A Formula 1-ről általánosságban

Az aktuális szezon
Avatar
zola
WSR pilóta
Hozzászólások: 1869
Csatlakozott: 2013.12.31. 19:58
Mi vagy?: törvénytelen

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: zola » 2021.12.21. 19:08

Bandee írta:
2021.12.21. 18:49

Aztan miert nem ?
Nekem nem fér bele. Nekem idegen, hogy nincs rajt a kezem, nem válthatok vissza előzéskor vagy kanyarból való kijövetelkor, nem tudod magasabb fordulatszámon "túráztatni"...stb. Dugóban jó, de az nem az élvezet kategóriába tartozik az abban való közlekedés.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.12.21. 19:08

Peresztrojka írta:
2021.12.21. 18:47
bertone írta:
2021.12.21. 18:12

Egy SUV, vagy egyterű nyílván nem arra való, hogy feszegesd a határokat, de ...
A környékbeli - általam már ezerszer bejárt - utakról elég pontosan tudom, hogy mennyivel tudtam bevenni egy-egy kanyart a céges Mondeoval, Octaviával, a saját Almeránkkal és most a Carensszel. Biztos, hogy a Carens jobban megbillen, de amit régebben 130-cal vettem határon, azt ezzel is közel annyival (120-125).
Egy Bátaszék-Bonyhád, vagy az M6-Pécsvárad-Komló szakaszt ezzel is tudom annyira élvezni, hogy az asszony ideges legyen. (:v
A Bátaszék- Bonyhádot vágom mert itt lakom. Az még a Lada időszakba is jó volt. De a pécsváradinál melyikre gondolsz?
Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.
véménd-komló.jpg
véménd-komló.jpg (110.53 KiB) Megtekintve 576 alkalommal
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.12.21. 19:13

bertone írta:
2021.12.21. 18:51
zola írta:
2021.12.21. 18:09


Lehet. De vegyük figyelembe, hogy egy SUV nehezebb (bár ennek nem néztem utána, méretből gondolom). Lehet amit nyersz a gyűrűdési zónával, azt elveszted a tömeg miatti nagyobb lendület miatt.
Biztos, hogy nehezebb, nem is kevéssel.
De nézzük másként.
Van egy Astra, meg van egy SUV. Mindkettőt nekiengejük egy falnak azonos sebességgel. Mindkettő úgy van megtervezve, hogy egy adott sebességig a vezető lábtere még ne deformálódjon.
Az Astránál (nem tudom, csak mondok egy számot) a vezető lábfeje és az autó eleje között van mondjuk 1 méter, az SUV-nél meg ez legyen 1,2 méter.
Tételezzük fel, hogy a becsapódáskor egyenletes a lassulás mértéke mindkét autónál. Ez azt jelenti, hogy az SUV-nak kb. 10%-kal hosszabb idő áll a rendelkezésére, hogy NULLÁRA csökkentse a sebességét.
Mivel a sebesség az a gyorsulás (jelen esetben negatív gyorsulás) és az idő szorzata, könnyen belátható, hogy azonos kezdő sebesség és a teljes megállás között a 10%-os többlet az időben (és a gyűrődési zónában) 10%-kal kisebb lassulást jelent. Adott esetben mondjuk nem 50G, hanem csak 45G lassulás éri az SUV vezetőjét és utasait. Nem mindegy.
értem én ezt, de akkor ha egy insigniát szembeküldünk egy corsával.. (csakhogy opel vonalon maradjunk)
nagyobb lesz a lábtér :D
mér kell ehhez emelni?

persze Te azonos kategóriáról beszélsz, ez így logikus (ha így van minden márkánál/típusnál), de azért megnézném, hogy 10 vásárlóból hány lenne az, aki emiatt veszi..
Kép

Peresztrojka
gokartos
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
Mi vagy?: Helles

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Peresztrojka » 2021.12.21. 19:17

bertone írta:
2021.12.21. 19:08
Peresztrojka írta:
2021.12.21. 18:47

A Bátaszék- Bonyhádot vágom mert itt lakom. Az még a Lada időszakba is jó volt. De a pécsváradinál melyikre gondolsz?
Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.

véménd-komló.jpg
Ja így már tudom, csak elsőre nem ugrott be mert az M6 bezavart. Az tényleg jó rész. Voltunk kint nézni régebben, mindig ősszel volt.

Avatar
zola
WSR pilóta
Hozzászólások: 1869
Csatlakozott: 2013.12.31. 19:58
Mi vagy?: törvénytelen

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: zola » 2021.12.21. 19:18

bertone írta:
2021.12.21. 18:51

Biztos, hogy nehezebb, nem is kevéssel.
De nézzük másként.
Van egy Astra, meg van egy SUV. Mindkettőt nekiengejük egy falnak azonos sebességgel. Mindkettő úgy van megtervezve, hogy egy adott sebességig a vezető lábtere még ne deformálódjon.
Az Astránál (nem tudom, csak mondok egy számot) a vezető lábfeje és az autó eleje között van mondjuk 1 méter, az SUV-nél meg ez legyen 1,2 méter.
Tételezzük fel, hogy a becsapódáskor egyenletes a lassulás mértéke mindkét autónál. Ez azt jelenti, hogy az SUV-nak kb. 10%-kal hosszabb idő áll a rendelkezésére, hogy NULLÁRA csökkentse a sebességét.
Mivel a sebesség az a gyorsulás (jelen esetben negatív gyorsulás) és az idő szorzata, könnyen belátható, hogy azonos kezdő sebesség és a teljes megállás között a 10%-os többlet az időben (és a gyűrődési zónában) 10%-kal kisebb lassulást jelent. Adott esetben mondjuk nem 50G, hanem csak 45G lassulás éri az SUV vezetőjét és utasait. Nem mindegy.
Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás. Betonfalnak való ütközés az majdnem 0 sec alatt való 0-ra való sebességcsökkenés. Az egyiknek 1 méter alatt kell elnyelnie x tömeget, másiknak meg 1,2 méter alatt x+y tömeget. Szerintem az eredmény a törésteszt előírások miatt hasonló a vezetőre nézve. Én még 50km/h sebességgel se akarnék egyikkel sem frontálisan betonfalat fogni fékezés nélkül.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.12.21. 19:26

zola írta:
2021.12.21. 19:18
bertone írta:
2021.12.21. 18:51

Biztos, hogy nehezebb, nem is kevéssel.
De nézzük másként.
Van egy Astra, meg van egy SUV. Mindkettőt nekiengejük egy falnak azonos sebességgel. Mindkettő úgy van megtervezve, hogy egy adott sebességig a vezető lábtere még ne deformálódjon.
Az Astránál (nem tudom, csak mondok egy számot) a vezető lábfeje és az autó eleje között van mondjuk 1 méter, az SUV-nél meg ez legyen 1,2 méter.
Tételezzük fel, hogy a becsapódáskor egyenletes a lassulás mértéke mindkét autónál. Ez azt jelenti, hogy az SUV-nak kb. 10%-kal hosszabb idő áll a rendelkezésére, hogy NULLÁRA csökkentse a sebességét.
Mivel a sebesség az a gyorsulás (jelen esetben negatív gyorsulás) és az idő szorzata, könnyen belátható, hogy azonos kezdő sebesség és a teljes megállás között a 10%-os többlet az időben (és a gyűrődési zónában) 10%-kal kisebb lassulást jelent. Adott esetben mondjuk nem 50G, hanem csak 45G lassulás éri az SUV vezetőjét és utasait. Nem mindegy.
Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás. Betonfalnak való ütközés az majdnem 0 sec alatt való 0-ra való sebességcsökkenés. Az egyiknek 1 méter alatt kell elnyelnie x tömeget, másiknak meg 1,2 méter alatt x+y tömeget. Szerintem az eredmény a törésteszt előírások miatt hasonló a vezetőre nézve. Én még 50km/h sebességgel se akarnék egyikkel sem frontálisan betonfalat fogni fékezés nélkül.
Zola!
A sebesség, lassulás, idő, út összefüggésben ilyen képleteket lehet találni:

- v=a*t (v - sebesség, a - gyorsulás/lassulás, t - idő, s- megtett út)
- s=v*t= (egyenletes gyorsulás esetén) 1/2*a*t2

Kurvára nincs sehol a tömeg! Az akkor érdekes, ha fékezéssel lassulsz-gyorsulsz, de itt most nem arról van szó.

Ezt a mondatot nem tudom hova tenni. Mit akarsz ezzel mondani?
"Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás."
Az apa férfi, a rezsi nő!

Peresztrojka
gokartos
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
Mi vagy?: Helles

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Peresztrojka » 2021.12.21. 19:32

bertone írta:
2021.12.21. 19:26
zola írta:
2021.12.21. 19:18


Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás. Betonfalnak való ütközés az majdnem 0 sec alatt való 0-ra való sebességcsökkenés. Az egyiknek 1 méter alatt kell elnyelnie x tömeget, másiknak meg 1,2 méter alatt x+y tömeget. Szerintem az eredmény a törésteszt előírások miatt hasonló a vezetőre nézve. Én még 50km/h sebességgel se akarnék egyikkel sem frontálisan betonfalat fogni fékezés nélkül.
Zola!
A sebesség, lassulás, idő, út összefüggésben ilyen képleteket lehet találni:

- v=a*t (v - sebesség, a - gyorsulás/lassulás, t - idő, s- megtett út)
- s=v*t= (egyenletes gyorsulás esetén) 1/2*a*t2

Kurvára nincs sehol a tömeg! Az akkor érdekes, ha fékezéssel lassulsz-gyorsulsz, de itt most nem arról van szó.

Ezt a mondatot nem tudom hova tenni. Mit akarsz ezzel mondani?
"Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás."
Ha másik autóval találkozol akkor számít a tömeg. Fallal való ütközésnél a gyűrődési zóna mögötti tömeg számít (mert a mögötte levő tömeg x sebesség nyomja a gyűrődési zónát.

Avatar
zola
WSR pilóta
Hozzászólások: 1869
Csatlakozott: 2013.12.31. 19:58
Mi vagy?: törvénytelen

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: zola » 2021.12.21. 19:45

bertone írta:
2021.12.21. 19:26

Ezt a mondatot nem tudom hova tenni. Mit akarsz ezzel mondani?
"Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás."
Egyenlő lassulás ha két 100km/h-val haladó autó ugyanannyi idő alatt áll meg.

Egyenletes lassulás meg az én értelmezésemben az, hogy amíg meg nem áll, addig folyamatosan x méter/sec sebességgel lassul.
Pl féktáv legyen a nulla: 50 méternél 50m/s sebességgel halad, 49 méternél 49m/s, 48 méternél 48m/s ....0 méternél 0m/sec. Egyenletesen 1m/sec a lassulás, 50 sec alatt áll meg. Másik esetben legyen 5m/sec az egyenletes lassulás, ott akkor 10 sec alatt áll meg. Mindkettőnél egyenletes a lassulás, de nem egyenlő a lassulás. Az egyi 50 sec alatt állt meg, a másik 10 sec alatt.
Nah, kb nálam ezt jelentette volna az a mondat.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.12.21. 19:57

zola írta:
2021.12.21. 19:45
bertone írta:
2021.12.21. 19:26

Ezt a mondatot nem tudom hova tenni. Mit akarsz ezzel mondani?
"Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás."
Egyenlő lassulás ha két 100km/h-val haladó autó ugyanannyi idő alatt áll meg.

Egyenletes lassulás meg az én értelmezésemben az, hogy amíg meg nem áll, addig folyamatosan x méter/sec sebességgel lassul.
Pl féktáv legyen a nulla: 50 méternél 50m/s sebességgel halad, 49 méternél 49m/s, 48 méternél 48m/s ....0 méternél 0m/sec. Egyenletesen 1m/sec a lassulás, 50 sec alatt áll meg. Másik esetben legyen 5m/sec az egyenletes lassulás, ott akkor 10 sec alatt áll meg. Mindkettőnél egyenletes a lassulás, de nem egyenlő a lassulás. Az egyi 50 sec alatt állt meg, a másik 10 sec alatt.
Nah, kb nálam ezt jelentette volna az a mondat.
A fizikában egyenletes gyorsulás/lassulásról beszélhetünk, amennyiben az "a" értéke állandó - ahogy mindkét példádban is (5m/s2 és 1 m/s2)
Az 5 meg nyílván nem egyenlő 1-gyel, így ezt értem, csak azt nem értem, hogy jön ez ide.
Az apa férfi, a rezsi nő!

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2021.12.21. 20:06

zola írta:
2021.12.21. 19:08
Bandee írta:
2021.12.21. 18:49

Aztan miert nem ?
Nekem nem fér bele. Nekem idegen, hogy nincs rajt a kezem, nem válthatok vissza előzéskor vagy kanyarból való kijövetelkor, nem tudod magasabb fordulatszámon "túráztatni"...stb. Dugóban jó, de az nem az élvezet kategóriába tartozik az abban való közlekedés.
Ok. Nekem igen:)

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Button » 2021.12.21. 20:17

Bandee írta:
2021.12.21. 20:06
zola írta:
2021.12.21. 19:08


Nekem nem fér bele. Nekem idegen, hogy nincs rajt a kezem, nem válthatok vissza előzéskor vagy kanyarból való kijövetelkor, nem tudod magasabb fordulatszámon "túráztatni"...stb. Dugóban jó, de az nem az élvezet kategóriába tartozik az abban való közlekedés.
Ok. Nekem igen:)
Azért gondolom az sem mellékes, hogy a váltóhoz egy három hengeres 80 lovas avagy egy többszáz lovas valami csatlakozik :mosoly:
Kép

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.12.21. 21:16

Peresztrojka írta:
2021.12.21. 19:32
bertone írta:
2021.12.21. 19:26

Zola!
A sebesség, lassulás, idő, út összefüggésben ilyen képleteket lehet találni:

- v=a*t (v - sebesség, a - gyorsulás/lassulás, t - idő, s- megtett út)
- s=v*t= (egyenletes gyorsulás esetén) 1/2*a*t2

Kurvára nincs sehol a tömeg! Az akkor érdekes, ha fékezéssel lassulsz-gyorsulsz, de itt most nem arról van szó.

Ezt a mondatot nem tudom hova tenni. Mit akarsz ezzel mondani?
"Egyenletes lassulás az nem egyenlő lassulás."
Ha másik autóval találkozol akkor számít a tömeg. Fallal való ütközésnél a gyűrődési zóna mögötti tömeg számít (mert a mögötte levő tömeg x sebesség nyomja a gyűrődési zónát.
Két különböző tömegű autónál persze, hogy számít.
Falnál nem. (Kivéve persze, ha lebontja a falat.)
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2021.12.21. 21:52

zola írta:
2021.12.21. 17:45
Button írta:
2021.12.21. 17:36


dejó, hogy nem nekem kellett megkérdeznem, köszönöm (:v
Egy autó vagy élvezeti cikk, vagy közlekedési/szállító eszköz. A SUV nálam egyikbe se tartozik bele.
Megjegyzem ha a vezetés élvezetéért vesz valaki autót, akkor abba az automata váltó sem fér bele.
(:u (:u (:u na bazdmeg még tetézed is :pf02

bizony rengeteg suv van ami élményautó de nyilván nem az astra kategoria ezért nem is mennék bele mert felesleges...nem a széles rétegek veszik őket...
De az automata váltóban kibaszott nagyot tévedsz
+ a legtöbb nagyteljesítményű sportautót vagy limuzint vagy kupét már nem is kapod meg kézi váltóval... csak néhányat...de igen ritka már
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2021.12.22. 06:25

vollebak írta:
2021.12.21. 15:50
Button írta:
2021.12.21. 14:52
mert ugyanaz a néphülyítés
semmi racionális magyarázat nincs arra, miért kell másfélszer annyit zabáló idétlen szekrényekkel közlekedni, miközben a mentsük meg a földet szövegelik
Nem érdekelnek az utcai kocsik, meg nem is értek hozzájuk, viszont egy ismerősöm azt mondta, hogy főleg a magyarországi közlekedési morál mellett ő nagyobb biztonságban tudja a családját, ha abban az idétlen szekrényben ülnek, jó fél méterrel magasabban, mint egy sima személykocsiban. A magasabb üléspozíció miatt jobbak a látási viszonyok, és tagadhatatlanul jobb esélyeid vannak egy esetleges balesetkor is.
A fizika már csak ilyen. Mindig a kisebb tömegű jár rosszabbul.

Ennyi erővel járjunk tankkal...

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2021.12.22. 06:31

Peresztrojka írta:
2021.12.21. 18:47
bertone írta:
2021.12.21. 18:12

Egy SUV, vagy egyterű nyílván nem arra való, hogy feszegesd a határokat, de ...
A környékbeli - általam már ezerszer bejárt - utakról elég pontosan tudom, hogy mennyivel tudtam bevenni egy-egy kanyart a céges Mondeoval, Octaviával, a saját Almeránkkal és most a Carensszel. Biztos, hogy a Carens jobban megbillen, de amit régebben 130-cal vettem határon, azt ezzel is közel annyival (120-125).
Egy Bátaszék-Bonyhád, vagy az M6-Pécsvárad-Komló szakaszt ezzel is tudom annyira élvezni, hogy az asszony ideges legyen. (:v
A Bátaszék- Bonyhádot vágom mert itt lakom. Az még a Lada időszakba is jó volt. De a pécsváradinál melyikre gondolsz?
mecseknadasd akart az lenni.

akkor mégsem... :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára t-oom 2021.12.22. 06:38-kor.

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2021.12.22. 06:34

bertone írta:
2021.12.21. 19:08
Peresztrojka írta:
2021.12.21. 18:47

A Bátaszék- Bonyhádot vágom mert itt lakom. Az még a Lada időszakba is jó volt. De a pécsváradinál melyikre gondolsz?
Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.

véménd-komló.jpg
Na erre még sosem mentem.

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2021.12.22. 06:47

Bandee írta:
2021.12.21. 18:54
Egyteru, ha kell a hely. Sokkal praktikusabb mint a SUV. Utobbiba magasra kell emelni a cuccokat. Nem praktikus

Nezzetek meg a chrysler pacificat/) meg porszivo is van benne. Barcsak itt is arulnak tuti azt vennek a csaladnak

Ja, fullosan az Usa-ban 15 millio. Itt nalunk ezert fejsimi jar a szalon bejarataban
Múltkor említettem a feleségemnek, mikor a 7 szemelyesekben nézelődtem ismét, hogy inkább vennék egy Barkast... :)

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.12.22. 06:54

t-oom írta:
2021.12.22. 06:34
bertone írta:
2021.12.21. 19:08


Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.

véménd-komló.jpg
Na erre még sosem mentem.
Most Visszaolvastam amit írtam és rájöttem, már 2022-ben járok. Nem tavaly volt, hanem a nyáron. 😁
Melyikre gondolsz?
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.12.22. 06:57

Peresztrojka írta:
2021.12.21. 19:17
bertone írta:
2021.12.21. 19:08


Mivel nincs Baranya megyei pálya matricám, így Véméndnél lemegyek az M6-ról. A Véménd-Lovászhetény szakasz sem rossz, majd Pécsről át Komlóra a Hosszúhetény-Zobák az még ma is rali gyorsasági szakasz. Tavaly hazafelé fél órával a gyors zárása előtt jöttünk arra.

véménd-komló.jpg
Ja így már tudom, csak elsőre nem ugrott be mert az M6 bezavart. Az tényleg jó rész. Voltunk kint nézni régebben, mindig ősszel volt.
Mikor volt az a "régebben"? 😃
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2021.12.22. 08:12

t-oom írta:
2021.12.22. 06:47
Bandee írta:
2021.12.21. 18:54
Egyteru, ha kell a hely. Sokkal praktikusabb mint a SUV. Utobbiba magasra kell emelni a cuccokat. Nem praktikus

Nezzetek meg a chrysler pacificat/) meg porszivo is van benne. Barcsak itt is arulnak tuti azt vennek a csaladnak

Ja, fullosan az Usa-ban 15 millio. Itt nalunk ezert fejsimi jar a szalon bejarataban
Múltkor említettem a feleségemnek, mikor a 7 szemelyesekben nézelődtem ismét, hogy inkább vennék egy Barkast... :)
van egy eladóm (:v
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.12.22. 08:53

t-oom írta:
2021.12.22. 06:47
Bandee írta:
2021.12.21. 18:54
Egyteru, ha kell a hely. Sokkal praktikusabb mint a SUV. Utobbiba magasra kell emelni a cuccokat. Nem praktikus

Nezzetek meg a chrysler pacificat/) meg porszivo is van benne. Barcsak itt is arulnak tuti azt vennek a csaladnak

Ja, fullosan az Usa-ban 15 millio. Itt nalunk ezert fejsimi jar a szalon bejarataban
Múltkor említettem a feleségemnek, mikor a 7 szemelyesekben nézelődtem ismét, hogy inkább vennék egy Barkast... :)
Mit néztél? Dacia Logan MCV-t? (:u
Az apa férfi, a rezsi nő!

Peresztrojka
gokartos
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
Mi vagy?: Helles

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Peresztrojka » 2021.12.22. 10:31

bertone írta:
2021.12.21. 21:16
Peresztrojka írta:
2021.12.21. 19:32

Ha másik autóval találkozol akkor számít a tömeg. Fallal való ütközésnél a gyűrődési zóna mögötti tömeg számít (mert a mögötte levő tömeg x sebesség nyomja a gyűrődési zónát.
Két különböző tömegű autónál persze, hogy számít.
Falnál nem. (Kivéve persze, ha lebontja a falat.)
Megvan, hogy a gyűrődési zóna mekkora energiát képes elnyelni. Adott sebességnél a tömeg növekedésével az energia is nő. Ennyiből számít.

Peresztrojka
gokartos
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
Mi vagy?: Helles

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Peresztrojka » 2021.12.22. 10:36

keF1r írta:
2021.12.21. 21:52
zola írta:
2021.12.21. 17:45


Egy autó vagy élvezeti cikk, vagy közlekedési/szállító eszköz. A SUV nálam egyikbe se tartozik bele.
Megjegyzem ha a vezetés élvezetéért vesz valaki autót, akkor abba az automata váltó sem fér bele.
(:u (:u (:u na bazdmeg még tetézed is :pf02

bizony rengeteg suv van ami élményautó de nyilván nem az astra kategoria ezért nem is mennék bele mert felesleges...nem a széles rétegek veszik őket...
De az automata váltóban kibaszott nagyot tévedsz
+ a legtöbb nagyteljesítményű sportautót vagy limuzint vagy kupét már nem is kapod meg kézi váltóval... csak néhányat...de igen ritka már
Sőt. Átlag embernek az automata váltóval szerelt még vezethető is. Nem nagyon volt, hogy a kézi váltót kellett volna használni, az automatával szemben. Nálam jobban vált az automata mintha én váltanék a kézivel.

Peresztrojka
gokartos
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
Mi vagy?: Helles

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Peresztrojka » 2021.12.22. 10:37

bertone írta:
2021.12.22. 06:57
Peresztrojka írta:
2021.12.21. 19:17


Ja így már tudom, csak elsőre nem ugrott be mert az M6 bezavart. Az tényleg jó rész. Voltunk kint nézni régebben, mindig ősszel volt.
Mikor volt az a "régebben"? 😃
Pénteken volt a pláza parkolóban a prológ. Ezen a szakaszon szombaton voltunk.

szerk. Szerintem 19-ben voltam utoljára. Előtte többször is.

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2021.12.22. 11:07

Button írta:
2021.12.21. 20:17
Bandee írta:
2021.12.21. 20:06


Ok. Nekem igen:)
Azért gondolom az sem mellékes, hogy a váltóhoz egy három hengeres 80 lovas avagy egy többszáz lovas valami csatlakozik :mosoly:
Nem. :)

De Zola nem tudja szerintem, hogy ezek a modern duplakuplungos valtok mar keziben is valtanak es te dontod el mikor valtasz. Tehat Zola porgethetne is.
Sportautokat alig arulnak mar kezi valtoval, mar az Alfa qv sincs mert nem vettek ilyennel. Mustang meg van es abban az automata szar, tehat azt valoban kezivel kell venni

Vannak elonyei a kezi valtonak de nagyon ritkan. Vegyes hasznalatban felesleges kezi, baszkodni a dugokban. , Az automata mindig jobb amugy mint Te :) Nem veletlenul hasznaljak mindenhol ezeket a versenysportban.

Lezárt