Oldal: 150 / 182

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.24. 14:43
Szerző: KisVadász
vollebak írta:
2021.05.24. 11:49
Az jutott eszembe, ahogy néztem a futamot, hogy a Liberty teljesen leviszi kutyába az F1-et, mintha kisebbségi érzése lenne az egész sportnak.

Serena Williamset úgy kezelték, annyi figyelmet kapott, mint régen Bernie sem. Megy a futam, és percekig nézzük, ahogy Williams egy erkélyen áll. Mindjárt befutó, Verstappen élete első monacói győzelmét aratja, erre azt nézzük, hogy Williams sétál a díjátadóra. Leintés: Williams lengeti a kockás zászlót (nála bénábban talán csak Pelé lengette anno). És végül a csúcspont - odaviszik az interjúk alatt, Verstappent, a győztest hagyják ácsorogni, mint faszt a lakodalomban, és azt kérdezgetik Williamstől, hogy mit tanácsolna Verstappennek. Mégis, mi a szart tanácsolna egy 40 éves amerikai teniszezőnő egy alig feleannyi idős holland autóversenyzőnek?

Mentségére legyen mondva, Williamsen is látszott, hogy semmi kedve nem volt ehhez a púposkodáshoz. Ettől még kurva kellemetlen volt az egész, és tényleg nem emlékszem rá, hogy ilyen tiszteletlenül bántak volna egy F1-es futamgyőztessel, hogy két mondata között megjelenik mellette egy színész vagy sportoló, és azt kezdik el kérdezgetni, közben a versenyző meg áll a háttérben, mint hülyegyerek az anyja mögött a boltban.

Ez már nagyon nem az, ami az F1-re, különösen Monacóra mindig jellemző volt, hogy mindenféle rendű-rangú celebek jöttek egy kis képernyőidőt kapni. Megfordult teljesen a dinamika: korábban azért jött egy színész vagy sportoló, mert mekkora dolog az F1, most pedig Williamsszel úgy csináltak, hogy az F1-nek kéne hálásnak lennie, hogy megtisztelik az egyéb hírességek a jelenlétükkel a versenyt.

El tudjátok képzelni, hogy elmegy Hamilton Wimbledonba, és a döntő után, amikor nyilatkozik mondjuk Djokovic, odaviszik a pódiumra, és két mondat között megkérdezik, milyen tanácsot adna a szerbnek? Miért kell a Libertynek úgy kezelnie az ilyesmit, mintha nem lenne elég önbecsülése a sportnak? Nem elég fasza/menő/érdekes/profi/világraszóló az F1 önmagában, így kell új nézőket toborozni, hogy az F1 saját sztárjait háttérbe szorítják kínos interjúk kedvéért?

Tényleg várom már, mikor lesz „fullba tolva a kretén” amolyan jenki módra. Tényleg azt várom már, mikor lesz himnuszéneklés, pankráció, hamburgerevő-verseny, fegyverbemutató, Monster truckok meg Ariana Grande koncert is a rajtrácson.
Szomorú, de tényleg megy el abba az irányba. A "butáknak sugárzunk" irányba. Én nem bírtam végig nézni, szóval a Serenas dolgokról már lemaradtam szerencsére. Viszont pont ugyanez jutott nekem is eszembe tegnap egy teljesen más, apró dologról: a közvetítés közben a bal oldali helyezési listára nézve, amikor a nevek mellett szép színesben, csak és kizárólag a versenyzők rajszámai voltak kiírva. Qrva jól mutatott és rögtön olyan amerikánás feelingem volt, de könyörgöm: MI A FASZT KEZDJEK VELE?! :lol:
Konkrétan futam közben semmi, de semmi szükségem erre az információra. Gap to leader és interval gap, ennyi kéne csak.
Na meg a sok új, semmit mondó, hasra-ütésszerű AWS-es jóslatok, meg gumi állapot jelzések... :pf03
Áh, gagyi na!

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.24. 15:28
Szerző: Redbull
KépKép

Az első négy csapat szépen ellépett, a bajnokság alighanem róluk szól a továbbiakban is. Mennyivel jobb lenne ha Lando mögött ott lenne Daniel, eh. Kapaszkodnia kell az auszinak de igen komolyan mert így becsicskázza magát.
:szom01

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.24. 15:41
Szerző: Redbull
Kép

Egy dobogó 2015-ből. Lando Norris és Colton Herta mindketten a Carlin versenyzői.
Tegnap Norris 3. lett Monacoban míg Herta az Indy 500 időmérőjén a 2. helyet szerezte meg.
:mosoly:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.24. 21:12
Szerző: SilverToM
Kép

4 ligában versenyeznek a csapatoka pontok alapján....

Ugyanakkor túl sokáig nem fejlesztenek a csapatok...elvileg!

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.24. 21:27
Szerző: Redbull
Ez igaz, Ott van az I. liga:
RB és Merc.
II. Liga: McL és a Ferrari
III. Liga: Aston - Alpha - Alpine
IV. liga: Alfa - Will, - Haas

A fejlesztésekről nekem az a véleményem, hogy a csapatok egymást tolják egy spirálba. Különösebb fejlesztések nélkül is lehet gyorsítani az autón. Ahhoz viszont versenyeket kell futni, kiismerni a viselkedését anélkül, hogy dollár milliókat költenének az aero vagy egyéb fejlesztésekre. Természetesen tudom és megértem, hogy a fejlesztő részleg jó előre dolgozik, nem a soron következő futamokra céloz és amennyiben betalálnak az behozza a ráfordítást. A költségvetési limit ezt a fejlesztési versenyt is jelentősen behatárolja.

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.28. 00:26
Szerző: trutya
nézzétek, mit találtam:

https://legacylegends.co.uk/collections/race-car-sets

(hazudnék, ha azt mondanám, nem gondolkodtam el egy-két rendelésen!)

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.28. 17:12
Szerző: 9_46_20
trutya írta:
2021.05.28. 00:26
nézzétek, mit találtam:

https://legacylegends.co.uk/collections/race-car-sets

(hazudnék, ha azt mondanám, nem gondolkodtam el egy-két rendelésen!)
Kurva jó. Meg is rendeltem a Burns-öst

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.29. 13:59
Szerző: Lancelot
Ahogy várható volt. Megindult a lélektani hadviselés is: https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2021/ ... appennek

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.29. 14:52
Szerző: bertone
Lancelot írta:
2021.05.29. 13:59
Ahogy várható volt. Megindult a lélektani hadviselés is: https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2021/ ... appennek
(:u

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.05.30. 21:49
Szerző: Redbull
Kép

Induljon hát a csörte a fehér asztalon is.
:mosoly:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.01. 20:59
Szerző: Nigel Hill
Wolf nem szarozik, rávágja: George Russell :D


Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.05. 19:36
Szerző: Lancelot

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.05. 19:40
Szerző: Lancelot
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2021/ ... t-okozok

Egyet tudok érteni Alonsoval.
„Talán nem fair, hogy azok a versenyzők, akik ütköztek, az autójuk megjavítása után ugyanabból a pozícióból rajtolhatnak holnap. Minden másik autónak a parc fermébe kell kerülnie, hozzájuk sem nyúlhatunk holnapig. Akkor miért cserélhetnek alkatrészeket azok, akik a piros zászlót előidézték?
Ez meg szerintem valóban megfontolandó lehetne:
Az FIA akkor elárulta, vizsgálja az Indycarban alkalmazott szabály bevezetésének lehetőségét, mely kimondja, aki piros zászlót érő balesetet okoz, elveszíti a legjobb időeredményét.

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.05. 20:27
Szerző: Nigel Hill
Lancelot írta:
2021.06.05. 19:36
Na, akkor elkezdett bömbölni a nehéztüzérség is:

https://f1vilag.hu/hirek/horner-en-wolf ... a-szamat/

https://f1vilag.hu/hirek/wolff-horner- ... r-lenni/

(:i
Hát inkább Wolfnak kéne moderálnia magát. Elvégre ők álltak neki a ventilátorba szarni...

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.06. 11:14
Szerző: Willy
Lancelot írta:
2021.06.05. 19:40

Ez meg szerintem valóban megfontolandó lehetne:
Az FIA akkor elárulta, vizsgálja az Indycarban alkalmazott szabály bevezetésének lehetőségét, mely kimondja, aki piros zászlót érő balesetet okoz, elveszíti a legjobb időeredményét.
Jogos, de nem csak pirosnál. Sárga zászló alatt ugyanúgy annyi a gyors köröknek.

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.07. 19:26
Szerző: Redbull
KépKépKép

Tudom, hogy semmit nem jelent de eddig a megbízhatóságra legalább nem lehet panasz a McLarennél.

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.08. 09:04
Szerző: Lancelot
Redbull írta:
2021.06.07. 19:26
Tudom, hogy semmit nem jelent de eddig a megbízhatóságra legalább nem lehet panasz a McLarennél.
Viszont kezdett visszafelé lépkedni a tabellán a csapat és a pilótái is. Emiatt igencsak szükség lehetne vigaszra.

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.08. 09:18
Szerző: vollebak
Lancelot írta:
2021.06.08. 09:04
Redbull írta:
2021.06.07. 19:26
Tudom, hogy semmit nem jelent de eddig a megbízhatóságra legalább nem lehet panasz a McLarennél.
Viszont kezdett visszafelé lépkedni a tabellán a csapat és a pilótái is. Emiatt igencsak szükség lehetne vigaszra.
Szerencsére (mármint nekünk, McLaren-szurkereknek szerencsére) nem a valós erőviszonyokat mutatta Baku, több okból sem.

Egyrészt az Aston Martin és az AlphaTauri meglepetésszerű eredményt ért el - ők maguk sem gondolják, hogy az erősorrendben ott vannak, ahol Bakuban végeztek. Másrészt Norris volt az egyik, aki a leginkább megszívta az időmérő végét - olyan körön volt, amivel az első két sorba kvalifikált volna, onnantól pedig nagy eséllyel dobogós, minimum második Pérez mögött Verstappen és Hamilton kiesésével. De kapott egy, a paddock szerint is nagyon bogus büntetést, ez tovább rontotta az esélyeit. A harmadik dolog pedig, hogy lényegében Norris egymaga viszi a csapatot, a közvetlen rivális, a Ferrari pedig két, folyamatosan pontszerző versenyzővel operál. Ricciardo 26 pontnál tart, Norris pedig 66-nál. Ricciardo a csapat pontjainak alig 28%-át szerezte eddig. Ennél rosszabb arányt csak Tsunoda hozott házon belül, minden másik csapatnál jobb a pontszerzések arányának megoszlása - bizony, még a pocsékul teljesítő Bottas is több pontot hozott arányaiban a Mercedesnek.

Monaco és Baku volt az a két pálya, ami necces lehetett a McLarennek a karakterisztikája miatt. Mostantól klasszikusabb vonalvezetésű pályák jönnek, ahol visszaáll az a (most már mondható, hogy) trend, hogy bár az időmérőn a Ferrari erősebb, versenyeken a McLaren általában képes harmadik erővé előlépni. Norris hozni fogja, amit kell - Ricciardo a kérdés továbbra is. Az pedig, hogy Norris már nem harmadik az összetettben, nem mondható visszalépésnek - az volt a csoda, hogy eddig ott tudott lenni, mert Bottas és Pérez nem tudtak annyi pontot szerezni. Bottast továbbra is tartja, de akármilyen gyenge is a finn, nem reális elvárás, hogy ez így is maradjon. Norristól az összetettbeli ötödik hely lehet a maximum a szezon egészét nézve, ezt is csak akkor, ha a McLaren nem lövi tökön magát a Ferrarival szemben (például fel kéne hagyniuk azzal a hülye szokással, hogy nem marad elég friss gumijuk a Q3-ra, ezért Norris van, hogy nem csak a bankerét, de az utolsó éles körét sem tudja friss gumikon megfutni).

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.08. 17:03
Szerző: Redbull
Lancelot írta:
2021.06.08. 09:04
Redbull írta:
2021.06.07. 19:26
Tudom, hogy semmit nem jelent de eddig a megbízhatóságra legalább nem lehet panasz a McLarennél.
Viszont kezdett visszafelé lépkedni a tabellán a csapat és a pilótái is. Emiatt igencsak szükség lehetne vigaszra.
Volle volt oly kedves és megválaszolta a felvetésedet helyettem. De nyílván nem az ő tiszte. Ennek ellenére köszönöm Volle mert amit írtál azok tényeken nyugszanak.
Lance, az igaz, hogy elvesztettük a csapat 3. ideiglenes pozíciót, ám a versenysorozat csak most fog igazán beindulni a számunkra. Emlékszem 2019-ben az évad eleje Carlosnak sem igazán akart összejönni, aztán elég szépen termelte a pontokat. Ezt várjuk Ricsitől, hozza a pontokat konstans módon Landó szintjén legalább. A gond akkor van ha ez nem fog bekövetkezni. Ebbe bele sem merek gondolni, össze kell kapnia magát az egész csapat rá koncentrál, Norris is próbál rajta segíteni.
Az egyéni pontversenyben év végén Norrisnak az 5-7. helyen kell zárnia ez az elvárás, Ricsinek is bőven a 10-en belül kell zárnia az évet.
Kíváncsian várom a Francia nagydíjat, lesz-e érzékelhető következménye a hajlékony hátsószárnyak tilalmára vonatkozó új ellenőrzési procedúrának.

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.08. 17:53
Szerző: Nigel Hill
vollebak írta:
2021.06.08. 09:18
Lancelot írta:
2021.06.08. 09:04


Viszont kezdett visszafelé lépkedni a tabellán a csapat és a pilótái is. Emiatt igencsak szükség lehetne vigaszra.
Szerencsére (mármint nekünk, McLaren-szurkereknek szerencsére) nem a valós erőviszonyokat mutatta Baku, több okból sem.

Egyrészt az Aston Martin és az AlphaTauri meglepetésszerű eredményt ért el - ők maguk sem gondolják, hogy az erősorrendben ott vannak, ahol Bakuban végeztek. Másrészt Norris volt az egyik, aki a leginkább megszívta az időmérő végét - olyan körön volt, amivel az első két sorba kvalifikált volna, onnantól pedig nagy eséllyel dobogós, minimum második Pérez mögött Verstappen és Hamilton kiesésével. De kapott egy, a paddock szerint is nagyon bogus büntetést, ez tovább rontotta az esélyeit. A harmadik dolog pedig, hogy lényegében Norris egymaga viszi a csapatot, a közvetlen rivális, a Ferrari pedig két, folyamatosan pontszerző versenyzővel operál. Ricciardo 26 pontnál tart, Norris pedig 66-nál. Ricciardo a csapat pontjainak alig 28%-át szerezte eddig. Ennél rosszabb arányt csak Tsunoda hozott házon belül, minden másik csapatnál jobb a pontszerzések arányának megoszlása - bizony, még a pocsékul teljesítő Bottas is több pontot hozott arányaiban a Mercedesnek.

Monaco és Baku volt az a két pálya, ami necces lehetett a McLarennek a karakterisztikája miatt. Mostantól klasszikusabb vonalvezetésű pályák jönnek, ahol visszaáll az a (most már mondható, hogy) trend, hogy bár az időmérőn a Ferrari erősebb, versenyeken a McLaren általában képes harmadik erővé előlépni. Norris hozni fogja, amit kell - Ricciardo a kérdés továbbra is. Az pedig, hogy Norris már nem harmadik az összetettben, nem mondható visszalépésnek - az volt a csoda, hogy eddig ott tudott lenni, mert Bottas és Pérez nem tudtak annyi pontot szerezni. Bottast továbbra is tartja, de akármilyen gyenge is a finn, nem reális elvárás, hogy ez így is maradjon. Norristól az összetettbeli ötödik hely lehet a maximum a szezon egészét nézve, ezt is csak akkor, ha a McLaren nem lövi tökön magát a Ferrarival szemben (például fel kéne hagyniuk azzal a hülye szokással, hogy nem marad elég friss gumijuk a Q3-ra, ezért Norris van, hogy nem csak a bankerét, de az utolsó éles körét sem tudja friss gumikon megfutni).
Azért ne túlozzunk. Sainz csak a szerencséjének köszönheti a pontot Bakuban. Azért azt a helyzetet erősen benézte.
Másrészt abban sem vagyok biztos, hogy Norris befért volna az első 2 sorba, lévén hogy nem csak az ő köre bukott. Aki kint volt akkor gyors kötön egytől egyig zöld szektorokat mentek. Persze nem zárom ki, hogy meg lett volna, de biztosra semmiképpen sem venném.
A Ferrari meg számomra óriási kérdőjel. Szinte a semmiből jött a tempójuk, míg a McLarennél eleve megvolt. Nagyon kíváncsi leszek hogy Franciaországban mi lesz az erősorrend egy "normális" pályán. A mekit minden esetre nem temetem ellenük.

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.08. 18:50
Szerző: Redbull
A McLaren kommunikációja szerint Bakuban a Q3 1. Próbálkozásán Lando és Fernando ment használt lágyakon, ehhez képest Landi a 6. legjobb időt futotta, ezt követően a 2. próbálkozásnál már vadi új lágyakon kezdett de piros zászló miatt nem fejezte be. Nem vehető biztosra a 2. sorba kerülés de nagyon jó esélye volt a csapat szeri t is. Ami viszo t biztos, hogy nagy kár a buta szabálysértésért.

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.11. 18:14
Szerző: vollebak
Boldog 82. születésnapot Sir Jackie Stewartnak, minden idők egyik legnagyobbjának :mosoly:

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.11. 22:04
Szerző: Redbull
vollebak írta:
2021.06.11. 18:14
Boldog 82. születésnapot Sir Jackie Stewartnak, minden idők egyik legnagyobbjának :mosoly:
Így van, én is köszöntöm őt virtuálisan.
🍸😀

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.12. 13:54
Szerző: Nigel Hill
vollebak írta:
2021.06.11. 18:14
Boldog 82. születésnapot Sir Jackie Stewartnak, minden idők egyik legnagyobbjának :mosoly:
+1

Re: A Formula 1-ről általánosságban

Elküldve: 2021.06.16. 15:18
Szerző: Nigel Hill
Hát földrajzból nem Norris a legélesebb kés a fiókban :D