Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Nyer-e Raikkonen?

igen
3
21%
nem
11
79%
 
Szavazatok száma: 14

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2014.08.25. 11:27

Ori F1 írta:Azért ez kicsit se hasonlított 89 Suzukához.
Ott már egymás mellett volt a két autó,itt viszont Rosbergnek esèlye se volt hogy megellözze!
Ami a visszajátszás után kiderült számomra,hogy Rosbergnek nem volt már helye.
Ilyenkor három eset lehetséges
1Nekimegy ahogy azt láthattuk.
2Satufék,és pozicióvesztés,mivel az utánna érkezö 1-2 autó megelözi.
3Lemegy a füre,és poziciót veszit szintén.
Az utóbbit már sokszor láttuk Spa-ban.
Rosberg azt is tudta,hogyha neki is megy,és sérül a szárnya,akkor azt a pár kört kihuzza még kerékcseréig vele.
Ellenben Hamilton sérült gumival,ha nem is durrant volna ki nem tudott volna jó köröket futni.
Nico számára a jobbik eset történt,és egy teljes kört vesztett Lewis.
Abba is bizott hogy van elég gyors az autója,hogy egy hosszab boxkiállással is nyerni tud.
Na ebben az egyben tévedett.
Én a pszichés hasonlóságról beszéltem. Rosberg ugyanamiatt tartotta az autót ott, ahol már várható volt, hogy nem marad hely, amiért Prost sem engedett annak idején a versenyívből.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.08.25. 12:03

bertone írta: Nekem nem tetszett. (Magnussen sem.) Sajnáltam. Próbált előrébb jutni, de (szinte) minden próbálkozással egyre hátrébb esett. De azt el tudom képzelni, Dani hogy dörzsölhette a kezét. (:v
Dani? sehogy. lehet hogy csak fáradt volt :D
Kép

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2014.08.25. 16:37

Kép

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2014.08.25. 17:18

http://www.f1vilag.hu/hirek/hamilton-gu ... dett-massa

Na tessék! Még ez is! Hamilton azt hitte, hogy továbbra is csak úgy nyugodtan szórhatja majd gumitörmelékeit a pályán, de végre valaki megmondta a frankót.

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2014.08.25. 17:20

KisVadász írta:http://www.f1vilag.hu/hirek/hamilton-gu ... dett-massa

Na tessék! Még ez is! Hamilton azt hitte, hogy továbbra is csak úgy nyugodtan szórhatja majd gumitörmelékeit a pályán, de végre valaki megmondta a frankót.
ezt már a futam után egyből mondta massa...
a figura annyira szánalmas hogy borzasztó, ennyire kisstílű pitiáner nem lehet valaki....

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.08.25. 19:13

9_46_20 írta:Kép
igen valahogy így... szánalom ez a fesztivál.
Kép

bertone

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.08.25. 19:28

KisVadász írta:http://www.f1vilag.hu/hirek/hamilton-gu ... dett-massa

Na tessék! Még ez is! Hamilton azt hitte, hogy továbbra is csak úgy nyugodtan szórhatja majd gumitörmelékeit a pályán, de végre valaki megmondta a frankót.
9_46_20 írta:
KisVadász írta:http://www.f1vilag.hu/hirek/hamilton-gu ... dett-massa

Na tessék! Még ez is! Hamilton azt hitte, hogy továbbra is csak úgy nyugodtan szórhatja majd gumitörmelékeit a pályán, de végre valaki megmondta a frankót.
ezt már a futam után egyből mondta massa...
a figura annyira szánalmas hogy borzasztó, ennyire kisstílű pitiáner nem lehet valaki....
Nagyon nem kedvelem Massat, mert alapvetően 9_46_20-szal értek egyet, de nem kell ezt most Hamiltonra kihegyezni. Ha a nevet kivesszük, s csak a gumitörmelékkel foglalkozunk, akkor meg valószínűleg igaza van. Az első etapban 1.57-1.58-as időket ment, majd a másodikban, amikor a közepes keverékre váltott, 1.56-1.57-es időket. A második kiállásnál véleményem szerint ismét közepes gumikat kapott (eddig nem találtam erről adatot, s a felvételen ebben az időszakban egyszer sem mutatták), mivel ezzel 14 kört ment, s az utolsó etapjára (9 kör) kaphatott ismét lágy gumit. És ekkor valóban hirtelen 1.53-as köröket kezdett menni, s a csapata is azt mondta, ekkor vették észre, hogy gumitörmelék ragadt a padlólemezre, s ekkor ezt el is távolították.

Bitang
gokartos
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2014.03.09. 09:16

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: Bitang » 2014.08.25. 19:32

trutya írta:
9_46_20 írta:Kép
igen valahogy így... szánalom ez a fesztivál.
Igen. Mindegyik esetben defektes lett az elől haladó, és a mezőny végére esett vissza, körhátrányba. ;)

bertone

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.08.25. 19:40

Bitang írta: Igen. Mindegyik esetben defektes lett az elől haladó, és a mezőny végére esett vissza, körhátrányba. ;)
Ebből is az látszik, hogy nem feltétlen kap defektet az, aki letöri a másik szárnyát (itt most felelősség nélkül értem a letöri-t). Milyen körhátrányról beszélsz?

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.08.25. 19:45

Bitang írta: Igen. Mindegyik esetben defektes lett az elől haladó, és a mezőny végére esett vissza, körhátrányba. ;)
ez igaz, ettől függetlenül ez sima 50-50 volt szerintem.
egyik sem akart engedni. mondom, Rosberg talán nem jól választotta meg a pillanatot hogy erősködjön, de egyszer már muszáj volt neki.
kíváncsi vagyok mi történt aozn a megbeszélésen, és mi az ő véleménye
Kép

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2014.08.25. 20:09

zola írta: szepen vagyunk. :szom01
Mindkettőnek igaza van szvsz, és egyik se disznó, és egyik se hazug ebben az esetben. Rozi szándékosan nem kerülte el az ütközést. Ez egy ez üzenet volt Hamiltonnak, kb így szólhatott:
"Figyu Te Maldonando kettő, azért, mert Te nem úgy fizetted be magad, van PR értéked, hátszeled meg egy meki vagy mercedes van a segged alatt és nem meszelnek el a nem túl fair manővereidért mint az agyatlan olajmágnást, és ezért inkább félreállnak előled ez engem nem fog meghatni. Én vezetem a ponttáblázatot, ha gyorsabb vagyok nálad, és inkább leszorítasz, akkor ez lesz ezek után, de pontot ilyen esetben nem fogsz rajtam hozni."[/quote]
Maldonado 2? :angry01 Ha Lewisnak csak tolatnia lehetne akkor is jobb lenne mint az az állat

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2014.08.25. 20:14

trutya írta:
Bitang írta: Igen. Mindegyik esetben defektes lett az elől haladó, és a mezőny végére esett vissza, körhátrányba. ;)
ez igaz, ettől függetlenül ez sima 50-50 volt szerintem.
egyik sem akart engedni. mondom, Rosberg talán nem jól választotta meg a pillanatot hogy erősködjön, de egyszer már muszáj volt neki.
kíváncsi vagyok mi történt aozn a megbeszélésen, és mi az ő véleménye
Biztosan nem az, amit a tahó Wolff mondott. Ha valami, akkor ez biztos. Laudának is annyit hiszek, mint az "eredeti" Stihl fűrészt áruló c...nak a Tesco parkolóban :mosoly:

Bitang
gokartos
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2014.03.09. 09:16

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: Bitang » 2014.08.25. 20:40

bertone írta:
Bitang írta: Igen. Mindegyik esetben defektes lett az elől haladó, és a mezőny végére esett vissza, körhátrányba. ;)
Ebből is az látszik, hogy nem feltétlen kap defektet az, aki letöri a másik szárnyát (itt most felelősség nélkül értem a letöri-t). Milyen körhátrányról beszélsz?
Kimaradt a 'majdnem'.

Avatar
rdaneelolivaw
Főnök!
Hozzászólások: 13013
Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
Mi vagy?: Level Completed
Tartózkodási hely: XI

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: rdaneelolivaw » 2014.08.25. 20:41

bertone írta:Nekem nem tetszett. (Magnussen sem.) Sajnáltam. Próbált előrébb jutni, de (szinte) minden próbálkozással egyre hátrébb esett. De azt el tudom képzelni, Dani hogy dörzsölhette a kezét. (:v
Végefelé bealudtam (tényleg). :lol:
De ez a pénteki buli folyománya volt, nem az unalmas futam. (amely nem is volt unalmas mellesleg).

Az elején amikor ALO a rajtrácson ragadt, vagy amikor ROZI kiütötte HAMIT, akkor azért felkiáltotam, hogy "annnyira sajnálooooooooom!!!!!!!!".
:lol: :lol:

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.08.25. 20:47

rdaneelolivaw írta:
bertone írta:Nekem nem tetszett. (Magnussen sem.) Sajnáltam. Próbált előrébb jutni, de (szinte) minden próbálkozással egyre hátrébb esett. De azt el tudom képzelni, Dani hogy dörzsölhette a kezét. (:v
Végefelé bealudtam (tényleg). :lol:
De ez a pénteki buli folyománya volt, nem az unalmas futam. (amely nem is volt unalmas mellesleg).

Az elején amikor ALO a rajtrácson ragadt, vagy amikor ROZI kiütötte HAMIT, akkor azért felkiáltotam, hogy "annnyira sajnálooooooooom!!!!!!!!".
:lol: :lol:
a kocc után meg jött az "alonso fog nyerni" :D
azután meg az "esfettel fog nyerni"
azután meg a "rikárdó fog nyerni"
:lol: :lol: :lol:
amúgy dehogy aludtál, ott voltam és figyeltem :D
Kép

Avatar
rdaneelolivaw
Főnök!
Hozzászólások: 13013
Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
Mi vagy?: Level Completed
Tartózkodási hely: XI

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: rdaneelolivaw » 2014.08.25. 20:50

trutya írta:amúgy dehogy aludtál, ott voltam és figyeltem :D
Percekre de többször bealudtam.
Bebaszott volna ha ezt figyeled... :lol:

Bitang
gokartos
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2014.03.09. 09:16

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: Bitang » 2014.08.25. 20:52

Azért ez a csapatvezetés ultra gáz:
- Közvetlenül a verseny után Lauda és Wolff majd felrobban, majd nyíltan hibáztatják Rosberget
- Aztán Wolff megerősíti, hogy igaz, amit Lewis mondott
- Aztán lenyilatkozza, hogy mégsem teljesen úgy volt. Magyarul rájött, hogy marha nagy gáz lehet a dologból, ezért megváltoztatta a véleményét, mosdatta Rosberget.

Totál gáz. Csoda, hogy a versenyzőik csesznek arra, amit mondanak? Meg sem érdemlik a címet.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2014.08.25. 21:02

A mai online AUTOSPORT vezércikke ez az elemzés.

"Rosberg hibás, de nem gonosz

Nico Rosberg talán hibás volt abban, hogy nem volt elég körültekintő, amikor megpróbálta megelőzni Lewis Hamiltont Spában, de ahogy Edd Straw az AUTOSPORT-nak írt cikkében kifejti, nem volt alantas szándéka.

Amíg a két Mercedes versenyző el nem érte a Kemmel egyenes végét és be nem fordult a Les Combes jobbosába a Belga Nagydíj második körében, Lewis Hamilton és Nico Rosberg konfliktusa hidegháború volt.

Voltak már különböző pillanatok korábban is, katasztrófapolitika, gyanusítgatások, ellenségeskedés és növekvő bizalmatlanság, de most történt először, hogy abbamaradtak a figyelmeztető lövések és éles lőszert használtak.

A viták hevesek lesznek azzal kapcsolatban, ki is indította el a konfliktust és pontosan mikor. De a vitathatatlan tény az, hogy Rosberg adta le az első éles lövést a pályán. A világbajnokság szempontjából a lövése tökéletesen célba talált, semlegesítve bajnoki riválisát a versenyből - még akkor is, ha maga Rosberg is elveszítette első szárnyának egy darabját és járulékos veszteségként, vélhetően az esélyét is a futamgyőzelemre.

Rosbergnek pár perccel korábban sivár kilátásai voltak. Rossz rajtot fogott, ami miatt Hamilton és Sebastian Vettel is átlépett rajta a kínosan szűk La Source hajtűkanyarig. Vettel bátor próbálkozása, hogy Hamilton kívülről előzve vegye át a vezetést a Les Combes-ban azzal végződött, hogy a Red Bull versenyzője a bukótér átvágására kényszerült, átengedve ezzel Rosbergne a második helyet.
A német a végzetes második kört hét tizeddel Hamilton mögött kezdte meg. Rosberg 6 km/órával gyorsabban jött ki az Eau Rouge-ból, mint Hamilton. Nem volt más választása, mint a támadás.

Hamilton defenzív ívet választott és Rosberg kívülre mozdult, ahogy végigszáguldottak a Kemmel egyenesben. A bekanyarodási pontnál Rosberg első kereke valahol Hamilton hátsó kereke és Mercedese közepe között volt és a német úgy döntött, hogy harcba száll a kanyarban.
Nem volt oktalan döntés - ha Hamilton egy kissé jobban lelassít a kelleténél, volt esély arra, hogy az autót külső íven húzva megszerezze a belső ívet a következő balosban.

De amikor világossá vált, hogy a rés bezárul, ki tudja, mi játszódott le Rosberg fejében.
Talán az áprilisi Bahreini Nagydíj, ahol nem volt túl boldog, amiért a gázelvételre kényszerült, hogy elkerülje az ütközést, amikor kívülről előzve megpróbálta Hamiltontól átvenni a vezetést.
Talán a múlt hónap, Magyarország ugrott be neki, amikor dühös volt, mert Hamilton megtagadta, hogy előre engedje.

De amire biztosan nem gondolt, az az, hogy hogyan biztosítson egy újabb kettős győzelmet Mercedesnek.

Rosbergnek a másodperc töredéke alatt kellett döntenie, elengedi-e a kormányszöget és elkerüli-e az összeérés kockázatát. Úgy döntött, hogy nem és szárnyának jobb első fele végigsúrolta Hamilton gumiját. A végeredmény az volt, hogy Hamilton defektet szenvedett, Rosberg pedig elveztette a szárnya szélét.

"Azt hallottam valakitől, hogy elkerülhetetlen volt, hogy egy nap ütközzünk", mondta Hamilton. "Nem érzem úgy, hogy ma olyan nagyon elkerülhetetlen lett volna. Belső íven voltam, enyém volt a kanyar. Nagyon későn fékeztünk, mert ha korábban fékezek, megkerült volna kívülről, ami azt jelentette volna, hogy mellémkerül azon a részen. Így is azon az íven voltam, ahol normál esetben haladni szoktam és csak egy nagy csattanást hallottam. Azt hittem, vizsgálni fogják az esetet."
Ezután jött a bombahír Hamiltontól, miszerint Rosberg "azt mondta, hogy szándékosan csinálta, azt mondta, elkerülhette volna és azért tette, hogy bebizonyítson valamit".

Ez egy olyan megjegyzés, ami némi magyarázatot igényel. Amit Hamilton mondott, nem kényszer hatására, vagy intenzív kérdezz-felelek alatt zajlott, hanem önkéntelenül mondta, miután egy pillanatnyi szünetet tartott a történések elmagyarázása közben. Az első lövés leadása után Hamilton úgy döntött, úgy válaszol, hogy leleplezi, mit mondott Rosberg a verseny utáni csapatmegbeszélésen.

De mindez egyáltalán nem jelenti azt, hogy Rosbergnek ez volt a szándéka, amikor belefogott a manőverbe az egyenesben. Ami szándékos volt, az a manőver meg nem szakítása úgy, ahogyan Vettel tette egy körrel korábban.

Hogy mi az a valami, amit Rosberg bizonyítani próbált, nem tisztázott, de valószínű, hogy úgy érezte, túl sok alkalommal volt már olyan, főleg Bahreinben, amikor neki kellett elvennie a gázt egy külső ívről kezdett támadásnál, hogy megelőzzön egy ütközést. Úgy érezte, Hamiltonnak helyet kellett volna hagynia a külső íven a Les Combes-ban.

"Meg lehet kérdezni Fernandót, meg az összes versenyzőt, hogy amikor egy autó kevesebb, mint fél hosszal van melletted, akkor a tiéd a versenyív", mondta Hamilton.

"Nem a te dolgod, hogy túlságosan kiszélesítsd a saját íved és extra helyet hagyj. És nem olyan kanyarról beszélünk, ahol fal, vagy valami ilyesmi van, mert Sebastian egy körrel korábban jobban mellettem volt, de ő ésszel csinálta."

Bár a versenybírók röviden eltöprengtek az eseten, hivatalos vizsgálat nem indult. Nagyon helyesen. Rosberg hibás volt abban, hogy nem volt körültekintő, de minden joga megvolt, hogy megpróbálja a manővert.

Ha ez az ütközés két különböző csapat pilótájával esett volna meg, egyszerű versenybalesetnek lett
volna minősítve, melyet Rosberg túlságos optimizmusa okozott, semmint alattomos szándéka. Azonban az okos döntés az lett volna Rosbergtől, ha kivár. Végül is, egy körrel később nála lett volna a DRS adta előny. Az azonban, hogy vonakodott részletesen beszélni az ütközésről a verseny után, arra utal, hogy tisztában van vele, hogy nem hozott helyes döntést.

"Jól megközelítettem Lewist és megpróbáltam kívülről megelőzni és egyszerűen csak összeértünk", mondta a dobogón. "Ez megpecsételte mindkettőnk versenyét. Csapatszempontból néve, természetesen kiábrándító, de ez van."

"Mivel a versenybírók versenybalesetnek ítélték meg, így kell rá tekinteni", mondta néhány órával később. "Ilyen eseteknél természetes, hogy különböző vélemények vannak. Ez teljesen normális és megértem, hogy a brit nézők inkább Lewis oldalán állnak, a német nézők pedig inkább az én oldalamon - ez a dolog természetéből adódik."

Mivel Hamilton padlólemeze a gumitörmelékek miatt megrongálódott, nem volt képes pontot szerezni, Rosberg második helye azt jelentette, hogy további 18 pont előnyt szerzett a világbajnokságban. Ebből a szempontól a végeredmény pozitív volt a számára, különösen, hogy a csapatvezetés - mely Hamilton nézetét osztotta az ütközés kapcsán - által foganatosítható beígért "következmények" korlátozottak.

De ez nem olyan eset volt, mint amikor Alain Prost nekifordult Ayrton Sennának 1989-ben Suzukában és semmiképpen sem olyan, mint amikor Senna öklelte fel Prostot ugyanott egy évvel később, így Rosberg bizonyos körök általi démonizálása aránytalan.

A fenti esetek helyett itt egy bajnokaspiráns mérlegelte a potenciális előnyeit és hátrányait az ütközés elkerülésének, mely helyzetet véleménye szerint az teremtette, hogy Hamilton nem adott neki elég helyet. Tudta, hogy 11 pontos előnye van a versenyre érkezve, így megteheti, hogy bizonyítsa, kész a harcolni, a 18 pont plusz pedig csak bónusz volt.

A világbajnokságok mindig nagy tétekben játszott pókerjátszmák, a kockázatokat és a várható nyereségeket mérlegelve. Rosberg minden bizonnyal örömmel veszi majd a kritikákat, tekintve a nettó végeredményt.

Nehéz megmondani, mi volt az elkerülhetetlenebb. Az, hogy Hamilton és Rosberg végül össze fognak ütközni még idén, vagy az, hogy Daniel Ricciardo lesz ott, aki felszedi a lepattanót és újabb elegáns győzelmet arat.

Akárcsak korábbi kanadai és magyarországi győzelmei alkalmával, attól függött a sikere, hogy a Mercedes problémákba botlott. De ebben nincs szégyellnivaló, tekintve az Ezüstnyilak tempóelőnyét.
A Blanchimont kijáratánál elkövetett időmérős hibája miatt Ricciardo csak az ötödik helyről indulhatott. Maradt ugyanabban a pozícióban a rajtnál, így volt némi tennivalója, hogy abba helyzetbe hozza magát, ahonnan profitálhatott a Mercedesek ütközéséből. A negyedik körben előzte meg Alonso Ferrariját a Les Combes-ba hajtva. Négy körrel később Vettel kiszaladt a Pouhonban.

Mivel az első és a harmadik szektor egyenesei miatt nagyon alacsony leszorítást használtak a Red Bullnál, a kanyargós középső szektor problémásnak ígérkezett számukra és Vettel ugyan nagyot mentve fogta meg az autót, de ennyi is elég volt, hogy ausztrál csapattársa a második helyre lépjen.
Rosberg köszönhetően a megrongálódott első szárnyának nem volt képes elszakadni és arra utasították, hogy tartson ki a pályán, ameddig csak tud és így két kiállással teljesíthesse a futamot (habár később stratégiai okokból három kiállásra váltott).

Amint Ricciardo DRS-távon belülre került hozzá, a nyolcadik körben Rosberg kiállt első kerékcseréjére közepes keverékekért és új orrkúpért. Az orrcsere 10 másodperces kiállást eredményezett, hátraejtve ezzel a németet a negyedik helyre, amint az első kerékcserék hulláma lezajlott. De Ricciardo előnye ekkor még mindössze hat másodperc volt.

"Nico bejött új első szárnyért, így vezető helyre kerültünk, majd a tempónk elég jó volt", mondta Ricciardo. "Csak rajtam múlt, hogy konzisztens és fókuszált maradjak."

Ricciardo tudta, hogy Rosberg Mercedese tempóelőnnyel rendelkezik és még mindig lőtávolban belül van a győzelemhez. De Rosberg második etapja során Vettellel (akit eleinte nem tudott megelőzni) és Bottasszal (aki a DRS segítségével átvette tőle a 17-ik körben a negyedik helyet) folytatott csatája miatt nem tudott előrelépni. A versenynek ebben a fázisában a mérleg nyelve Ricciardo irányába lendült.

Az időpazarlás helyett Rosberg ismét kiállt közepesekért a 19-ik körben, azt remélve, hogy ezzel Ricciardót válaszra kényszeríti. Rosberg háromkiállásos stratégiája alacsony kockázattal járó támadás volt, mert legrosszabb esetben is a második hely volt számára várható. Amikor utoljára állt ki kereket cserélni a 34-ik körben (10 körrel a vége előtt), negyediknek jött vissza, épp Bottas mögé.

Nem vesztegette az idejét és a Blanchimontban átlépett a finnen, majd a magára találó Kimi Räikkönen után eredt, aki korai kerékcseréjének köszönhetően a hatodikról a második helyre ugrott. A Ferrari finn versenyzőjének nem maradtak annyira frissek a kerekei, hogy védekezhessen, így egy DRS-sel végrehajtott előzés áldozata lett a Les Combes felé vezető egyenesben a 36-ik körben.

Annak a körnek a végén Rosberg 19.6 másodperccel volt Ricciardo mögött és azt az üzenetet kapta rádión, hogy még mindig utolérheti az ausztrált éppen a verseny végére. De nem nagyon tudta magát tartani az ütemtervhez. Autója kitörése a gyors jobbosban a Stavelot után (melyet a belga újságíró és versenyző Paul Frere tiszteletére 2008-ban átnevezte) mutatta, hogy mennyire keményen hajtott.

Ricciardo alig három másodperc előnnyel szelte át a célvonalat. Az ausztrál újból bebizonyította, hogy tehetsége és sebessége mellett még meg is acélozódik nyomás alatt. Ahogyan Ricciardo már háromszoros nagydíj-győztesként a dobogóra állt, Rosbergre kényelmetlen pillanatok vártak, még kényelmes 29 pontos előnye ellenére is a pontversenyben.

A világbajnokságok nagy harcai gyakran vitásak. Bár Rosberg hibás megkérdőjelezhető észjárásáért és vissza kellett volna vennie a manőverénél, ennek ellenére egy jogos, ám optimista előzési kísérletet hajtott végre és többet profitált belőle, mint valaha is remélhette. Ez nem egy bűncselekmény, mint aminek néhányan megpróbálják beállítani.

Ami Hamiltont illeti, elégedetlensége a történtek kapcsán teljességgel érthető. Ő semmiképp sem tett semmi rosszat és tudja, hogy még akár négy győzelem zsinórban sem feltétlenül jelenti, hogy visszaszerzi a vezetést a bajnokságban.

Csak az idővel derül ki, hogy a Belga Nagydíj második köre hogyan hat majd a világbajnokságra. De Hamilton válasza a kérdésre, miszerint megbízik-e Nicóban, ha az élen állva, kerék-kerék mellett haladnak Monzában az első sikán felé, megerősítette, hogy ez egy fordulópont lehet a Mercedesen belüli viszonyokban. "Biztosra kell majd mennem, hogy nem vagyunk kerék-kerék mellett."
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.08.25. 21:13

bertone írta: nekem Alonsoé tetszett. Magnussené már nem annyira.
Nekem nem tetszett. (Magnussen sem.) Sajnáltam. Próbált előrébb jutni, de (szinte) minden próbálkozással egyre hátrébb esett. De azt el tudom képzelni, Dani hogy dörzsölhette a kezét. (:v[/quote]
Érdekes hogy mindenki Magnussent oltja mert Alonso-t leszorított. Pár körrel előtte kb ugyanez volt Buttonnal, csak ő akkor okosan visszavett. Alonso hozta a nagy primadonna poros kicsúszást. A büntetését megkapta.
Ja és apropó Button.... na de ezt majd a topikjában.

Amúgy a verseny jó volt. Itt én teljes egészben Eddie Jordannal értek egyet. A Mercedes csapat hibája a kialakult helyzet. Azért ilyen feszült csatában kontrollálni kell a versenyzőket mégha csak az első pár kör erejéig is amíg lehiggadnak.
A sok hülye konspirációs elméleteket nem röhögök. (pl szándékos volt. Csak egy "agyabeteg" gondolhat ilyet. Bízom abban hogy Hamilton szerencséje visszatér.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.08.25. 22:20

Nigel Hill írta:
bertone írta: nekem Alonsoé tetszett. Magnussené már nem annyira.
Nekem nem tetszett. (Magnussen sem.) Sajnáltam. Próbált előrébb jutni, de (szinte) minden próbálkozással egyre hátrébb esett. De azt el tudom képzelni, Dani hogy dörzsölhette a kezét. (:v
Érdekes hogy mindenki Magnussent oltja mert Alonso-t leszorított. Pár körrel előtte kb ugyanez volt Buttonnal, csak ő akkor okosan visszavett. Alonso hozta a nagy primadonna poros kicsúszást. A büntetését megkapta.
Ja és apropó Button.... na de ezt majd a topikjában.

Amúgy a verseny jó volt. Itt én teljes egészben Eddie Jordannal értek egyet. A Mercedes csapat hibája a kialakult helyzet. Azért ilyen feszült csatában kontrollálni kell a versenyzőket mégha csak az első pár kör erejéig is amíg lehiggadnak.
A sok hülye konspirációs elméleteket nem röhögök. (pl szándékos volt. Csak egy "agyabeteg" gondolhat ilyet. Bízom abban hogy Hamilton szerencséje visszatér.[/quote]
Ha háromkilónál téged is kitenne a fűre megnézném te milyen primadonna lennél. Agyatlan volt Magnussen, nem zseniális. Perez tavaly ezekért kapott rendesen..

Avatar
carlos78
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3418
Csatlakozott: 2013.12.28. 08:23
Mi vagy?: winner

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: carlos78 » 2014.08.25. 22:59

Nigel Hill írta: Érdekes hogy mindenki Magnussent oltja mert Alonso-t leszorított.
nem mindenki, vannak itt mekláren szurkolók is, ahogy a mellékelt ábra is mutatja :D

ők azok, akik év elején az első két tesztnap után beírták, hogy vb material az autó, meg magnussen is, ő az új hamilton... :D

ők még abban is találnának pozitívumot, ha a meki leigazolná Maldonadot, és akkor is megvédenék, ha nekimenne a safety-carnak :D
"To really show you're one of the greatest, you have to deliver when you haven't got the best machinery." - Jackie Stewart

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2014.08.25. 23:18

carlos78 írta:
Nigel Hill írta: Érdekes hogy mindenki Magnussent oltja mert Alonso-t leszorított.
nem mindenki, vannak itt mekláren szurkolók is, ahogy a mellékelt ábra is mutatja :D

ők azok, akik év elején az első két tesztnap után beírták, hogy vb material az autó, meg magnussen is, ő az új hamilton... :D

ők még abban is találnának pozitívumot, ha a meki leigazolná Maldonadot, és akkor is megvédenék, ha nekimenne a safety-carnak :D
Mint felkent véresszájú McLaren-szurkoló, ezt kikérem magamnak :D Maldonadónál még Vettelt is szívesebben látnám Wokingban. Legalább ő nem törné azokat a gyönyörű autókat.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

pkonsti
gokartos
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2014.01.03. 12:37
Mi vagy?: Mindenevő

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: pkonsti » 2014.08.26. 05:45

9_46_20 írta:Kép
Akkor egy óriási különbség, illetve három:
Csapattársak a résztvevő felek mindegyik esetben?
Button és Kimi idén a VB címért hajt?
Hamilton nem lett volna ott Németországban, ha nem hagyja cserben a technika ismét.
Alonso pedig egy olyan katyvaszban volt, ahol tutira vettem egy balesetet, csoda, hogy csak egy szárny szállt el...
És akkor nézzük a konkrét eseteket: Button-Hamilton:
While the 34-year-old later tweeted to say that “after watching the race back think I overreacted with my feelings about Lewis’s move. I can understand why he thought I was giving him room,”
Hamilton-Kimi: Hát, sokkal előrébb volt Hami, mint Belgiumban Rozi (Hami orra már Kimi előtt volt!!!). És Hami gumija ért Kimi szárnyához. Totál más szitu:
" onclick="window.open(this.href);return false;

pkonsti
gokartos
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2014.01.03. 12:37
Mi vagy?: Mindenevő

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: pkonsti » 2014.08.26. 06:27

Button véleménye: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/28931224" onclick="window.open(this.href);return false;
Massa véleménye: http://www.autosport.com/news/report.php/id/115571" onclick="window.open(this.href);return false;

bertone

Re: Belga nagydíj 2014. 08. 22-24

Hozzászólás Szerző: bertone » 2014.08.26. 08:09

pkonsti írta:Button véleménye: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/28931224" onclick="window.open(this.href);return false;
Massa véleménye: http://www.autosport.com/news/report.php/id/115571" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyilván ezzel is tisztában vagy: (F1 Sportszabályzat)

20.1 The driver must drive the car alone and unaided.
20.2 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
Should a car leave the track the driver may re-join, however, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any lasting advantage. At the absolute discretion of the race director a driver may be given the opportunity to give back the whole of any advantage he gained by leaving the track.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable reason.
20.3 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a ‘significant portion’.

20.5 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
20.6 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity. If the driver who has been caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he must allow the following driver to overtake.

Lezárt