Re: Mercedes AMG Petronas Team
Elküldve: 2022.01.01. 22:01
Lehet hogy nem ilyen lesz a festésük, szóbeszéd van arról. hogy visszatér az ezüst szín.
Beszélgessünk a Forma 1-ről, vagy másról
https://forma1f1.hu/forum/
Azt gondolom a motor beindítós videóval együtt ez már a visszavágó része.Redbull írta: ↑2022.01.01. 17:24Nekem ez a kép kamunak tűnik.SilverToM írta: ↑2022.01.01. 16:43Wéber Gábor:
Újévi meglepetés a Mercedestől, ami egyben az első igazi(?) 2022-es autó a FOM tavalyi prototípusa óta. Hogy mennyiben különbözik majd a valódi W13-astól az csak februárban derül ki, mindenesetre máris vannak egyértelmű eltérések az alapdizájnhoz képest.
Az érdekesség az egészben az, hogy az új szabályok miatt a Mercedes akár a végleges verziót is megmutathatná, mert senki nem tudja, hogy mi lesz az ideális koncepció, vagyis egyik csapat sem változtatna a saját, bő fél éve érlelődő tervein egyetlen, homályos fotó miatt. A lényeg úgyis a részletekben rejlik majd, na meg a padlólemez alatt.
Nem tudom egyértelműen bizonyítani, csak kérdezem, miért is kell 2 hónappal korábban kiszivárogtatni az új gépről fotókat?
Sőt, ezen a képen az autó sem ugyanaz. Már első szárnyon látszik.
2009 és 2011 között még el is ment, 2012-től jöttek az orra vonatkozó hülye szabályok. Előbb a lépcsős orr '12-ben, aztán '14-ben a fallikus szimbólumok. Engem személy szerint a glória sem zavar annyira, mint a ronda orrok.
hát, azok az elcseszett arányok a két méter széles első és egyméteres hátsó szárnyakkal... nekem nagyon nem volt az esetem, pláne a 2007-8-as autók után. abban a korszakban szerintem a 2004-2006 közöttiek voltak a legszebbek, mikor már szép gömbölyűek voltak, de még nem voltak teleaggatva idióta szárnyakkal.Willy írta: ↑2022.01.02. 19:232009 és 2011 között még el is ment, 2012-től jöttek az orra vonatkozó hülye szabályok. Előbb a lépcsős orr '12-ben, aztán '14-ben a fallikus szimbólumok. Engem személy szerint a glória sem zavar annyira, mint a ronda orrok.
Mellesleg a 2007-2008-as autók is szépek voltak, leszámítva a Honda által kigondolt orr-szárnyat
A mostaniak tényleg ígéretesnek tűnnek. Februárban jön a Ferrari, legkésőbb akkor kiderül, milyenek teljes valójukban.
Egyetértek.trutya írta: ↑2022.01.02. 20:53hát, azok az elcseszett arányok a két méter széles első és egyméteres hátsó szárnyakkal... nekem nagyon nem volt az esetem, pláne a 2007-8-as autók után. abban a korszakban szerintem a 2004-2006 közöttiek voltak a legszebbek, mikor már szép gömbölyűek voltak, de még nem voltak teleaggatva idióta szárnyakkal.
mondjuk ami idén volt, az is túlzás volt már (a barge board és környékére gondolok)
rdaneelolivaw írta: ↑2022.01.02. 20:55Egyetértek.trutya írta: ↑2022.01.02. 20:53hát, azok az elcseszett arányok a két méter széles első és egyméteres hátsó szárnyakkal... nekem nagyon nem volt az esetem, pláne a 2007-8-as autók után. abban a korszakban szerintem a 2004-2006 közöttiek voltak a legszebbek, mikor már szép gömbölyűek voltak, de még nem voltak teleaggatva idióta szárnyakkal.
mondjuk ami idén volt, az is túlzás volt már (a barge board és környékére gondolok)
2004.
Na jardaneelolivaw írta: ↑2022.01.02. 20:55Egyetértek.trutya írta: ↑2022.01.02. 20:53hát, azok az elcseszett arányok a két méter széles első és egyméteres hátsó szárnyakkal... nekem nagyon nem volt az esetem, pláne a 2007-8-as autók után. abban a korszakban szerintem a 2004-2006 közöttiek voltak a legszebbek, mikor már szép gömbölyűek voltak, de még nem voltak teleaggatva idióta szárnyakkal.
mondjuk ami idén volt, az is túlzás volt már (a barge board és környékére gondolok)
2004.
https://formula.hu/f1/2022/04/09/miert ... -ferrarieA fő gondnak viszont megint a pattogást, a delfinezést jelölte meg, így érkezett is erre irányuló kérdés: a Ferrari legalább olyan durván pattog az egyenesben, a kilences kanyar felé, mint a Mercedes, mégis egy másodperc a különbség a két autó között. Egészen biztos benne, hogy csak emiatt lassúak?
"Igen, jogos a felvetés.A mi pattogásunk rosszabb abból a szempontból, hogy magunkkal visszük a nagysebességű, tempós kanyarokba is. Látjuk, hogy hol veszítünk. Ha megnézzük a kört, az első szektorban nagyon versenyképesek vagyunk, a másodikban versenyképesek vagyunk, aztán a harmadikban... a kilences-tízes kanyarban és a tizenkettesben veszítjük el szinte mindenünket, ott bukunk majdnem egy másodpercet. Hogy csak a pattogás megszüntetésével nyernénk-e egy másodpercet? Nem, biztosan nem. Van több más dolog, ahol apró dolgokon javíthatunk, optimalizálhatunk és így kell lefaragni a hátrányunkat." - reagált teljesen korrekten a kérdésre Wolff a Formula.hu jelenlétében.
Nem tudom. Volt egy olyan ferraris (talán Sainz) belsőkamerás felvétel, ahol az látszott, hogy a Ferrari is iszonyatosan pattogott egy hosszú, nyújtós bal kanyarban.Lancelot írta: ↑2022.04.09. 11:50https://formula.hu/f1/2022/04/09/miert ... -ferrarieA fő gondnak viszont megint a pattogást, a delfinezést jelölte meg, így érkezett is erre irányuló kérdés: a Ferrari legalább olyan durván pattog az egyenesben, a kilences kanyar felé, mint a Mercedes, mégis egy másodperc a különbség a két autó között. Egészen biztos benne, hogy csak emiatt lassúak?
"Igen, jogos a felvetés.A mi pattogásunk rosszabb abból a szempontból, hogy magunkkal visszük a nagysebességű, tempós kanyarokba is. Látjuk, hogy hol veszítünk. Ha megnézzük a kört, az első szektorban nagyon versenyképesek vagyunk, a másodikban versenyképesek vagyunk, aztán a harmadikban... a kilences-tízes kanyarban és a tizenkettesben veszítjük el szinte mindenünket, ott bukunk majdnem egy másodpercet. Hogy csak a pattogás megszüntetésével nyernénk-e egy másodpercet? Nem, biztosan nem. Van több más dolog, ahol apró dolgokon javíthatunk, optimalizálhatunk és így kell lefaragni a hátrányunkat." - reagált teljesen korrekten a kérdésre Wolff a Formula.hu jelenlétében.
igen, ha jól emlékszem panaszkodott is rá a rádióban
Több ponton is kiegészítenélek, illetve vitatkoznék veled.Lancelot írta: ↑2022.04.23. 17:47Az ember nem akar hinni a szemének. Vannak az életben még érthetetlen dolgok.
Az a csapat, amelyik 8 éven keresztül verhetetlen technikát tudott létrehozni, egyik szezonról a másikra a "futottak még" kategória végére esett vissza. Szinte fájdalom nézni a vergődésüket. (Ja, tudom itt is vannak sokan, akik indiántáncot járnak örömükben, de most ezt hagynám.)
Lehet magyarázkodni. Persze. "A tavalyi szezon végéig tartó csata a RB-al lekötötte az erőinket, kevesebbet tudtunk az idei gépre koncentálni, később tudtunk nekiállni." és ehhez hasonlókat. De minden súlytalan.
Hiszen ha pl. csak erre az egyre akarok reagálni, akkor is azonnal felhozható ellenérvként, hogy a RB., amelyik ugyanúgy benne volt abban a csatában, idén is világbajnok autót alkotott mégis.
Ja, lehet mutotagni Newey-ra, hogy persze a zseni náluk van.
Ezek valamilyen szinten megállhatják a helyüket, de a lényegre nem adnak egyetlen épeszű embernek sem magyarázatot.
A Mercedes egy hatalmas költségvetéssel gazdálkodó csapat. A tavalyi évben, a felkészülés időszakában, még nem volt költségvetési sapka sem. Olyan szürkeállomány mennyiséggel rendelkeznek, amilyenért más csapatok hetekig térden imádkoznának a Szent Péter Katedrálisban. Sok év tapasztalata, és ezen belül 8 év világlkasszis tapasztalata áll mögöttük. De láthatóan mindez nem elegendő.
Valami nagyon félrement, és a költségvetési sapka, meg az egyéb gátoló szabályok között most már gúzsba kötve kellene megtanulni balerinává válniuk. Ez láthatóan nem megy. Nem csak a költségvetési határok miatt.
A legmegdöbbentöbb, hogy egyhangúan elismerik a csapat tagjai, amit lehet is látni, hogy lövésük nincs mi a probléma oka. Addig pedig még a megoldáson elgondolkodni sem tudnak. Ez a szezon így biztos kuka. Ám ha sierül így betagozódni a semmibe nekik, akkor hosszú szezonokra elérkezne itt sokak vágyálma, hogy lássák őket vergődni, Hamiltont a porban fetrengeni.
Kérdés, ezt meddig fogjuk látni?
A Mercedes nem a Ferrari. A tifosinak a Ferrari egy szent dolog. Ha vergődik is évekig van kitartás, van türelem, van remény. A Mercedes nem jelenti ezt a szurkolóknak. Örülnek és fürödnek a sikereikben, de hamar kihátrálnak mögüle, ha nem megy a csapatnak a pilótáknak. Ez azonban csak az egyik. A Ferrari olyan szent dolog Olaszországban, hogy talán még gyűjtést is szerveznének neki, hogy maradjon, vagy imákat tartanának értük. Ezzel szemben a Mercedesnél igen rideg, racionális elvek mentén döntenek, hogy egyáltalán maradjanak-e vagy sem. Igaz, hogy egy szörnyű baleset miatt, de már volt olyan, hogy évtizedekre elhagyták a F1-et, ami egy Ferrari esetében elképzelhetetlen. Most a menedzsment hamar eljutha arra az álláspontra, hogy a szánalmas vergődés többet árt a márka hírnevének annál, semhogy azt hosszasan eltűrjék.
Így a leghatározottabb véleményem, hogy a Mercedes F1 csapatnak maximum egy éve van most erre a semmitérő "teljesítményre". Eddig is feszegették a Mercedes cég büdzséjét, sokszor volt már szó arról, hogy ismét kivonulnak a költségek miatt. Ez a szégyenletes teljesítmény hamar eljuttathatja a menedzsmentet katalizátorként arra az elhatározásra, hogy elég, erre nem áldoznak többet.
Az sem hagyható figyelmen kívül, hogy a sikertelenség hamar kikezdheti a csapatszellemet is. Ennek mintha már lennének is látható jelei.
Szóval most mindenki élvezze ki ezt a helyzetet, aki Hamiltont és a Mercedest a földön fetrengve szerette volna látni, mert lehet, hogy nem sokáig fogja tudni megtenni. És nem azért, mert a csapat összeszedi magát, ahogy elnézem, arra nem sok az esély ... Ennél sokkal prózaibb oka lesz.