Mercedes AMG Petronas Team

Az aktuális szezon
Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2020.02.22. 15:31

Lancelot írta:
2020.02.21. 16:00
Nem győzők betelni a látványával! A mezőny vitathatatlanul legszebb gépe. Minden elismerésem az alkotóké. Külcsín és belbecs tökéletes összhangja. :mosoly: :mosoly: :mosoly:

Kép
Egyetertek, gyonyoru ez az auto osszessegeben. Le a kalappal!

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2020.02.23. 23:32

bertone írta:
2020.02.21. 16:14
Qrva nagy ötlet a Mercitől!

De azért az FIA és főleg Ross Brawn jó nagyott köpött a levegőbe és nagyra nyitott szájjal, mosolyogva állt alá. :hanyas:
Pont Brawn, a dubla fedelű diffúzor kitalálója? Ezt kifejtenéd bővebben? Vagy csak annyi, hogy ezt nem Newey találta ki? :)

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: bertone » 2020.02.24. 09:17

KisVadász írta:
2020.02.23. 23:32
bertone írta:
2020.02.21. 16:14
Qrva nagy ötlet a Mercitől!

De azért az FIA és főleg Ross Brawn jó nagyott köpött a levegőbe és nagyra nyitott szájjal, mosolyogva állt alá. :hanyas:
Pont Brawn, a dubla fedelű diffúzor kitalálója? Ezt kifejtenéd bővebben? Vagy csak annyi, hogy ezt nem Newey találta ki? :)
Kezdjük azzal, hogy a szabályok szerint a felfüggesztési rendszer egyetlen eleme sem módosítható menet közben. Ebbe - szerintem - beletartozik a kerékösszetartás is.
A Merci ezt úgy védi, hogy ők nem ezt állítják, hanem csak kormányoznak. Két dimenzióban. Egyszer "normálisan", amikor a kerekek együtt fordulnak el balra, vagy jobbra, egyszer meg úgy, hogy a két kerék bal-jobb, aztán meg jobb-bal irányban fordul el. Ha ezt megeszi az FIA, akkor bármit ki lehetne találni, csak megfelelően kell tudni kimagyarázni.
És itt jön be Brawn, aki nem is olyan régen (pár hete-hónapja) azt mondta, minden olyan dolgot, ami bár az írott szabályoknak megfelel, de annak szellemiségével szembemegy, meg fognak tiltani AZONNAL, s erre most lehetőségük is van, mert korábban teljes egyetértéssel lehetett csak módosítani a szabályokon év közben, most azonban elég a sima többségi szavazás. És most mi van? Szépen kajálják a Merci dumáját, de hogy könnyebben csússzon, előtte úgy felköpnek...

Ehhez képest a Red Bull esetében többször is módosítottak azért, hogy gátolják a csapatot év közben is.
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2020.02.24. 10:35

bertone írta:
2020.02.24. 09:17

Kezdjük azzal, hogy a szabályok szerint a felfüggesztési rendszer egyetlen eleme sem módosítható menet közben. Ebbe - szerintem - beletartozik a kerékösszetartás is.
A Merci ezt úgy védi, hogy ők nem ezt állítják, hanem csak kormányoznak. Két dimenzióban. Egyszer "normálisan", amikor a kerekek együtt fordulnak el balra, vagy jobbra, egyszer meg úgy, hogy a két kerék bal-jobb, aztán meg jobb-bal irányban fordul el. Ha ezt megeszi az FIA, akkor bármit ki lehetne találni, csak megfelelően kell tudni kimagyarázni.
És itt jön be Brawn, aki nem is olyan régen (pár hete-hónapja) azt mondta, minden olyan dolgot, ami bár az írott szabályoknak megfelel, de annak szellemiségével szembemegy, meg fognak tiltani AZONNAL, s erre most lehetőségük is van, mert korábban teljes egyetértéssel lehetett csak módosítani a szabályokon év közben, most azonban elég a sima többségi szavazás. És most mi van? Szépen kajálják a Merci dumáját, de hogy könnyebben csússzon, előtte úgy felköpnek...

Ehhez képest a Red Bull esetében többször is módosítottak azért, hogy gátolják a csapatot év közben is.
Szerintem Brawn azt a 2021-es szabályok kapcsán nyilatkozta, hogy próbálnak minden szürke területet kizárni, hogy ne legyen több dupla fedelű, vagy befújt diffúzor stb...
Ezt is bezárták 2021re. Nem ezen a héten, ahogy több cikk is leírta, hanem már októberi szabály módosítás. Valószínűleg akkor tájt kérte ki a Mercedes az FIA véleményét a DASszal kapcsolatban. Egyébként teljesen laikusan, a kormányzást lehetővé tevő elemek nem szerves részei magának a felfüggesztésnek. A felfüggesztés a pályával való legoptimálisabb kapcsolatért felel, a kormányzást lehetővé tevő részek pedig azért, hogy az autó fordulni tudjon. Tisztán el lehet őket különíteni és a szabály csak a felfüggesztésre tér ki.
Persze nyilván se a Te, se az én véleményem ezzel kapcsolatban nem épp objektív. Egy jó pár szakoldal megírta már ezzel kapcsolatban az elemzését, de biztos Ők is Merci bérencek, az egész világ az. :D

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2020.02.24. 14:10

KisVadász írta:
2020.02.24. 10:35
bertone írta:
2020.02.24. 09:17

Kezdjük azzal, hogy a szabályok szerint a felfüggesztési rendszer egyetlen eleme sem módosítható menet közben. Ebbe - szerintem - beletartozik a kerékösszetartás is.
A Merci ezt úgy védi, hogy ők nem ezt állítják, hanem csak kormányoznak. Két dimenzióban. Egyszer "normálisan", amikor a kerekek együtt fordulnak el balra, vagy jobbra, egyszer meg úgy, hogy a két kerék bal-jobb, aztán meg jobb-bal irányban fordul el. Ha ezt megeszi az FIA, akkor bármit ki lehetne találni, csak megfelelően kell tudni kimagyarázni.
És itt jön be Brawn, aki nem is olyan régen (pár hete-hónapja) azt mondta, minden olyan dolgot, ami bár az írott szabályoknak megfelel, de annak szellemiségével szembemegy, meg fognak tiltani AZONNAL, s erre most lehetőségük is van, mert korábban teljes egyetértéssel lehetett csak módosítani a szabályokon év közben, most azonban elég a sima többségi szavazás. És most mi van? Szépen kajálják a Merci dumáját, de hogy könnyebben csússzon, előtte úgy felköpnek...

Ehhez képest a Red Bull esetében többször is módosítottak azért, hogy gátolják a csapatot év közben is.
Szerintem Brawn azt a 2021-es szabályok kapcsán nyilatkozta, hogy próbálnak minden szürke területet kizárni, hogy ne legyen több dupla fedelű, vagy befújt diffúzor stb...
Ezt is bezárták 2021re. Nem ezen a héten, ahogy több cikk is leírta, hanem már októberi szabály módosítás. Valószínűleg akkor tájt kérte ki a Mercedes az FIA véleményét a DASszal kapcsolatban. Egyébként teljesen laikusan, a kormányzást lehetővé tevő elemek nem szerves részei magának a felfüggesztésnek. A felfüggesztés a pályával való legoptimálisabb kapcsolatért felel, a kormányzást lehetővé tevő részek pedig azért, hogy az autó fordulni tudjon. Tisztán el lehet őket különíteni és a szabály csak a felfüggesztésre tér ki.
Persze nyilván se a Te, se az én véleményem ezzel kapcsolatban nem épp objektív. Egy jó pár szakoldal megírta már ezzel kapcsolatban az elemzését, de biztos Ők is Merci bérencek, az egész világ az. :D
Egyet kell értenem Tonio bácsival.
A kormánykerék nem wireless összeköttetésben van a kerekekkel...tehát a felfüggesztésen keresztül állítja a kerekeket...akármit is állít azokon. Tehát ott fogunk tartani ahol az állítható futóművek esetén...amit pedig tiltottak.
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.02.24. 18:09

Én csak annyit teszek hozzá, hogy:
- amennyiben a kerék összetartás menet közbeni módosítása a felfüggesztés szerves részét képezné, a Merci ki sem fejleszti mert az ötletét elkaszálják.
- amit a Merci kitalált sehol nincs tiltva a sportszabályzatban illetve a technikai kódexben ezért nem tudja az FIA betiltani ezévben.
- az F1 csapatok és a szurkolók megnyugtatására 2021-től már nem engedélyezik, ezért a többi csapat nem fog pénzt fáradtságot beleölni a kifejlesztésébe.
- a probléma az, ha ezzel a Merci olyan előnyre tesz szert, amilyen még eddig nem volt, no akkor vakarhatják a fejüket és a tökeiket is Bownék.

Megjegyzem, az ötlet zseniális, más csapatok is szabadon kísérletezhetnek, nem muszáj mindig csak kopizni.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2020.02.24. 19:07

keF1r írta:
2020.02.24. 14:10


Egyet kell értenem Tonio bácsival.
A kormánykerék nem wireless összeköttetésben van a kerekekkel...tehát a felfüggesztésen keresztül állítja a kerekeket...akármit is állít azokon. Tehát ott fogunk tartani ahol az állítható futóművek esetén...amit pedig tiltottak.
Fogalmam sincs, hogy hívják ezeken a gépeken a különböző alkatrészeket, de ezekben is kell lennie kormányösszekötőnek. Ezzel állítják a gumik összetartását. Ez pedig "steering element" nem "suspension element" és a kettőre nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak. Sőt, az előbbire eddig nem is nagyon volt szabály.

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2020.02.25. 08:04

KisVadász írta:
2020.02.24. 19:07
keF1r írta:
2020.02.24. 14:10


Egyet kell értenem Tonio bácsival.
A kormánykerék nem wireless összeköttetésben van a kerekekkel...tehát a felfüggesztésen keresztül állítja a kerekeket...akármit is állít azokon. Tehát ott fogunk tartani ahol az állítható futóművek esetén...amit pedig tiltottak.
Fogalmam sincs, hogy hívják ezeken a gépeken a különböző alkatrészeket, de ezekben is kell lennie kormányösszekötőnek. Ezzel állítják a gumik összetartását. Ez pedig "steering element" nem "suspension element" és a kettőre nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak. Sőt, az előbbire eddig nem is nagyon volt szabály.
Tehát ha egy steering elementen keresztül állítasz egy suspension elementet akkor az már szabályos?
A kormányösszekötő szerintem az összeköttetést biztositja a kormánykerék és a kerekek között... ráadásul a felfüggesztésen "áthaladva" de ha már a kerék bármilyen irányban mozgás végez értsd dől és az nem a futómű természetes mozgásaként valósul meg azt nem lehet szerintem szimplán egy kormányösszekötővel megvalósitani.
Hatnia kell valamilyen felfüggesztési elemre is hogy az bekövetkezzen. De a mechanizmust én nem ismerem amit ők alkalmaznak.
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2020.02.25. 10:44

keF1r írta:
2020.02.25. 08:04


Tehát ha egy steering elementen keresztül állítasz egy suspension elementet akkor az már szabályos?
A kormányösszekötő szerintem az összeköttetést biztositja a kormánykerék és a kerekek között... ráadásul a felfüggesztésen "áthaladva" de ha már a kerék bármilyen irányban mozgás végez értsd dől és az nem a futómű természetes mozgásaként valósul meg azt nem lehet szerintem szimplán egy kormányösszekötővel megvalósitani.
Hatnia kell valamilyen felfüggesztési elemre is hogy az bekövetkezzen. De a mechanizmust én nem ismerem amit ők alkalmaznak.
Az én olvasatomban pont ez a lényeg, hogy nem felfüggesztés elemet állítanak ezzel. Szerintem, hangsúlyozom: szerintem csak a kormányösszekötővel állítják a kerekek széttartását és ezért lehet szabályos. Ha ezt úgy tudják elérni, hogy közben az autó magassága, feszessége nem változik (amik már felfüggesztési paraméterek), akkor well done. Márpedig miért kéne? Egy mezei autónál (tudom blőd példa, de más nem áll rendelkezésemre) ha a kormányösszekötőn állítasz, akkor semmilyen módon nem befolyásolod vele a felfüggesztési elemeket. Nem lesz feszesebb a lengéscsillapító, nem lesz alacsonyabb, vagy magasabb tőle, csak simán a kerék szögét állítod vele. Szóval szerintem simán lehet csak az összekötővel állítani a kérek összetartást.
Ebben van egy 2 bites animáció róla. :D


Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2020.02.25. 23:12

Az előny valóban csak a DAS-nak köszönhető?

Marko: https://www.racingline.hu/forma-1/mark ... 0/02/25/
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2020.02.25. 23:14

Na, erre kíváncsi leszek?

https://www.racingline.hu/forma-1/ros ... 20/02/25/

Kérdés: ez tetszene a csapatnak is? Egy stabil embert lerombolni csak azért, hogy a néha villanónak legyen néha szerencséje?
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2020.02.26. 11:54

"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Verstappen
gokartos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2014.01.02. 23:18
Mi vagy?: Alfons drukker

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Verstappen » 2020.02.26. 12:43


Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2020.02.26. 22:34

Kép
Az F1 nem csak kizárólag az innovációról szól, de az innovációról is szól. A különbözőségről, a riválisokkal szembeni előnyszerzésről” – jelentette ki a renault-s Alan Permane. „Miközben be kell vallanom, hogy irigyek és frusztráltak vagyunk a Mercedes miatt, nyilvánvaló, hogy találtak valamit, ami előnyt jelent számukra, és szerintem a Forma–1-ben ez a csodálatos. Nem tudom, hogy 2021-ben ez hogyan fog működni, hogy az ehhez hasonló projektek számára lesz-e még tér. Ha az lesz, hogy előállsz valamivel, ami két tizedet jelenthet, és ők két futam után betiltják azt, akkor el fognak tűnni a hasonlók. Szóval van egy határvonal, és óvatosnak kell lennünk, meg kell tartanunk a gondolkodás szabadságát, mivel ez szerves része az F1-nek.”

Hasonlóan vélekedik James Key, a McLaren technikai igazgatója is, aki szerint az egyensúly megtalálása a legfontosabb, nem az ötletesség teljes elfojtása. „Az F1-nek meg kell tartania a technikai találékonyságát, a szabadságot erre. De a határokon belül kell maradni, hogy ne váljunk nevetségesen drágává, és ne legyenek olyan technológiák, amikhez csak egyeseknek van hozzáférésük. A költségvetési plafon érkezésével ezt már bizonyos fokig sikerül is korlátozni.”

„Engedélyezni kell az innovációkat, melyek különbséget jelentenek. Remélem – és biztosan a többi csapat is hasonlóan látja –, hogy a 2021-től korlátozóbbá váló közeg, valamint a költségvetési plafon meghatározóbb szerepet biztosít a versenyzőknek és az okos mérnököknek, hogy jobban fog számítani a munkád minősége, mint az, hogy mennyi pénzt költöttél el. Ennek pedig az innovatív szemléletmód is a részét képezi”
– érvelt.
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2020/0 ... sapatok
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2020.02.27. 21:20

https://www.racingline.hu/forma-1/kide ... 0/02/27/

Nem megnyugtató a helyzet. Idén ismét visszatér a megbízhatatlanság? Az bizony sokba fog kerülni.

Kép
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.02.27. 23:07

Azt azért vágod, ha minden negyedik versenyre új motort tesznek be a kasztniba, akkor nem a Hungaroringen hanem Mexicoban húzzák be a VB-t.
(:v
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2020.02.28. 19:11

Kép

Talán megvan a probléma forrása. Kérdés, lehetséges-e azt ebben az időpontban már kiküszöbölni?

https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2020/0 ... s-motort
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2020.03.02. 12:41

Számomra jelenleg a legnagyobb kérdés az, hogy vajon sikerül-e a Mercedes motor műszaki problémáit elhárítani a szezon rajtig. Ha ugyanis nem, akkor azt fogjuk látni, mint a Mercedes első idejében. Sorozatos műszaki problémák fogják megakadályozni a jó eredményeket, amik hamar frusztrálttá tehetik a versenyzőiket is. Mindez pedig hatalmas lehetőséget ad a Redbullnak és a Ferrarinak velük szemben. Megint bejött az ért az összefüggés: a teljesítmény növelése együtt járhat a megbízhatóság csökkenésével.
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2020.03.02. 19:29

Lancelot írta:
2020.03.02. 12:41
Számomra jelenleg a legnagyobb kérdés az, hogy vajon sikerül-e a Mercedes motor műszaki problémáit elhárítani a szezon rajtig. Ha ugyanis nem, akkor azt fogjuk látni, mint a Mercedes első idejében. Sorozatos műszaki problémák fogják megakadályozni a jó eredményeket, amik hamar frusztrálttá tehetik a versenyzőiket is. Mindez pedig hatalmas lehetőséget ad a Redbullnak és a Ferrarinak velük szemben. Megint bejött az ért az összefüggés: a teljesítmény növelése együtt járhat a megbízhatóság csökkenésével.
Mikor voltak a Mercedesnek sorozatos műszaki problémái? Talán csak 2014-ben, akkor is annyi történt, hogy nem 19 versenyt nyertek meg, hanem csak 16-ot. Na bumm.

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2020.03.03. 21:32

Kép

Úgy tűnik minden előzetes híreszteléssel és találgatással ellentétben, nem száll ki a csapat az év végén:

https://hu.motorsport.com/f1/news/egy ... 4713886/
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2020.06.15. 20:07

A német cég hétfő délután közleményben jelentette be, hogy július elejétől kezdve már nem a turbókorszak sikereit megalapozó Andy Cowell lesz az F1-es motorrészleg ügyvezető igazgatója.

Andy Cowell 16 éve dolgozott a Mercedes-AMG nagyteljesítményű motorrészlegén (HPP), 2014 óta pedig ügyvezető igazgatóként irányította a projektet. Ebben a minőségében kulcsszerepet játszott a V6-os hibrid turbómotor kifejlesztésében, amelynek (is) köszönhetően az Ezüst Nyilak zsinórban hat szezonon keresztül bizonyultak legyőzhetetlennek a Formula-1-ben.

Ennek a korszaknak azonban vége, a Mercedes közleménye szerint ugyanis Cowell július elején távozik a motorrészleg éléről, miután ez irányú szándékát már az év elején közölte a céggel. Ez idő alatt alakították ki azt a struktúrát, amely Cowell távozása után irányítja fogja a motorrészleget: Hywel Thomas új ügyvezetőként közvetlen felelősséggel fog rendelkezni az F1-es erőforrásért, Adam Alsopp a Project One motorigazgatója lesz, Richard Stevens műveleti igazgató, Ronald Ballhaus pedig pénzügyi és IT-igazgató (emellett Pierre Godof továbbra is a Formula-E-projekt motor főmérnöke marad).

Ami Cowellt illeti: Hywel mellett dolgozva segíti majd az átállást, emellett legalább 2021 elejéig konzultálni fog a Mercedes-AMG egy jövőbeni nagyszabású projekt kapcsán, amelyről azonban nem árultak el részleteket.
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Willy » 2020.06.29. 17:36

Kép

Nem csúnya, de most komolyan... Ez menti majd meg a világot? :pf01
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: bertone » 2020.06.29. 23:10

Willy írta:
2020.06.29. 17:36
Kép

Nem csúnya, de most komolyan... Ez menti majd meg a világot? :pf01
Nem tudom eldönteni, hogy dühítő, vagy nevetséges.
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: Willy » 2020.06.30. 06:30

bertone írta:
2020.06.29. 23:10
Nem tudom eldönteni, hogy dühítő, vagy nevetséges.
Én azt sem, hogy ez igazi-, vagy álnaivitás.
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Mercedes AMG Petronas Team

Hozzászólás Szerző: trutya » 2020.06.30. 09:32

Willy írta:
2020.06.30. 06:30
bertone írta:
2020.06.29. 23:10
Nem tudom eldönteni, hogy dühítő, vagy nevetséges.
Én azt sem, hogy ez igazi-, vagy álnaivitás.
ugyan már, ezek ugyanúgy röhögnek ezen az egészen a színfalak mögött, mint mi (én legalábbis úgy érzem, hogy "kissé" átestek a ló túloldalára, Hamiltonnal az élen - mint általában)
Ecclestone-nak igaza van egyébként.
https://formula.hu/parc-ferme/25827
Kép

Lezárt