A Formula 1-ről általánosságban

Az aktuális szezon
FreHeiGloRosRen fan
gokartos
Hozzászólások: 229
Csatlakozott: 2014.01.22. 18:17
Mi vagy?: Forma-1 fan
Tartózkodási hely: Tura

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: FreHeiGloRosRen fan » 2014.02.14. 21:00

trutya írta:
Nigel Hill írta:És Ausztriában

Kép
jól kiherélték azért a régi Österreichringet a kurtítással, kanyarlassításokkal. mekkora zsír pálya volt az... :)
Hermann Tilke alakította át annak idején.

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2014.02.16. 17:51

Istenem! Már megint ez a Vili....!

http://sport365.hu/auto-motor,forma-1,v ... zeru,67886

Gyanítom, soha nem fogja megemészteni, hogy egykoron lapátra tették.
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
idarpidi
AutoGP vezető
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2013.12.20. 22:32
Mi vagy?: Közöd?
Tartózkodási hely: Föld bolygó

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: idarpidi » 2014.02.16. 18:28

Lancelot írta:Istenem! Már megint ez a Vili....!

Gyanítom, soha nem fogja megemészteni, hogy egykoron lapátra tették.
nekem sem a szívem csücske, de azért valljuk be, van némi igazsága...
Brno, Sunday, July 18, 1971
1 Janos DRAPAL HUN Yamaha 57'43.500
2 Lazlo SZABO HUN Yamaha +39.700
3 Jarno SAARINEN FIN Yamaha +2'01.700

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.16. 19:21

Lancelot írta:Istenem! Már megint ez a Vili....!

http://sport365.hu/auto-motor,forma-1,v ... zeru,67886

Gyanítom, soha nem fogja megemészteni, hogy egykoron lapátra tették.
98-tól nézem a futamokat. Egy kezemen megtudom számolni Vilitől hány emlékezetes momentumot láttam....
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2014.02.16. 19:44

Lancelot írta:Istenem! Már megint ez a Vili....!

http://sport365.hu/auto-motor,forma-1,v ... zeru,67886

Gyanítom, soha nem fogja megemészteni, hogy egykoron lapátra tették.
(:taps Ez egy igazi faszkalap,bár mint mindenkivel aki sokat beszél, vele is elő szokott fordulni, hogy igazat / okosakat mond.

FreHeiGloRosRen fan
gokartos
Hozzászólások: 229
Csatlakozott: 2014.01.22. 18:17
Mi vagy?: Forma-1 fan
Tartózkodási hely: Tura

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: FreHeiGloRosRen fan » 2014.02.16. 21:13

Lancelot írta:Istenem! Már megint ez a Vili....!

http://sport365.hu/auto-motor,forma-1,v ... zeru,67886

Gyanítom, soha nem fogja megemészteni, hogy egykoron lapátra tették.
Régebben Irvine-nak voltak érdekes nyilatkozatai. :)

Avatar
zsiri1981
gokartos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2013.12.25. 21:38
Mi vagy?: Mérnök
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: zsiri1981 » 2014.02.17. 07:29

Az új orrkúpokat elsősorban a 2010-es Webber és a 2012-es Grosjean féle repkedések miatt vezetik be.
Akkor miért nem 2013-tól? Másfél év kellett, hogy kitalálják, mi a jó megoldás?
Vagy csak nem szerették volna átterveztetni az autók aerodinamikáját valamilyen 2013-ra? Tavaly miért nem volt veszélyes a repkedés?

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.02.17. 08:12

zsiri1981 írta:Az új orrkúpokat elsősorban a 2010-es Webber és a 2012-es Grosjean féle repkedések miatt vezetik be.
Akkor miért nem 2013-tól? Másfél év kellett, hogy kitalálják, mi a jó megoldás?
Vagy csak nem szerették volna átterveztetni az autók aerodinamikáját valamilyen 2013-ra? Tavaly miért nem volt veszélyes a repkedés?
Arra a magyarázatra lennék inkább kíváncsi, hogy az FIA szerint, az új orrkúpok miben változtattak volna azokon a baleseteken?
Arról nem beszélve, hogy pl a Grosjean féle esetnél, ott pont az lehetne veszélyesebb, ha lejjebb van az orra, mert nagyobb az esély arra, hogy beleakadjon a versenyző sisakjába.

Abba viszont látok logikát, hogy csak idén vezették be. Most van egy nagy, átfogó szabály módosulás, ami az új motor és teljesen új aero megoldásokat kíván.

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.02.17. 10:57

zsiri1981 írta:Az új orrkúpokat elsősorban a 2010-es Webber és a 2012-es Grosjean féle repkedések miatt vezetik be.
Akkor miért nem 2013-tól? Másfél év kellett, hogy kitalálják, mi a jó megoldás?
Vagy csak nem szerették volna átterveztetni az autók aerodinamikáját valamilyen 2013-ra? Tavaly miért nem volt veszélyes a repkedés?
A Grojean féle balhénál szerintem tök mindegy milyen orrkúp lett volna az autón. Ugyanis az már az ütközés első századmásodpercében darabokra morzsolódott. Ott kerék ért kereket, arra meg nincs orvosság.

Avatar
zsiri1981
gokartos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2013.12.25. 21:38
Mi vagy?: Mérnök
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: zsiri1981 » 2014.02.17. 12:49

Magic írta:
zsiri1981 írta:Az új orrkúpokat elsősorban a 2010-es Webber és a 2012-es Grosjean féle repkedések miatt vezetik be.
Akkor miért nem 2013-tól? Másfél év kellett, hogy kitalálják, mi a jó megoldás?
Vagy csak nem szerették volna átterveztetni az autók aerodinamikáját valamilyen 2013-ra? Tavaly miért nem volt veszélyes a repkedés?
A Grojean féle balhénál szerintem tök mindegy milyen orrkúp lett volna az autón. Ugyanis az már az ütközés első századmásodpercében darabokra morzsolódott. Ott kerék ért kereket, arra meg nincs orvosság.
Dehogy nincs, csak ki kell pillantani a Formula-E -re :mosoly:
Kép

Persze valami hiper anyagból, ami nem törik le az első érintkezésnél :mosoly:

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.02.17. 12:55

Magic írta:
zsiri1981 írta:Az új orrkúpokat elsősorban a 2010-es Webber és a 2012-es Grosjean féle repkedések miatt vezetik be.
Akkor miért nem 2013-tól? Másfél év kellett, hogy kitalálják, mi a jó megoldás?
Vagy csak nem szerették volna átterveztetni az autók aerodinamikáját valamilyen 2013-ra? Tavaly miért nem volt veszélyes a repkedés?
A Grojean féle balhénál szerintem tök mindegy milyen orrkúp lett volna az autón. Ugyanis az már az ütközés első századmásodpercében darabokra morzsolódott. Ott kerék ért kereket, arra meg nincs orvosság.
vigyázz, idén még egy repülés, és jövőre jönnek a sárvédők :D
esetleg jó kis gumiszoknya körbe, dodgem módra.
Kép

Avatar
zsiri1981
gokartos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2013.12.25. 21:38
Mi vagy?: Mérnök
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: zsiri1981 » 2014.02.17. 13:00

bertone írta:Arra a magyarázatra lennék inkább kíváncsi, hogy az FIA szerint, az új orrkúpok miben változtattak volna azokon a baleseteken?
Arról nem beszélve, hogy pl a Grosjean féle esetnél, ott pont az lehetne veszélyesebb, ha lejjebb van az orra, mert nagyobb az esély arra, hogy beleakadjon a versenyző sisakjába.
Semmiben, ez maximum arra jó, ha egy hebrencs hátulról középen nekimenne az előtte versenyzőnek...várj, nem! Azt megoldotta az eddigi orrkúp is.
bertone írta:Abba viszont látok logikát, hogy csak idén vezették be. Most van egy nagy, átfogó szabály módosulás, ami az új motor és teljesen új aero megoldásokat kíván.
OK, de eddig nem voltak restek, ha kellett, év közben is módosítottak szabályokat.

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.02.19. 12:30

http://www.therichest.com/sports/racing ... s-in-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.20. 21:04

Kép

Ruhatárán meglátszik a McLarenes év
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.02.21. 21:45

http://www.vezess.hu/forma1/f1_ongyilko ... _el/50242/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ha ez valóban így van, teljes mértékben egyetértek vele.
Kép

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.21. 22:06

maTTeus írta:http://www.vezess.hu/forma1/f1_ongyilko ... _el/50242/

Ha ez valóban így van, teljes mértékben egyetértek vele.
Ez nagyon durva.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.24. 06:42

Kép

Húsz nap múlva ilyenkor már a rajtrácson állnak az autók!
McLaren fan since 1998 - Never Settle

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.02.24. 10:32

az új orrok kapcsán egy jó kis cikk:
http://www.gphirek.hu/f1/20140222-f1-fu ... enete.html
mondjuk a "ronda" szóval nem értek egyet. ezek azért nem voltak olyan ronda autók :) pláne a BT55.
Kép

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.02.24. 11:03

trutya írta:az új orrok kapcsán egy jó kis cikk:
http://www.gphirek.hu/f1/20140222-f1-fu ... enete.html
mondjuk a "ronda" szóval nem értek egyet. ezek azért nem voltak olyan ronda autók :) pláne a BT55.
Basszus...
Sokan elszörnyednek például az 1971-ben debütáló March 711 láttán, amely a Minden idők legcsúnyább autói válogatások állandó szereplője. Ez a „Teáscsésze" gúnynevet kapta - az orrán lévő légterelő idomra pillantva valószínűleg nem kell különösebben magyarázni, hogy miért.
Soha nem nevezték CSÉSZÉnek. Miért is nevezték volna, mikor TÁLCA formája volt?

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.02.24. 12:20

bertone írta:Basszus...
Sokan elszörnyednek például az 1971-ben debütáló March 711 láttán, amely a Minden idők legcsúnyább autói válogatások állandó szereplője. Ez a „Teáscsésze" gúnynevet kapta - az orrán lévő légterelő idomra pillantva valószínűleg nem kell különösebben magyarázni, hogy miért.
Soha nem nevezték CSÉSZÉnek. Miért is nevezték volna, mikor TÁLCA formája volt?
igen ez feltűnt nekem is, de a háttérsztorik, amiket említ közben, azok tetszenek (a McLaren porszívó-paródiájáról még nem hallottam)
de azt továbbra is tartom, hogy az igazán ronda autók a hetvenes évek közepén, illetve 83-84-ben születtek, ebből a korból meg nemigen hoztak példát...
Kép

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.02.24. 20:12

Úgy látszik most egy ilyen időszak van?
A pletykák szerint a Red Bullnál a két elektromos motor nem szállít elég energiát az akkumulátorba, és bizonyos körülmények között zavar van az energiaáramlásban. A gyanú középpontjában az MGU-H áll, mely a turbófeltöltőt látja el.
Szomorú, hogy ilyeneket le mernek írni. :angry01

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.02.26. 06:47

McLaren fan since 1998 - Never Settle

Avatar
still
gokartos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2014.01.05. 20:34

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: still » 2014.02.26. 08:54

Istenem, ez a sportos géza....

1988 nem lesz még egyszer, egyfelől olyan kaliberű páros soha nem fog összeállni, mint a nagyorrú/istenkomplexusos duó volt, másfelől, 1988 a turbók utolsó éve volt, egy végletekig kifejlett Hondával, és (ezt a Lotus mélyrepülése bizonyítja) egy remek Murray-féle aeróval.
Kurvára meglepődnék, ha a Mercedeses pilóták nem potyognának ki néhány futamon technikai hiba miatt, akár egyszerre. Másfelől várjuk már ki ezt a nevetséges 100 kg-os fogyasztási versenyt is, mert a '88-as 150 liter/futam is meredek volt, na de ez....

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.02.26. 12:50

http://www.bet365.com/home/FlashGen4/We ... 0880629360

Végső győztes F1 VB:
Lewis 3.5
Sebastian 4.0
Fernando 6.0
Nico 7.0
Jenson 9.0
Kimi 12.0
Kevin 13.0 !!!
.
.
.
Felipe 67.0
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.02.26. 15:11

Redbull írta:http://www.bet365.com/home/FlashGen4/We ... 0880629360

Végső győztes F1 VB:
Lewis 3.5
Sebastian 4.0
Fernando 6.0
Nico 7.0
Jenson 9.0
Kimi 12.0
Kevin 13.0 !!!
.
.
.
Felipe 67.0
Na ez már valami. (:u

Lezárt