Várom.
De lehet, hogy hiába. Ő sem lesz fiatalabb.
Buttonnál ugyanezt éreztem. Aztán kaptuk Monacot, amit bárcsak ne kaptunk volna.
.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Elküldve: 2022.11.20. 22:23
Szerző: SilverToM
Azon tűnődtem, hogy a igazán lehetne egy exF1 sorozat. F2-es autókkal 5-8 európai legendás pályán betétversenyként...azzal nyugdíjasként is elbánnak...
Buttonnál ugyanezt éreztem. Aztán kaptuk Monacot, amit bárcsak ne kaptunk volna.
Én ott már annak örültem, hogy a feliratozásban benne volt
Evidens volt, hogy várni nem kell semmit..
Én is örültem, főleg a kvali után. A csapata megfosztotta őt a tisztességes utolsó versenytől Akkor már nem annyira voltam boldog. Amikor egyszerre álltak ki meg főleg. Ezt sosem fogom elnézni sem a csapatnak sem annak aki azt találta ki, hogy egy potenciális pontszerzést 0 ponttal a kukába dob egy "majd talán jó lesz"-re (ami egyébként motorhiba kiesés volt ha jól emlékszem). A Williams sem cserélte ki az autót de Vries alatt csak mert Albonnak jó lett volna a következő versenyen. Na mindegy is, ez már a múlt.
Azon tűnődtem, hogy a igazán lehetne egy exF1 sorozat. F2-es autókkal 5-8 európai legendás pályán betétversenyként...azzal nyugdíjasként is elbánnak...
Fel kell dobni az FIA-nak ötletként. Szerintem lenne nézettségre lehet még veszélye is lenne. De ki tudja. Én biztosan megnéznék egy 15 főz mezőnyt csak ex F1-es pilótákkal.
Azon tűnődtem, hogy a igazán lehetne egy exF1 sorozat. F2-es autókkal 5-8 európai legendás pályán betétversenyként...azzal nyugdíjasként is elbánnak...
Fel kell dobni az FIA-nak ötletként. Szerintem lenne nézettségre lehet még veszélye is lenne. De ki tudja. Én biztosan megnéznék egy 15 főz mezőnyt csak ex F1-es pilótákkal.
Fel kell dobni az FIA-nak ötletként. Szerintem lenne nézettségre lehet még veszélye is lenne. De ki tudja. Én biztosan megnéznék egy 15 főz mezőnyt csak ex F1-es pilótákkal.
Miután Verstappen megdöntötte egy szezonban elért győzelmek és pontok számát, valamint egy Schumacher fan már felvetette, hogy Schumi 13 győzelme többet ér, így kicsit számolgattam.
Elsőnek a futamok és győzelmek arányát vettem figyelembe.
Egyértelműen Schumi győzelmi arány a legjobb, de még Vettel 13/19-ese is jobb Verstappen 15/22-es győzelménél.
Ha már belekezdtem, megnéztem a pontszámokat is. Mivel Schumi idejében még 10 pont járt a győzelemért, így erre konvertáltam át Vettel és Verstappen eredményét. Érdekes, hogy Schuminál 2002-ben jobb arány jött ki, mint 2004-ben, amikor a 13 győzelmet aratta, így itt megjelenítem mindkettőt. És megnéztem Hamilton 2020-as teljesítményét is. 16 futamon indult, mert egy kimaradt betegség miatt.
1. Vettel : 0,863157895
2. Schumacher : 0,847058824 (2002)
3. Hamilton : 0,825
4. Schumacher : 0,794444444 (2004)
5. Verstappen : 0,777272727
Mint látható, Verstappen mindkét számításban alulmaradt Schumacherrel, Vettellel szemben. És a pontarányban még Hamilton is előtte végzett.
Még egy érdekesség a csapatpontok aránya. A Red Bull 2011-ben a megszerezhető pontok 81%-át söpörte be, 2022-ben "csak" 80%-át.
A Mercedesnél ezek a számok:
2014 - 82%
2015 - 86%
2016 - 85%
2019 - 80%
Miután Verstappen megdöntötte egy szezonban elért győzelmek és pontok számát, valamint egy Schumacher fan már felvetette, hogy Schumi 13 győzelme többet ér, így kicsit számolgattam.
Elsőnek a futamok és győzelmek arányát vettem figyelembe.
Egyértelműen Schumi győzelmi arány a legjobb, de még Vettel 13/19-ese is jobb Verstappen 15/22-es győzelménél.
Ha már belekezdtem, megnéztem a pontszámokat is. Mivel Schumi idejében még 10 pont járt a győzelemért, így erre konvertáltam át Vettel és Verstappen eredményét. Érdekes, hogy Schuminál 2002-ben jobb arány jött ki, mint 2004-ben, amikor a 13 győzelmet aratta, így itt megjelenítem mindkettőt. És megnéztem Hamilton 2020-as teljesítményét is. 16 futamon indult, mert egy kimaradt betegség miatt.
1. Vettel : 0,863157895
2. Schumacher : 0,847058824 (2002)
3. Hamilton : 0,825
4. Schumacher : 0,794444444 (2004)
5. Verstappen : 0,777272727
Mint látható, Verstappen mindkét számításban alulmaradt Schumacherrel, Vettellel szemben. És a pontarányban még Hamilton is előtte végzett.
Még egy érdekesség a csapatpontok aránya. A Red Bull 2011-ben a megszerezhető pontok 81%-át söpörte be, 2022-ben "csak" 80%-át.
A Mercedesnél ezek a számok:
2014 - 82%
2015 - 86%
2016 - 85%
2019 - 80%
Köszönöm szépen.
Ez azért jó, mert hajlamosak vagyunk csak úgy érzés után eldönteni ki a legjobb ebben vagy abban az összehasonlításban.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Elküldve: 2022.11.22. 08:36
Szerző: Redbull
Megkezdődött a szezonzárót követő teszt Abu Dhabiban, ahol először ülhettek új alakulatok autóiba az istállót váltó, valamint a 2023-ban bemutatkozó versenyzők.
végül olyan kretén lesz az egész mint a formula-e
már ezek az első kerék felett levő fitymák is gusztustalanok nekem, tudtam, hogy csak a kezdet lesz..
már ezek az első kerék felett levő fitymák is gusztustalanok nekem, tudtam, hogy csak a kezdet lesz..
Engem annyira nem zavar, mert elvileg az előzést hivatott segíteni. De az év eleji izgalmak után ugyanúgy elhúzott egy csapat a többitől, mint az előző éra alatt.
Az egész kasztnit nem alakítják át, csak az eső ideje alatt akarják feltenni a sárvédőket. Csak baromira érdekelne, hogy ezt hogy oldanák meg.
Re: A Formula 1-ről általánosságban
Elküldve: 2022.11.25. 06:58
Szerző: Willy
Kicsit részletesebben a sárvédőről.
Elvileg 2023 második felében, vagy 2024-ben vetik be. Az esztétikán szerintem nem ront annyit, de a hatékonyságát megkérdőjelezném.
A mostani esőgumikkal az a gond, hogy "túl sok" vizet szorítanak ki, azaz rengeteg permetet vernek fel. A régi gumikkal jobban lehetett látni, de kevésbé tapadt, ergo balesetveszélyes volt.
Na most, ha ott a sárvédő, az megfogja a permetet, visszanyomja a kerékre, tehát akár a tapadást is ronthatja. Ennyi erővel vissza lehetne állni a régi esőgumikra, talán olcsóbb lenne.