Szerintem meg nem. Vegyük a Mercit és higgyünk nekik. Azt mondták, nekik 0,5-1 mp-t jelentett az, hogy visszavettek az üzemanyagból. A Gill azt állítja, 92%-a a cuccoknak 0,5%-os tűrésen belül van. De arról mélyen hallgatnak, hogy mi van a maradék 8%-kal? Nehogy már az döntsön egy esetleges utolsó fordulóbeli címben, hogy melyik csapat éppen milyen szart kap arra a futamra!LyBaanbck írta:Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....Magic írta:Vihar a biliben.
Bár azért remélem nyer a csapat. Nem Ricciardo miatt, nem is az RB miatt, hanem a sportág miatt.
Saját magukat köpnék szemen és én azt látni akarom.
2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
-
- gokartos
- Hozzászólások: 204
- Csatlakozott: 2014.03.10. 18:25
- Mi vagy?: Férfi
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Ezt borítékoltam azonnal hogy nálad nem.bertone írta:Szerintem meg nem.LyBaanbck írta: Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Én már csak ilyen koca forma 1 néző vagyok.LyBaanbck írta:Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....Magic írta:Vihar a biliben.
Bár azért remélem nyer a csapat. Nem Ricciardo miatt, nem is az RB miatt, hanem a sportág miatt.
Saját magukat köpnék szemen és én azt látni akarom.
De én úgy látom ha a Red Bull nyerne azzal bebizonyítaná hogy nem csak a szabály szar hanem még a kivitelezés is.
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Nem azt mondom, hogy ne változzon meg a mérési rendszer. De a RB vétett a szabályok ellen, ergo nem jár nekik a megszerzett pont. Ennyi.bertone írta:Szerintem meg nem. Vegyük a Mercit és higgyünk nekik. Azt mondták, nekik 0,5-1 mp-t jelentett az, hogy visszavettek az üzemanyagból. A Gill azt állítja, 92%-a a cuccoknak 0,5%-os tűrésen belül van. De arról mélyen hallgatnak, hogy mi van a maradék 8%-kal? Nehogy már az döntsön egy esetleges utolsó fordulóbeli címben, hogy melyik csapat éppen milyen szart kap arra a futamra!LyBaanbck írta: Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....
A kettő nem zárja ki egymást - mármint hogy változzon pár dolog, meg hogy RB szankcionálva marad. Viszont ha szabadon bármilyen direktívát meg lehet szegni büntetlenül, akkor az azért ronda dolog lenne.
-
- gokartos
- Hozzászólások: 204
- Csatlakozott: 2014.03.10. 18:25
- Mi vagy?: Férfi
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Csak az a baj hogy akkor az idény másból sem állna mint óvásokból, vérszemet kapna mindenki. Elejét kő' venni ennek még most.Magic írta:Én már csak ilyen koca forma 1 néző vagyok.LyBaanbck írta: Ha kicsit tovább látnál ezen, akkor észrevennéd, hogy a csapat nyerése pont, hogy ártana a forma1-nek....
De én úgy látom ha a Red Bull nyerne azzal bebizonyítaná hogy nem csak a szabály szar hanem még a kivitelezés is.
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Ezt mondom én is, ez olyan mint egy ideje korán kiosztott sárga lap. Viszont ha ez nincs, akkor aztán elszabadul a pokol.Decapitated_Midget írta:Csak az a baj hogy akkor az idény másból sem állna mint óvásokból, vérszemet kapna mindenki. Elejét kő' venni ennek még most.Magic írta: Én már csak ilyen koca forma 1 néző vagyok. :szom02
De én úgy látom ha a Red Bull nyerne azzal bebizonyítaná hogy nem csak a szabály szar hanem még a kivitelezés is.
Másrészt a sport megítélésének is jót tenne az, ha a RB nem tetszeleghetne a renegát, akármit megtehet, bármit megúszó csapat fényében.
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Nem óvni kell. Hanem az esetben ha bebizonyítják az igazukat, eltörölni a picsába ezt a szar szabályt.Decapitated_Midget írta:
Csak az a baj hogy akkor az idény másból sem állna mint óvásokból, vérszemet kapna mindenki. Elejét kő' venni ennek még most.
Amit szerintem ettől az esettől függetlenűl is el fognak, csak idő kérdése.
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Pont annyira szar ez a szabály, mint az összes elmúlt pár évben született. Tankolás betiltása, minden egyéb. Szegjük meg mindet, aztán majd megmagyarázzuk, hogy ez egy szar szabály? :)Magic írta:Nem óvni kell. Hanem az esetben ha bebizonyítják az igazukat, eltörölni a picsába ezt a szar szabályt.Decapitated_Midget írta:
Csak az a baj hogy akkor az idény másból sem állna mint óvásokból, vérszemet kapna mindenki. Elejét kő' venni ennek még most.
Amit szerintem ettől az esettől függetlenűl is el fognak, csak idő kérdése.
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Nem ez egy olyan szabály ami tönkretszi a versenyzésnek még csak a látszatát is. De ez magánvélemény.LyBaanbck írta:
Pont annyira szar ez a szabály, mint az összes elmúlt pár évben született. Tankolás betiltása, minden egyéb. Szegjük meg mindet, aztán majd megmagyarázzuk, hogy ez egy szar szabály?
De mi van ha a Red Bull-nak igaza lesz? És nem ők csaltak hanem tényleg az FIA műszere pusztult meg.
Akkor is mehet ugyanúgy tovább minden?
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Magic írta:Nem ez egy olyan szabály ami tönkretszi a versenyzésnek még csak a látszatát is. De ez magánvélemény.LyBaanbck írta:
Pont annyira szar ez a szabály, mint az összes elmúlt pár évben született. Tankolás betiltása, minden egyéb. Szegjük meg mindet, aztán majd megmagyarázzuk, hogy ez egy szar szabály? :)
De mi van ha a Red Bull-nak igaza lesz? És nem ők csaltak hanem tényleg az FIA műszere pusztult meg.
Akkor is mehet ugyanúgy tovább minden?
Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
LyBaanbck írta:Magic írta: Nem ez egy olyan szabály ami tönkretszi a versenyzésnek még csak a látszatát is. De ez magánvélemény.
De mi van ha a Red Bull-nak igaza lesz? És nem ők csaltak hanem tényleg az FIA műszere pusztult meg.
Akkor is mehet ugyanúgy tovább minden?
Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg, a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Azért itt keveredtek a fogalmak. A cikk szerint a technikai direktíva eleve csak egy ajánlás.
"Amint a Pirelli vagy a dupla diffúzor esetében láthattuk, a technikai direktívákkal az a probléma, ahogy az a lap alján szerepel is, hogy csak a technikai küldött álláspontját tükrözik. Vagyis nem számítanak a szabályzat részének, hanem mindössze egy véleményt fogalmaznak meg."
Erre hoztatok példákat pl arra, hogy esőben az SC mögül kell indulni. Ez azonban egy versenyigazgatói utasítás és csak az adott futamra szól.
Fogalmam nincs, hogy a szabályok pontosan mit tartalmaznak, de az biztos, ne azért bukjon a Red Bull, mert akkor mi lesz, ha nyer. Ha valóban szabálytalanok voltak, akkor bukjanak (bár biztos én is ideges lennék csapatfőnökként, ha SOK %-kal mérne többet az FIA műszere, mint a sajátom, amit hibátlannak és pontosnak vélnék).
Azt gondolom, az FIA műszert lehet arra is használni, hogy kiderüljön belőle, a futam alatt összesen mennyi benya fogyott és ez adott esetben összevethető a ténylegesen elfogyasztott mennyiséggel, így kideríthető, hogy mekkora volt a tévedése (ha valóban volt) az FIA műszernek. Ha ez egy elfogadható szinten felül van, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne fogadják el a csapat érvelését.
Megjegyzem, tudtommal a csapatok teljes telemetriai adatbázisa elérhető az FIA, a versenyigazgatóság számára.
"Amint a Pirelli vagy a dupla diffúzor esetében láthattuk, a technikai direktívákkal az a probléma, ahogy az a lap alján szerepel is, hogy csak a technikai küldött álláspontját tükrözik. Vagyis nem számítanak a szabályzat részének, hanem mindössze egy véleményt fogalmaznak meg."
Erre hoztatok példákat pl arra, hogy esőben az SC mögül kell indulni. Ez azonban egy versenyigazgatói utasítás és csak az adott futamra szól.
Fogalmam nincs, hogy a szabályok pontosan mit tartalmaznak, de az biztos, ne azért bukjon a Red Bull, mert akkor mi lesz, ha nyer. Ha valóban szabálytalanok voltak, akkor bukjanak (bár biztos én is ideges lennék csapatfőnökként, ha SOK %-kal mérne többet az FIA műszere, mint a sajátom, amit hibátlannak és pontosnak vélnék).
Azt gondolom, az FIA műszert lehet arra is használni, hogy kiderüljön belőle, a futam alatt összesen mennyi benya fogyott és ez adott esetben összevethető a ténylegesen elfogyasztott mennyiséggel, így kideríthető, hogy mekkora volt a tévedése (ha valóban volt) az FIA műszernek. Ha ez egy elfogadható szinten felül van, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne fogadják el a csapat érvelését.
Megjegyzem, tudtommal a csapatok teljes telemetriai adatbázisa elérhető az FIA, a versenyigazgatóság számára.
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Csak éppen nem tudjuk, hogy kinek mennyit "tévedett" a műszere. És azért ez nagyon nem mindegy. Én remélem, hogy ez is ki fog derülni.LyBaanbck írta: Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Ez a direktíva szöveg csak játék a szavakkal. A verseny előtt és a verseny közben is szóltak nekik, hogy változtassanak, mi az amit a direktívával ki lehet ezen dumálni?bertone írta:Azért itt keveredtek a fogalmak. A cikk szerint a technikai direktíva eleve csak egy ajánlás.
"Amint a Pirelli vagy a dupla diffúzor esetében láthattuk, a technikai direktívákkal az a probléma, ahogy az a lap alján szerepel is, hogy csak a technikai küldött álláspontját tükrözik. Vagyis nem számítanak a szabályzat részének, hanem mindössze egy véleményt fogalmaznak meg."
Erre hoztatok példákat pl arra, hogy esőben az SC mögül kell indulni. Ez azonban egy versenyigazgatói utasítás és csak az adott futamra szól.
Fogalmam nincs, hogy a szabályok pontosan mit tartalmaznak, de az biztos, ne azért bukjon a Red Bull, mert akkor mi lesz, ha nyer. Ha valóban szabálytalanok voltak, akkor bukjanak (bár biztos én is ideges lennék csapatfőnökként, ha SOK %-kal mérne többet az FIA műszere, mint a sajátom, amit hibátlannak és pontosnak vélnék).
Azt gondolom, az FIA műszert lehet arra is használni, hogy kiderüljön belőle, a futam alatt összesen mennyi benya fogyott és ez adott esetben összevethető a ténylegesen elfogyasztott mennyiséggel, így kideríthető, hogy mekkora volt a tévedése (ha valóban volt) az FIA műszernek. Ha ez egy elfogadható szinten felül van, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne fogadják el a csapat érvelését.
Megjegyzem, tudtommal a csapatok teljes telemetriai adatbázisa elérhető az FIA, a versenyigazgatóság számára.
Ez tipikusan a RB-ra jellemző találjuk meg a kiskaput játék volt - csak ezt itt nem kellene megengedni.
De oké, én bevallom nem vagyok RB fan. Így lehet nem én vagyok az objektív. Bár szerintem egy RB fan még annyira sem lehet az. :D
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Én is remélem, hogy kiderül minden. Bár az meglepne, ha pont a RB-é lenne az, ami az FIA és a gyártó által közölt pontatlansági arányon kívül helyezkedne.bertone írta:Csak éppen nem tudjuk, hogy kinek mennyit "tévedett" a műszere. És azért ez nagyon nem mindegy. Én remélem, hogy ez is ki fog derülni.LyBaanbck írta: Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
Egyszerűen - és ez már valóban nem objektív a részemről - azért, mert ez a csapat a sumákolás nagymestere.
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Szerintem ne csalózzuk le az RB-t, mert egyrészről nem zárult le a fellebbezés, másrészt szerintem nem a csalás jogi kategóriáját követték el.
Az viszont nem lehetett véletlen, hogy a futam előtt a versenyfelügyelet éppen az üzemanyag fogyasztásra ám blok hirdetett zéró toleranciát. Lehet, hogy a csapat szándékosan vétett a szabályzat ellen, upp. akkor viszont mégis csalás?
Vajon mit mond erre Lance?
Az viszont nem lehetett véletlen, hogy a futam előtt a versenyfelügyelet éppen az üzemanyag fogyasztásra ám blok hirdetett zéró toleranciát. Lehet, hogy a csapat szándékosan vétett a szabályzat ellen, upp. akkor viszont mégis csalás?
Vajon mit mond erre Lance?
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Ja hogy csak ez a baj.LyBaanbck írta:
Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
Hasonló esetben egyik csapat se állította volna ki az autóját a "versenyből" Senki.
Mert inkább végigmennek még ha ki is zárják őket, de bebizonyítják hogy nekik volt igazuk. Minthogy kihívják az autót a 2. körben és bebizonyítják hogy nekik van igazuk. Mert az első esetben talán van rá egy hangyabokányi esély hogy megtarthatják a pontjukat, míg az utóbbiban max kapnak egy sorry-t.
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Magic írta:Ja hogy csak ez a baj.LyBaanbck írta:
Akkor kell összefogni a csapatoknak.
Amúgy mindegy,hogy csaltak-e. Én elhiszem, hogy szar volt a mérőműszer, de itt nem is az a fontos, hogy kamuznak, sumákolnak-e. A szabályszegésről van szó, amit a többiek nem tettek meg a RB meg igen. Egyszerűen Hornerék beleszartak mindenbe - másokkal ellentétben.
Hasonló esetben egyik csapat se állította volna ki az autóját a "versenyből" Senki.
Mert inkább végigmennek még ha ki is zárják őket, de bebizonyítják hogy nekik volt igazuk. Minthogy kihívják az autót a 2. körben és bebizonyítják hogy nekik van igazuk. Mert az első esetben talán van rá egy hangyabokányi esély hogy megtarthatják a pontjukat, míg az utóbbiban max kapnak egy sorry-t.
Ez az a védőszöveg ami bizonyíthatatlan, de cserébe jól hangzik. ;) Szóval ez kb az érzelmekre hat, de ha egy bíróság ez alapján dönt az autósportban, akkor töröljenek minden szabályt, aztán nyerjen az akit megszavazunk.
Másrész... miért kellett volna kimennie bárkinek? :D Ezt magyarázd már el. Csak korrigálnak az átfolyási értéken menet közben, ahogyan más is tette - kiállás nélkül.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LyBaanbck 2014.03.26. 21:59-kor.
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Csalásról azért nem beszélhetünk, mert ott valamit megpróbálnak eltitkolni és azzal pl. előnyt szerezni. Itt ilyenről (eltitkolás) szó nem volt. Szabályszegésről lehet beszélni. Sajnos én meg az FIA-ról feltételezem, hogy tudják, hogy szarok a műszerek, de védik a mundér becsületét. És én - ahogy korábban is írtam - pont ebben látok veszélyt. A csapatok milliókat ölnek abba, hogy az autó tized-század-ezred másodperceket javuljon, erre használniuk kell egy olyan egységet, ami adott esetben akkorát téved, hogy az egy teljes másodpercet ront a köridőn.Redbull írta:Szerintem ne csalózzuk le az RB-t, mert egyrészről nem zárult le a fellebbezés, másrészt szerintem nem a csalás jogi kategóriáját követték el.
Az viszont nem lehetett véletlen, hogy a futam előtt a versenyfelügyelet éppen az üzemanyag fogyasztásra ám blok hirdetett zéró toleranciát. Lehet, hogy a csapat szándékosan vétett a szabályzat ellen, upp. akkor viszont mégis csalás?
Vajon mit mond erre Lance?
Én annak örülnék a legjobban, ha a Red Bull pontjait így hagynák, ahogy van, kijelentve, hogy a műszertől függetlenül, mivel nem tartották be a szabályt (nem a direktívát!!!), ezért jogosan zárták ki Ricciardot, azonban elismerik, hogy a műszerek valóban pontatlanok és a továbbiakban valami mást találnak ki (erre van idejük, hiszen mire a bíróság tárgyalja az esetet, két futam is lemegy).
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
A premissza már hibás, ergo a konklúzió sem helyes. Nem követelmény hajszálpontos saját mérőműszer a futamon való induláshoz, de homologizált mérőműszer viszont követelmény. Innentől másodlagos kérdés (nem jelentéktelen, de a szankciót nem befolyásolhatja) a saját illetve homologizált műszerek pontosságának összehasonlítása.bertone írta:Azért itt keveredtek a fogalmak. A cikk szerint a technikai direktíva eleve csak egy ajánlás.
"Amint a Pirelli vagy a dupla diffúzor esetében láthattuk, a technikai direktívákkal az a probléma, ahogy az a lap alján szerepel is, hogy csak a technikai küldött álláspontját tükrözik. Vagyis nem számítanak a szabályzat részének, hanem mindössze egy véleményt fogalmaznak meg."
Erre hoztatok példákat pl arra, hogy esőben az SC mögül kell indulni. Ez azonban egy versenyigazgatói utasítás és csak az adott futamra szól.
Fogalmam nincs, hogy a szabályok pontosan mit tartalmaznak, de az biztos, ne azért bukjon a Red Bull, mert akkor mi lesz, ha nyer. Ha valóban szabálytalanok voltak, akkor bukjanak (bár biztos én is ideges lennék csapatfőnökként, ha SOK %-kal mérne többet az FIA műszere, mint a sajátom, amit hibátlannak és pontosnak vélnék).
Azt gondolom, az FIA műszert lehet arra is használni, hogy kiderüljön belőle, a futam alatt összesen mennyi benya fogyott és ez adott esetben összevethető a ténylegesen elfogyasztott mennyiséggel, így kideríthető, hogy mekkora volt a tévedése (ha valóban volt) az FIA műszernek. Ha ez egy elfogadható szinten felül van, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne fogadják el a csapat érvelését.
Megjegyzem, tudtommal a csapatok teljes telemetriai adatbázisa elérhető az FIA, a versenyigazgatóság számára.
A futamról történő kizárást a határozatban rögzítették, ezeket kell hitelt érdemlően megcáfolni, például, hogy nem kaptak figyelmeztetést a túlfogyasztásról az FIA-tól, illetve a saját mérési technikájuk megfelel az FIA technikai szabályzat követelményének, és még sorolhatnám.
Nem könnyű az RB helyzete. Azért meg hogy fellebbeztek én nem tudok rájuk haragudni, ki az aki nem próbálná menteni a menthetőt. Érdekes lesz az április 14-ei döntést megismerni.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Én erre számítok, vagyis ezt szeretném, ezt próbáltam ma végig elmondani - sorry, hogy nem jött át.bertone írta: Én annak örülnék a legjobban, ha a Red Bull pontjait így hagynák, ahogy van, kijelentve, hogy a műszertől függetlenül, mivel nem tartották be a szabályt (nem a direktívát!!!), ezért jogosan zárták ki Ricciardot, azonban elismerik, hogy a műszerek valóban pontatlanok és a továbbiakban valami mást találnak ki (erre van idejük, hiszen mire a bíróság tárgyalja az esetet, két futam is lemegy).
- Redbull
- Főnök!
- Hozzászólások: 11438
- Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
- Mi vagy?: rangidős
- Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Ez pontosan így van. Az tarthatatlan ha az FIA mérési rendszere megbízhatatlan. És ezt úgy kell rendezniük, hogy az FIA mundér becsülete megmaradjon, különben anarchia lesz.bertone írta:Csalásról azért nem beszélhetünk, mert ott valamit megpróbálnak eltitkolni és azzal pl. előnyt szerezni. Itt ilyenről (eltitkolás) szó nem volt. Szabályszegésről lehet beszélni. Sajnos én meg az FIA-ról feltételezem, hogy tudják, hogy szarok a műszerek, de védik a mundér becsületét. És én - ahogy korábban is írtam - pont ebben látok veszélyt. A csapatok milliókat ölnek abba, hogy az autó tized-század-ezred másodperceket javuljon, erre használniuk kell egy olyan egységet, ami adott esetben akkorát téved, hogy az egy teljes másodpercet ront a köridőn.Redbull írta:Szerintem ne csalózzuk le az RB-t, mert egyrészről nem zárult le a fellebbezés, másrészt szerintem nem a csalás jogi kategóriáját követték el.
Az viszont nem lehetett véletlen, hogy a futam előtt a versenyfelügyelet éppen az üzemanyag fogyasztásra ám blok hirdetett zéró toleranciát. Lehet, hogy a csapat szándékosan vétett a szabályzat ellen, upp. akkor viszont mégis csalás?
Vajon mit mond erre Lance?
Én annak örülnék a legjobban, ha a Red Bull pontjait így hagynák, ahogy van, kijelentve, hogy a műszertől függetlenül, mivel nem tartották be a szabályt (nem a direktívát!!!), ezért jogosan zárták ki Ricciardot, azonban elismerik, hogy a műszerek valóban pontatlanok és a továbbiakban valami mást találnak ki (erre van idejük, hiszen mire a bíróság tárgyalja az esetet, két futam is lemegy).
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Azt nem tudtam pontosan menet közben mi az eljárás. De ez a lényegen nem változtat.LyBaanbck írta:
Ez az a védőszöveg ami bizonyíthatatlan, de cserébe jól hangzik. Szóval ez kb az érzelmekre hat, de ha egy bíróság ez alapján dönt az autósportban, akkor töröljenek minden szabályt, aztán nyerjen az akit megszavazunk.
Másrész... miért kellett volna kimennie bárkinek? Ezt magyarázd már el. Csak korrigálnak az átfolyási értéken menet közben, ahogyan más is tette - kiállás nélkül.
Mert így "van" egy 2. helyük amit vissza lehet szerezni. A másik esetben meg talán pontszerzők se lettek volna.
De mint azt már mondtam ezt a lépést mindenki meghúzta volna.
- LyBaanbck
- gokartos
- Hozzászólások: 465
- Csatlakozott: 2014.02.01. 13:49
- Mi vagy?: Önzőöntelbarom
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
Ezt nem tudjuk, mert pl az sem ismert mely csapatok tettek ilyet. Ha pl a McLaren megtette, akkor ezzel eldobhattak volna egy harmadik helyet - de akár egy valós másodikat is. Kétlem, hogy a Magnussen azzal a ténnyel ment a versenyen, hogy a RB-t akár ki is zárhatják előle.Magic írta:Azt nem tudtam pontosan menet közben mi az eljárás. De ez a lényegen nem változtat.LyBaanbck írta:
Ez az a védőszöveg ami bizonyíthatatlan, de cserébe jól hangzik. ;) Szóval ez kb az érzelmekre hat, de ha egy bíróság ez alapján dönt az autósportban, akkor töröljenek minden szabályt, aztán nyerjen az akit megszavazunk.
Másrész... miért kellett volna kimennie bárkinek? :D Ezt magyarázd már el. Csak korrigálnak az átfolyási értéken menet közben, ahogyan más is tette - kiállás nélkül.
Mert így "van" egy 2. helyük amit vissza lehet szerezni. A másik esetben meg talán pontszerzők se lettek volna.
De mint azt már mondtam ezt a lépést mindenki meghúzta volna.
-
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3836
- Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
- Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
- Tartózkodási hely: Fadd
- Kapcsolat:
Re: 2014 Ausztrál nagydíj Március 14-16
nagyon egyszerű a megoldás... igaz, ez növeli az ellenállást, így teljesítmény csökkenést okoz... az ultrahangos mérőműszer helyett, egy homogenizált mechanikus mérőt kell beépíteni mindenkinek...
azt akkor majd nem befolyásolja olyan mértékben a hőmérséklet ingadozás...
azt akkor majd nem befolyásolja olyan mértékben a hőmérséklet ingadozás...