bertone írta: ↑2022.07.05. 20:37
Az autó átment a törésteszten, tehát engedélyezett és szabályos. Így nem tudom, mit tehet az FIA.
Ha változtat az értékeken és/vagy a módszeren, akkor MINDEN autónak újra el kell(ene) azt végezni.
Az Alfa az egyetlen, amelyik a "pengés" bukókeretet használja. Ezért is lepődtem meg. A többi autónak nem kell változtatni, csak az Alfának kell ugyanazt a megoldást alkalmazni, mint a többieknek.
Ezt a megoldást anno a Merci és a Force India kezdte el, de már akkor is veszélyesnek nyilvánították, és úgy emlékszem, el is tűnt a következő szabályváltozásnál.
Lehet, az Alfa talált egy kiskaput (nem volt egyértelműen tiltva, tehát legális), mint pár éve a cápauszonyok esetében.
UPDATE:
2011-ben a Force India és a Lotus (Caterham előd) használta ezt a megoldást, utána kvázi senki. Volt megosztott szellőző, de sehol nem nyúlt túl a "penge" a légbeömlőn. Jobban belegondolva nem meglepő, hogy eltört. Szerintem ezek után nem is fogják engedni ezt a megoldást. Sok haszna nincs azon kívül, hogy könnyű.