2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Ki nyeri a várva várt szezonnyitót?

A szavazás 2014.03.15. 21:12-kor befejeződött.

Vettel
2
5%
Ricciardo
0
0 szavazat
Hamilton
8
20%
Rosberg
4
10%
Alonso
7
17%
Räikkönen
7
17%
Button
3
7%
Magnussen
3
7%
Massa
5
12%
Bottas
1
2%
Grosjean
0
0 szavazat
Maldonado
0
0 szavazat
Hülkenberg
1
2%
Pérez
0
0 szavazat
Sutil
0
0 szavazat
Gutiérrez
0
0 szavazat
Vergne
0
0 szavazat
Kvyat
0
0 szavazat
Más
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma: 41

gaborc
gokartos
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2014.01.08. 20:08
Tartózkodási hely: Bp

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: gaborc » 2014.03.17. 18:23

vollebak írta:
Úgy festitek le a helyzetet, mintha a "szembántó kanyarokba gurulással", spórolgatással 7-8 másodpercekkel lassultak volna az autók, holott alig 2 másodpercről van szó átlagban körönként, az sem a maximumon autózva! Ez a két másodperc még a szabályváltozások értelmében is elhanyagolható lenne, hát még, hogy nem maximum teljesítményen lett ennyi!

Remélem, lezárhatjuk ezzel ezt a "lelassult a F1, a GP2-esek megvernék őket" hülyeséget.
Egyrészt sehol nem írtam, hogy 7-8 secet lassúltak és azt se, hogy a GP2esek megvernék őket. Másrészt nem ez a lényeg, ez a része nem érdekel.

Ha csak egyetlen kanyarnál is azt érzem a verseny 5. körében, egymás mögött, elvileg versenyhelyzetben autózva, hogy valaki elalibizik egy féktávot, onnantól nem tudom komolyan venni a dolgot.
Nem gondolnám, hogy mindennek by default tetszenie kellene, amit a F1ben látok csak és kizárólag azárt mert ez a F1. Szerencse, hogy már csak 6 hónap és indul az NFL-szezon, ahol remélhetőleg nem vezetik be, hogy egy meccsen ki milyen sebességgel és hány métert futhat, illetve mennyi frissítőt vehet magához meccs alatt. ;) :)

De igazad van, részemről vita lezárva, nem ér ez ennyit.

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2014.03.17. 18:26

Decapitated_Midget írta: Behányok ezektől a sületlen szalagcímektől. A számítógép-nemzedéket meg én inkább arra a korszakra raknám, amikor tele voltak a gépek vezetési segédletekkel, rajtautomatikával, kipörgésgátlóval. Plusz ezekkel a nyomatékosabb motorokkal kicsit újra életszagúbb is lett az F1 szvsz.
Néhány "hang", kommentár F1-nézőktől (a nép hangja) Németországból...mindezt úgy, hogy egy német győzött gyári német csapattal:

"Nun ja, das war aber nicht mehr die Formel1, wie man sie seit vielen, vielen Jahren kennt....
Ein Rennen, bei dem nicht mehr Koennen und eventuelle Fahrfehler wichtig sind, sondern nur noch die Zuverlaessigkeit der hochkomplexen Technik?
Das ist eher was fuer Hasardeure, fuer Vabanque-Spieler, aber nichts fuer Racer!"

"Die Formel 1 ist wirklich krank"

"man kann langsam sagen, dass die Formel 1 kaputt geregelt wurde."

"Ich will den F1 Sound, Tankstopps und meinetwegen Elektro für Zusatz PS. Wenn ein Motor ein paar Liter mehr braucht - was soll es? "

"Das der letzte dreck geworden..... Langsam, leise, diese Rentner F1."

"Formel Gähn .Wenig Reifenwechsel ,kein Tankstop ,kein Vollgas"

"Da ist es interessanter meiner Oma mit ihrem Rolator zuzusehen. F1 ist sooooo langweilig geworden."

"Gott wie langweillig !"

"die in Ihren Glanzzeiten hochgelobte Königsklasse des Automobilen Rennsports ist 2014 nicht einmal mehr ein Schatten Ihrer selbst."

"Wer noch sein Geld für Eintrittskarten zu diesem Kasperle Theater aus gibt, dem ist nicht zu helfen."

Avatar
idarpidi
AutoGP vezető
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2013.12.20. 22:32
Mi vagy?: Közöd?
Tartózkodási hely: Föld bolygó

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: idarpidi » 2014.03.17. 18:34

Alghar írta:
Decapitated_Midget írta: Behányok ezektől a sületlen szalagcímektől. A számítógép-nemzedéket meg én inkább arra a korszakra raknám, amikor tele voltak a gépek vezetési segédletekkel, rajtautomatikával, kipörgésgátlóval. Plusz ezekkel a nyomatékosabb motorokkal kicsit újra életszagúbb is lett az F1 szvsz.
Néhány "hang", kommentár F1-nézőktől (a nép hangja) Németországból...mindezt úgy, hogy egy német győzött gyári német csapattal:
ott hibáztad el, hogy nem fordítottad le, így csak tippelni tudunk, hogy miről van szó vagy fordító, de elég érdekes az eredmény (:v
Brno, Sunday, July 18, 1971
1 Janos DRAPAL HUN Yamaha 57'43.500
2 Lazlo SZABO HUN Yamaha +39.700
3 Jarno SAARINEN FIN Yamaha +2'01.700

Avatar
Ori F1
WSR pilóta
Hozzászólások: 2128
Csatlakozott: 2014.01.03. 22:37

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Ori F1 » 2014.03.17. 18:41

idarpidi írta:
ott hibáztad el, hogy nem fordítottad le, így csak tippelni tudunk, hogy miről van szó vagy fordító, de elég érdekes az eredmény (:v[/quote]




Ez így van,de akár Nigel-nek is írhattad volna ezt.

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2014.03.17. 18:47

idarpidi írta: ott hibáztad el, hogy nem fordítottad le, így csak tippelni tudunk, hogy miről van szó vagy fordító, de elég érdekes az eredmény (:v
Mindjárt fordítom ;)

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2014.03.17. 19:00

Akkor a fordítás:

Nos, ez már nem az a Forma 1 volt, amit az ember hosszú-hosszú évek óta ismer...
Egy verseny, ahol már nem a tudás és az esetleges vezetői hibák fontosak, hanem már csak az extrém összetett technika megbízhatósága?
Ez inkább hazardírozóknak, mindent egy lapra játszóknak való, de nem versenyzőknek.

A Forma 1 valóban beteg

lassan elmondhatjuk, hogy a Forma 1-et tönkreszabályozták

F1 hangokat akarok, tankolást és felőlem akár hibrid rendszert is további lóerőkért. Ha egy motor pár literrel többet eszik - akkor mi van?

Utolsó szemét lett ez..... lassú, halk nyugdíjas F1.

Forma-ásítás . Kevés kerékcsere, nincs tankolás, nincs telegáz.

Ennél az is érdekesebb, amikor a nagymamámat nézem a bevásárló kiskocsijával. Az F1 oooolyan unalmas lett.

Istenem, de unalmas!

a fénykorában agyondicsért királykategóriája az autósportnak 2014-re még csak árnyéka sem egykori önmagának.

Aki ezért a bábszínházért még pénzt is képes fizetni, azon nem lehet segíteni

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.03.17. 19:16

Alghar írta:Akkor a fordítás:

Nos, ez már nem az a Forma 1 volt, amit az ember hosszú-hosszú évek óta ismer...
Egy verseny, ahol már nem a tudás és az esetleges vezetői hibák fontosak, hanem már csak az extrém összetett technika megbízhatósága?
Ez inkább hazardírozóknak, mindent egy lapra játszóknak való, de nem versenyzőknek.

A Forma 1 valóban beteg

lassan elmondhatjuk, hogy a Forma 1-et tönkreszabályozták

F1 hangokat akarok, tankolást és felőlem akár hibrid rendszert is további lóerőkért. Ha egy motor pár literrel többet eszik - akkor mi van?

Utolsó szemét lett ez..... lassú, halk nyugdíjas F1.

Forma-ásítás . Kevés kerékcsere, nincs tankolás, nincs telegáz.

Ennél az is érdekesebb, amikor a nagymamámat nézem a bevásárló kiskocsijával. Az F1 oooolyan unalmas lett.

Istenem, de unalmas!

a fénykorában agyondicsért királykategóriája az autósportnak 2014-re még csak árnyéka sem egykori önmagának.

Aki ezért a bábszínházért még pénzt is képes fizetni, azon nem lehet segíteni
Jaaa hogy úgynevezett "rajongók" írták ez. mindent értek :D
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.03.17. 19:17

carlos78 írta: régen a minőségi matéria azt jelentette, hogy az újonc elverte a csapattársát párszor, de esett kelt a szokatlanul erős gépek miatt, stb. idő kellett, mire megbarátkozott a géppel és meg tudta zabolázni az erőt.

Magnussennek ilyen feladatai nincsenek (többi újoncnak sem), csak megy körbe, nem nyomja tövig és mindig kapcsolja, amit a számítógép kinyög a boxban az infók alapján. ég és föld.

mi lesz, ha megtanulja beállítani az autót? 3 secet ad Buttonnak?

nyilván egy fiatal tanulékony agy, a fiatal test jó reflexeivel és kellő koncentrációval meg tudja csinálni, hogy mindig ugyanúgy körbemegy, ezért konstansabb lehet, mint egy öreg róka. ettől még nem fenomenális, még csak nem is gyors. konstans, jó robot. ez a mai rendszerben vb esély. régen kevés lett volna. kellett a gyilkos ösztön, a győzniakarás, a sebesség, a tehetség, és sok munkával odaérhetett. ma elég a munka és a fiatal test. a gyilkos ösztön hátrány lett.
:pf03
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2014.03.17. 19:24

Nigel Hill írta: Jaaa hogy úgynevezett "rajongók" írták ez. mindent értek :D
Ja, ha a kedvenc csapatom rosszul játszik és kritizálom, hogy ez egy sz@r, akkor nyilván megszűntem a rajongójuk lenni.

Nyilván ők és mi itt egy csomóan teljesen hülyék vagyunk. Mert csak az az igazi rajongó, akinek tetszik ez a sz@r. Mi kérünk elnézést hogy kritizálni mertünk...

bertone

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.03.17. 19:30

Pár napja csak egészen minimális időt tudtam az F1-re fordítani. (Fiamék eladták a lakásukat és most ideiglenesen a lányomékhoz kellett átköltöztetni őket, ami nem volt egyszerű és könnyű.) Az időmérőt és a versenyt is csak "nagyjából" láttam, ezért véleményt egyikről sem mondanék.

Csak röviden a RB problémáról: amikor egy motort 10.000 1/percről 15.000 1/percre gyorsítok padlógázzal, az sem mindegy mekkora terhelést kap e közben (milyen sebességi fokozatban van). Így, mikor 2-3-as fokozatban gyorsítanak, lehet, elég akár 80 kg/órás átfolyás is, míg 6-8 fokozatokban már veri a 100 kg/órát. Nem tudom (nem olvastam még), kiket és mire, hogyan utasítottak, nem tudom, milyen probléma volt a RB-nél, de ha jól értem és gondolom, akkor szartak az FIA homológ mérőjére, mert jobban megbíztak a saját mérésükben (amiben lehet, hogy igazuk is van), azonban ettől még a szabályoknak nem felelnek meg. Az egy külön kérdés, hogy ez a szabály jó, vagy sem, de ez nem mentheti őket. Ugyanakkor megértem, ha ettől idegesek voltak. Én sem örülnék, ha azt gondolnám, hogy az én mérésem a jó (ezt egyébként akár be is bizonyíthatják) és erre azt mondják, a szart vegyem figyelembe. Ahogy azt is elfogadom, hogy a Mercedes meg azt mondja, én kérem visszavettem bezzeg, s ezzel ennyit és ennyit buktam. Főleg, ha még így is megették a mezőnyt reggelire.

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.03.17. 19:35

Tehát akkor az, aki kritikával meri illetni azt a sportot, amit anno megszeretett, mos pedig teljesen szétverték, az nem rajongó? Ezért ujjonganunk kellene, mert hurrá, az egész egy nagy szar lett, de nem baj, mert F1 rajongó vagyok akármi legyen is én mindig bólogatni fogok? Miért jobb a szemellenzős azért is hozzáállás?
Kép

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.03.17. 19:43

maTTeus írta:Tehát akkor az, aki kritikával meri illetni azt a sportot, amit anno megszeretett, mos pedig teljesen szétverték, az nem rajongó? Ezért ujjonganunk kellene, mert hurrá, az egész egy nagy szar lett, de nem baj, mert F1 rajongó vagyok akármi legyen is én mindig bólogatni fogok? Miért jobb a szemellenzős azért is hozzáállás?
Szérverték? Hmm Nos azért nézzük is hogy miről beszélünk. Ne menjünk sokat vissza, csak 30 évet.
1984 vs 1994 Ég és Föld!
1994 vs 2004 Ég és Föld!
2004 vs 2014 Ég és Föld!
Ezt úgy hívják h evolúció. Ami a technikában is létezik.
Most mi a baj? Lassúak? Ez nem igaz, rá kell csak a köridőkre nézni? Spórolni kell nagyon? Az elmaradt rajt és az SC miatt szinte senkinek nem kellett, és a gumik is jól vizsgáztak. Én az egyetlen nagy problémát az autók hangjában látom, de azt meg meg kell szokni, hisz elvégre 89 óta a magas fordulatszámú visítást szokta meg az ember füle. Nem látom tragikusnak és szétvertnek a sportot, sőt végre igazi kihívások elé vannak álítva a pilóták és a csapatok is.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2014.03.17. 19:47

Nigel Hill írta:
maTTeus írta:Tehát akkor az, aki kritikával meri illetni azt a sportot, amit anno megszeretett, mos pedig teljesen szétverték, az nem rajongó? Ezért ujjonganunk kellene, mert hurrá, az egész egy nagy szar lett, de nem baj, mert F1 rajongó vagyok akármi legyen is én mindig bólogatni fogok? Miért jobb a szemellenzős azért is hozzáállás?
Szérverték? Hmm Nos azért nézzük is hogy miről beszélünk. Ne menjünk sokat vissza, csak 30 évet.
1984 vs 1994 Ég és Föld!
1994 vs 2004 Ég és Föld!
2004 vs 2014 Ég és Föld!
Ezt úgy hívják h evolúció. Ami a technikában is létezik.
Most mi a baj? Lassúak? Ez nem igaz, rá kell csak a köridőkre nézni? Spórolni kell nagyon? Az elmaradt rajt és az SC miatt szinte senkinek nem kellett, és a gumik is jól vizsgáztak. Én az egyetlen nagy problémát az autók hangjában látom, de azt meg meg kell szokni, hisz elvégre 89 óta a magas fordulatszámú visítást szokta meg az ember füle. Nem látom tragikusnak és szétvertnek a sportot, sőt végre igazi kihívások elé vannak álítva a pilóták és a csapatok is.
Mesterséges kihívások elé...aminek egy részét gomnyomogatással megoldják...hurrá!
Mennyi izgalmas akciót láttunk a hétvégén? Ha Bottas nincs teljes katasztrófa lett volna a futam. Ha Ricciardot menet közben zárják ki, akkor hazament volna a nézők fele azonnal. Így legalább a honfitársuknak szurkolhattak.
Egy nulla ez, nem versenyzés.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2014.03.17. 19:48

Nigel Hill írta:
maTTeus írta:Tehát akkor az, aki kritikával meri illetni azt a sportot, amit anno megszeretett, mos pedig teljesen szétverték, az nem rajongó? Ezért ujjonganunk kellene, mert hurrá, az egész egy nagy szar lett, de nem baj, mert F1 rajongó vagyok akármi legyen is én mindig bólogatni fogok? Miért jobb a szemellenzős azért is hozzáállás?
Szérverték? Hmm Nos azért nézzük is hogy miről beszélünk. Ne menjünk sokat vissza, csak 30 évet.
1984 vs 1994 Ég és Föld!
1994 vs 2004 Ég és Föld!
2004 vs 2014 Ég és Föld!
Ezt úgy hívják h evolúció. Ami a technikában is létezik.
Most mi a baj? Lassúak? Ez nem igaz, rá kell csak a köridőkre nézni? Spórolni kell nagyon? Az elmaradt rajt és az SC miatt szinte senkinek nem kellett, és a gumik is jól vizsgáztak. Én az egyetlen nagy problémát az autók hangjában látom, de azt meg meg kell szokni, hisz elvégre 89 óta a magas fordulatszámú visítást szokta meg az ember füle. Nem látom tragikusnak és szétvertnek a sportot, sőt végre igazi kihívások elé vannak álítva a pilóták és a csapatok is.
Ennyi, tökéletesen egyetértek.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.03.17. 20:03

Nigel Hill írta:
maTTeus írta:Tehát akkor az, aki kritikával meri illetni azt a sportot, amit anno megszeretett, mos pedig teljesen szétverték, az nem rajongó? Ezért ujjonganunk kellene, mert hurrá, az egész egy nagy szar lett, de nem baj, mert F1 rajongó vagyok akármi legyen is én mindig bólogatni fogok? Miért jobb a szemellenzős azért is hozzáállás?
Szérverték? Hmm Nos azért nézzük is hogy miről beszélünk. Ne menjünk sokat vissza, csak 30 évet.
1984 vs 1994 Ég és Föld!
1994 vs 2004 Ég és Föld!
2004 vs 2014 Ég és Föld!
Ezt úgy hívják h evolúció. Ami a technikában is létezik.
Most mi a baj? Lassúak? Ez nem igaz, rá kell csak a köridőkre nézni? Spórolni kell nagyon? Az elmaradt rajt és az SC miatt szinte senkinek nem kellett, és a gumik is jól vizsgáztak. Én az egyetlen nagy problémát az autók hangjában látom, de azt meg meg kell szokni, hisz elvégre 89 óta a magas fordulatszámú visítást szokta meg az ember füle. Nem látom tragikusnak és szétvertnek a sportot, sőt végre igazi kihívások elé vannak álítva a pilóták és a csapatok is.
(:u Tehát tapsoljunk, mert félresiklott az evolúció, de minden happy, mert van. Értem. Különben meg tényleg azt láttam ám, hogy senkinek sem kellett spórolnia. Á dehogy. Azért vonatozták végig a futamot, azért szóltak néhány emberre a végén, hogy most már kevésbé kell spórolnia? Ez az egész vicc kategória. Értem, hogy többeknek is nagyon tetszett a korabeli turbós időszak, amikor visszanéztem videókat a korból bevallom nekem is szimpatikus volt a hangulat, de szerintem ez a közelébe sem ér. Semmi hang, a külső kritikán aluli. Az egész ezzel a kombinációval teljesen nevetségesnek tűnt. Ami pedig a legnagyobb különbség, az az általatok evolúciónak nevezett valami. Oké, hogy spórolni kell, mert ehhez is tehetség, intelligencia szükséges. De kérdem, hol volt ez tegnap? Mert ahhoz tényleg nagy tudás kell, hogy a számítógép meg a mérnökök megmondják, mikor mit kell csinálni. Ha spórolni kell, akkor annyit kell csinálniuk, hogy megnyomnak két gombot, aztán minden kanyarba betalicskáznak. Ezt kellene élvezni? Legyen spórolás is, oké. De ne így! Tényleg akkor fakormány, semmi rádió és kész. Na ez tényleg kihívás lenne a versenyzőknek. Gombokat nyomogatni nem az. Ez szerintem a legnagyobb különbség az akkori, és a mostani turbókorszak között. Az előbbit szerintem lehetne élvezni, az utóbbi egy rakás szar így.
Kép

Avatar
eniksz
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1001
Csatlakozott: 2013.12.27. 23:02
Mi vagy?: én vagyok

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: eniksz » 2014.03.17. 20:04

uhh... :D

az újkori fórum legtompább hozzászólására is sor került ma.. :DDDD

kb. mint mikor anyámék szomszédja egyszer újságolta, hogy látott egy Ferrarit. hogy az milyen szar kocsi, hát egy zsák csirketáp alig férne bele.. :DD[/quote]
Az idézett szöveget nem én írtam. Így elég megtévesztő. Ha gyomlálod az idézeteket akkor azt úgy tedd, hogy más véleménye ne vándoroljon máshoz.

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.03.17. 20:09

Alghar írta:
Mesterséges kihívások elé...aminek egy részét gomnyomogatással megoldják...hurrá!
Mennyi izgalmas akciót láttunk a hétvégén? Ha Bottas nincs teljes katasztrófa lett volna a futam. Ha Ricciardot menet közben zárják ki, akkor hazament volna a nézők fele azonnal. Így legalább a honfitársuknak szurkolhattak.
Egy nulla ez, nem versenyzés.
Azért nagy összegbe mernék fogadni, ha Kimi nyer a hétvégén akkor ezeket a sorokat soha nem írod le.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2014.03.17. 20:10

Alghar írta: Mesterséges kihívások elé...aminek egy részét gomnyomogatással megoldják...hurrá!
Mennyi izgalmas akciót láttunk a hétvégén? Ha Bottas nincs teljes katasztrófa lett volna a futam. Ha Ricciardot menet közben zárják ki, akkor hazament volna a nézők fele azonnal. Így legalább a honfitársuknak szurkolhattak.
Egy nulla ez, nem versenyzés.
Nekem az az érzésem, hogy nektek évek óta gyűlik a pálcátok. A lelketek mélyén nem tudtatok megbarátkozni a keskenyített hátsó szárnyakkal, a kormányok egyre komplikáltabbá válásával, azzal, hogy elvesztették a kerék formájukat. Azzal, hogy van DRS, van KERS (illetve most lett ERS), hogy a gumik miatt struktúrát váltott a versenyzés.

És ezek az ellenérzések gyűltek, gyűltek és most törtek elő, amikor megint egy nagy szabályváltozás korába léptünk. A paradox ebben az egészben csak az, hogy PONT, hogy a sínautózást, meg a csökkent kihívást akarták megcélozni a mostani szabályokkal. Pont, hogy közelebb akarták megint hozni az emberi tényezőt, a hibázást és le akarták csupaszítani a hibátlan sínautózást, amit megszoktunk Vetteléktől.

Az új gumik kemények, mint a beton - ez mit jelent? Azt, amit Sutil mondott a tesztidőszakban - -hogy baromi nehezen melegednek fel és úgy csúsznak, mint tavalyelőtt az extrém esőgumik. Megnőtt brutálisan a nyomaték, ellenben "lebutult" az aero. Ez mit jelent? Azt, hogy KEGYETLENÜL idegesek a gépek féktávon és szélárnyékban.

Pont, hogy az új szabályok minket, nézőket akarnak kiszolgálni. Azonban a fikázók nem vesznek figyelembe pár dolgot. Például azt, hogy ekkora szabályváltozás a tesztstop óta nem volt, ehhez képest még 2009 is kutyafasza. És mégis tiltva volt a korlátlan tesztelés!

Gyerekek, ez most olyan, mintha azt mondanátok nektek, hogy tanuljatok meg egy új, állati komplex gyakorlati szakmát három hónap alatt. Legyél ötvösművész időre. Biflázhatod az elméletet, de vigyázz, mindössze pár napod van effektíve a kezedbe is venni a szerszámokat és kezdeni velük valamit, mielőtt ország-világ előtt kiállítják a munkáidat. Eredmény? Azt sem tudod, pontosan meddig mehetsz el az eszközeid használatában, mit hogyan fogj; óvatoskodsz, próbálgatsz, kísérleti határokon belül vagy még a bemutató megnyitásakor is. Erre a nép a pofátokba löttyinti a welcome drinket és lehordanak titeket, ahol érnek, hogy szarok vagytok ti, nem ötvösművészek és inkább menjetek és kössétek fel magatok.

Mindenki tanulgatja még ezt a régi-új turbóérát, óvatoskodnak. Nem várhatjátok el a foteletekben ülve, hogy mivel ti versenyt akartok látni, akkor az ismeretlen technikával a versenyzők tapossanak, aztán majd lesz valami. Ha kicsúszik, kicsúszik, ha összetöri, összetöri, le van szarva, elvégre a népnek verseny kell.

Ez nem így működik! Lehet ezt szeretni, nem szeretni, de nem így működik. A mezőnynek volt háromszor néhány napja az elmúlt hetekben, hogy elkezdjék nagyjából megérteni ezt a gyökeresen új sportot. Az előző turbóérában butára tesztelhették magukat a csapatok, most ez nincs. Akkoriban ugyanúgy megmaradt a sport "vad" éle rögtön az első futamán az évben, mert nem voltak még csak a tanulgatás fázisában.

Nem hallottátok, hogy Vettelnek azt magyarázták a felvezető kör alatt, hogy nyugi, normális üzemi hangot hall, nincs gond a géppel? Aztán mégis lett ... Szerintetek ez mit jelent, ha a négyszeres bajnokot "oktatni" kell az eszközhasználatra? Se a csapatok, se a pilóták nem tudják még 100%-osan, hogy merre és hány a méter!

Ti meg azt várjátok, hogy ennek ellenére menjen izomból a műsor tovább. Gondolkodjatok már, basszus. Ha nem így, ilyen professzionálisan és körültekintően állnának a csapatok és a versenyzők a munkájukhoz, amit kritizáltok, akkor alapvetően sem lehetett volna ekkora globális jelenség a sport mára. Ha mindig úgy működött volna, hogy baszni bele, toljuk, aztán majd lesz valahogy, mára már nem is lenne meg a szakág.

A fejlődésnek ára van. Ha valamit szidni akartok, szidjátok a szaros teszttilalmat (illetve a szakvezetést), amit legalább most, ekkora szabályváltozások bevezetésekot feloldhattak volna, minimum részben, de inkább egészben. De ne a sportot magát, főleg ne a csapatokat és a versenyzőket ócsároljátok!
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.03.17. 20:12

maTTeus írta:
(:u Tehát tapsoljunk, mert félresiklott az evolúció, de minden happy, mert van. Értem. Különben meg tényleg azt láttam ám, hogy senkinek sem kellett spórolnia. Á dehogy. Azért vonatozták végig a futamot, azért szóltak néhány emberre a végén, hogy most már kevésbé kell spórolnia? Ez az egész vicc kategória. Értem, hogy többeknek is nagyon tetszett a korabeli turbós időszak, amikor visszanéztem videókat a korból bevallom nekem is szimpatikus volt a hangulat, de szerintem ez a közelébe sem ér. Semmi hang, a külső kritikán aluli. Az egész ezzel a kombinációval teljesen nevetségesnek tűnt. Ami pedig a legnagyobb különbség, az az általatok evolúciónak nevezett valami. Oké, hogy spórolni kell, mert ehhez is tehetség, intelligencia szükséges. De kérdem, hol volt ez tegnap? Mert ahhoz tényleg nagy tudás kell, hogy a számítógép meg a mérnökök megmondják, mikor mit kell csinálni. Ha spórolni kell, akkor annyit kell csinálniuk, hogy megnyomnak két gombot, aztán minden kanyarba betalicskáznak. Ezt kellene élvezni? Legyen spórolás is, oké. De ne így! Tényleg akkor fakormány, semmi rádió és kész. Na ez tényleg kihívás lenne a versenyzőknek. Gombokat nyomogatni nem az. Ez szerintem a legnagyobb különbség az akkori, és a mostani turbókorszak között. Az előbbit szerintem lehetne élvezni, az utóbbi egy rakás szar így.
Az írásod java részében nem tudom miről beszélsz. Szerintem mi teljesen más futamot néztünk tegnap.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2014.03.17. 20:13

Nigel Hill írta:
Alghar írta:
Mesterséges kihívások elé...aminek egy részét gomnyomogatással megoldják...hurrá!
Mennyi izgalmas akciót láttunk a hétvégén? Ha Bottas nincs teljes katasztrófa lett volna a futam. Ha Ricciardot menet közben zárják ki, akkor hazament volna a nézők fele azonnal. Így legalább a honfitársuknak szurkolhattak.
Egy nulla ez, nem versenyzés.
Azért nagy összegbe mernék fogadni, ha Kimi nyer a hétvégén akkor ezeket a sorokat soha nem írod le.
Ne fogadj rá...én nem a kedvencem helyezése alapján ítélek meg egy futamot/szezont. Közös fórumos tevékenységünk óta - ha olvasod a hozzászólásaimat - ennyire már megismerhettél volna.

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.03.17. 20:20

Alghar írta:
Ne fogadj rá...én nem a kedvencem helyezése alapján ítélek meg egy futamot/szezont. Közös fórumos tevékenységünk óta - ha olvasod a hozzászólásaimat - ennyire már megismerhettél volna.
Ilyet nem ezt mondtam. Viszont teljesen más szájízzel beszél az ember fia ha a favoritja győz. Ezt aki tagadja az hazudik.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.03.17. 20:23

Nigel Hill írta:
Alghar írta:
Mesterséges kihívások elé...aminek egy részét gomnyomogatással megoldják...hurrá!
Mennyi izgalmas akciót láttunk a hétvégén? Ha Bottas nincs teljes katasztrófa lett volna a futam. Ha Ricciardot menet közben zárják ki, akkor hazament volna a nézők fele azonnal. Így legalább a honfitársuknak szurkolhattak.
Egy nulla ez, nem versenyzés.
Azért nagy összegbe mernék fogadni, ha Kimi nyer a hétvégén akkor ezeket a sorokat soha nem írod le.
Én ezt megfordítanám. Ha nem a Merci motoros autók állnának jól, sokan nem örülnétek ennyire. Sőt. Azért érdemes benézni a Ferrari topikokba. Szidjuk, de nem az F1-et, hanem a Ferrarit azért, amiért nem tud még ilyen feltételekkel sem ütőképes autót építeni, ennek semmi köze ahhoz, hogy mi a véleményünk az új rendszerről.
Kép

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2014.03.17. 20:24

Nigel Hill írta:
Alghar írta:
Ne fogadj rá...én nem a kedvencem helyezése alapján ítélek meg egy futamot/szezont. Közös fórumos tevékenységünk óta - ha olvasod a hozzászólásaimat - ennyire már megismerhettél volna.
Ilyet nem ezt mondtam. Viszont teljesen más szájízzel beszél az ember fia ha a favoritja győz. Ezt aki tagadja az hazudik.
Nyilván kiugranék a bőrömből örömömben, ha Kimi vb-t nyerne idén...de ha megkérdeznék,milyen volt a szezon (és minden verseny Melbourne-re hajazna), akkor azt mondanám: "az egyetlen pozitívum, hogy Kimi nyerte a vb-t". A szezon megítélését (ha a Melbourne-i gyalázat állandósodik) nem befolyásolja egy esetleges Kimi-vb (amire egyébként esély a nullához konvergál (:n ).

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.03.17. 20:25

vollebak írta:
Alghar írta: Mesterséges kihívások elé...aminek egy részét gomnyomogatással megoldják...hurrá!
Mennyi izgalmas akciót láttunk a hétvégén? Ha Bottas nincs teljes katasztrófa lett volna a futam. Ha Ricciardot menet közben zárják ki, akkor hazament volna a nézők fele azonnal. Így legalább a honfitársuknak szurkolhattak.
Egy nulla ez, nem versenyzés.
Nekem az az érzésem, hogy nektek évek óta gyűlik a pálcátok. A lelketek mélyén nem tudtatok megbarátkozni a keskenyített hátsó szárnyakkal, a kormányok egyre komplikáltabbá válásával, azzal, hogy elvesztették a kerék formájukat. Azzal, hogy van DRS, van KERS (illetve most lett ERS), hogy a gumik miatt struktúrát váltott a versenyzés.

És ezek az ellenérzések gyűltek, gyűltek és most törtek elő, amikor megint egy nagy szabályváltozás korába léptünk. A paradox ebben az egészben csak az, hogy PONT, hogy a sínautózást, meg a csökkent kihívást akarták megcélozni a mostani szabályokkal. Pont, hogy közelebb akarták megint hozni az emberi tényezőt, a hibázást és le akarták csupaszítani a hibátlan sínautózást, amit megszoktunk Vetteléktől.

Az új gumik kemények, mint a beton - ez mit jelent? Azt, amit Sutil mondott a tesztidőszakban - -hogy baromi nehezen melegednek fel és úgy csúsznak, mint tavalyelőtt az extrém esőgumik. Megnőtt brutálisan a nyomaték, ellenben "lebutult" az aero. Ez mit jelent? Azt, hogy KEGYETLENÜL idegesek a gépek féktávon és szélárnyékban.

Pont, hogy az új szabályok minket, nézőket akarnak kiszolgálni. Azonban a fikázók nem vesznek figyelembe pár dolgot. Például azt, hogy ekkora szabályváltozás a tesztstop óta nem volt, ehhez képest még 2009 is kutyafasza. És mégis tiltva volt a korlátlan tesztelés!

Gyerekek, ez most olyan, mintha azt mondanátok nektek, hogy tanuljatok meg egy új, állati komplex gyakorlati szakmát három hónap alatt. Legyél ötvösművész időre. Biflázhatod az elméletet, de vigyázz, mindössze pár napod van effektíve a kezedbe is venni a szerszámokat és kezdeni velük valamit, mielőtt ország-világ előtt kiállítják a munkáidat. Eredmény? Azt sem tudod, pontosan meddig mehetsz el az eszközeid használatában, mit hogyan fogj; óvatoskodsz, próbálgatsz, kísérleti határokon belül vagy még a bemutató megnyitásakor is. Erre a nép a pofátokba löttyinti a welcome drinket és lehordanak titeket, ahol érnek, hogy szarok vagytok ti, nem ötvösművészek és inkább menjetek és kössétek fel magatok.

Mindenki tanulgatja még ezt a régi-új turbóérát, óvatoskodnak. Nem várhatjátok el a foteletekben ülve, hogy mivel ti versenyt akartok látni, akkor az ismeretlen technikával a versenyzők tapossanak, aztán majd lesz valami. Ha kicsúszik, kicsúszik, ha összetöri, összetöri, le van szarva, elvégre a népnek verseny kell.

Ez nem így működik! Lehet ezt szeretni, nem szeretni, de nem így működik. A mezőnynek volt háromszor néhány napja az elmúlt hetekben, hogy elkezdjék nagyjából megérteni ezt a gyökeresen új sportot. Az előző turbóérában butára tesztelhették magukat a csapatok, most ez nincs. Akkoriban ugyanúgy megmaradt a sport "vad" éle rögtön az első futamán az évben, mert nem voltak még csak a tanulgatás fázisában.

Nem hallottátok, hogy Vettelnek azt magyarázták a felvezető kör alatt, hogy nyugi, normális üzemi hangot hall, nincs gond a géppel? Aztán mégis lett ... Szerintetek ez mit jelent, ha a négyszeres bajnokot "oktatni" kell az eszközhasználatra? Se a csapatok, se a pilóták nem tudják még 100%-osan, hogy merre és hány a méter!

Ti meg azt várjátok, hogy ennek ellenére menjen izomból a műsor tovább. Gondolkodjatok már, basszus. Ha nem így, ilyen professzionálisan és körültekintően állnának a csapatok és a versenyzők a munkájukhoz, amit kritizáltok, akkor alapvetően sem lehetett volna ekkora globális jelenség a sport mára. Ha mindig úgy működött volna, hogy baszni bele, toljuk, aztán majd lesz valahogy, mára már nem is lenne meg a szakág.

A fejlődésnek ára van. Ha valamit szidni akartok, szidjátok a szaros teszttilalmat (illetve a szakvezetést), amit legalább most, ekkora szabályváltozások bevezetésekot feloldhattak volna, minimum részben, de inkább egészben. De ne a sportot magát, főleg ne a csapatokat és a versenyzőket ócsároljátok!
De ezzel nem is lenne baj, ha a hang normális lenne, az autók szépek lennének és nem gombnyomogatásból állna a spórolás.
Kép

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2014.03.17. 20:30

vollebak írta:
Alghar írta: (...) De ne a sportot magát, főleg ne a csapatokat és a versenyzőket ócsároljátok!
Sok mindennel vitatkoznék, de nincs most kedvem hozzá. Csak két dolog:

1. Az ötvösmester dolog nem jó példa. Ugyanis én tanárként nulláról tanulnám az ötvösmesterséget, soha nem csináltam. Ugye nem azt akarod mondani, hogy az F1-es csapatoknál lévő zsenik nulláról tanulnak mindent?

2. A csapatokat, versenyzőket senki sem szidta emlékeim szerint...ellenben az idióta szabályalkotókat mindenki. Ha nem tetszik egy intézkedés, akkor morgok. Nincs ez másként az F1 esetén sem. Ergo morgok (:n

Lezárt