rdaneelolivaw írta: ↑2021.12.19. 12:24
Szerintem "gentleman-versenyzői" típus nincs a nagyon sikeresek között, hacsak nem éppen nagyon jó csomag van a segge alatt.
Talán Hakkinen volt az egyetlen kivétel, de a 2 világbajnoki címe alatt űrautó volt alatta.
A pontosítás végett: gentleman versenyző alatt azt értem, hogy tiszta manőverekkel operáló, szájkaratékba és ellentmondásos helyzetekbe nem bonyolódó alkat.
A sport történetében sokan voltak ilyenek, és nemcsak a hőskorból, hanem az elmúlt 30 évből is. Csak mivel ők nem hangos figurák (valós és átvitt értelemben sem), sokaknak fel sem tűnik, hogy gentleman. Button, Kimi és alapvetően Rosberg is ilyen volt. A maiak közül Norris, Sainz feltétlenül ilyen.
Az meg, hogy Mika alatt űrhajók lettek volna, egyrészt nem igaz, másrészt nincs köze a gentleman driver kérdéséhez.
Jó vicc, hogy Mika például 1999-ben űrhajóban ült volna, amikor a Ferrari lett a konstruktőri bajnok úgy is, hogy Schumi lábtörés miatt majdnem az év felét kihagyta, és Irvine-ra építettek Todték
Milyen kommentár kell még ehhez, hogy akkor űrhajó volt-e a McLaren?
Természetesen nagyon gyors, jó kocsik voltak a McLarenek akkor, amikor Mika bajnokságokat nyert. Ilyen nélkül nem is lehet címet nyerni. De az űrhajó = McLaren 1988, Ferrari 2004, Red Bull 2013 második fele, Mercedes a turbóérában. Vagyis domináns, egy lépéssel a többiek előtt járó, normál esetben bárki másnak legfeljebb a harmadik helyet meghagyó technika. Volt pár ilyen futam 1998 elején, viszont később a Ferrarinak is, 1999-ben meg aztán pláne. Minimum a megbízhatósága miatt a Ferrarik sokkal ideálisabb kocsik voltak. Tudod, hogy szól a mondás: ahhoz, hogy elsőként érj célba, először célba kell érted.
Már beszéltük sokszor, miért emlékszel szerintem rosszul azokra az évekre mikástul, meklárenestül, de ha kell, minden alkalommal elmondom megint, amikor jössz ezzel a Mika űrhajókkal nyert címet butasággal