Alghar írta:
Mesterséges kihívások elé...aminek egy részét gomnyomogatással megoldják...hurrá!
Mennyi izgalmas akciót láttunk a hétvégén? Ha Bottas nincs teljes katasztrófa lett volna a futam. Ha Ricciardot menet közben zárják ki, akkor hazament volna a nézők fele azonnal. Így legalább a honfitársuknak szurkolhattak.
Egy nulla ez, nem versenyzés.
Nekem az az érzésem, hogy nektek évek óta gyűlik a pálcátok. A lelketek mélyén nem tudtatok megbarátkozni a keskenyített hátsó szárnyakkal, a kormányok egyre komplikáltabbá válásával, azzal, hogy elvesztették a kerék formájukat. Azzal, hogy van DRS, van KERS (illetve most lett ERS), hogy a gumik miatt struktúrát váltott a versenyzés.
És ezek az ellenérzések gyűltek, gyűltek és most törtek elő, amikor megint egy nagy szabályváltozás korába léptünk. A paradox ebben az egészben csak az, hogy PONT, hogy a sínautózást, meg a csökkent kihívást akarták megcélozni a mostani szabályokkal. Pont, hogy közelebb akarták megint hozni az emberi tényezőt, a hibázást és le akarták csupaszítani a hibátlan sínautózást, amit megszoktunk Vetteléktől.
Az új gumik kemények, mint a beton - ez mit jelent? Azt, amit Sutil mondott a tesztidőszakban - -hogy baromi nehezen melegednek fel és úgy csúsznak, mint tavalyelőtt az extrém esőgumik. Megnőtt brutálisan a nyomaték, ellenben "lebutult" az aero. Ez mit jelent? Azt, hogy KEGYETLENÜL idegesek a gépek féktávon és szélárnyékban.
Pont, hogy az új szabályok minket, nézőket akarnak kiszolgálni. Azonban a fikázók nem vesznek figyelembe pár dolgot. Például azt, hogy ekkora szabályváltozás a tesztstop óta nem volt, ehhez képest még 2009 is kutyafasza. És mégis tiltva volt a korlátlan tesztelés!
Gyerekek, ez most olyan, mintha azt mondanátok nektek, hogy tanuljatok meg egy új, állati komplex gyakorlati szakmát három hónap alatt. Legyél ötvösművész időre. Biflázhatod az elméletet, de vigyázz, mindössze pár napod van effektíve a kezedbe is venni a szerszámokat és kezdeni velük valamit, mielőtt ország-világ előtt kiállítják a munkáidat. Eredmény? Azt sem tudod, pontosan meddig mehetsz el az eszközeid használatában, mit hogyan fogj; óvatoskodsz, próbálgatsz, kísérleti határokon belül vagy még a bemutató megnyitásakor is. Erre a nép a pofátokba löttyinti a welcome drinket és lehordanak titeket, ahol érnek, hogy szarok vagytok ti, nem ötvösművészek és inkább menjetek és kössétek fel magatok.
Mindenki tanulgatja még ezt a régi-új turbóérát, óvatoskodnak. Nem várhatjátok el a foteletekben ülve, hogy mivel ti versenyt akartok látni, akkor az ismeretlen technikával a versenyzők tapossanak, aztán majd lesz valami. Ha kicsúszik, kicsúszik, ha összetöri, összetöri, le van szarva, elvégre a népnek verseny kell.
Ez nem így működik! Lehet ezt szeretni, nem szeretni, de nem így működik. A mezőnynek volt háromszor néhány napja az elmúlt hetekben, hogy elkezdjék nagyjából megérteni ezt a gyökeresen új sportot. Az előző turbóérában butára tesztelhették magukat a csapatok, most ez nincs. Akkoriban ugyanúgy megmaradt a sport "vad" éle rögtön az első futamán az évben, mert nem voltak még csak a tanulgatás fázisában.
Nem hallottátok, hogy Vettelnek azt magyarázták a felvezető kör alatt, hogy nyugi, normális üzemi hangot hall, nincs gond a géppel? Aztán mégis lett ... Szerintetek ez mit jelent, ha a négyszeres bajnokot "oktatni" kell az eszközhasználatra? Se a csapatok, se a pilóták nem tudják még 100%-osan, hogy merre és hány a méter!
Ti meg azt várjátok, hogy ennek ellenére menjen izomból a műsor tovább. Gondolkodjatok már, basszus. Ha nem így, ilyen professzionálisan és körültekintően állnának a csapatok és a versenyzők a munkájukhoz, amit kritizáltok, akkor alapvetően sem lehetett volna ekkora globális jelenség a sport mára. Ha mindig úgy működött volna, hogy baszni bele, toljuk, aztán majd lesz valahogy, mára már nem is lenne meg a szakág.
A fejlődésnek ára van. Ha valamit szidni akartok, szidjátok a szaros teszttilalmat (illetve a szakvezetést), amit legalább most, ekkora szabályváltozások bevezetésekot feloldhattak volna, minimum részben, de inkább egészben. De ne a sportot magát, főleg ne a csapatokat és a versenyzőket ócsároljátok!