FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Lezárt

Folytatódik-e Hamilton felzárkózása?

Naná!
5
36%
Ugyanmá' !
2
14%
Nem mindegy? minimax a menoftedéj
7
50%
 
Szavazatok száma: 14

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2016.11.01. 10:21

Lancelot írta:
Bandee írta: .... Hamilton ugy ment at mintha ott se lett volna ket kanyar. Nem is akart elkanyarodni. Most majd jon az, hogy szegenyt mennyi minden sujtotta de annak ehhez semmi koze. Tizennyolc masik bekanyarodott ugy, hogy meg csatazott is. O nem csatazott talan egYedul a mezonyben. ....
Nem hát! Ő direkt azt tervezte a futamra, hogy kanyarok nélkül megy végig, a pálya mellett. Hiszen ott nyilván gyorsabban lehet haladni! Hogyne! Komolyra fordítva! Mi az, hogy senkivel nem küzdött az első kanyar előtt? A nyakán volt Rosberg és Verstappen is. Elmérte eközben a féktávot. Én biztos voltam benne, hogy defektesre fékezte a jobb elsőjét. Gondolod, hogy ilyen kockázatot direkt bevállalt ebben a vb- állásban? Hogy rögtön az elején egy nem tervezett kerékcserére kiálljon? Ha Rosberget Verstappen nem teszik ki, akkor simán elment volna Hamilton mellett ott, azonnal. Tehát Hamilton csak a kivételes szerencséjének köszönhette, hogy az élen maradt. Nem a levágásnak köszönhette az előnyét. Ha nem vágja le a kanyart, nagyobb előnnyel maradt volna az élen.
Én nem mondtam, hogy direkt csinálta hanem a tényeket rögzítettem. Elbaszta a féktávot és levágott két kanyart, de a pályára rövid úton visszatérés nem foglalkoztatta.

[media]https://m.youtube.com/watch?v=g27599QD3NU[/media]

Itt van a videó. Stopperral megmértem, hogy Lewis kb. 5 sec alatt ért el a kanyar elejétől a második kanyar kijáratáig ahonnan nyomta ráadásul lendületesebben mint akik rákanyarodnak és kigyorsítanak.. A Rozi-F.tappen páros kb. 7 sec alatt tudja le ugyanezt. Tehát a két kanyar kb. secet hozott plusz a lendület. Ezek a tények, ha megnézed magad is látod, én nem tehetek róla :) Különben nézd meg hol jár ő a videó legvégén és hol a másik két fax mögötte...

Nekem amúgy tök mindegy engem nem izgat melyikük lesz VB már írtam. Rozi "érdekesebb lenne" mert egy váratlan esemény, mígnem ha LH lesz akkor mindenki lapoz még aznap este, felhúz még egy strigulát a falára és kész. Már írtam ezt is anno.. Szívemből Hamiltonnak örülnék. Tehát nem Lewis miatt írtam, hanem a bírák következetlen döntései miatt hoztam föl a témát, habár nem tudom ilyen esetben mi lenne pontosan a követendő szabály. Rozi és azt hiszem Perez ment még ki oda a futamon, mindkettő még a második kanyar előtt visszajött a pályára. Én azt gondolom ha nem a VB címért mennek, lehet, hogy vizsgálják az esetet.

Abban egyetértünk, hogy mázlija volt, hogy se a gumi nem ment szét annyi kör alatt se az autó nem károsodott a vibrálástól és a szántástól.

Egyébként még annyit, hogy a szabadedzéseken ha jól emlékszem már megkóstolták páran azt a füves részt, tehát tudta mindegyik mit várhat tőle. Ha megfigyelted valami érdekes dolog volt ott lerakva mert se sarat se semmit nem hoztak föl, valószínűleg nem igazi fű volt ott.

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2016.11.01. 12:22

Hamiltont szerintem azért nem büntették, mert az SC amúgy is elvette az előnyét.

Egyébként az 1-es és a 3-as kanyar közötti táv 130m, amit Hamilton megtett, pedig 105m. Szerintem simán gyorsabb volt a füvön, függetlenül attól, hogy Rosberg mit csinált. Azért ez a jobbra-balra tekergőzés rendesen lelassítja az autókat, míg Hamilton egy nagy jobbkanyart csinált. Oké, hogy a füvön, de még a bukótér egy része is aszfaltozott volt. Biztos vagyok benne, hogy előnyt szerzett vele... de az SC ezt el is vette tőle.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2016.11.01. 12:47

Már a felvezető körön gondja volt az első fékek közötti nagy hőmérséklet különbséggel.
Elfékezte magát, füstölős kockásra fékezett kerekekkel lecsúszva a pálya ívéről, fordult el. A kanyart követően pedig visszavett a sebességből (ezt nem én mondtam, az FIA állapította meg). Nem szerzett előnyt, ha csak azt nem tartjuk előnynek, hogy nem került hátrányba.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2016.11.01. 12:59

Azért pont ez után a futam után az FIA magyarázatára hivatkozni elég vicces.

Főleg, hogy volt a versenyen egy ugyanilyen eset, amit meg büntettek...

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2016.11.01. 13:38

Vagyis innentol siman lehet palyat vagni, hogy ne kerulj hatranyba...?!

Ez mi...?

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2016.11.01. 13:46

Biztosan én látom rosszul, hogy 100 méter előnye van.


Kép

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2016.11.01. 13:54

Van az több is szerintem.

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2016.11.01. 13:56

Igazából az SC lenullázta, tehát mindegy de 2-3 sec körüli előnyre tett szert ahogyan azt írtam is. A kiragadott kép a 3 kanyar előttről van.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: bertone » 2016.11.01. 14:44

Hamilton és a "nem szerzett előnyt" esete négy képben.
Kép
Kép
Kép
Kép

Rosberget meg kisköcsög simán kilökte, azt mégsem ment Hamilton után, hanem próbált mielőbb visszatérni a pályára.
Kép
Kép
Kép
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: bertone » 2016.11.01. 15:05

Erre a "verstappen-szabályra" tud valaki valami pontos leírást? Mert én kerestem az FIA hivatalos oldalán, de nem találtam SEMMIT!
Az apa férfi, a rezsi nő!

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2016.11.01. 20:46

Ugy szol, hogy fektavon mar ne valtoztass poziciot, mert kulonben + 10 mp... Vagy valaki lresz eleg tokos, es megszabadit a fogsorodtol!

Bönde Attila
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1108
Csatlakozott: 2013.12.29. 15:17
Mi vagy?: éhes

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Bönde Attila » 2016.11.01. 20:57

nikotin írta:Hamilton és a "nem szerzett előnyt" esete négy képben.
(:j
Kép

Bönde Attila
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1108
Csatlakozott: 2013.12.29. 15:17
Mi vagy?: éhes

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Bönde Attila » 2016.11.01. 21:00

nikotin írta:Erre a "verstappen-szabályra" tud valaki valami pontos leírást? Mert én kerestem az FIA hivatalos oldalán, de nem találtam SEMMIT!
https://www.jamesallenonf1.com/2016/10/ ... s-covered/
“Article 27.5 of the Sporting Regulations states that “…no car may be driven…in a manner which could be potentially dangerous to other drivers…”, furthermore, Article 27.8 prohibits any manoeuvre “…liable to hinder other drivers, such as…any abnormal change of direction”.

With this in mind, and with the exception of any move permitted by Article 27.6, any change of direction under braking which results in another driver having to take evasive action will be considered abnormal and hence potentially dangerous to other drivers. Any such move will be reported to the stewards.”


Cikket ezt találtam, a kiadott Sportszabályzatot nem láttam.
Kép

Avatar
Phoebe
Főnök!
Hozzászólások: 5520
Csatlakozott: 2013.12.27. 20:16
Mi vagy?: Balszerencse hozója
Tartózkodási hely: BP

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Phoebe » 2016.11.03. 15:20

Természetesen Maxi semmi rosszat nem csinált. :)

WG:

"Habár a hullámok kissé csitultak, számomra továbbra is elképesztő, hogy milyen indulatokat vált ki egy-egy eset a drukkerek körében, meddig képes valaki elmenni egy sportesemény kapcsán. A véleményemet adásban is hallhattátok a mexikói esetről, most részletesebben is kifejtem dolgokat.
Több esetet kell külön-külön és együtt is tisztázni, de mindenek előtt azt, hogy a szabályosság és a sportszerűség nem ugyanazok a dolgok. Büntetni szabálytalanságért lehet, sportszerűtlenségért nem, a probléma persze mindig a határesetekkel van.
Három kanyarlevágást, egy fékezés közbeni irányváltást és egy alapos rádiós káromkodást is hozott a vasárnapi futam, amelyek közül valamelyik büntetést ért, valamelyik nem. Nézzük először a kanyarlevágásos ügyeket, amelyek mindegyikénél az elöl lévő versenyző vágta át a kanyarívet, Rosberg esetében kisebb, Hamilton és Verstappen esetében nagyobb mértékben.
A Sportszabályzat 27.4-es pontjának erre vonatkozó része így szól: "Amennyiben egy autó elhagyja a pályát visszatérhet, ha biztonságos módon és tartós előnyszerzés nélkül teszi. A versenyigazgató döntésétől függően a versenyző megkaphatja a lehetőséget arra, hogy a pályaelhagyással szerzett teljes előnyt visszaadja."
Mindhárom említett versenyző elöl volt és elöl is maradt, vagyis az előnyszerzés pozícióban nem mérhető, legfeljebb időben/távolságban. Rosberg ráadásul összeért Verstappennel, vagyis nem teljesen önszántából hagyta el a pályát. Hamilton és Verstappen sztorija különbözik ettől, hiszen mindketten maguk vétettek hibát féktávon, miközben szorosan mögöttük volt a támadó, de egyiküket sem fenyegette közvetlen előzési veszély.
A felvételeket megnézve Rosberg valamivel közelebb is volt az 1-es kanyar féktávján Hamiltonhoz, mint a 68. körben Vettel Verstappenhez, de a különbség elenyésző, inkább csak a kiindulási helyzet szempontjából érdekes.
Hamilton a kanyarlevágás után 2,5 mp-es előnnyel érkezett a 4-es kanyarba, majd a VSC fázis alatt az első kör végére 1,1 mp-re csökkent a távolság köztük, amit utólag előny visszaadásként értékeltek a felügyelők és nem büntették a britet. Verstappen ezzel szemben 0,614-es előnnyel ment a célegyenesre, ami 0,210-re csökkent a féktávig, majd a kanyarlevágást követően 0,302-re nőtt a 4-es kanyarig. A következő kör végén pedig ismét 0,614 mp volt a különbség közte és Vettel közt, tehát hajszálpontosan annyi, mint az előző körben. A sportfelügyelők ennek ellenére kiosztották az 5 mp-es büntetést a hollandnak. A kiindulási helyzet és a számok alapján tehát vagy mindkettőjüket büntetni kellett volna, vagy egyiküket sem.
Létezik persze egy szabályzattól független logika is a sportszerűség mentén, amikor a versenyzői énem azonnal felkiált, hogy megálljunk csak, ez így nem teljesen fair! Ezért éreztem akár jogosnak is már a büntetés előtt az 5 mp-et Verstappennek, mert így túl könnyen menekült egy nehezebbnek induló helyzetből, még ha időelőnyre valóban nem is tett szert. Ám ugyanez a megállapítás Hamiltonra is igaz, különösen az első körben kockásra fékezett gumik cseréje helyett a túlélésre váltott kiegyenesítéssel, ami nélkül nehezen jött volna össze a győzelem.
Vettel is ugyanezért kiáltott fel, azonban a Ricciardo elleni védekezése pont azt a szabályt szegte meg, aminek a szigorításáért ők maguk érveltek nemrég. A féktávon történő irányváltás már egyértelműen tiltott dolog, így a szabályok értelmében nem is tehettek mást a stewardok, mintsem kiosztották neki az ezért járó büntetést. Ha kicsit higgadtabb marad, akkor nem foglalkozott volna Verstappennel, hanem megőrzi a 4. helyét Ricciardóval szemben, ami dobogót ért volna Max büntetését követően.
Felkiáltásból amúgy volt bőven Vettel részéről Mexikóban is, és nem kell hozzá botcsinálta pszichológusnak lennünk, hogy érezzük az utóbbi hónapok extra feszültségét a németben. Kezd olyanná válni, mint a minden rúgásért fetrengő focisták, akiket akkor is nehéz komolyan venni, amikor tényleg elkaszálták őket. Ricciardónak van igaza, a rádió gombját nem kötelező megnyomni, saját magam is tudom, hogy hány ékes szitkozódást hallott csak a sisakom és hányat ebből a mérnököm is. Vettel a néha leszálló vörös köd ellenére nagyon is ésszel vezet, így azt is pontosan tudja, hogy minden szava adásba kerülhet. Főleg, ha úgy beszél, mint egy kocsis, és Charlie Whitingnak üzen bazmeget szeretettel. Négyszeres világbajnokként a sportág egyik példaképe is egyben, 29 évesen ezzel tisztában kell lennie."

Avatar
Alghar
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3739
Csatlakozott: 2013.12.27. 17:36
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Alghar » 2016.11.03. 19:22

Phoebe írta:a versenyzői énem azonnal felkiált
Ez a kedvenc részem (:u (:u (:u

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2016.11.03. 20:30

legalább valaki kiosztja a vashiányos, csakamiénkavilágévekótanemfejlesztjükazf1etmertakinemgazdagcsesződjönmeg bandát...
nem látják, hogy pont amiatt tart ott ez a szar, mert a bürokratikus, kenőpénzes valóságtól elrugaszkodott szemetek irányítják...

egy üde folt van vettel, aki mostmár oszt, meg alonso, de ő csak a mclarent osztja, de legalább őszinte...

Bönde Attila
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1108
Csatlakozott: 2013.12.29. 15:17
Mi vagy?: éhes

Re: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2016

Hozzászólás Szerző: Bönde Attila » 2016.11.03. 20:46

9_46_20 írta:egy üde folt van vettel, aki mostmár oszt, meg alonso, de ő csak a mclarent osztja, de legalább őszinte...
Ha jó lenne a McLaren osztana ő mást is, csak egyelőre nem megy a szekér :szom02
Kép

Lezárt