A Formula 1-ről általánosságban

Az aktuális szezon
bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.14. 21:23

Most olvasom, hogy milyen korlátozásokat vezetnek be idén.

Korlátozzák a szélcsatornában eltölthető időt, illetve a CFD számítógépek futtatásának idejét (30 óra/hét), valamint megszűnik az egyenesfutási teszt lehetősége, de ezt nem igazán értem, hogy lesz. Mármit, hogy együttesen lehet ennyi, vagy mi, mert nekem magas, amit erről olvasok. Itt van eredetiben, ha valaki érti, ne tartsa magában:
Resource restriction into Sporting Regulations – new limits on the Wind Tunnel/CFD (30 hrs wind on time/CFD Teraflops/wk, 80 runs/wk, 60hrs occupancy/wk )and no aero test day allocation – Friday practice at GPs will be even more aero test biased.
Egész évben egy állandó sebességváltó áttétellel kell menni. Azért remélem, legalább a végáttételt lehet majd változtatni.

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.14. 22:25

Úgy látom, a pilóták belebuzultak ebbe a számot a betű helyére dologba. Grosjean elárulta, hogy ő a R8main "logó"-t fogja használni, azért kérte a 8-as rajtszámot.

Na, akkor itt egy pár ötlet:

F3rn4nd0 410n50
L3w1s H4m1170n
K1m1 R41kk0n3n
J3n50n 8u770n
N1c0 R0583rg
N1c0 Hu1k3n83rg
4dr04n 5u7ll
53rg10 P3r32
M4x Ch1170n
Ju135 814nch1
53845714n V37731

N4, m3gun74m. :D

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.14. 22:49

Állítólag ez a kép a Caterham orrkúpjának törétesztjén készült. Talán valaki kitalálja, hogy mi, micsoda.

Kép

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Willy » 2014.01.14. 23:05

bertone írta:Állítólag ez a kép a Caterham orrkúpjának törétesztjén készült. Talán valaki kitalálja, hogy mi, micsoda.
Ha az, aminek látom, az elég nagy baj. Mert egy borzasztó ronda orrkúpot látok benne. Olyasmi, mint a W03-as Mercié.

Kép
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.14. 23:56

Willy írta:
bertone írta:Állítólag ez a kép a Caterham orrkúpjának törétesztjén készült. Talán valaki kitalálja, hogy mi, micsoda.
Ha az, aminek látom, az elég nagy baj. Mert egy borzasztó ronda orrkúpot látok benne. Olyasmi, mint a W03-as Mercié.

Kép
Jaja, csak egy kicsit talán még rondább lehet.

Kép

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.01.15. 06:30

bertone írta:Most olvasom, hogy milyen korlátozásokat vezetnek be idén.

Korlátozzák a szélcsatornában eltölthető időt, illetve a CFD számítógépek futtatásának idejét (30 óra/hét), valamint megszűnik az egyenesfutási teszt lehetősége, de ezt nem igazán értem, hogy lesz. Mármit, hogy együttesen lehet ennyi, vagy mi, mert nekem magas, amit erről olvasok. Itt van eredetiben, ha valaki érti, ne tartsa magában:
Resource restriction into Sporting Regulations – new limits on the Wind Tunnel/CFD (30 hrs wind on time/CFD Teraflops/wk, 80 runs/wk, 60hrs occupancy/wk )and no aero test day allocation – Friday practice at GPs will be even more aero test biased.
Egész évben egy állandó sebességváltó áttétellel kell menni. Azért remélem, legalább a végáttételt lehet majd változtatni.
Csak nem. :(
A sebességváltóstól lementem hídba.
Én azt változtatnám, hogy pénteken 3 szabadedzés minimum egy óra per darab. És az elsőn csak fiatal, meg tesztpilóták hajthatnak, mind a két autóval, de külön gumikon.
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.01.15. 09:31

bertone írta:Most olvasom, hogy milyen korlátozásokat vezetnek be idén.

Korlátozzák a szélcsatornában eltölthető időt, illetve a CFD számítógépek futtatásának idejét (30 óra/hét), valamint megszűnik az egyenesfutási teszt lehetősége, de ezt nem igazán értem, hogy lesz. Mármit, hogy együttesen lehet ennyi, vagy mi, mert nekem magas, amit erről olvasok. Itt van eredetiben, ha valaki érti, ne tartsa magában:
Resource restriction into Sporting Regulations – new limits on the Wind Tunnel/CFD (30 hrs wind on time/CFD Teraflops/wk, 80 runs/wk, 60hrs occupancy/wk )and no aero test day allocation – Friday practice at GPs will be even more aero test biased.
Egész évben egy állandó sebességváltó áttétellel kell menni. Azért remélem, legalább a végáttételt lehet majd változtatni.
Az azért kicsit furi lenne. Monacoban lennének gondok. (:r

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Willy » 2014.01.15. 10:51

bertone írta: Jaja, csak egy kicsit talán még rondább lehet.
Ezért aztán érdemes volt betiltani a lépcsős orrokat :(
Gondolkozhattak volna egy kicsit, mielőtt előírják az új, orra vonatkozó szabályokat. Bár remélhetőleg lesz olyan csapat, amelyik esztétikusan oldja meg.
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

Avatar
carlos78
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3418
Csatlakozott: 2013.12.28. 08:23
Mi vagy?: winner

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: carlos78 » 2014.01.15. 11:05

Willy írta:
Ezért aztán érdemes volt betiltani a lépcsős orrokat :(
Gondolkozhattak volna egy kicsit, mielőtt előírják az új, orra vonatkozó szabályokat. Bár remélhetőleg lesz olyan csapat, amelyik esztétikusan oldja meg.
biztos elsőrangú kérdés volt pedig a szabályalkotáskor, hogy az autók orra nagyon szép legyen..
"To really show you're one of the greatest, you have to deliver when you haven't got the best machinery." - Jackie Stewart

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Willy » 2014.01.15. 11:22

carlos78 írta: biztos elsőrangú kérdés volt pedig a szabályalkotáskor, hogy az autók orra nagyon szép legyen..
Az nem, de mintha a lépcsős orrot pont azért tiltották volna be, mert "elijeszti" a nézőket.
Én is rosszul voltam a kacsacsőröktől, de ha tényleg olyasmi lesz a végeredmény, mint amiket képen láttam, akkor csöbörből vödörbe eset.

Kép

Kép

Ízlésesen is meg lehetne oldani.

Kép

Korábban is volt rá példa.

Kép
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

Avatar
carlos78
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3418
Csatlakozott: 2013.12.28. 08:23
Mi vagy?: winner

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: carlos78 » 2014.01.15. 12:07

Willy írta:
Ízlésesen is meg lehetne oldani.
akkor meg főleg nem érdekli a jogszabályalkotókat, gondolom

nekem jobban tetszik, ha beáldozzák a szépséget (is) az eredményesség és a fejlesztés oltárán
"To really show you're one of the greatest, you have to deliver when you haven't got the best machinery." - Jackie Stewart

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Willy » 2014.01.15. 12:35

carlos78 írta: nekem jobban tetszik, ha beáldozzák a szépséget (is) az eredményesség és a fejlesztés oltárán
Én azért szeretek gyönyörködni (is) az autókban. És azt se hinném, hogy pont a Caterham játszana az eredményességre egy ilyen orral.

Volt itt már több grafika az új orr elképzeléséről. Ezt az autót talán szeretni is lehetne:

Kép
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.15. 14:02

Tulajdonképpen az összes, a képeken megjelenő ötletnek az a hibája, hogy nem veszi figyelembe azt, hogy a kerekek közötti részen a tavalyinál 10 cm-rel lejjebb kell kerüljön már a kaszni. Ennek vonzata, hogy szerintem MINDENKINEK egy teljesen új első felfüggesztést kell terveznie.

Avatar
Willy
WSR pilóta
Hozzászólások: 1865
Csatlakozott: 2014.01.13. 17:12
Tartózkodási hely: Degec

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Willy » 2014.01.15. 14:16

bertone írta:Tulajdonképpen az összes, a képeken megjelenő ötletnek az a hibája, hogy nem veszi figyelembe azt, hogy a kerekek közötti részen a tavalyinál 10 cm-rel lejjebb kell kerüljön már a kaszni.
Ezért is életszerűbb, amit a Force India kapcsán kezdtek rebesgetni: az orr már a cockpit után el fog kezdeni süllyedni.
Régen férfi voltam női testben, de aztán megszülettem.

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.15. 17:24

Na, ez alatt a lepel alatt már valami olyan lapul, ami közel állhat a valós autóhoz. Alacsony és keskeny orr, keskenyebb szárny és a kerekek között is alacsonyabb kaszni.

Kép

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.01.15. 18:28

A piros lepel alatti Ferrari akár még szép is lehet. Bár a hátsó szárny nem túl alacsony ahhoz, hogy a jövő évi autó legyen?
Kép

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.15. 19:47

maTTeus írta:A piros lepel alatti Ferrari akár még szép is lehet. Bár a hátsó szárny nem túl alacsony ahhoz, hogy a jövő évi autó legyen?
Perspektíváról hallottál már? Ez szinte a talajról van fotózva. (:n

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.01.15. 19:50

bertone írta:
maTTeus írta:A piros lepel alatti Ferrari akár még szép is lehet. Bár a hátsó szárny nem túl alacsony ahhoz, hogy a jövő évi autó legyen?
Perspektíváról hallottál már? Ez szinte a talajról van fotózva. (:n
Igen, de nekem a szélességéhez képest tűnt alacsonynak, mint 2009 előtti időkben. De lehet, hogy tényleg a mostani.
Kép

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.01.15. 20:19

bertone írta:Na, ez alatt a lepel alatt már valami olyan lapul, ami közel állhat a valós autóhoz. Alacsony és keskeny orr, keskenyebb szárny és a kerekek között is alacsonyabb kaszni.

Kép
Nyisson már valaki Ferraris topikot...nehogy már azt is én....
McLaren fan since 1998 - Never Settle

bertone

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.01.15. 20:30

SilverToM írta:
bertone írta:Na, ez alatt a lepel alatt már valami olyan lapul, ami közel állhat a valós autóhoz. Alacsony és keskeny orr, keskenyebb szárny és a kerekek között is alacsonyabb kaszni.

Kép
Nyisson már valaki Ferraris topikot...nehogy már azt is én....
Én nem értem ezeket. Ott van a szurkolói részben egy Ferrari topik, akkor minek kellene még egy?

Avatar
rdaneelolivaw
Főnök!
Hozzászólások: 13013
Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
Mi vagy?: Level Completed
Tartózkodási hely: XI

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: rdaneelolivaw » 2014.01.15. 20:57

bertone írta:Na, akkor itt egy pár ötlet:

F3rn4nd0 410n50
L3w1s H4m1170n
K1m1
Fernand0 Al0ns0

Sebast1an Vettel

:mrgreen:

mudd
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.02. 16:37

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: mudd » 2014.01.15. 21:41

bertone írta: Kép
hijj, a betyarszencsigit! gondban lesznek a leszoritoerovel, mert ez olyan ronda, hogy taszitja a fold.

Avatar
SilverToM
AutoGP vezető
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.01.01. 16:10
Mi vagy?: képészmérnök

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: SilverToM » 2014.01.15. 22:05

bertone írta:
SilverToM írta: Nyisson már valaki Ferraris topikot...nehogy már azt is én....
Én nem értem ezeket. Ott van a szurkolói részben egy Ferrari topik, akkor minek kellene még egy?
Jah igen. Igazából ez odáig vezethető vissza, amikor egy vagy két vagy három fórummal ezelőtt kitalálta valaki, hogy legyenek külön az aktuális évi és a többi témával foglalkozó topikok.... és akkor az aktuális autóval játszottuk ki ezt. Személy szerint nem szerettem ezt a szétválasztást. Most itt megtaláltam, hogy hova kattinsak, hogy minden f1-es egy helyen jelenjen meg.
McLaren fan since 1998 - Never Settle

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.01.16. 10:00

bertone írta:Na, ez alatt a lepel alatt már valami olyan lapul, ami közel állhat a valós autóhoz. Alacsony és keskeny orr, keskenyebb szárny és a kerekek között is alacsonyabb kaszni.

Kép
Ez a 2001-es Ferrari. (:u

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2014.01.16. 11:18

bertone írta:Na, ez alatt a lepel alatt már valami olyan lapul, ami közel állhat a valós autóhoz. Alacsony és keskeny orr, keskenyebb szárny és a kerekek között is alacsonyabb kaszni.

Kép
Kép

a lepel alatt szögletesebbnek és keskenyebbnek tűnik az orrkúp... de valóban nagyon hasonlít a 2001-es verdára.

Lezárt