Stratégia miatt előrehozott kerékcserékkel. Volt egy időszak amikor csak úgy ontotta a kvali köröket.maTTeus írta:
Nem Kimi ellen szól, de azért azt érdemes beleszámolni, hogy Vettel sokáig autózott erős forgalomban.
Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
- Nigel Hill
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3243
- Csatlakozott: 2014.01.02. 15:48
- Mi vagy?: Russzofil
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
"Mindig sírsz, hogy a gyűlölet öl. Közben szétszakadsz a gyűlölettől"
- maTTeus
- GP2 pilóta
- Hozzászólások: 2792
- Csatlakozott: 2013.12.28. 15:12
- Mi vagy?: anno: jóómateF1
- Tartózkodási hely: Lakitelek
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
Azért voltak körök, amikor nem tudott úgy menni, ahogy akart, pl amikor Alonsoval csatázott. Plusz a kerülgetésekkel is valamennyi időt veszít. De nem ez a lényeg, Kiminek ez volt a maximum. A Merciket amúgysem előzhette meg, egyedül a megforgás kérdéses, azzal ment az a dobogó. Ez az egyetlen ami felróható esetleg neki, ha nem műszaki hiba volt. Szerintem nem is ment maximumon végig, ahogy a Mercik sem. Tudta, hogy hiába megy gyorsabban, akkor a Mercik is rákapcsolnak, szóval esélytelen, így marad a biztos 3. (végül 4.) hely. Vettel meg hátulról jött, nyomnia kellett, nem volt különösebben vesztenivalója, ez is magyarázza az eltérő taktikát.Nigel Hill írta:Stratégia miatt előrehozott kerékcserékkel. Volt egy időszak amikor csak úgy ontotta a kvali köröket.maTTeus írta:
Nem Kimi ellen szól, de azért azt érdemes beleszámolni, hogy Vettel sokáig autózott erős forgalomban.
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
Igazából nem bírom megállni, hogy ne küldjek erre egy geci nagy LÁJKOTGocpont írta:Nincs értelme veszekedni. A mai F1-gyel nagy bajok vannak. Alonso-nak és mindenki másnak igaza van. Értelmetlen azon vitatkozni, hogy ki a gyorsabb, amikor tudjuk, látjuk, hogy spórolásról szól. 75-80%?? Pont, hogy a határokról kellene szólnia az egésznek.
Kimi gyorsabb volt mint Seb. Tény. Ha a hibákat számoljuk, akkor lehet, hogy Lulu és Rozi többet hibáztak mint Kimi, mégis több mint 40 sec előnnyel értek célba. Régebben beragadt a kavicságyba, lefulladt stb. Mit számít most a kis hiba? Semmit. Kimi egy nagyobbat hibázott, elbukott vele 3 pontot, de 80 %-on ugyanolyan gyorsak mindannyian, csak az autók típusa a különbség. A Merci 80%-a jelenleg ennyivel több a Ferka, vagy a Williams 80%-ánál. Ha el akar érni valamit a versenyző, akkor a csapattársáétól eltérő stratégián töri a fejét, ilyenkor fordul elő, hogy drasztikus lesz a két versenyző közötti különbség.
Vollebak sokszor írt Prost különlegesen gazdaságos stílusáról, gyakran vetette össze Senna-val. Ő azt mondja: a Professzor a legnagyobb. Prost-nak azonban erre a stílusra habitusából adódó képességei voltak. Tényleg különleges volt, egy olyan korban, amikor a "kinyomjuk a gép szemét" stílus volt az uralkodó. Most mintha 20 Prost körözne a versenypályán. Pedig habitusa szerint most is csak 1-2 pilóta volna hivatott erre. Olyan versenyállatokat fognak vissza, mint Hamilton, Vettel, Alonso, Raikkönen és Schumacher.
Ezért tart itt a Forma1, ezért üres a pálya, ha esik két csöpp eső, ezért veszi át a futam közvetítése helyét a bulvár és a sztorizgatás, ezért ürülnek ki a lelátók és előbb utóbb a nézettségnek is annyi.
Ha már divatba jött a minősiígetés, ritka ilyen normális és tényszerű hozzászólást olvasni itt.
A többihez.
Meglepődve olvasom, hogy végre ismét Kimi lett az ügyeletes balfasz aki a pusztulatba taszítja a Ferrarit a 4. hellyel és ismét a kibaszás szélén áll. Lehet.. A szürke tények meg azok, hogy futamon ZÉRÓ különbség van egy négyszeres világbajnokhoz képest aki cca. 8 évvel fiatalabb és úgy van 30 ponttal lemaradva, hogy jelentős pontokat bukott önhibáján kívül az első két futamon. Próbáljunk meg értelmesen gondolkodni. Mit nyernek azzal ha elküldik? Mennyivel lennének most előrébb vajon pl. Bottassal? Miből gondoljuk, hogy ő egyáltalán jobb lenne? Fényévekkel a Mercedes mögött és fényévekkel a Williams előtt vannak a bajnokságban, az egyéni cím kilátásai konvergálnak a nullához. Ők ketten kihozzák ami az autóban van, ha azt mondjuk Kimi egy balfasz lassú gyökér és Vettel a király, akkor ebben a konstellációban is igazam van. Ez az autó ennyit tud, hangyafasznyi különbséggel maximum. Tételezzük fel, hogy Kimi balfasz volt és megforgott.. És akkor mi a fasz van? Vettel minden versenyen hibázik nem is egyszer, Bahreinben négyszer ment le a pályáról, itt vagy kétszer. Malajziában vagy nem is tudom hol a semmiből Kimi ugyanígy bejött mögé és még másik futamokon isjelentőset javított, látom az el van felejtve ugyanazért meg most Vettel meg lett koronázva. Érdekes.. Nem esetleg az van, hogy a Ferrari átlagosan annyival jobb a többinél mint a Merci jobb a Ferrarinál?? Nem lehet, hogy ezért lehet előre jönni a semmiből a Ferrarival de nem lehet a Merci után menni? A Q3-ban Kimi olyat fogott a gyors sikánban 200 körül, hogy halandónak nézni is azonnali halál, de megforog 80-al a hajtűben.. Jaja, elég valószínű! Minden évben. Éppen ő aki bár lehet lassú már az időmérőn, de nem jellemző rá a hibázás ha esetleg valakinek ettől eltérő tények vannak a birtokában ne fogja vissza magát. Várnám azt is, hogy Vettel mitől jelentősebben gyorsabb mint Kimi, hol történt ez meg mert én ilyet idén nem láttam.
Az meg taktikai hiba volt, hogy a szuperlágyat tették fel neki, ráadásul egy használt szettet ami mint már pénteken is tudtuk, hamar elkopik és veszteséggel jár.
Félreértések elkerülésére Vettelt én is jobbnak látom, de közel sem olyan mértékben ahogy ez most itt le van festve. Ahhoz, hogy Raikkönen cseréjével pl. Bottasra minőséget nyerjenek, feltételeznünk kéne, hogy ő jobb mint Vettel. ?? Ugyan miből gondolja bárki is? És akkor meg kell küzdenie a sportnak , ami amúgy is válságban van majd még azzal is, hogy jelentős nézőszám esés lesz Kimi távozásával mert ugyan itt egy balfasz gyökér titulust vívott ki én mégis úgy gondolom jelentős mennyiségű szurkolója van. Mindenképpen TOP 5 ebből a szempontból ha vezetési szinten Merhi szintjén van is
Na, én is elmondtam amit akartam
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
Meg azt is, hogy Kimi valami furcsa okból az utolsó 30 kört ?? használt szuper lágyon teljesítette.maTTeus írta:Nem Kimi ellen szól, de azért azt érdemes beleszámolni, hogy Vettel sokáig autózott erős forgalomban.nikotin írta:
Vettel a 29. körben már a 7. helyen volt, azonban 16 mp-es hátrányban Kimihez képest. És ebben benne volt Kimi megforgása is, ami kb 10 mp veszteség volt számára. Meg egy kuka hátsó gumi. Elsőre - a megforgás előtt - ÚJ lágy gumikat kapott, de 14 kör után le kellett cserélni - HASZNÁLT szuper-lágyra. A második csere idején még mindig 21-19 volt Kimi javára a gyorsabb körök száma.
Innentől viszont jobban ment Vettel (vagy a gumija volt jobb?) és a végére 40-30 lett Vettel javára. Tehát, az utolsó 30 körben Kimi 9, Vettel 21 körben volt jobb a másiknál.
Kimi a második SL gumin csak pár kör erejéig tudott elég gyors lenni, de két körrel a vége előtt még 8,353 mp előnye volt. Igen, az utolsó két kört nagyon ellazsálta.
- Alghar
- Formula1 pilóta
- Hozzászólások: 3739
- Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
A LÁJK tőlem is jár. Mindkettőtöknek.Bandee írta:Igazából nem bírom megállni, hogy ne küldjek erre egy geci nagy LÁJKOTGocpont írta:Nincs értelme veszekedni. A mai F1-gyel nagy bajok vannak. Alonso-nak és mindenki másnak igaza van. Értelmetlen azon vitatkozni, hogy ki a gyorsabb, amikor tudjuk, látjuk, hogy spórolásról szól. 75-80%?? Pont, hogy a határokról kellene szólnia az egésznek.
Kimi gyorsabb volt mint Seb. Tény. Ha a hibákat számoljuk, akkor lehet, hogy Lulu és Rozi többet hibáztak mint Kimi, mégis több mint 40 sec előnnyel értek célba. Régebben beragadt a kavicságyba, lefulladt stb. Mit számít most a kis hiba? Semmit. Kimi egy nagyobbat hibázott, elbukott vele 3 pontot, de 80 %-on ugyanolyan gyorsak mindannyian, csak az autók típusa a különbség. A Merci 80%-a jelenleg ennyivel több a Ferka, vagy a Williams 80%-ánál. Ha el akar érni valamit a versenyző, akkor a csapattársáétól eltérő stratégián töri a fejét, ilyenkor fordul elő, hogy drasztikus lesz a két versenyző közötti különbség.
Vollebak sokszor írt Prost különlegesen gazdaságos stílusáról, gyakran vetette össze Senna-val. Ő azt mondja: a Professzor a legnagyobb. Prost-nak azonban erre a stílusra habitusából adódó képességei voltak. Tényleg különleges volt, egy olyan korban, amikor a "kinyomjuk a gép szemét" stílus volt az uralkodó. Most mintha 20 Prost körözne a versenypályán. Pedig habitusa szerint most is csak 1-2 pilóta volna hivatott erre. Olyan versenyállatokat fognak vissza, mint Hamilton, Vettel, Alonso, Raikkönen és Schumacher.
Ezért tart itt a Forma1, ezért üres a pálya, ha esik két csöpp eső, ezért veszi át a futam közvetítése helyét a bulvár és a sztorizgatás, ezért ürülnek ki a lelátók és előbb utóbb a nézettségnek is annyi.
Ha már divatba jött a minősiígetés, ritka ilyen normális és tényszerű hozzászólást olvasni itt.
A többihez.
Meglepődve olvasom, hogy végre ismét Kimi lett az ügyeletes balfasz aki a pusztulatba taszítja a Ferrarit a 4. hellyel és ismét a kibaszás szélén áll. Lehet.. A szürke tények meg azok, hogy futamon ZÉRÓ különbség van egy négyszeres világbajnokhoz képest aki cca. 8 évvel fiatalabb és úgy van 30 ponttal lemaradva, hogy jelentős pontokat bukott önhibáján kívül az első két futamon. Próbáljunk meg értelmesen gondolkodni. Mit nyernek azzal ha elküldik? Mennyivel lennének most előrébb vajon pl. Bottassal? Miből gondoljuk, hogy ő egyáltalán jobb lenne? Fényévekkel a Mercedes mögött és fényévekkel a Williams előtt vannak a bajnokságban, az egyéni cím kilátásai konvergálnak a nullához. Ők ketten kihozzák ami az autóban van, ha azt mondjuk Kimi egy balfasz lassú gyökér és Vettel a király, akkor ebben a konstellációban is igazam van. Ez az autó ennyit tud, hangyafasznyi különbséggel maximum. Tételezzük fel, hogy Kimi balfasz volt és megforgott.. És akkor mi a fasz van? Vettel minden versenyen hibázik nem is egyszer, Bahreinben négyszer ment le a pályáról, itt vagy kétszer. Malajziában vagy nem is tudom hol a semmiből Kimi ugyanígy bejött mögé és még másik futamokon isjelentőset javított, látom az el van felejtve ugyanazért meg most Vettel meg lett koronázva. Érdekes.. Nem esetleg az van, hogy a Ferrari átlagosan annyival jobb a többinél mint a Merci jobb a Ferrarinál?? Nem lehet, hogy ezért lehet előre jönni a semmiből a Ferrarival de nem lehet a Merci után menni? A Q3-ban Kimi olyat fogott a gyors sikánban 200 körül, hogy halandónak nézni is azonnali halál, de megforog 80-al a hajtűben.. Jaja, elég valószínű! Minden évben. Éppen ő aki bár lehet lassú már az időmérőn, de nem jellemző rá a hibázás ha esetleg valakinek ettől eltérő tények vannak a birtokában ne fogja vissza magát. Várnám azt is, hogy Vettel mitől jelentősebben gyorsabb mint Kimi, hol történt ez meg mert én ilyet idén nem láttam.
Az meg taktikai hiba volt, hogy a szuperlágyat tették fel neki, ráadásul egy használt szettet ami mint már pénteken is tudtuk, hamar elkopik és veszteséggel jár.
Félreértések elkerülésére Vettelt én is jobbnak látom, de közel sem olyan mértékben ahogy ez most itt le van festve. Ahhoz, hogy Raikkönen cseréjével pl. Bottasra minőséget nyerjenek, feltételeznünk kéne, hogy ő jobb mint Vettel. ?? Ugyan miből gondolja bárki is? És akkor meg kell küzdenie a sportnak , ami amúgy is válságban van majd még azzal is, hogy jelentős nézőszám esés lesz Kimi távozásával mert ugyan itt egy balfasz gyökér titulust vívott ki én mégis úgy gondolom jelentős mennyiségű szurkolója van. Mindenképpen TOP 5 ebből a szempontból ha vezetési szinten Merhi szintjén van is
Na, én is elmondtam amit akartam
Annyival egészíteném ki, hogy kb első felindulásomban én is elküldtem a sunyiba, de ettől még neki szurkolok
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
ilyet nem mondtam. viszont szerintem ez volt az idei leggyengébb versenye.Bandee írta: Azonnal lelőni!
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
En meg a szuperlagy cseret is megertem. Bottasszal ugy a lagyon nem lehetett mit kezdeni, lapot kellett huzni. Ha19re, akkor 19re. Nem jott be, de megprobalni meg meg kellett. Nem vesztettek vele helyezest.
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
Ezt nem teljesen ertem...Peresztrojka írta:Figyelj mudd!
Attól, hogy körönként sőt kanyaronként valaki pofon csap nem feltétlen a bukót kell lecserélned. Inkább kéne a pofont adó kezét megkötni. Te inkább ezt akarod. Biztos, hogy jó lenne???????
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
Az első légterelővel kapcsolatos észrevételedről ez a véleményem. Az elől haladó autó olyan turbolens áramlásokat hagy maga mögött, hogy azt csak az első légterelő változtatásával nem oldanák meg. Sőt számottevően nem nem is oldhatják meg a problémát. Az elől haladó autót kéne "lebutítani" és akkor "kezelhetőbb" levegővel találkozna a hátsó. Szerintem.mudd írta:Ezt nem teljesen ertem...Peresztrojka írta:Figyelj mudd!
Attól, hogy körönként sőt kanyaronként valaki pofon csap nem feltétlen a bukót kell lecserélned. Inkább kéne a pofont adó kezét megkötni. Te inkább ezt akarod. Biztos, hogy jó lenne???????
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
Par eve mar lebutitottak a diffuzorokat, hogy kevesebb koszos levegot termeljenek - legalabbis igy emlekszem. Rajtam ne muljon, en butitanam elol-hatul.
-
- gokartos
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2015.02.21. 18:11
- Mi vagy?: Helles
Re: Kanadai Nagydíj 2015.06.05-07.
Rendben. Egyet értünk, már csak el kell érni valahogy.mudd írta:Par eve mar lebutitottak a diffuzorokat, hogy kevesebb koszos levegot termeljenek - legalabbis igy emlekszem. Rajtam ne muljon, en butitanam elol-hatul.