Mivel a Japán Nagydíjon a versenytáv 52%-át teljesítette a mezőny, rengetegen gondoltuk úgy, hogy Verstappen 19, Perez 14, Leclerc az 5 másodperces büntetése után 12 pontot fog kapni, ami 1 pont híján pont nem lett volna elég ahhoz, hogy Verstappen már Japánban bebiztosítsa a második világbajnoki címét.
Az FIA szabálya azonban nem fedi le az összes olyan esetet, amikor egy futam nem éri el az eredetileg kitűzött versenytávot, és ezt a pontozási eljárást az olyan esetekre tűzik ki, amikor „a versenyt megszakították, és azt nem lehet újraindítani”.
Tehát ha újraindul a futam, tényleg nem kell nézni a 75%-ot?
Mondja ezt az az FIA, amelyik szerint Gasly a hibás, amiért a pályán állt egy vontató.
Latifi kimondottan normális gyereknek tűnik. Attól, hogy híres, még vannak érzései.
Normális gyerek, csak hozzá képest Stroll egy klasszis versenyző. És ha vannak érzései, akkor érinthetetlen? Ez olyan, mint egy közszereplői státusz. Számolni kell vele, hogy fel lesz kapva a közbeszédben. Az, hogy ő ezt a hivatást választotta, kb. fel is vállalta. Ha egy rossz hangú énekes lenne, azt se lehetne nyilvánosan kijelenteni?
Szerintem a felfogás hibás, hogy attól, hogy valaki közszereplő mindent köteles elviselni, és erre hivatkozva tömegek szedik szét minden lehetséges felületen, de még a saját közegében is. Nem arról, vagy szó, hogy nem lehet kritikát megfogalmazni, de a kritika és a folyamatos basztatás, nem ugyanaz.
Emlékeim szerint évek óta így van már. Ha megvan a féltáv, teljes pont jár.
75%-tól jár teljes pontszám. 50-75% között így nézne ki:
19 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1
Úgyhogy nem lenne Tappancs vb, még ha csak 1 pont is kellene hozzá.
Az igazi röhej az, hogy Goatifi ezzel a pontszámítással is ugyanannyit zsákmányol, mint ha teljes lett volna a futam.
"teljes pont jár, ha a futam befejeződött és nem törölték, még akkor is, ha az összes körnél kevesebbet tesznek meg."
Tavaly a belga(?) futam nem fejeződött be, hanem a verseny hátralevő részét törölték.
Ez a futam befejeződött, ezért jár a teljes pont. És igen, ha a végén, pár perccel az idő lejárta előtt engedik el a mezőnyt, akkor is teles pontot kaptak volna.
Szerintem a felfogás hibás, hogy attól, hogy valaki közszereplő mindent köteles elviselni, és erre hivatkozva tömegek szedik szét minden lehetséges felületen, de még a saját közegében is. Nem arról, vagy szó, hogy nem lehet kritikát megfogalmazni, de a kritika és a folyamatos basztatás, nem ugyanaz.
Azért egy "Goatifi" leírása ne jelentsen már tömeglincselét, pls! Akkor se, ha hiperérszékenyek vagyunk!
"teljes pont jár, ha a futam befejeződött és nem törölték, még akkor is, ha az összes körnél kevesebbet tesznek meg."
Tavaly a belga(?) futam nem fejeződött be, hanem a verseny hátralevő részét törölték.
Ez a futam befejeződött, ezért jár a teljes pont. És igen, ha a végén, pár perccel az idő lejárta előtt engedik el a mezőnyt, akkor is teles pontot kaptak volna.
Akkor itt az ideje ezt a szabályt is átgondolni. Egy 74%-ban lefutott, megszakított futamért kevesebb pontot adnak, mint egy 3 körös befejezettért. Értem én, hogy ez a szabály, de akkor is baromság.
szerintem engedd el szépen süt a nap...jó idő van...élvezd a hideg tél előtt...
Szarom le, mert így is - úgy is bajnok, csak ha a szabályokkal még az FIA sincs tisztában, akkor kire lehet számítani?
Az FIA ismeri az idevonatkozó szabályt, csak mi nem.
Re: FORMULA 1 HONDA JAPÁN NAGYDÍJ 2022
Elküldve: 2022.10.09. 11:42
Szerző: Lancelot
Hála Istennek, hogy végre megkoronázták újra MV-t! Így már nem kell azt hallgatnom és olvasnom végre, hogy mi kell neki ahhoz, hogy VB legyen.
Bár nem az ő hibája, de eddig mindkét vb-győzelméhez hozzátapad valamilyen szinten az FIA keze. Majd jövőre remélem csont nélkül lesz meg neki a 3.!
Amúgy, ami a RB riválisokkal szembeni hihetetlen előnyét illeti idén, azt azt hiszem pregnánsan bizonyítják a statisztikai adatok. Még van négy futam és nagy valószínűséggel azt is RB versenyző húzza be. Az nem is kétséges, hogy a szezonon leüli 13 győzelmet MV simán legázolja idén. Hihetetlen, hogy 25 mp-el veri a másodikat is egy fél futamon. Minden körülmények között messze a mezőny előtt volt!van/lesz a RB. Óriási technikai dominancia, ami borítékolhatóan évekig fog tartani. (Itt jegyzem meg, hogy Wolff nyilatkozatát ma olvastam, hogy a 2026-os motorformulánál is nagy előnye lesz a Hondának. Már próbapadon volt idén az első verzió. Newy pedig a garancia, hogy az autó is úgy épül meg, hogy a többieknek esélyük sem lesz.) Magyarán itt az úk RB éra. Sima egy-kettő lehetett volna ma is, ha Perez egy kicsit tökösebb. Bár nem vitatom, nehéz előzni a pályán DRS nélkül.
Azért annyi különbség van Perez és Hamilton töketlenkedése között, hogy Perez a mezőny leggyorsabb autójában ül, míg Hamilton legfeljebb a 3-4-ben. A RB rohadt erős az egyenesekben, ezért csodálkoztam, hogy a célegyenesben nem tudott egy épkézláb előzési manővert sem indítani a mexikói.
Sajnos a Mercedes gyenge az egyenesekben (is!), a kanyargós részen pedig Ocon simán ki tudta vldekezni a támadási kísérleteket Hamiltonnal szemben. (Lehet gondolni, hogy hova kívántam Ocont Hamilton szurkolóként!) Bár ehhez is jozzáteszem, ogy Ruselnek mégis sikerült. Igaz ő nem Alpine-okkal küzdött, amelyek egyenesben láthatóan gyorsabbak a Mercedesnél és ott tudnak annyi előnyt összeszedni, ami elég nekik egy körre. (Erre Alonso futam végi törtetése is ékes bizonyíték.) Hamiltonnak súghatott volna a versenymérnöke - ha már magától nem volt annyi esze! -, hogy hol érdemes előzni, Russelnek hol sikerült.
Na szóval! Ennek a szezonnak itt nagyjából vége is van (Annyi kiegészítéssel, hogy tulajdonképpen már futamokkal ezelőtt vége lett, mikor a holland úgy elhúzott, hogy sennki reálisan még csak nem is integehetett utána.) Innentől a továbbiakban a RB jutalomjátékakát, és a Ferrari megszégyenülését láthatjuk. Aztán meg némi pofozkodást a Mercedes és az Alpine között a 3. helyért. Lehet, hogy valakinek még ezek is ,érdekesek, de megmondom őszintén engem ezek már hidegen hagynak. Nyiván megnézem a futamokat, ha tudom, de abszolúte érdektelenül. Azért az sokkal jobb, ha a bajnokság a végén dől el, mert akkor van tétje végig a küzdelmeknek. Az megmár ki a fenét érdekel, hogy ki lesz az első vesztes a meőnyből, ill. a többiek hogyan osztják le egymás között a további helyezéseket?
Az FIA ismeri az idevonatkozó szabályt, csak mi nem.
Ez azért gáz, mert Szingapúrban sem egyszer volt már beszédtéma a közvetítésben, hogy ha nem tesznek meg X kört, akkor csak a pontok felét kapják. Ezek szerint rosszul tudja a közvetítők nagy része is a szabályt.
Mellesleg szar is a szabály. Nem a leintést kéne figyelni, hanem az összes megtett kört.
Szerintem a felfogás hibás, hogy attól, hogy valaki közszereplő mindent köteles elviselni, és erre hivatkozva tömegek szedik szét minden lehetséges felületen, de még a saját közegében is. Nem arról, vagy szó, hogy nem lehet kritikát megfogalmazni, de a kritika és a folyamatos basztatás, nem ugyanaz.
Azért egy "Goatifi" leírása ne jelentsen már tömeglincselét, pls! Akkor se, ha hiperérszékenyek vagyunk!
A jelenségről beszélek, de mindegy, ha nem ment át. Részemről ennyi volt a téma.
Re: FORMULA 1 HONDA JAPÁN NAGYDÍJ 2022
Elküldve: 2022.10.09. 12:44
Szerző: rdaneelolivaw
Lám megtudtuk, hogy MV idei vébé címéhez is a FIA kellett...
Bár nem az ő hibája, de eddig mindkét vb-győzelméhez hozzátapad valamilyen szinten az FIA keze. Majd jövőre remélem csont nélkül lesz meg neki a 3.!
Amúgy, ami a RB riválisokkal szembeni hihetetlen előnyét illeti idén, azt azt hiszem pregnánsan bizonyítják a statisztikai adatok. Még van négy futam és nagy valószínűséggel azt is RB versenyző húzza be. Az nem is kétséges, hogy a szezonon leüli 13 győzelmet MV simán legázolja idén. Hihetetlen, hogy 25 mp-el veri a másodikat is egy fél futamon. Minden körülmények között messze a mezőny előtt volt!van/lesz a RB. Óriási technikai dominancia, ami borítékolhatóan évekig fog tartani. (Itt jegyzem meg, hogy Wolff nyilatkozatát ma olvastam, hogy a 2026-os motorformulánál is nagy előnye lesz a Hondának. Már próbapadon volt idén az első verzió. Newy pedig a garancia, hogy az autó is úgy épül meg, hogy a többieknek esélyük sem lesz.) Magyarán itt az úk RB éra. Sima egy-kettő lehetett volna ma is, ha Perez egy kicsit tökösebb. Bár nem vitatom, nehéz előzni a pályán DRS nélkül.
ezt a kiemelt részre...
A második felére a hozzászólásodnak csak annyit, hogy remélem a tárgyalásokon hosszabb a memóriád, mert ez az egy év dominancia olyan messze van a merci majd egy évtizedesétől, mint a makkom jeruzsálemtől...
A második felére a hozzászólásodnak csak annyit, hogy remélem a tárgyalásokon hosszabb a memóriád, mert ez az egy év dominancia olyan messze van a merci majd egy évtizedesétől, mint a makkom jeruzsálemtől...
Azt hiszem valóban értelmezési problémáid vannak. Bár mentségedre legyen mondva, szív kedvenced 2. vb-címe nyilván kicsit elhomályosítja a felfogóképességedet. Nem kívánom értelmezni sem neked, sem más részére az írásomat. Úgy gondolom, aki érti a magyar nyelvet, annak nem jelnet problémát.
Csak annyit: egy dolog, hogy valami megtörtént, és más dolog egy reális prognosztizáció. Előbbi már realitás, utóbbi csek hipotézis. Ám vannak hipotézisek, melyek már a felvetésükkor szinte biztosan megjósolhatóan teljesülnek, és vannak, amelyek nem. A RB dominancia a tavaly és idén látottak alapján jóstehetség nélkül is modellezhető.
Azért kíváncsi leszek, hogy holnap milyen közleményt ad ki az FIA a csapatok tavalyi költségvetéséről. Az ugyanis magyarázatot adhat sok mindenre. Évekig olvasgattam itt a Mercedes dominancia alatt, hogy az FIA csókosaként rá szabták a szabályokat, és csak azért tudott annyit az élen lenni. Ha esetleg bebizonyosodik, hogy a RB. túlköltekezett tavaly, ami kihatással lehetett az idei, sőt még a jövő évre is, akkor majd érdeklődéssel várom a Mercedesre huhogók ugyanolyan elmarasztaló megjegyzéseit a RB-ra. No persze látván a tavalyi utolsó futamon történteket, továbbá gondolván arra, hogy MV már VB., nem gondolnám, hogy az FIA olyan adatokat hoz majd nyilvánosságra, amelyek alapján elmarasztalható lesz a RB. Vagy ha az is lesz, majd kap egy kis ejnye-bejnyét, aztán a szezon végén nyakukba akasztják a konstuktőri címet is. Nem vitatom, a legjobb autót építették idénre. A kérdés csak az: ugyanolyan gazdasági háttere van-e annak, mint a többi csapatnál, akik tiszteletben tartották a költségvetési sapkát? Szkeptikus vagyok!
Re: FORMULA 1 HONDA JAPÁN NAGYDÍJ 2022
Elküldve: 2022.10.09. 20:35
Szerző: keF1r
Azt hiszem valóban értelmezési problémáid vannak. Bár mentségedre legyen mondva, szív kedvenced 2. vb-címe nyilván kicsit elhomályosítja a felfogóképességedet. Nem kívánom értelmezni sem neked, sem más részére az írásomat. Úgy gondolom, aki érti a magyar nyelvet, annak nem jelnet problémát.Csak annyit: egy dolog, hogy valami megtörtént, és más dolog egy reális prognosztizáció. Előbbi már realitás, utóbbi csek hipotézis. Ám vannak hipotézisek, melyek már a felvetésükkor szinte biztosan megjósolhatóan teljesülnek, és vannak, amelyek nem. A RB dominancia a tavaly és idén látottak alapján jóstehetség nélkül is modellezhető.
nincs nekem semmi baj az értelmező képességemmel. Te egy történelmi évtizedes dominanciát állítasz szembe egy vélt/feltételezett lehetséges dominanciával....miközben elfelejted, hogy a mercinek és ezen keresztül hambikának egyetlen évben nem volt olyan közeli kihívója mint IDÉn a ferrari a RB-nak...más kérdés, hogy ez csapat és egyéni balfaszkodások miatt mennyit is ért valójában, de ha jól emléxem az időmérőn 1 század volt a két versenyző között...ja hogy tappen jól vezet vizes körülmények között...hát van ilyen...
Nostradamus reinkarnácioja...
Azért kíváncsi leszek, hogy holnap milyen közleményt ad ki az FIA a csapatok tavalyi költségvetéséről. Az ugyanis magyarázatot adhat sok mindenre. Évekig olvasgattam itt a Mercedes dominancia alatt, hogy az FIA csókosaként rá szabták a szabályokat, és csak azért tudott annyit az élen lenni. Ha esetleg bebizonyosodik, hogy a RB. túlköltekezett tavaly, ami kihatással lehetett az idei, sőt még a jövő évre is, akkor majd érdeklődéssel várom a Mercedesre huhogók ugyanolyan elmarasztaló megjegyzéseit a RB-ra. No persze látván a tavalyi utolsó futamon történteket, továbbá gondolván arra, hogy MV már VB., nem gondolnám, hogy az FIA olyan adatokat hoz majd nyilvánosságra, amelyek alapján elmarasztalható lesz a RB. Vagy ha az is lesz, majd kap egy kis ejnye-bejnyét, aztán a szezon végén nyakukba akasztják a konstuktőri címet is. Nem vitatom, a legjobb autót építették idénre. A kérdés csak az: ugyanolyan gazdasági háttere van-e annak, mint a többi csapatnál, akik tiszteletben tartották a költségvetési sapkát? Szkeptikus vagyok!
Ezt majd meglátjuk...
Kedvencednek szar autót épitettek pusztán ennyi történt...nem a költségvetési sapka okozta a vesztét, hanem a szar egyedi konstrukcio... érdekes módon a mercinek arra volt kerete, hogy a bemutatott 2022-es autó után már a második tesztre egy radikálisan új autót hozzon ki... aminek a felépitése miatt az előző konstrukcioból valszeg kb semmi sem volt eredeti formában átvihető...értem ezalatt padlólemez / hűtők elhelyezése / stb...ez gondolom nem került pénzbe...
Ettől függetlenül akár csalhattak is ezt én nem tudhatom, de ami kering a médiában és az óriási tudású kamionversenyző és Renault clio kupa menő fejében, hogy minden elköltött millio dollár tizedeket gyorsít egy autón...hát azt kötve hiszem pont a merciből kiindulva...
Savanyú most a szőlő a ferrarinál is és a mercinél is...BÁR totót IDÉzve dolgozzanak és épitsenek jobb autót...
A ferrarinak meg kevesebb balfaszkodást kivánok és kevésbé túlhúzott motort