2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Ki nyeri a várva várt szezonnyitót?

A szavazás 2014.03.15. 21:12-kor befejeződött.

Vettel
2
5%
Ricciardo
0
0 szavazat
Hamilton
8
20%
Rosberg
4
10%
Alonso
7
17%
Räikkönen
7
17%
Button
3
7%
Magnussen
3
7%
Massa
5
12%
Bottas
1
2%
Grosjean
0
0 szavazat
Maldonado
0
0 szavazat
Hülkenberg
1
2%
Pérez
0
0 szavazat
Sutil
0
0 szavazat
Gutiérrez
0
0 szavazat
Vergne
0
0 szavazat
Kvyat
0
0 szavazat
Más
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma: 41

bertone

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.03.26. 20:44

LyBaanbck írta:
Magic írta:Vihar a biliben.
Bár azért remélem nyer a csapat. Nem Ricciardo miatt, nem is az RB miatt, hanem a sportág miatt.
Saját magukat köpnék szemen és én azt látni akarom.
Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....
Szerintem meg nem. Vegyük a Mercit és higgyünk nekik. Azt mondták, nekik 0,5-1 mp-t jelentett az, hogy visszavettek az üzemanyagból. A Gill azt állítja, 92%-a a cuccoknak 0,5%-os tűrésen belül van. De arról mélyen hallgatnak, hogy mi van a maradék 8%-kal? Nehogy már az döntsön egy esetleges utolsó fordulóbeli címben, hogy melyik csapat éppen milyen szart kap arra a futamra!

Decapitated_Midget
gokartos
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2014.03.10. 18:25
Mi vagy?: Férfi

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Decapitated_Midget » 2014.03.26. 20:56

bertone írta:
LyBaanbck írta: Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....
Szerintem meg nem.
Ezt borítékoltam azonnal hogy nálad nem. :dorzsi01

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.03.26. 20:58

LyBaanbck írta:
Magic írta:Vihar a biliben.
Bár azért remélem nyer a csapat. Nem Ricciardo miatt, nem is az RB miatt, hanem a sportág miatt.
Saját magukat köpnék szemen és én azt látni akarom.
Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....
Én már csak ilyen koca forma 1 néző vagyok. :szom02

De én úgy látom ha a Red Bull nyerne azzal bebizonyítaná hogy nem csak a szabály szar hanem még a kivitelezés is.

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 21:00

bertone írta:
LyBaanbck írta: Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....
Szerintem meg nem. Vegyük a Mercit és higgyünk nekik. Azt mondták, nekik 0,5-1 mp-t jelentett az, hogy visszavettek az üzemanyagból. A Gill azt állítja, 92%-a a cuccoknak 0,5%-os tűrésen belül van. De arról mélyen hallgatnak, hogy mi van a maradék 8%-kal? Nehogy már az döntsön egy esetleges utolsó fordulóbeli címben, hogy melyik csapat éppen milyen szart kap arra a futamra!
Nem azt mondom, hogy ne változzon meg a mérési rendszer. De a RB vétett a szabályok ellen, ergo nem jár nekik a megszerzett pont. Ennyi.
A kettő nem zárja ki egymást - mármint hogy változzon pár dolog, meg hogy RB szankcionálva marad. Viszont ha szabadon bármilyen direktívát meg lehet szegni büntetlenül, akkor az azért ronda dolog lenne.

Decapitated_Midget
gokartos
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2014.03.10. 18:25
Mi vagy?: Férfi

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Decapitated_Midget » 2014.03.26. 21:02

Magic írta:
LyBaanbck írta: Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....
Én már csak ilyen koca forma 1 néző vagyok. :szom02

De én úgy látom ha a Red Bull nyerne azzal bebizonyítaná hogy nem csak a szabály szar hanem még a kivitelezés is.
Csak az a baj hogy akkor az idény másból sem állna mint óvásokból, vérszemet kapna mindenki. Elejét kő' venni ennek még most.

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 21:04

Decapitated_Midget írta:
Magic írta: Én már csak ilyen koca forma 1 néző vagyok. :szom02

De én úgy látom ha a Red Bull nyerne azzal bebizonyítaná hogy nem csak a szabály szar hanem még a kivitelezés is.
Csak az a baj hogy akkor az idény másból sem állna mint óvásokból, vérszemet kapna mindenki. Elejét kő' venni ennek még most.
Ezt mondom én is, ez olyan mint egy ideje korán kiosztott sárga lap. Viszont ha ez nincs, akkor aztán elszabadul a pokol.
Másrészt a sport megítélésének is jót tenne az, ha a RB nem tetszeleghetne a renegát, akármit megtehet, bármit megúszó csapat fényében.

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.03.26. 21:06

Decapitated_Midget írta:
Csak az a baj hogy akkor az idény másból sem állna mint óvásokból, vérszemet kapna mindenki. Elejét kő' venni ennek még most.
Nem óvni kell. Hanem az esetben ha bebizonyítják az igazukat, eltörölni a picsába ezt a szar szabályt.
Amit szerintem ettől az esettől függetlenűl is el fognak, csak idő kérdése.

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 21:10

Magic írta:
Decapitated_Midget írta:
Csak az a baj hogy akkor az idény másból sem állna mint óvásokból, vérszemet kapna mindenki. Elejét kő' venni ennek még most.
Nem óvni kell. Hanem az esetben ha bebizonyítják az igazukat, eltörölni a picsába ezt a szar szabályt.
Amit szerintem ettől az esettől függetlenűl is el fognak, csak idő kérdése.
Pont annyira szar ez a szabály, mint az összes elmúlt pár évben született. Tankolás betiltása, minden egyéb. Szegjük meg mindet, aztán majd megmagyarázzuk, hogy ez egy szar szabály? :)

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.03.26. 21:19

LyBaanbck írta:
Pont annyira szar ez a szabály, mint az összes elmúlt pár évben született. Tankolás betiltása, minden egyéb. Szegjük meg mindet, aztán majd megmagyarázzuk, hogy ez egy szar szabály? :)
Nem ez egy olyan szabály ami tönkretszi a versenyzésnek még csak a látszatát is. De ez magánvélemény.
De mi van ha a Red Bull-nak igaza lesz? És nem ők csaltak hanem tényleg az FIA műszere pusztult meg.
Akkor is mehet ugyanúgy tovább minden?

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 21:26

Magic írta:
LyBaanbck írta:
Pont annyira szar ez a szabály, mint az összes elmúlt pár évben született. Tankolás betiltása, minden egyéb. Szegjük meg mindet, aztán majd megmagyarázzuk, hogy ez egy szar szabály? :)
Nem ez egy olyan szabály ami tönkretszi a versenyzésnek még csak a látszatát is. De ez magánvélemény.
De mi van ha a Red Bull-nak igaza lesz? És nem ők csaltak hanem tényleg az FIA műszere pusztult meg.
Akkor is mehet ugyanúgy tovább minden?

Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 21:34

LyBaanbck írta:
Magic írta: Nem ez egy olyan szabály ami tönkretszi a versenyzésnek még csak a látszatát is. De ez magánvélemény.
De mi van ha a Red Bull-nak igaza lesz? És nem ők csaltak hanem tényleg az FIA műszere pusztult meg.
Akkor is mehet ugyanúgy tovább minden?

Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg, a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.

bertone

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.03.26. 21:39

Azért itt keveredtek a fogalmak. A cikk szerint a technikai direktíva eleve csak egy ajánlás.
"Amint a Pirelli vagy a dupla diffúzor esetében láthattuk, a technikai direktívákkal az a probléma, ahogy az a lap alján szerepel is, hogy csak a technikai küldött álláspontját tükrözik. Vagyis nem számítanak a szabályzat részének, hanem mindössze egy véleményt fogalmaznak meg."

Erre hoztatok példákat pl arra, hogy esőben az SC mögül kell indulni. Ez azonban egy versenyigazgatói utasítás és csak az adott futamra szól.

Fogalmam nincs, hogy a szabályok pontosan mit tartalmaznak, de az biztos, ne azért bukjon a Red Bull, mert akkor mi lesz, ha nyer. Ha valóban szabálytalanok voltak, akkor bukjanak (bár biztos én is ideges lennék csapatfőnökként, ha SOK %-kal mérne többet az FIA műszere, mint a sajátom, amit hibátlannak és pontosnak vélnék).

Azt gondolom, az FIA műszert lehet arra is használni, hogy kiderüljön belőle, a futam alatt összesen mennyi benya fogyott és ez adott esetben összevethető a ténylegesen elfogyasztott mennyiséggel, így kideríthető, hogy mekkora volt a tévedése (ha valóban volt) az FIA műszernek. Ha ez egy elfogadható szinten felül van, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne fogadják el a csapat érvelését.
Megjegyzem, tudtommal a csapatok teljes telemetriai adatbázisa elérhető az FIA, a versenyigazgatóság számára.

bertone

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.03.26. 21:42

LyBaanbck írta: Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
Csak éppen nem tudjuk, hogy kinek mennyit "tévedett" a műszere. És azért ez nagyon nem mindegy. Én remélem, hogy ez is ki fog derülni.

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 21:43

bertone írta:Azért itt keveredtek a fogalmak. A cikk szerint a technikai direktíva eleve csak egy ajánlás.
"Amint a Pirelli vagy a dupla diffúzor esetében láthattuk, a technikai direktívákkal az a probléma, ahogy az a lap alján szerepel is, hogy csak a technikai küldött álláspontját tükrözik. Vagyis nem számítanak a szabályzat részének, hanem mindössze egy véleményt fogalmaznak meg."

Erre hoztatok példákat pl arra, hogy esőben az SC mögül kell indulni. Ez azonban egy versenyigazgatói utasítás és csak az adott futamra szól.

Fogalmam nincs, hogy a szabályok pontosan mit tartalmaznak, de az biztos, ne azért bukjon a Red Bull, mert akkor mi lesz, ha nyer. Ha valóban szabálytalanok voltak, akkor bukjanak (bár biztos én is ideges lennék csapatfőnökként, ha SOK %-kal mérne többet az FIA műszere, mint a sajátom, amit hibátlannak és pontosnak vélnék).

Azt gondolom, az FIA műszert lehet arra is használni, hogy kiderüljön belőle, a futam alatt összesen mennyi benya fogyott és ez adott esetben összevethető a ténylegesen elfogyasztott mennyiséggel, így kideríthető, hogy mekkora volt a tévedése (ha valóban volt) az FIA műszernek. Ha ez egy elfogadható szinten felül van, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne fogadják el a csapat érvelését.
Megjegyzem, tudtommal a csapatok teljes telemetriai adatbázisa elérhető az FIA, a versenyigazgatóság számára.
Ez a direktíva szöveg csak játék a szavakkal. A verseny előtt és a verseny közben is szóltak nekik, hogy változtassanak, mi az amit a direktívával ki lehet ezen dumálni?
Ez tipikusan a RB-ra jellemző találjuk meg a kiskaput játék volt - csak ezt itt nem kellene megengedni.

De oké, én bevallom nem vagyok RB fan. Így lehet nem én vagyok az objektív. Bár szerintem egy RB fan még annyira sem lehet az. :D

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 21:46

bertone írta:
LyBaanbck írta: Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
Csak éppen nem tudjuk, hogy kinek mennyit "tévedett" a műszere. És azért ez nagyon nem mindegy. Én remélem, hogy ez is ki fog derülni.
Én is remélem, hogy kiderül minden. Bár az meglepne, ha pont a RB-é lenne az, ami az FIA és a gyártó által közölt pontatlansági arányon kívül helyezkedne.
Egyszerűen - és ez már valóban nem objektív a részemről - azért, mert ez a csapat a sumákolás nagymestere.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.03.26. 21:47

Szerintem ne csalózzuk le az RB-t, mert egyrészről nem zárult le a fellebbezés, másrészt szerintem nem a csalás jogi kategóriáját követték el.

Az viszont nem lehetett véletlen, hogy a futam előtt a versenyfelügyelet éppen az üzemanyag fogyasztásra ám blok hirdetett zéró toleranciát. Lehet, hogy a csapat szándékosan vétett a szabályzat ellen, upp. akkor viszont mégis csalás?
Vajon mit mond erre Lance?
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.03.26. 21:52

LyBaanbck írta:

Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
Ja hogy csak ez a baj.
Hasonló esetben egyik csapat se állította volna ki az autóját a "versenyből" Senki.
Mert inkább végigmennek még ha ki is zárják őket, de bebizonyítják hogy nekik volt igazuk. Minthogy kihívják az autót a 2. körben és bebizonyítják hogy nekik van igazuk. Mert az első esetben talán van rá egy hangyabokányi esély hogy megtarthatják a pontjukat, míg az utóbbiban max kapnak egy sorry-t.

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 21:56

Magic írta:
LyBaanbck írta:

Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
Ja hogy csak ez a baj.
Hasonló esetben egyik csapat se állította volna ki az autóját a "versenyből" Senki.
Mert inkább végigmennek még ha ki is zárják őket, de bebizonyítják hogy nekik volt igazuk. Minthogy kihívják az autót a 2. körben és bebizonyítják hogy nekik van igazuk. Mert az első esetben talán van rá egy hangyabokányi esély hogy megtarthatják a pontjukat, míg az utóbbiban max kapnak egy sorry-t.

Ez az a védőszöveg ami bizonyíthatatlan, de cserébe jól hangzik. ;) Szóval ez kb az érzelmekre hat, de ha egy bíróság ez alapján dönt az autósportban, akkor töröljenek minden szabályt, aztán nyerjen az akit megszavazunk.
Másrész... miért kellett volna kimennie bárkinek? :D Ezt magyarázd már el. Csak korrigálnak az átfolyási értéken menet közben, ahogyan más is tette - kiállás nélkül.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LyBaanbck 2014.03.26. 21:59-kor.

bertone

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.03.26. 21:59

Redbull írta:Szerintem ne csalózzuk le az RB-t, mert egyrészről nem zárult le a fellebbezés, másrészt szerintem nem a csalás jogi kategóriáját követték el.

Az viszont nem lehetett véletlen, hogy a futam előtt a versenyfelügyelet éppen az üzemanyag fogyasztásra ám blok hirdetett zéró toleranciát. Lehet, hogy a csapat szándékosan vétett a szabályzat ellen, upp. akkor viszont mégis csalás?
Vajon mit mond erre Lance?
Csalásról azért nem beszélhetünk, mert ott valamit megpróbálnak eltitkolni és azzal pl. előnyt szerezni. Itt ilyenről (eltitkolás) szó nem volt. Szabályszegésről lehet beszélni. Sajnos én meg az FIA-ról feltételezem, hogy tudják, hogy szarok a műszerek, de védik a mundér becsületét. És én - ahogy korábban is írtam - pont ebben látok veszélyt. A csapatok milliókat ölnek abba, hogy az autó tized-század-ezred másodperceket javuljon, erre használniuk kell egy olyan egységet, ami adott esetben akkorát téved, hogy az egy teljes másodpercet ront a köridőn.
Én annak örülnék a legjobban, ha a Red Bull pontjait így hagynák, ahogy van, kijelentve, hogy a műszertől függetlenül, mivel nem tartották be a szabályt (nem a direktívát!!!), ezért jogosan zárták ki Ricciardot, azonban elismerik, hogy a műszerek valóban pontatlanok és a továbbiakban valami mást találnak ki (erre van idejük, hiszen mire a bíróság tárgyalja az esetet, két futam is lemegy).

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.03.26. 22:01

bertone írta:Azért itt keveredtek a fogalmak. A cikk szerint a technikai direktíva eleve csak egy ajánlás.
"Amint a Pirelli vagy a dupla diffúzor esetében láthattuk, a technikai direktívákkal az a probléma, ahogy az a lap alján szerepel is, hogy csak a technikai küldött álláspontját tükrözik. Vagyis nem számítanak a szabályzat részének, hanem mindössze egy véleményt fogalmaznak meg."

Erre hoztatok példákat pl arra, hogy esőben az SC mögül kell indulni. Ez azonban egy versenyigazgatói utasítás és csak az adott futamra szól.

Fogalmam nincs, hogy a szabályok pontosan mit tartalmaznak, de az biztos, ne azért bukjon a Red Bull, mert akkor mi lesz, ha nyer. Ha valóban szabálytalanok voltak, akkor bukjanak (bár biztos én is ideges lennék csapatfőnökként, ha SOK %-kal mérne többet az FIA műszere, mint a sajátom, amit hibátlannak és pontosnak vélnék).

Azt gondolom, az FIA műszert lehet arra is használni, hogy kiderüljön belőle, a futam alatt összesen mennyi benya fogyott és ez adott esetben összevethető a ténylegesen elfogyasztott mennyiséggel, így kideríthető, hogy mekkora volt a tévedése (ha valóban volt) az FIA műszernek. Ha ez egy elfogadható szinten felül van, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne fogadják el a csapat érvelését.
Megjegyzem, tudtommal a csapatok teljes telemetriai adatbázisa elérhető az FIA, a versenyigazgatóság számára.
A premissza már hibás, ergo a konklúzió sem helyes. Nem követelmény hajszálpontos saját mérőműszer a futamon való induláshoz, de homologizált mérőműszer viszont követelmény. Innentől másodlagos kérdés (nem jelentéktelen, de a szankciót nem befolyásolhatja) a saját illetve homologizált műszerek pontosságának összehasonlítása.
A futamról történő kizárást a határozatban rögzítették, ezeket kell hitelt érdemlően megcáfolni, például, hogy nem kaptak figyelmeztetést a túlfogyasztásról az FIA-tól, illetve a saját mérési technikájuk megfelel az FIA technikai szabályzat követelményének, és még sorolhatnám.
Nem könnyű az RB helyzete. Azért meg hogy fellebbeztek én nem tudok rájuk haragudni, ki az aki nem próbálná menteni a menthetőt. Érdekes lesz az április 14-ei döntést megismerni.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 22:01

bertone írta: Én annak örülnék a legjobban, ha a Red Bull pontjait így hagynák, ahogy van, kijelentve, hogy a műszertől függetlenül, mivel nem tartották be a szabályt (nem a direktívát!!!), ezért jogosan zárták ki Ricciardot, azonban elismerik, hogy a műszerek valóban pontatlanok és a továbbiakban valami mást találnak ki (erre van idejük, hiszen mire a bíróság tárgyalja az esetet, két futam is lemegy).
Én erre számítok, vagyis ezt szeretném, ezt próbáltam ma végig elmondani - sorry, hogy nem jött át.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.03.26. 22:06

bertone írta:
Redbull írta:Szerintem ne csalózzuk le az RB-t, mert egyrészről nem zárult le a fellebbezés, másrészt szerintem nem a csalás jogi kategóriáját követték el.

Az viszont nem lehetett véletlen, hogy a futam előtt a versenyfelügyelet éppen az üzemanyag fogyasztásra ám blok hirdetett zéró toleranciát. Lehet, hogy a csapat szándékosan vétett a szabályzat ellen, upp. akkor viszont mégis csalás?
Vajon mit mond erre Lance?
Csalásról azért nem beszélhetünk, mert ott valamit megpróbálnak eltitkolni és azzal pl. előnyt szerezni. Itt ilyenről (eltitkolás) szó nem volt. Szabályszegésről lehet beszélni. Sajnos én meg az FIA-ról feltételezem, hogy tudják, hogy szarok a műszerek, de védik a mundér becsületét. És én - ahogy korábban is írtam - pont ebben látok veszélyt. A csapatok milliókat ölnek abba, hogy az autó tized-század-ezred másodperceket javuljon, erre használniuk kell egy olyan egységet, ami adott esetben akkorát téved, hogy az egy teljes másodpercet ront a köridőn.
Én annak örülnék a legjobban, ha a Red Bull pontjait így hagynák, ahogy van, kijelentve, hogy a műszertől függetlenül, mivel nem tartották be a szabályt (nem a direktívát!!!), ezért jogosan zárták ki Ricciardot, azonban elismerik, hogy a műszerek valóban pontatlanok és a továbbiakban valami mást találnak ki (erre van idejük, hiszen mire a bíróság tárgyalja az esetet, két futam is lemegy).
Ez pontosan így van. Az tarthatatlan ha az FIA mérési rendszere megbízhatatlan. És ezt úgy kell rendezniük, hogy az FIA mundér becsülete megmaradjon, különben anarchia lesz.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.03.26. 22:08

LyBaanbck írta:
Ez az a védőszöveg ami bizonyíthatatlan, de cserébe jól hangzik. ;) Szóval ez kb az érzelmekre hat, de ha egy bíróság ez alapján dönt az autósportban, akkor töröljenek minden szabályt, aztán nyerjen az akit megszavazunk.
Másrész... miért kellett volna kimennie bárkinek? :D Ezt magyarázd már el. Csak korrigálnak az átfolyási értéken menet közben, ahogyan más is tette - kiállás nélkül.
Azt nem tudtam pontosan menet közben mi az eljárás. De ez a lényegen nem változtat.
Mert így "van" egy 2. helyük amit vissza lehet szerezni. A másik esetben meg talán pontszerzők se lettek volna.
De mint azt már mondtam ezt a lépést mindenki meghúzta volna.

Avatar
LyBaanbck
gokartos
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
Mi vagy?: Önzőöntelbarom
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: LyBaanbck » 2014.03.26. 22:14

Magic írta:
LyBaanbck írta:
Ez az a védőszöveg ami bizonyíthatatlan, de cserébe jól hangzik. ;) Szóval ez kb az érzelmekre hat, de ha egy bíróság ez alapján dönt az autósportban, akkor töröljenek minden szabályt, aztán nyerjen az akit megszavazunk.
Másrész... miért kellett volna kimennie bárkinek? :D Ezt magyarázd már el. Csak korrigálnak az átfolyási értéken menet közben, ahogyan más is tette - kiállás nélkül.
Azt nem tudtam pontosan menet közben mi az eljárás. De ez a lényegen nem változtat.
Mert így "van" egy 2. helyük amit vissza lehet szerezni. A másik esetben meg talán pontszerzők se lettek volna.
De mint azt már mondtam ezt a lépést mindenki meghúzta volna.
Ezt nem tudjuk, mert pl az sem ismert mely csapatok tettek ilyet. Ha pl a McLaren megtette, akkor ezzel eldobhattak volna egy harmadik helyet - de akár egy valós másodikat is. Kétlem, hogy a Magnussen azzal a ténnyel ment a versenyen, hogy a RB-t akár ki is zárhatják előle.

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2014.03.27. 01:03

nagyon egyszerű a megoldás... igaz, ez növeli az ellenállást, így teljesítmény csökkenést okoz... az ultrahangos mérőműszer helyett, egy homogenizált mechanikus mérőt kell beépíteni mindenkinek...

azt akkor majd nem befolyásolja olyan mértékben a hőmérséklet ingadozás...

Lezárt