Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Ki nyeri meg a versenyt?

Lewis Hamilton
4
36%
Nico Rosberg
2
18%
Daniel Ricciardo
1
9%
Sebastian Vettel
0
0 szavazat
Fernando Alonso
1
9%
Kimi Räikkönen
1
9%
Valterri Bottas
0
0 szavazat
Felipe Massa
0
0 szavazat
Jenson Button
2
18%
más valaki
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma: 11

Avatar
zola
WSR pilóta
Hozzászólások: 1869
Csatlakozott: 2013.12.31. 19:58
Mi vagy?: törvénytelen

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: zola » 2014.10.06. 16:08


Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.10.06. 16:16

zola írta:
Atya úr Isten... Ez valami borzalom. Ha csak egy fé méterrel arrébb megy már nincs akkora baj, mert vagy kirepül a pályáról, vagy az orrával megy neki a traktor kerekének. Mekkora már az esély, hogy pont így találja el. Hihetetlen, kb mint Massa esete volt anno.
Kép

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.10.06. 16:33

bassza meg a FOM, már letiltották...
Kép

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2014.10.06. 17:17

trutya írta:bassza meg a FOM, már letiltották...
Ezt még nem:



Nagyon nagy ütést kapott a feje :(
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2014.10.06. 17:20

:szom02
Csoda, hogy még életben van.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2014.10.06. 17:22

vollebak írta:
trutya írta:bassza meg a FOM, már letiltották...
Ezt még nem:



Nagyon nagy ütést kapott a feje :(
Na, már ezt is. Mindegy, a gifekkel ők sem bírnak mit kezdeni.

Kép
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.10.06. 17:24

uramisten.
Kép

Avatar
Sánta Gepárd
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3589
Csatlakozott: 2013.12.28. 10:36
Mi vagy?: Háááát....
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Sánta Gepárd » 2014.10.06. 17:47


Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.10.06. 18:07

Akkora volt a becsapódás ereje, hogy még a markoló is arrébb ugrott, és ha jól láttam a Sauber is összetört, pedig a másik végén volt. Szinte csoda, hogy a pályabírók közül senki sem sérült meg.
Kép

Bönde Attila
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1108
Csatlakozott: 2013.12.29. 15:17
Mi vagy?: éhes

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Bönde Attila » 2014.10.06. 19:58

Letöltöttem a HD verziót, de nem enged .mp4-et csatolni...
Kép

Avatar
Ori F1
WSR pilóta
Hozzászólások: 2128
Csatlakozott: 2014.01.03. 22:37

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Ori F1 » 2014.10.06. 20:00

Nagyon komoly ütést kaphatott a feje. :(
Bele se merek gondolni,hogy ha frontálisan megy neki...
Ilyen időjárási körülmények között kötelezően kellene az SC-t behozni bármely kicsúszás esetében.

Bönde Attila
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1108
Csatlakozott: 2013.12.29. 15:17
Mi vagy?: éhes

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Bönde Attila » 2014.10.06. 20:08

Tényleg csúnya, ami történt, DE!

Véleményem szerint sem hibázott a versenyfelügyelőség azzal, hogy "mindössze" dupla sárga zászlós jelzést léptettek érvénybe arra a szakaszra. Egy ilyen baleset, mint ahogy bármilyen más baleset velejárója ennek a sportnak. Egyszerűen bármennyire is agyon van szabályozva, biztosítva van a sportág, balesetek megtörténtek a múltban és a jövőben is megtörténnek majd.

Bármit is csinálnak a szabályalkotók, a kockázatot lehet csökkenteni, de teljes mértékben kizárni az ilyen eseteket sosem lehet. Tényleg sajnálom Bianchi-t, de amit pl. Villeneuve is nyilatkozott ma, hogy minden baleset után küldjék be a biztonsági autót, az már kicsit sok.
Kép

Avatar
maTTeus
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2792
Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
Mi vagy?: anno: jóómateF1
Tartózkodási hely: Lakitelek

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: maTTeus » 2014.10.06. 20:16

Ori F1 írta:Nagyon komoly ütést kaphatott a feje. :(
Bele se merek gondolni,hogy ha frontálisan megy neki...
Ilyen időjárási körülmények között kötelezően kellene az SC-t behozni bármely kicsúszás esetében.
Lehet egyébként, hogy a frontális jobb lett volna, mert akkor ott van az autó eleje ami felfogja az ütést, így viszont ha jól látom közvetlenül a fejét érte a targonca hátulja.
Kép

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2014.10.06. 21:06

szörnyű felvétel... csoda, hogy egyáltalán még életben van...

kb. 7-8 tonnás járművet így a levegő emelkedni... hatalmas ütközés, és lényegében csak a bukósisak védte... ráadásul még elhajolni sem tudott a kokpittől...

ezt túlélni, több, mint csoda...

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2014.10.06. 21:51

Nem tudom ebben látható-e végig a felvétel?

http://sport.hir24.hu/forma-1/2014/10/0 ... t-a-video/
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Magic » 2014.10.06. 23:07

Bönde Attila írta:Tényleg csúnya, ami történt, DE!

Véleményem szerint sem hibázott a versenyfelügyelőség azzal, hogy "mindössze" dupla sárga zászlós jelzést léptettek érvénybe arra a szakaszra. Egy ilyen baleset, mint ahogy bármilyen más baleset velejárója ennek a sportnak. Egyszerűen bármennyire is agyon van szabályozva, biztosítva van a sportág, balesetek megtörténtek a múltban és a jövőben is megtörténnek majd.

Bármit is csinálnak a szabályalkotók, a kockázatot lehet csökkenteni, de teljes mértékben kizárni az ilyen eseteket sosem lehet. Tényleg sajnálom Bianchi-t, de amit pl. Villeneuve is nyilatkozott ma, hogy minden baleset után küldjék be a biztonsági autót, az már kicsit sok.
Kicsúszott autó a pálya szélén, egyre jobban szakadó eső, és sötétedés. Ha egy leszakadt szárnydarab miatt jön az SC akkor jöjjön már ezért is.

Avatar
Button
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1590
Csatlakozott: 2013.12.23. 06:28
Mi vagy?: Butt & Gas elvakult

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Button » 2014.10.07. 07:09

Magic írta:
Bönde Attila írta:Tényleg csúnya, ami történt, DE!

Véleményem szerint sem hibázott a versenyfelügyelőség azzal, hogy "mindössze" dupla sárga zászlós jelzést léptettek érvénybe arra a szakaszra. Egy ilyen baleset, mint ahogy bármilyen más baleset velejárója ennek a sportnak. Egyszerűen bármennyire is agyon van szabályozva, biztosítva van a sportág, balesetek megtörténtek a múltban és a jövőben is megtörténnek majd.

Bármit is csinálnak a szabályalkotók, a kockázatot lehet csökkenteni, de teljes mértékben kizárni az ilyen eseteket sosem lehet. Tényleg sajnálom Bianchi-t, de amit pl. Villeneuve is nyilatkozott ma, hogy minden baleset után küldjék be a biztonsági autót, az már kicsit sok.
Kicsúszott autó a pálya szélén, egyre jobban szakadó eső, és sötétedés. Ha egy leszakadt szárnydarab miatt jön az SC akkor jöjjön már ezért is.
közel volt a kijárat, közel volt a daru, rutinfeladatnak tűnt, ezer ilyen eset volt már, 20 másodperces eset
valóban nem lehet minden ilyen miatt SC-t berendelni, sőt, rengetegszer megteszik feleslegesen
igen, utólag persze átértékeli az ember, de utólag mindig mindenki nagyon okos, akkor és ott van 15 másodperc értékelni, hogy mi legyen
sajnos hozzá tartozik a sportághoz, ezzel nem lehet miat tenni, a jövőben is bármikor benne van a pakliban
Kép

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.10.07. 08:21

Button írta: közel volt a kijárat, közel volt a daru, rutinfeladatnak tűnt, ezer ilyen eset volt már, 20 másodperces eset
valóban nem lehet minden ilyen miatt SC-t berendelni, sőt, rengetegszer megteszik feleslegesen
igen, utólag persze átértékeli az ember, de utólag mindig mindenki nagyon okos, akkor és ott van 15 másodperc értékelni, hogy mi legyen
sajnos hozzá tartozik a sportághoz, ezzel nem lehet miat tenni, a jövőben is bármikor benne van a pakliban
origon volt egy ilyen ötlet, hogy szoknyával kell ellátni a munkagépeket. szerintem egyszerű, olcsó, logikus megoldás lenne.
nem beengedni a munkagépeket hülyeség (ahogy javasolták egyből), ha most nincs ott, akkor lehet, hogy két halott japán és egy halott Sutil lenne a mérleg...
a pályabíróknak márpedig van, hogy mindenképp le kell menniük, egy tűznél nincs idő SC-re várni...
Kép

Avatar
Ori F1
WSR pilóta
Hozzászólások: 2128
Csatlakozott: 2014.01.03. 22:37

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Ori F1 » 2014.10.07. 10:15

trutya írta:
Button írta: közel volt a kijárat, közel volt a daru, rutinfeladatnak tűnt, ezer ilyen eset volt már, 20 másodperces eset
valóban nem lehet minden ilyen miatt SC-t berendelni, sőt, rengetegszer megteszik feleslegesen
igen, utólag persze átértékeli az ember, de utólag
mindig mindenki nagyon okos, akkor és ott van 15 másodperc értékelni, hogy mi legyen
sajnos hozzá tartozik a sportághoz, ezzel nem lehet miat tenni, a jövőben is bármikor benne van a pakliban
origon volt egy ilyen ötlet, hogy szoknyával kell ellátni a munkagépeket. szerintem egyszerű, olcsó, logikus megoldás lenne.
nem beengedni a munkagépeket hülyeség (ahogy javasolták egyből), ha most nincs ott, akkor lehet, hogy két halott japán és egy halott Sutil lenne a mérleg...
a pályabíróknak márpedig van, hogy mindenképp le kell menniük, egy tűznél nincs idő SC-re várni...
A munkagépekre a szoknyák nekem is eszembe jutottak,de szerintem nem kivitelezhető.
Amiatt a sóderágyakban elakadhat a munkagép is.
Viszont az oldalukra valami gumipárna anyagot fel lehetne rakni.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.10.07. 10:35

Ori F1 írta: A munkagépekre a szoknyák nekem is eszembe jutottak,de szerintem nem kivitelezhető.
Amiatt a sóderágyakban elakadhat a munkagép is.
Viszont az oldalukra valami gumipárna anyagot fel lehetne rakni.
nem kell földig érnie. szerintem simén megoldható, ha 30 centin van az alja, az alá már nem csúszik be autó.
Kép

Avatar
Ori F1
WSR pilóta
Hozzászólások: 2128
Csatlakozott: 2014.01.03. 22:37

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Ori F1 » 2014.10.07. 12:13

trutya írta:
Ori F1 írta: A munkagépekre a szoknyák nekem is eszembe jutottak,de szerintem nem kivitelezhető.
Amiatt a sóderágyakban elakadhat a munkagép is.
Viszont az oldalukra valami gumipárna anyagot fel lehetne rakni.
nem kell földig érnie. szerintem simén megoldható, ha 30 centin van az alja, az alá már nem csúszik be autó.
Hát nem tudom.
30 centi alá tényleg nem csúszik be az autó,viszont beleakadhat olyan alkatrészbe,ami akadályozhatja a mentést(autó,vagy gumifal törmelék)
Márpedig a mentésnél a gyorsaság is számít.
Esetleg ha a sóderágyat egy becsapódó autó ki is mélyíti,akkor fen is akadhat a munkagép.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: trutya » 2014.10.07. 15:22

szerinted egy fél hátsószárny belassítaná a traktort ha beleakad a szoknya? :)
mindegy, mindenesetre még mindig ésszerűbb megoldás, mint minden kicsúszásnál beküldeni az SC-t.
Kép

Avatar
Ori F1
WSR pilóta
Hozzászólások: 2128
Csatlakozott: 2014.01.03. 22:37

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Ori F1 » 2014.10.07. 16:54

trutya írta:szerinted egy fél hátsószárny belassítaná a traktort ha beleakad a szoknya? :)
mindegy, mindenesetre még mindig ésszerűbb megoldás, mint minden kicsúszásnál beküldeni az SC-t.
Én se szeretném ha mindig bejönne az SC,csak ilyen körülmények között.
Márpedig ilyen csak nagyon ritkán van.

F1Johny
gokartos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2014.01.24. 18:15

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: F1Johny » 2014.10.07. 21:05

Sajnos tökéletes biztonság soha nem lesz. Ekkora tempónál bárhogy ütközik a munkagépnek, hasonlóan súlyos végkimenetelű lesz. Nem hiszem, hogy a munkagépekre szerelt "szoknyák" megoldanák a problémát. Kb. 50-szer újranéztem a balesetet és néhány értékelhető képet is megnéztem. A látottak alapján Bianchi fejét nem érhette el a gép. Az autó orra dobott akkorát a munkagépen, hogy éppen elkerülte a sisakot és a fej mögötti részt szakította le. A képeken látszódott, hogy a sisakot körülvevő oldalsó "párnázás" sértetlen. A sisakon sem látszódik sérülés, pedig egy ütésnél legalább a plexi felnyílna, vagy furán állna jobb oldalról nézve is. Bal oldalról nem láttam képeket, ezek csupán feltételezések a látottak alapján. Egy mai hír is erre utal, ami szerint nem ütéstől, hanem a hirtelen lassulástól alakult ki ez az állapot Bianchinál.
Korábban volt olyan ötlet, hogy a SC helyet központilag limitálják az autók sebességét. Ez talán a boxutcai limiterhez hasonlóan megoldható lenne, csak a versenyigazgató aktiválná. Persze ez is elromolhat és az sem biztos, hogy mindig ez lenne a jó megoldás.

Avatar
Nigel Hill
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3243
Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
Mi vagy?: Russzofil

Re: Japán Nagydíj - Suzuka, 2014. október 3-5.

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill » 2014.10.07. 23:39

F1Johny írta:Sajnos tökéletes biztonság soha nem lesz. Ekkora tempónál bárhogy ütközik a munkagépnek, hasonlóan súlyos végkimenetelű lesz. Nem hiszem, hogy a munkagépekre szerelt "szoknyák" megoldanák a problémát. Kb. 50-szer újranéztem a balesetet és néhány értékelhető képet is megnéztem. A látottak alapján Bianchi fejét nem érhette el a gép. Az autó orra dobott akkorát a munkagépen, hogy éppen elkerülte a sisakot és a fej mögötti részt szakította le. A képeken látszódott, hogy a sisakot körülvevő oldalsó "párnázás" sértetlen. A sisakon sem látszódik sérülés, pedig egy ütésnél legalább a plexi felnyílna, vagy furán állna jobb oldalról nézve is. Bal oldalról nem láttam képeket, ezek csupán feltételezések a látottak alapján. Egy mai hír is erre utal, ami szerint nem ütéstől, hanem a hirtelen lassulástól alakult ki ez az állapot Bianchinál.
Korábban volt olyan ötlet, hogy a SC helyet központilag limitálják az autók sebességét. Ez talán a boxutcai limiterhez hasonlóan megoldható lenne, csak a versenyigazgató aktiválná. Persze ez is elromolhat és az sem biztos, hogy mindig ez lenne a jó megoldás.
Hát ezen a képen nem úgy tűnik :(

http://www.independent.co.uk/sport/moto ... 79588.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"

Lezárt