FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Mi történik a futamon?

Folytatódik Vettel szerencse-sorozata
2
9%
Folytatódik Hamilton pech-sorozata
1
4%
Hamilton megtöri az idei átkot
1
4%
Most Vettel szív
0
0 szavazat
Räikkönen végre versenyen is Vettel előtt végez
4
17%
Räikkönen megint megszívja
3
13%
A Red Bull sok pontot szerez
1
4%
Folytatódik a Toro Rosso szárnyalása
2
9%
Csak fellángolás volt a Toro Rosso Bahraini szárnyalása
0
0 szavazat
A McLaren ismét a középmezőny élén
4
17%
A McLaren nem szerez pontot
1
4%
A Haas lenyomja a középmezőnyt
0
0 szavazat
A Sauber ismét a sereghajtók között
1
4%
A Force India végre magára talál
0
0 szavazat
A Williams ... ehhh
3
13%
A Renault veszi át a középmezőny vezetését
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma: 23

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Magic » 2018.04.16. 06:42

Gocpont írta: Az SC előtt az élcsapatok utolsója 14 kör alatt 17 sec-et adott a középmezőnynek. Azt hiszem Ricsi. Szörnyű sok ez.
Mondjuk az elég komoly. :o
Verseny közben figyeltem én is hogy a Red Bulloktól lefele gyakorlatilag másik liga zajlik.

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: trutya » 2018.04.16. 10:05

Magic írta:
Gocpont írta: Az SC előtt az élcsapatok utolsója 14 kör alatt 17 sec-et adott a középmezőnynek. Azt hiszem Ricsi. Szörnyű sok ez.
Mondjuk az elég komoly. :o
Verseny közben figyeltem én is hogy a Red Bulloktól lefele gyakorlatilag másik liga zajlik.
sajnos inkább ez az általános, az a kivétel, mikor ennél szorosabb a verseny. azt hiszem utoljára 2012-ben volt ilyen.
de emlékeztek-e a 2000-es évek elejére? Ferrari-McLaren, később a Williamssel kiegészülve. a többiek meg kb körhátrány (és még csak az első 6 kapott pontot)
nem mondom, hogy tetszik, de ez az általános.
Kép

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2018.04.16. 11:47

Az időmérőt nem, a futamot "futólag" láttam. Már leírtatok mindent ezért én nem kezdeném el a saját értékelésem, ami közel azonos a többiekével.
Hogy szóljak azért valamit, a McLaren kapcsán. Újra pontszerzés, újra Alonso, de ami a legfontosabb, hogy három futam után nincs technikai malőr. A taktikát szerintem elrontották, de ez legyen a legtöbb. Alonso és Stoffel szerintem eddig az előzéskirályok. Ez a gyenge időmérős tempóból is ered, de azért le a kalappal, nincs szégyenkezni valója a csapatnak eddig.

Nem tudom, hogy Alonso Vettel előzését a bírók nem vizsgálták? Mert Alo egy kicsit kitette a vállát, szerintem nagy örömmel volt most picit agresszív a Ferrarival szemben.
A következő futam Baku. Előző évben itt szerezte Alo a McLaren első pontjait (2). Időmérőn nem kerültek a Q2-be (anyám borogass).
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Gocpont
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1573
Csatlakozott: 2014.01.28. 11:21
Mi vagy?: fogalom
Tartózkodási hely: Győr

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Gocpont » 2018.04.16. 12:26

trutya írta:
Magic írta: Mondjuk az elég komoly. :o
Verseny közben figyeltem én is hogy a Red Bulloktól lefele gyakorlatilag másik liga zajlik.
sajnos inkább ez az általános, az a kivétel, mikor ennél szorosabb a verseny. azt hiszem utoljára 2012-ben volt ilyen.
de emlékeztek-e a 2000-es évek elejére? Ferrari-McLaren, később a Williamssel kiegészülve. a többiek meg kb körhátrány (és még csak az első 6 kapott pontot)
nem mondom, hogy tetszik, de ez az általános.
Ebben tökéletesen igazad van. A megbízhatóság csúcsrajáratásával és az alkatrészlimittel pedig elintézik, hogy a "spórolás az autóval" állandóan előtérben maradjon. Ennek hozadéka, hogy elvben ha egy versenyautó adott körülmények között képes átlagban 2 tizeddel gyorsabb körre a riválisánál, akkor az 15 kör múlva 3 sec lesz, csak azért nem nő a különbség a két kocsi között lineáriasan, mivel az elöl haladó kímélő üzemmódba vált a hosszútávú érdekei szerint. Úgymond "kontrollálja" a versenyt. Mivel a légörvénylés a legtöbb pályán megnehezíti az előzést, ezért még mindig túl nagy szerepe van a pillanatnyi pályapozíciónak a pillanatnyi menettulajdonságokhoz képest. Pl. ezen a versenyen Vettel vagy Räikkönen 0,5-1 sec-es tempófölénye sem volt elég Bottas megelőzésére. A gumitörmelék (főleg az ilyen közepes pályákon) még tovább árnyalja a képet, itt-ott hasonló ahhoz, mintha száradó pályán vezetnének, csak egy normális versenyív marad több kanyarban.
e H n e v
"Meg lehet tanítani egy csimpánzt motorbiciklizni, de hogy megálljon a piros lámpánál - arra nem."

Avatar
Lancelot
Főnök!
Hozzászólások: 6527
Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
Mi vagy?: érdeklődő
Tartózkodási hely: Pápua City

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Lancelot » 2018.04.16. 13:29

Redbull írta: .... Alonso és Stoffel szerintem eddig az előzéskirályok. ...
Azért ezt te sem gondolod komolyan ugye? Gondolván pl. a tegnapi nap kapcsán Ricciardora, vagy Hamilton egyszerre hármat előzésére, stb..
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2018.04.16. 13:43

Lancelot írta:
Redbull írta: .... Alonso és Stoffel szerintem eddig az előzéskirályok. ...
Azért ezt te sem gondolod komolyan ugye? Gondolván pl. a tegnapi nap kapcsán Ricciardora, vagy Hamilton egyszerre hármat előzésére, stb..
Nagyon is komoly. Viszont Te nem a McLarenre koncentrálsz, ami érthető. Gyenge az időmérő mutatójuk, azonban versenyen elég rendesen feljönnek. Annyian azért nem esnek ki előlük hidd el.
:mosoly:
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2018.04.16. 18:19

Redbull írta:
Lancelot írta:
Azért ezt te sem gondolod komolyan ugye? Gondolván pl. a tegnapi nap kapcsán Ricciardora, vagy Hamilton egyszerre hármat előzésére, stb..
Nagyon is komoly. Viszont Te nem a McLarenre koncentrálsz, ami érthető. Gyenge az időmérő mutatójuk, azonban versenyen elég rendesen feljönnek. Annyian azért nem esnek ki előlük hidd el.
:mosoly:
Hát Stofi pont rossz példa. Tegnap is hátrafelé lépegetett. Sajnos tényleg habos lófasz a srác.

Tegnap a SC után a fél versenytáv alatt kapott majdnem 20 másodpercet Alonsótól és miközben a spanyol hetedik lett, ő tizenharmadik.

Kvalin rendszeresen nagyjából három tizedet kap Alonsótól, Bahreinben pedig Alonso utolsó körös lassulásáig kapott 24 másodpercet. Ausztráliában "csak" hét másodpercet, de ott is kapóra jött neki a SC, különben lett volna az jóval több is.

Egyszerűen nulla a srác és csak az fogja megmenteni a helyét, ha Alonso év végén visszavonul, különben kirakják Norris miatt (akit alig várok - egy brit szupertehetség, Verstappennél is jobban kíváncsivá tesz).

Az, hogy Alonso egy benzint hugyozó versenyállat, nem újdonság. Őt lehet emlegetni, mint az egyik legjobb előző. De Stofit még McLaren-rajongóként, kincstári optimizmus okán sem. Andretti óta nem volt ennyire gyenge versenyző Workingban.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2018.04.16. 18:29

Másként látjuk a srácot.
:mosoly:
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2018.04.16. 19:01

Redbull írta:Másként látjuk a srácot.
:mosoly:
Őszintén érdekel, hogy szerinted mitől jobb, mint amilyennek gondolom.

Egy Magnussen vagy egy Pérez sokkal jobban teljesítettek nála, mégis egy szezon után kitették őket. Stoffel saját nevelés és a McLaren eddig egy konzervdoboz volt, szvsz csak emiatt van még mindig a csapatnál.

Figyeld meg, hogy ő lesz az oka annak is, ha nem sikerül megőrizni az elmúlt évek fényében kiváló negyedik helyet a konstruktőri bajnokságban. Alonso pontjai ehhez kevesek lesznek, Vandoorne pedig egyszerűen nem szerez eleget.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2018.04.16. 19:30

Vandorne egy briliáns F1versenyző, és nem csak az előző kategóriában szerzett bajnoki címei miatt mondom.
Ő nem egy Verstappen habitus, inkább Button, Prost stílusú és gondolkodó versenyző. Nem véletlenül nem töri ripityára a kocsikat, löki férre üti ki a versenyzőtársaikat. Ésszel vezet ezért úgy tűnik mintha olyan langyos víz lenne pedig korántsem. A csapat vezetése jól látja mit csinál a teszteken és a versenyeken egyaránt. Stoffel tudja, hogy jelenleg a McLarennek Alonso a szuper ásza, amit nem kritizál defigyel, tanul, együttműködik. Jó viszonyban van Alonsóval ez az ő titka. Alonso szeret együtt dolgozni Stoffellel. Abszolúte kiegészítik egymást.
Volle említette Norist. Abszolúte egyet értünk, egy új csillag lehet ha kap egy nem túl szar autót a segge alá. Noris Vandorne várható 2019-ben a McLarennél. Alonso pedig kap egy exkluzív szerződést a csapattól, az F1-es sisakot szögre akasztja - amennyiben legalább egy alkalommal a dobogón végez ebben az évben.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Jadrina
WSR pilóta
Hozzászólások: 1623
Csatlakozott: 2014.01.02. 12:36

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Jadrina » 2018.04.16. 20:47

Én nem sok mindent látok a srácban, de azt tudom, hogy ha nem is Alonso csapattársaként, de 20 evig még itt lesz.
Mert még van énekelve a dalban is, hogy 20 év múlva az ifjú Vandorne megpihen..

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2018.04.16. 21:03

Jadrina írta:Én nem sok mindent látok a srácban, de azt tudom, hogy ha nem is Alonso csapattársaként, de 20 evig még itt lesz.
Mert még van énekelve a dalban is, hogy 20 év múlva az ifjú Vandorne megpihen..
(:k
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2018.04.16. 21:06

:)) (:u

Ez jó. Kb. ennyi említésre méltó van róla. Fiatal kora ellenére amit eddig mutatott, az szerintem lófasz. Legalábbis az eredmények alapján mert idén még egy futamot se láttam élőben, felvételről is csak az elsőt alapzajként. Tehát nem tudok nyilatkozni mit művel a pályán, lehet, hogy igazságtalan vagyok

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2018.04.16. 21:45

Pedig tavaly 3-4 futamon Alonso előtt végzett, sőt nyári szünetben arról írt a szaksajto, hogy kiporolja Alonso seggét. Aztán jött a Renault szerződés, és megszakadt a porolas. Idén egyértelműen Alonso mögött van eddig, kisebb - nagyobb lemaradassal. De hozza az elvart szintet, legalábbis ha Alonso elmúlt 3 csapattarsat vesszük figyelembe. Egyenlőre nem látom okát, hogy miért ne maradhatna.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2018.04.17. 01:48

Redbull írta:Vandorne egy briliáns F1versenyző, és nem csak az előző kategóriában szerzett bajnoki címei miatt mondom.
Ő nem egy Verstappen habitus, inkább Button, Prost stílusú és gondolkodó versenyző. Nem véletlenül nem töri ripityára a kocsikat, löki férre üti ki a versenyzőtársaikat. Ésszel vezet ezért úgy tűnik mintha olyan langyos víz lenne pedig korántsem. A csapat vezetése jól látja mit csinál a teszteken és a versenyeken egyaránt. Stoffel tudja, hogy jelenleg a McLarennek Alonso a szuper ásza, amit nem kritizál defigyel, tanul, együttműködik. Jó viszonyban van Alonsóval ez az ő titka. Alonso szeret együtt dolgozni Stoffellel. Abszolúte kiegészítik egymást.
Volle említette Norist. Abszolúte egyet értünk, egy új csillag lehet ha kap egy nem túl szar autót a segge alá. Noris Vandorne várható 2019-ben a McLarennél. Alonso pedig kap egy exkluzív szerződést a csapattól, az F1-es sisakot szögre akasztja - amennyiben legalább egy alkalommal a dobogón végez ebben az évben.
Redbull, ne viccelj már. Brilliáns versenyző, Vandoorne? Látszik, hogy tényszerű dolgokat nem említesz - se egy parádés manőver, vagy emlékezetes verseny, vagy zseniális húzás, védekezés, kimagasló teljesítmény esőben, vagy valami. Tudod, olyasmi, amik miatt egy fiatalra felfigyelsz. Alonso már a Minardiban felhívta magára a figyelmet, Hamilton bajnoki címért harcolt a 11 évvel fiatalabb, címvédő Alonso mellett, Verstappen első RB-os versenyét megnyerte és 2016 Brazíliában esőistent játszott. Ezek brilliáns tehetségek és versenyzők. Vandoorne ha kiteljesedik, talán eléri a középszar megélhetési versenyző szintjét, aki örülhet, hogy legalább nem fizetős versenyző.

Tomi, elvárt szint? Srácok, Vandoorne évekig úgy futott, mint a "fehér Hamilton", aki Verstappennel együtt a sport jövője és már 2013-2014 környékén lamentálás ment, hogy micsoda veszteség a sportnak, hogy még mindig a kivénhedt Button ül a McLarenben, nem pedig ő. Iszonyatos hype volt a srác körül, hogy mekkorát fog durrantani a F1-ben is, csak kapjon végre bármilyen ülést, mert a fene tudja, mióta nem volt ekkora tálentum várakozóban. Nem viccelek, egyszerűen röhej, mekkora hisztéria volt körülötte már az alacsonyabb szériákban.

Ehhez képest a következő a helyzet tényszerűen, a számok tükrében így áll Alonsóval szemben 22 közös futam után (ami azért már elég jó merítés):

Kvalifikáció: 19-3
Átlagos különbség: 0,295 másodperc

Verseny: 8-1
Átlagos pozíció célbaéréskor: 8,6-11,4
Pontok: 39-19

És ezek csak a hivatalos, két autóval befejezett futamok. Ebben nincs benne az, ahol egyik vagy másik kiesett. Azokat is beleszámolva úgy, hogy legalább egy versenykört befejeztek, tehát se a rajtrácson nem ragadtak, se a rajt utáni kavarodásokban nem estek ki, a helyzet így nézne ki ( = egyik vagy másik kiesésekor ki haladt előrébb a pályán):

2017:
Ausztrália: Alonso
Kína: Alonso
Spanyolország: Alonso
Kanada: Alonso
Nagy-Britannia: Vandoorne
Belgium: Alonso
Olaszország: Vandoorne
USA: Alonso

Ezeket is belevéve, 14-3 a versenyeken Alonsónak. Ez lenne a brilliáns, meg az elvárható szint?

Gyerekek, Vandoorne egy nulla lófasz, agyon van verve. Ezt a szintet a balesete utáni Massa meg anno Fisichella is tudta. Azóta pedig Alonso is már lassan 37 éves lesz, lehet, hogy az utolsó idényét tölti a sorozatban. Vandoorne majdnem 11 évvel fiatalabb a spanyolnál, mégis hülyére van verve, "fehér Hamiltonként" meg a sportág jövőjeként.

Az lenne az abszolút minimum, hogy kvalikon (ahol biológiai okokból a leginkább és a leghamarabb jelentkezik egy pilóta elkerülhetetlen lassulása 34-35 év körül/felett) veri Alonsót vagy egált hoz és legkevesebb a futamok egyharmadán legyőzi úgy, hogy a pontjai legalább kétharmadát hozza.

Ezeknek Vandoorne a közelében sincs és nem azért, mert peches - sőt, tavaly az év háromnegyede körül még Maldonado legszebb pillanatait idézve tört-zúzott (persze, erre nem emlékeztek, csak Verstappen faszságaira - kettős mérce rulez).

Most hétvégén is mi volt? A csapattársa hetedik, küzd, mint egy oroszlán, ő meg mindenféle technikai probléma nélkül csúszott hátra a mezőnyben, tizenharmadiknak intik le és 28 kör alatt kapott 20 másodpercet. Maga mondta el, hogy semmiféle gondja nem volt a kocsival, ennyit tudott kihozni a versenyből. És ez nem az első és nem is a második ilyen eset. Mi kommentár kell ehhez?

Az az egyetlen szerencséje, hogy a McLarennek mindennél nagyobb égés lenne, ha be kéne ismerniük, hogy totálisan befürödtek eddig a befektetésükkel. Ha marad ez a teljesítmény és Alonso marad jövőre is, Norris pedig továbbra is parádézik az alsóbb géposztályokban, bárkivel le merem fogadni, hogy Vandoornét szépen lefokozzák és simán beültetik a helyére Norrist.

Az Autosport szavazásán is tavaly Vandoorne Stroll mellett a legrosszabb teljesítményű pilóta kétes címét kapta és idén sem mutat semmit, hogy ne egy feledhető senki legyen csak a középmezőny hátsó traktusában. Button kiégve, a F1-et teljesen megunva, útban a 37 felé is sokkal jobban teljesített, mint a "F1 jövője" 25-26 évesen bármikor.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2018.04.17. 08:00

vollebak írta:
2018.04.17. 01:48
Redbull írta:Vandorne egy briliáns F1versenyző, és nem csak az előző kategóriában szerzett bajnoki címei miatt mondom.
Ő nem egy Verstappen habitus, inkább Button, Prost stílusú és gondolkodó versenyző. Nem véletlenül nem töri ripityára a kocsikat, löki férre üti ki a versenyzőtársaikat. Ésszel vezet ezért úgy tűnik mintha olyan langyos víz lenne pedig korántsem. A csapat vezetése jól látja mit csinál a teszteken és a versenyeken egyaránt. Stoffel tudja, hogy jelenleg a McLarennek Alonso a szuper ásza, amit nem kritizál defigyel, tanul, együttműködik. Jó viszonyban van Alonsóval ez az ő titka. Alonso szeret együtt dolgozni Stoffellel. Abszolúte kiegészítik egymást.
Volle említette Norist. Abszolúte egyet értünk, egy új csillag lehet ha kap egy nem túl szar autót a segge alá. Noris Vandorne várható 2019-ben a McLarennél. Alonso pedig kap egy exkluzív szerződést a csapattól, az F1-es sisakot szögre akasztja - amennyiben legalább egy alkalommal a dobogón végez ebben az évben.
Redbull, ne viccelj már. Brilliáns versenyző, Vandoorne? Látszik, hogy tényszerű dolgokat nem említesz - se egy parádés manőver, vagy emlékezetes verseny, vagy zseniális húzás, védekezés, kimagasló teljesítmény esőben, vagy valami. Tudod, olyasmi, amik miatt egy fiatalra felfigyelsz. Alonso már a Minardiban felhívta magára a figyelmet, Hamilton bajnoki címért harcolt a 11 évvel fiatalabb, címvédő Alonso mellett, Verstappen első RB-os versenyét megnyerte és 2016 Brazíliában esőistent játszott. Ezek brilliáns tehetségek és versenyzők. Vandoorne ha kiteljesedik, talán eléri a középszar megélhetési versenyző szintjét, aki örülhet, hogy legalább nem fizetős versenyző.

Tomi, elvárt szint? Srácok, Vandoorne évekig úgy futott, mint a "fehér Hamilton", aki Verstappennel együtt a sport jövője és már 2013-2014 környékén lamentálás ment, hogy micsoda veszteség a sportnak, hogy még mindig a kivénhedt Button ül a McLarenben, nem pedig ő. Iszonyatos hype volt a srác körül, hogy mekkorát fog durrantani a F1-ben is, csak kapjon végre bármilyen ülést, mert a fene tudja, mióta nem volt ekkora tálentum várakozóban. Nem viccelek, egyszerűen röhej, mekkora hisztéria volt körülötte már az alacsonyabb szériákban.

Ehhez képest a következő a helyzet tényszerűen, a számok tükrében így áll Alonsóval szemben 22 közös futam után (ami azért már elég jó merítés):

Kvalifikáció: 19-3
Átlagos különbség: 0,295 másodperc

Verseny: 8-1
Átlagos pozíció célbaéréskor: 8,6-11,4
Pontok: 39-19

És ezek csak a hivatalos, két autóval befejezett futamok. Ebben nincs benne az, ahol egyik vagy másik kiesett. Azokat is beleszámolva úgy, hogy legalább egy versenykört befejeztek, tehát se a rajtrácson nem ragadtak, se a rajt utáni kavarodásokban nem estek ki, a helyzet így nézne ki ( = egyik vagy másik kiesésekor ki haladt előrébb a pályán):

2017:
Ausztrália: Alonso
Kína: Alonso
Spanyolország: Alonso
Kanada: Alonso
Nagy-Britannia: Vandoorne
Belgium: Alonso
Olaszország: Vandoorne
USA: Alonso

Ezeket is belevéve, 14-3 a versenyeken Alonsónak. Ez lenne a brilliáns, meg az elvárható szint?

Gyerekek, Vandoorne egy nulla lófasz, agyon van verve. Ezt a szintet a balesete utáni Massa meg anno Fisichella is tudta. Azóta pedig Alonso is már lassan 37 éves lesz, lehet, hogy az utolsó idényét tölti a sorozatban. Vandoorne majdnem 11 évvel fiatalabb a spanyolnál, mégis hülyére van verve, "fehér Hamiltonként" meg a sportág jövőjeként.

Az lenne az abszolút minimum, hogy kvalikon (ahol biológiai okokból a leginkább és a leghamarabb jelentkezik egy pilóta elkerülhetetlen lassulása 34-35 év körül/felett) veri Alonsót vagy egált hoz és legkevesebb a futamok egyharmadán legyőzi úgy, hogy a pontjai legalább kétharmadát hozza.

Ezeknek Vandoorne a közelében sincs és nem azért, mert peches - sőt, tavaly az év háromnegyede körül még Maldonado legszebb pillanatait idézve tört-zúzott (persze, erre nem emlékeztek, csak Verstappen faszságaira - kettős mérce rulez).

Most hétvégén is mi volt? A csapattársa hetedik, küzd, mint egy oroszlán, ő meg mindenféle technikai probléma nélkül csúszott hátra a mezőnyben, tizenharmadiknak intik le és 28 kör alatt kapott 20 másodpercet. Maga mondta el, hogy semmiféle gondja nem volt a kocsival, ennyit tudott kihozni a versenyből. És ez nem az első és nem is a második ilyen eset. Mi kommentár kell ehhez?

Az az egyetlen szerencséje, hogy a McLarennek mindennél nagyobb égés lenne, ha be kéne ismerniük, hogy totálisan befürödtek eddig a befektetésükkel. Ha marad ez a teljesítmény és Alonso marad jövőre is, Norris pedig továbbra is parádézik az alsóbb géposztályokban, bárkivel le merem fogadni, hogy Vandoornét szépen lefokozzák és simán beültetik a helyére Norrist.

Az Autosport szavazásán is tavaly Vandoorne Stroll mellett a legrosszabb teljesítményű pilóta kétes címét kapta és idén sem mutat semmit, hogy ne egy feledhető senki legyen csak a középmezőny hátsó traktusában. Button kiégve, a F1-et teljesen megunva, útban a 37 felé is sokkal jobban teljesített, mint a "F1 jövője" 25-26 évesen bármikor.
Nem vagyunk egy állásponton, de ez van.
Alonso debütálásakor az a Minardi relatíve erősebb volt mint a McLaren Honda.
Norisban én is több lehetőséget látok ebben egyezik a véleményünk.
:mosoly:
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Magic
Főnök!
Hozzászólások: 4595
Csatlakozott: 2013.11.18. 11:11

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Magic » 2018.04.17. 10:16

Ha azt mondom hogy nagyon harmatos akkor még finoman is fogalmaztam...
Pedig én nagyon vártam tőle a durr-t, mert GP2-ben kiváló volt. Aztán fellépet ide és durr...kipukkant a lufi.
Nem ő az első ilyen a sorban és valszeg nem is az utolsó. Védelmére legyen mondva hogy Alonso még most is nagy falat lenne bárkinek, de azért ennyire kikapni tőle az gyalázat. Én őszintén megvallva Norris-tól sem várok többet. Gasly-ban bízok még és talán Ocon az aki felnőhet a feladathoz.

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2018.04.17. 10:27

jó, engem meggyőztél.

de arra tisztán emlékszem, tavaly nyáron, nagyon arról szólt a magyar közvetítés, hogy Alonso nyakára lépett Vandoorne. asszem volt 2 futam, még a renault szerződés bejelentése előtt, ahol jobban teljesített, mint Alo, és akkor Szujóék, nagyon nyomták, hogy jobb ha vigyáz Alo, mert kiporolja ismét egy újonc. aztán megszakadt a porolás...

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2018.04.17. 10:50

Jó, hát ezek az alsó sorozatok mit is értek eddig? Lószart sem... A GP2-ből az évek során hányan alkottak valamit az f1-ben? Hamilton és Rosberg, miközben kb 30-40 emberről van szó...

Valljuk be, az F1 utánpótlása embertelen gyenge...

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2018.04.17. 12:08

Kedves barátaim.
Vandorne teljesítményével, még ha úgy is tűnik mint ha védeném, én sem vagyok elégedett. Egy lejtmenetben lévő világklasszis istállóhoz került nem érdemtelenül. Alonso miatt eleve hátrányos helyzetű a srác, de ennél valóban többet is tehetett volna. Ha nem csal a memóriám a McLaren Honda első pontját ő szerezte.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Rocco
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3488
Csatlakozott: 2014.02.14. 00:52

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Rocco » 2018.04.17. 13:18

vollebak írta:
2018.04.17. 01:48
Redbull írta:Vandorne egy briliáns F1versenyző, és nem csak az előző kategóriában szerzett bajnoki címei miatt mondom.
Ő nem egy Verstappen habitus, inkább Button, Prost stílusú és gondolkodó versenyző. Nem véletlenül nem töri ripityára a kocsikat, löki férre üti ki a versenyzőtársaikat. Ésszel vezet ezért úgy tűnik mintha olyan langyos víz lenne pedig korántsem. A csapat vezetése jól látja mit csinál a teszteken és a versenyeken egyaránt. Stoffel tudja, hogy jelenleg a McLarennek Alonso a szuper ásza, amit nem kritizál defigyel, tanul, együttműködik. Jó viszonyban van Alonsóval ez az ő titka. Alonso szeret együtt dolgozni Stoffellel. Abszolúte kiegészítik egymást.
Volle említette Norist. Abszolúte egyet értünk, egy új csillag lehet ha kap egy nem túl szar autót a segge alá. Noris Vandorne várható 2019-ben a McLarennél. Alonso pedig kap egy exkluzív szerződést a csapattól, az F1-es sisakot szögre akasztja - amennyiben legalább egy alkalommal a dobogón végez ebben az évben.
(persze, erre nem emlékeztek, csak Verstappen faszságaira - kettős mérce rulez).


Jajj szegeny Fasztappen, kettos merce meg minden. :(
Eddig az idei szezonban is pedig milyen rendes csako, meg hat latszik is, mennyire megvaltozott, hisz 2 tores-zuzas kozt, meg amellett, hogy ujfent megmondta, hogy neki aztan nem kell valtoznia, azert gratulalt Ricciardonak, ami bizonyitja, higy igazad volt, mert mar nagyon valtozik am. :(


looooooooooooooooooooool

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2018.04.17. 14:09

Rocco írta:
2018.04.17. 13:18
vollebak írta:
2018.04.17. 01:48


(persze, erre nem emlékeztek, csak Verstappen faszságaira - kettős mérce rulez).


Jajj szegeny Fasztappen, kettos merce meg minden. :(
Eddig az idei szezonban is pedig milyen rendes csako, meg hat latszik is, mennyire megvaltozott, hisz 2 tores-zuzas kozt, meg amellett, hogy ujfent megmondta, hogy neki aztan nem kell valtoznia, azert gratulalt Ricciardonak, ami bizonyitja, higy igazad volt, mert mar nagyon valtozik am. :(


looooooooooooooooooooool
Majom vagy, nem először. Elönti a kula a fejed és nem bírsz másra figyelni, ha egy hozzászólásban feltűnik Verstappen neve.

Vandoorne tavaly két egymás követő futamon is tört-zúzott, pont akkor merült fel, hogy nem maradhat idénre, mert nem csak lassú, de töri is a kocsikat. Ennyiről ugattam, nem másról, hogy ezt meg mindenki úgy kezeli, mintha meg sem történt volna. De te nem is nézted a tavalyi évet, meg úgy kábé semmit 2016 vége óta, úgyhogy elég vicces, hogy ennyire kampányolsz bármilyen F1-es témában, aminek 2016 vége óta van aktualitása.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Schumixx
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1389
Csatlakozott: 2013.12.28. 20:42
Mi vagy?: Hamilton szurkoló :)

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Schumixx » 2018.04.17. 14:24

9_46_20 írta:
2018.04.17. 10:50
Jó, hát ezek az alsó sorozatok mit is értek eddig? Lószart sem... A GP2-ből az évek során hányan alkottak valamit az f1-ben? Hamilton és Rosberg, miközben kb 30-40 emberről van szó...

Valljuk be, az F1 utánpótlása embertelen gyenge...
Nem hiszem hogy azóta minden utánpótlás tehetségtelen lenne. Szerintem nem készíti fel már eléggé az alsóbb széria őket az f1-re.
Nagy a különbség, hirtelen űrhajót kell vezetni, Hamiltonék idejében is megvolt ez, de szerintem nem volt ekkora a különbség.
Leclerc is szenved.
Nem Vandorne védelmében mondom ezt, neki már volt 1 éve hozzászokni.

mudd
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.02. 16:37

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: mudd » 2018.04.17. 14:29

aki a bakui totyikot nyitja, kerem tegye bele a "barom lesz verstappen" es a "uriember biztosra nem fogad" opciokat
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mudd 2018.04.17. 14:50-kor.

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2018.04.17. 14:40

Schumixx írta:
2018.04.17. 14:24

Nem hiszem hogy azóta minden utánpótlás tehetségtelen lenne. Szerintem nem készíti fel már eléggé az alsóbb széria őket az f1-re.
Nagy a különbség, hirtelen űrhajót kell vezetni, Hamiltonék idejében is megvolt ez, de szerintem nem volt ekkora a különbség.
Leclerc is szenved.
Nem Vandorne védelmében mondom ezt, neki már volt 1 éve hozzászokni.
Túl bonyolult az F1, nem elég csak jól vezetni mert számos egyéb képességre is szükség van, ami kevesekben van meg az igazi sikerhez... Nem a tempó óriási a GP2- höz képest mert mennyi, mondjuk 5 sec (volt 1-2 is nem is olyan rég)? Inkább a fékhatás ami durva állítólag de ezt szerintem kipipálják 1-2 nap alatt, hozzá vannak szokva. Inkább olyanokon dől el szerintem, hogy miképpen jössz ki a csapattal, mennyire fekszik a konstrukció és ha nem mennyire alakítanak rád bármit is... Egyáltalán meg kell értesd mi a bajod, be kell tudni állítani az autód az apró kis szarságokon pedig át kell lépni, azoknak az autóknak mindig van valami bajuk. Aztán idegileg is rendben kell lenni, az sem árt ha jól politizálsz. És sorolhatnánk

Lezárt