Magic írta:vollebak írta:
Néhány dolgot azért elfelejtesz. Egyrészt Alonso a SC miatt ért fel Button mögé, aztán az újraindításkor DRS-sel és bőven a motorprobléma előtt _sem_ bírt Buttonnal körökön át. Négy kört (40-43) ment Button mögött végig nyitogatva a DRS-t és nem bírt vele, egyszerűen nem volt olyan a tempója. Aztán az utolsó SC fázis utánra sem azért került Button elé, mert a pályán elment mellette, hanem azért, mert Button kiállt friss lágyakért és nyolcadiknak jött vissza. Másrészt, a motorproblémának semmi köze nem volt ahhoz, hogy Button elment mellette a pályán. A 49-ik körben még nem volt gond Alonso motorjával, Pérez elment mellette a hosszú egyenesben, ugyanekkor előzte meg egyszerre Sainzot és Ricciardót Button és ért fel közvetlenül Alonso mögé, aztán a célegyenesben el is ment mellette. A motorgondok csak ezután jöttek, Alonso az 51-ik körben rádiózta, hogy gond van. De alapvetően sem végzett volna Button előtt, mert ő nem ment ki egy harmadik tervezett cserére akkor, amikor Button igen és neki már 23 kör volt a gumijaiban, amikor Button felért mögé.
Nem tudom, miért fáj elismerni, hogy most Button összességében jobb volt, amikor nekem sem fáj elismerni, hogy az eddigi futamok felében meg fordítva volt. Mindegy
10 körrel a vége előtt jelentkezett a probléma. Ezt Alonso mondta a verseny után.
Akkor viszont nem mondott igazat, ez az egyik. A másik pedig, hogy a probléma átmeneti volt, ezt meg a csapat mondta, (ő viszont nem,) hogy az utolsó három körre ismét teljes kapacitáson működött a motor. Ez azért fontos, mert meg lehet nézni, hogy a probléma nélkül milyen időket tudott Alonso menni a verseny legvégén is.
Nézzük:
A 45-ikben volt kint Button a friss lágyakért, a 46-ik végétől volt újra verseny. Látható, hogy a 47-ik és a 48-ik körben Alonso 1:46 elejét és 1:45 közepét megy, tehát itt még semmi probléma a motorjával. Az újraindítást követő kör végén természetesen egy másodperccel gyorsabb Buttonnál, mert az mögötte jön a bolyban. A kulcs a 48-ik kör.
Button ekkor még forgalomban, Alonso pedig már a boly elején és még motorgondok nélkül - mégis Button ugyanolyan gyors, mint a tiszta pályán haladó Alonso (Verstappen már majdnem 2 másodperccel járt előtte, ekkora táv már nem ad sem dirty airt a kanyarokban, sem szélárnyékot az egyenesekben). Alonsónak egyértelműen nincs motorgondja, mert Pérez nem tudja támadni a hosszú egyenesben, a spanyol simán tartja.
És ez a lényeg: Alonso még elöl, motorprobléma nélkül sem volt gyorsabb, mint a Sainzék mögött vonatozó Button a friss gumijain.
A 49-ik körben, 7 körrel a leintés előtt történt a motorgond (vagyis nem igaz a 10 körrel a vége előtt történet). Ekkor Alonso visszaesett 1:47-es, majd 1:49-es körökre összesen öt kör erejéig, utána látható, hogy az utolsó háromra visszajött a motorerő és megfutotta a saját leggyorsabb körét is 1:44.323-mal.
És most nézd meg Button köridejeit - amint a 49-ik körtől letudta a forgalmat, a leintésig 1:43-akat ment, két 1:44-es kört kivéve. Alonso meg rendesen működő motorral tudott átlag 1:45-ös tempót, egyetlen 1:44-essel a futam végéig. Aki ezen tények ismeretében is azt mondja, hogy az átmeneti motormegkotlás nélkül maga mögött tudta volna tartani a friss gumikon nála akkor másfél-két másodpercekkel gyorsabb Buttont, az egyszerűen becsapja magát.