A Formula 1-ről általánosságban

Az aktuális szezon
Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2021.11.15. 22:29

bertone írta:
2021.11.15. 21:05
9_46_20 írta:
2021.11.15. 19:55


Miért ne lehetne? A lenmansban is ment a Porsche és az Audi párhuzamosan.
Mellesleg az átlagembernek fogalma nincs arról hogy a Porsche és az Audi az Volkswagen. Hogy a bugattiban 4 (vagy 2) Passat motor van :D
Leszögezem, hogy a VW számomra ritka ellenszenves és a Bugatti sem a kedvencem. De azért kérdezem, ebben hol van a Passat motor?

Kép
Nem tudom, lehet urban Legend. Régen olvastam. W16-os VW motor az igazából két "osszehegesztett" w8 motor ami a passatokban volt 2001 és 2004 között. És erre került 4 turbo, ami nem VW gyártás de ugyan az ami a passatokban is volt. De nem vagyok szakértő, csak anno megmaradt bennem

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.11.15. 22:49

9_46_20 írta:
2021.11.15. 22:29
bertone írta:
2021.11.15. 21:05

Leszögezem, hogy a VW számomra ritka ellenszenves és a Bugatti sem a kedvencem. De azért kérdezem, ebben hol van a Passat motor?

Kép
Nem tudom, lehet urban Legend. Régen olvastam. W16-os VW motor az igazából két "osszehegesztett" w8 motor ami a passatokban volt 2001 és 2004 között. És erre került 4 turbo, ami nem VW gyártás de ugyan az ami a passatokban is volt. De nem vagyok szakértő, csak anno megmaradt bennem
Valóban volt a VW-nek egy W8-as blokkja. Felépítésükből adódóan - mindkettő tulajdonképpen két VR motor "összeheggesztése" hasonlóan néznek ki. A W8 és a W16 lökettérfogata is passzol (4 ill. 8 liter), azonban csak a technológai azonos. A W8 az szívó motor volt (nem találtam utalást arra, hogy gyárilag készült volna turbóval is) 84x90,17 mm furatxlöket mérettel, a W16 86x86 mm furatxlökettel.

Kép

És már sokkal több időt fordítottam rá, mint azt megérdemelné. (:v
Az apa férfi, a rezsi nő!

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2021.11.15. 22:54

A Veyron motor 2 db W8-as motor összerakva és valóban, a W8 4.0 motor a Passatban debütált a 90-es évek végén. Azért a furcsa konstrukció, hogy illeszkedjen és beférjen a V6 helyére. Egy rossz konstrukció amúgy a W8, bukás volt, nem is túl erős és megbízhatatlan. De ez adta az alapot a Bentley W12-nek és a Veyron W16 motornak.

Kép


Kép

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2021.11.15. 23:00

bertone írta:
2021.11.15. 22:49
9_46_20 írta:
2021.11.15. 22:29


Nem tudom, lehet urban Legend. Régen olvastam. W16-os VW motor az igazából két "osszehegesztett" w8 motor ami a passatokban volt 2001 és 2004 között. És erre került 4 turbo, ami nem VW gyártás de ugyan az ami a passatokban is volt. De nem vagyok szakértő, csak anno megmaradt bennem
Valóban volt a VW-nek egy W8-as blokkja. Felépítésükből adódóan - mindkettő tulajdonképpen két VR motor "összeheggesztése" hasonlóan néznek ki. A W8 és a W16 lökettérfogata is passzol (4 ill. 8 liter), azonban csak a technológai azonos. A W8 az szívó motor volt (nem találtam utalást arra, hogy gyárilag készült volna turbóval is) 84x90,17 mm furatxlöket mérettel, a W16 86x86 mm furatxlökettel.

Kép

És már sokkal több időt fordítottam rá, mint azt megérdemelné. (:v
Hopp látom megelőztél. :)

Nekem az a fura, hogy a w8 elvileg 72 fokos a Veyron pedig 90, elvileg ez akkor lehetetlen. De sok helyen ezt írják és elég logikusnak is tűnik.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.11.16. 08:51

Bandee írta:
2021.11.15. 23:00
bertone írta:
2021.11.15. 22:49

Valóban volt a VW-nek egy W8-as blokkja. Felépítésükből adódóan - mindkettő tulajdonképpen két VR motor "összeheggesztése" hasonlóan néznek ki. A W8 és a W16 lökettérfogata is passzol (4 ill. 8 liter), azonban csak a technológai azonos. A W8 az szívó motor volt (nem találtam utalást arra, hogy gyárilag készült volna turbóval is) 84x90,17 mm furatxlöket mérettel, a W16 86x86 mm furatxlökettel.

Kép

És már sokkal több időt fordítottam rá, mint azt megérdemelné. (:v
Hopp látom megelőztél. :)

Nekem az a fura, hogy a w8 elvileg 72 fokos a Veyron pedig 90, elvileg ez akkor lehetetlen. De sok helyen ezt írják és elég logikusnak is tűnik.
Na, akkor még egy utolsót (talán) a témában.
Ez a W16 két W8 "összeheggesztése" kizárólag az urban legend kategória. Ahogy írtad is, a w8 az 72°-os, míg a w16 meg 90°-os. Ez egyébként látszik a fotókon is, a w16-os blokknál sokkal nagyobb a hely (szélesebb) a két VR motor között, adódóan a nagyobb szögből. De akkor essen szó magáról a VR technológiáról, mert szerintem ez az ami igazán érdekes.
A V-motorokat általában 72 vagy 90 fokban illesztik, de korábban már létezett 180°-os is, amit helytelenül boxernek is neveztek. (A Ferrarinak volt egy 512 BB modellje, ahol a BB a Berlinetta Boxer-t jelentette, ám valójában ez egy V12 volt 180 fokos hengerszöggel.)
A VW kitalálta a VR elrendezést. Ez azt jelenti, hogy a két sor hengert egészen minimális szögben - jelen esetben 15°-ban - építik össze egy kicsit eltolva egymáshoz képest. Ezzel jelentősen tudták csökkenteni a beépítési méreteket. A VR6 (ez volt az első ilyen motor) keskenyebb lett, mint egy valódi V6, de rövidebb, mint egy "sorhatos".
A Passatban (is) használt W8 az két VR4 összeillesztése volt 72°-ban a korábban már leírt furat-löket adatokkal. A Bugatti motorja meg két VR8 összeillesztése 90°-ban a szintén már leírt furat-lökettel. A hasonlóság ennyiben ki is merült.
Amikor a Bugatti Veyron megszületett, igazán megosztó lett. Voltak, akik ódákat zengtek róla és voltak (a VW "utálók") akik meg simán degradálták VW-nek. Bevallom, én is ez utóbbiak között voltam.
A VW abban az időben kezdett terjeszkedni. 1998-ban vette meg a Bugatti mellett a Rolls Royce-t (a Bentley-vel egyben) és a Lamborghinit. (Az egy külön érdekesség - és ezen abban az időben nagyot röhögtem - hogy a BMW és a VW harcban volt a Rolls Royce megvételéért, sorra licitáltak egymásra, majd a BMW kiszállt ebből, így lett a VW-é. Csakhogy kiderült, a Rolls Royce név használati joga nem az eladóé volt, így bár a VW megvett mindent, ami a RR-hoz tartozott az autóiparban, a névhasználat jogát a BMW vette meg.)
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2021.11.16. 09:22

Pedig van aki így is hirdeti (:v

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.11.16. 10:47

9_46_20 írta:
2021.11.16. 09:22
Pedig van aki így is hirdeti (:v
Ja. Én meg láttam már (fotón) FIAT 126p-n, meg Lancia Y-on Ferrari logót. (:u
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.16. 11:02

Közben betelt a mezőny: a sport történetének első F1-es kínai versenyzője, Guanyu Zhou lesz Bottas csapattársa az Alfa Romeónál.

TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Phoebe
Főnök!
Hozzászólások: 5520
Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
Mi vagy?: Balszerencse hozója
Tartózkodási hely: BP

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Phoebe » 2021.11.16. 11:11

Várható volt. Piastri pedig hivatalosan is Alpine tesztversenyző 2022-ben. Utóbbinak remélem csinálnak valahogy helyet értelmes csapatnál.

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2021.11.16. 11:59

vollebak írta:
2021.11.16. 11:02
Közben betelt a mezőny: a sport történetének első F1-es kínai versenyzője, Guanyu Zhou lesz Bottas csapattársa az Alfa Romeónál.

hátradőlhetnek akkor a marketingesek is. a feladat megoldva. (:v

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2021.11.16. 12:00

Phoebe írta:
2021.11.16. 11:11
Várható volt. Piastri pedig hivatalosan is Alpine tesztversenyző 2022-ben. Utóbbinak remélem csinálnak valahogy helyet értelmes csapatnál.
Alonso már utalt rá, hogy 22 lehet az utolsó éve.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.11.16. 12:10

9_46_20 írta:
2021.11.16. 11:59
vollebak írta:
2021.11.16. 11:02
Közben betelt a mezőny: a sport történetének első F1-es kínai versenyzője, Guanyu Zhou lesz Bottas csapattársa az Alfa Romeónál.

hátradőlhetnek akkor a marketingesek is. a feladat megoldva. (:v
A gyerek nyert egy ázsiai F3-as bajnokságot, ennyi az összes valamirevaló eredménye :D

Tipikus egy-, legfeljebb kétszezonos fizetős versenyzőnek tűnik. Szerintem a nevét sem érdemes megjegyeznünk, mert mire sikerülne, addigra valami C ligás márkakupában lesz :D
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Phoebe
Főnök!
Hozzászólások: 5520
Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
Mi vagy?: Balszerencse hozója
Tartózkodási hely: BP

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Phoebe » 2021.11.16. 12:33

vollebak írta:
2021.11.16. 12:10

A gyerek nyert egy ázsiai F3-as bajnokságot, ennyi az összes valamirevaló eredménye :D

Tipikus egy-, legfeljebb kétszezonos fizetős versenyzőnek tűnik. Szerintem a nevét sem érdemes megjegyeznünk, mert mire sikerülne, addigra valami C ligás márkakupában lesz :D
Még F2-t is nyerhet. Egyébként jött már átlagos eredményekkel olyan versenyző, aki megragadt az F1-ben, pl. Checo.

Mezőnyben nem mozog rosszul, egy körös tempója jó, a kiegyensúlyozottság még hiányzik. Szerintem korai előre leírni.

Avatar
Phoebe
Főnök!
Hozzászólások: 5520
Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
Mi vagy?: Balszerencse hozója
Tartózkodási hely: BP

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Phoebe » 2021.11.16. 14:52

Giovinazzi megy a Formula E-be.

Kép

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.11.17. 08:22

Redbull írta:
2021.11.15. 17:45
vollebak írta:
2021.11.15. 13:57
Ma délelőtt felröppent, hogy az Audi felvásárolta a McLarent. A McLarennél egyelőre tagadják a dolgot, de hát az ilyesmi ha valahol, akkor az F1 világában pont semmit nem számít.

https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... ought-audi

Egyelőre nem világos, hogy ha igaz is, akkor mivel fog járni mindez. Ha bármikor is azt jelentené, hogy eltűnik a McLaren név a rajtrácsról, onnantól alapjaiban változna meg a viszonyom a sporthoz (értsd: a tizedére esne vissza az érdeklődésem).
A Volkswagen csoport érdeklődik az F-1 motorok iránt amelyek 2026-tól kerülnek bevezetésre.
A RredBull szeretne Porsche motorokra váltani, na ebben az esetben biztos nem lesz McLaren Audi. Amennyiben a RedBullal nem jön össze az üzletük akkor még akár McLaren Porsche F1 versenyautó is visszatérhet. Egy ilyenhez mit szólnál Volle?
:mosoly:
"A RredBull szeretne Porsche motorokra váltani"

azért nekem ez így jelen pillanatban kicsit erős, miután dollármilliókat költöttek a Hondával együtt a Honda pótlására, máskülönben talán lehetett bízni abban, hogy ők tudják majd a Hondát is visszaráncigálni, ha nem is most
inkább pszichikainak tartom a kommunikációjukat, pont a Honda fele
mert manapság sokat változik a világ és hamar, 2-3 év és esetleg a VW meggondolja magát (esetleg a Honda is fordítva), akkor utána tökön is szúrhatják magukat
Kép

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.11.18. 15:03

Vajon miért húzza megint magafelé a kormányát Hamilton?

Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2021.11.18. 18:02

bertone írta:
2021.11.18. 15:03
Vajon miért húzza megint magafelé a kormányát Hamilton?

Feltételezések szerint hasmagasságot állit a rendszer nem a DAS...
Ha igaz akkor fullszabálytalan...
de majd biztos kiderül, hogy 1986-os felvétel még...
hamilton végsebesség 340
tappen 321
perez 325
bottas 304... ugy hogy előző hétvégés motor tehát nem széthajtott
én pedig a dalai láma vagyok mikor éppen nem itt parasztkodok (:u
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.11.18. 20:15

Miután ma meghallgatták a Mercedes és a Red Bull képviselőit a brazil esetről, a bírák úgy döntöttek, hogy csak holnap döntenek.
És egyébként is, csak arról döntenek, hogy felülvizsgálják-e a vasárnapi döntést (hogy nem döntöttek sehogy, mert nem is vizsgálták az esetet).
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2021.11.18. 21:24

bertone írta:
2021.11.18. 20:15
Miután ma meghallgatták a Mercedes és a Red Bull képviselőit a brazil esetről, a bírák úgy döntöttek, hogy csak holnap döntenek.
És egyébként is, csak arról döntenek, hogy felülvizsgálják-e a vasárnapi döntést (hogy nem döntöttek sehogy, mert nem is vizsgálták az esetet).
Ez megfontoltnak tünik (:v
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Willy » 2021.11.19. 10:32

A lehető leghatározottabban kijelentem, hogy egy hangyapöcsnyit sem szimpatikus Tappancs, és ha nem ő lenne Hamilton első számú ellenfele, szokás szerint ellene drukkolnék. De azért ebben bizony van igazság:
Kép
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2021.12.10. 13:53

https://the-race.com/formula-1/has-fan- ... tle-fight/

Jó írás. Sajnos én is részese vagyok a leírtaknak. :?

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.12.13. 10:33

szeretném megérteni egy hozzáértőtől

- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?

mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
Kép

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: trutya » 2021.12.13. 12:14

Button írta:
2021.12.13. 10:33
szeretném megérteni egy hozzáértőtől

- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?

mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
tudtommal az 1. esetnek kéne lennie mindig. a 2. volt eladdig míg az elsőt ki nem találták
a 3.-ról még sohasem hallottam. ezalatt mit értesz? hagyják magukat lekörözni SC alatt? ilyen szerintem soha nem volt, és remélem hogy nem is lesz.
Kép

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.12.13. 17:22

trutya írta:
2021.12.13. 12:14
Button írta:
2021.12.13. 10:33
szeretném megérteni egy hozzáértőtől

- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?

mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
tudtommal az 1. esetnek kéne lennie mindig. a 2. volt eladdig míg az elsőt ki nem találták
a 3.-ról még sohasem hallottam. ezalatt mit értesz? hagyják magukat lekörözni SC alatt? ilyen szerintem soha nem volt, és remélem hogy nem is lesz.
köszi
ok, akkor a tegnapi egy hibrid megoldás volt..
kérdés volt-e rá valaha példa
(a harmadik csak az én kitalációm ezek szerint :D )
Kép

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2021.12.13. 23:57

Button írta:
2021.12.13. 10:33
szeretném megérteni egy hozzáértőtől

- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek benn maradnak a sorban?
- mikor van az, hogy az SC alatt a lekörözöttek hátrasorolnak?

mi dönt arról, hogy melyik eset történik?
A clerk of the course (versenyigazgató alatti személy, nem tudom a magyar nevét) dönti el, hogy mikor biztonságos a pozícióvisszavétel, így az 1-2. lehetőség rajta múlik.

A 3. lehetőség létezett kb. 10 évvel ezelőtt. Akkoriban nem vehették vissza a körüket, de így akit az első helyezett már lekörözött, azt hirtelen mindenki lekörözte, szóval ha 5 mp-re követted az előtted haladót, de őt még pont nem körözték le, téged meg igen, akkor hirtelen 1 kör hátrányban voltál 5 mp helyett. Szóval ezt elég hamar megszüntették és ehelyett lett az 1. lehetőség.

Viszont:
-Nem vagyok biztos abban, hogy a szabály lehetővé teszi az 1-2. lehetőség közti választást. Azaz emberünk annyit dönthet el, hogy MIKOR veszik vissza a körüket, de nem dönthet arról, hogy ezt nem tehetik meg. De ha akarom, lehet úgy is érteni a szabályt, hogy erre lehetőség van.
-Az viszont biztos, hogy ha megengedi a körvisszavételt, akkor az 1) MINDEN lekörözöttre vonatkozik, nem válogathat közülük (és a lekörözött sem dönthet úgy, hogy marad ahol van), 2) Miután az utolsó lekörözött is elhaladt a versenyben vezető mellett, az SC a KÖVETKEZŐ körben kell kiálljon a boxba (tehát nem állhat ki ugyanabban a körben, ahogy most történt - de 1-nél több kört lehet várni)

Lezárt