a szezonon leüli 13 győzelmet MV simán legázolja idén. Hihetetlen, hogy 25 mp-el veri a másodikat is egy fél futamon. Minden körülmények között messze a mezőny előtt volt!van/lesz a RB. Óriási technikai dominancia, ami borítékolhatóan évekig fog tartani. (Itt jegyzem meg, hogy Wolff nyilatkozatát ma olvastam, hogy a 2026-os motorformulánál is nagy előnye lesz a Hondának. Már próbapadon volt idén az első verzió. Newy pedig a garancia, hogy az autó is úgy épül meg, hogy a többieknek esélyük sem lesz.) Magyarán itt az úk RB éra. Sima egy-kettő lehetett volna ma is, ha Perez egy kicsit tökösebb. Bár nem vitatom, nehéz előzni a pályán DRS nélkül.
Azt hiszem valóban értelmezési problémáid vannak. Bár mentségedre legyen mondva, szív kedvenced 2. vb-címe nyilván kicsit elhomályosítja a felfogóképességedet. Nem kívánom értelmezni sem neked, sem más részére az írásomat. Úgy gondolom, aki érti a magyar nyelvet, annak nem jelnet problémát.
nincs nekem semmi baj az értelmező képességemmel. Te egy történelmi évtizedes dominanciát állítasz szembe egy vélt/feltételezett lehetséges dominanciával....miközben elfelejted, hogy a mercinek és ezen keresztül hambikának egyetlen évben nem volt olyan közeli kihívója mint IDÉn a ferrari a RB-nak...más kérdés, hogy ez csapat és egyéni balfaszkodások miatt mennyit is ért valójában, de ha jól emléxem az időmérőn 1 század volt a két versenyző között...ja hogy tappen jól vezet vizes körülmények között...hát van ilyen...Azt hiszem valóban értelmezési problémáid vannak. Bár mentségedre legyen mondva, szív kedvenced 2. vb-címe nyilván kicsit elhomályosítja a felfogóképességedet. Nem kívánom értelmezni sem neked, sem más részére az írásomat. Úgy gondolom, aki érti a magyar nyelvet, annak nem jelnet problémát.Csak annyit: egy dolog, hogy valami megtörtént, és más dolog egy reális prognosztizáció. Előbbi már realitás, utóbbi csek hipotézis. Ám vannak hipotézisek, melyek már a felvetésükkor szinte biztosan megjósolhatóan teljesülnek, és vannak, amelyek nem. A RB dominancia a tavaly és idén látottak alapján jóstehetség nélkül is modellezhető.
Ezt majd meglátjuk...Azért kíváncsi leszek, hogy holnap milyen közleményt ad ki az FIA a csapatok tavalyi költségvetéséről. Az ugyanis magyarázatot adhat sok mindenre. Évekig olvasgattam itt a Mercedes dominancia alatt, hogy az FIA csókosaként rá szabták a szabályokat, és csak azért tudott annyit az élen lenni. Ha esetleg bebizonyosodik, hogy a RB. túlköltekezett tavaly, ami kihatással lehetett az idei, sőt még a jövő évre is, akkor majd érdeklődéssel várom a Mercedesre huhogók ugyanolyan elmarasztaló megjegyzéseit a RB-ra. No persze látván a tavalyi utolsó futamon történteket, továbbá gondolván arra, hogy MV már VB., nem gondolnám, hogy az FIA olyan adatokat hoz majd nyilvánosságra, amelyek alapján elmarasztalható lesz a RB. Vagy ha az is lesz, majd kap egy kis ejnye-bejnyét, aztán a szezon végén nyakukba akasztják a konstuktőri címet is. Nem vitatom, a legjobb autót építették idénre. A kérdés csak az: ugyanolyan gazdasági háttere van-e annak, mint a többi csapatnál, akik tiszteletben tartották a költségvetési sapkát? Szkeptikus vagyok!