Peresztrojka írta: ↑2018.05.02. 13:57
Rocco írta: ↑2018.05.02. 13:24
Mire gondolsz 2008-as kapcoslatban? Hatha sikerult megint valami ordas nagy marhasagot mondani.
Egyebkent Kimi nem magasan legjobb autoban nyert vb-t, sot. Akkor?
Ha elolvastad volna, hogy mire reagáltam akkor nem mondtál volna megint olyan ordas marhaságot.
Tehát: A barátodnak Vettelt hozam fel, hogy képes volt elbukni a 2008-as évet csak úgy mint a tavalyit. Pedig a csapattársa teljesen alárendelve volt és az autó is jó volt az akkori RB. egész éves teljesítménye a szakértők szerint is jobb volt minta az évet jól kezdő Brawn. A tavalyi ferrarival is lehetett volna VB. nyerni ha nem töketlenkedi el Vettel.
Érthető volt???
Itt azért nem fogsz sok embert találni, akik rám fognák, hogy Vettel rajongója lennék, de azért ekkora hülyeségeket nem kéne kijelenteni, hogy már 2009-ben is alá volt rendelve Webber. Ez egyszerűen nem igaz.
Annyiban írtál igazságot, hogy az év egészét nézve a RB erősebb csomag volt, mint a májustól a teljes pénzhiány miatt nulla frissítést hozó Brawn és a DD sem volt akkora csodafegyver, amilyennek sokan tartják (a Toyota és a Williams sem ment vele túl sokra). De Webber egyáltalán nem volt berendelve Vettel alá. Ha így lett volna, nem futhatott volna be közvetlenül Vettel előtt Spanyolországban, Törökországban és nem nyerhetett volna közvetlenül Vettel előtt Németországban. Ugyanígy Barrichello sem volt berendelve Button mögé, különben nem nyerhetett volna Monzában Button előtt a bajnokság hajrájában.
Egyszerűen Vettel jobban teljesített összességében házon belül, akárcsak Button a Brawnon belül. Viszont Button meg jobban teljesített egyéni szinten Vettelnél, annak ellenére is, hogy főleg a kvaliteljesítménye esett vissza akkor, amikor elérkeztek a hűvösebb levegőjű/aszfaltú versenyek az európai swingtől kezdve. Ennek a jele volt már az, hogy az év elején is simán verte a Brawnokat a RB kettős győzelmet szerezve Kínában és Malajziában is Brawn bevallása szerint azért szorgalmazták a verseny leintését, mert nagyon tartottak a már az intereken is szárnyaló Toyotáktól.
Vetteltől nem fért bele 2009-ben, hogy rengeteg pontot eldobált saját hibából. Elkerülhető ütközés Kubicával Melbourne-ben, amivel biztos dobogt bukott, plusz 10 helyes rajtbüntetést kapott Malajziára, ahol pedig a RB hagyományos vizes pályás erősségét kihasználva simán a győzelemért mehetett volna a büntetés nélkül - ehelyett meg a tizensokadik helyen rángatta frusztráltan a kocsit és ki is pördült. Utána pocsék versenytempót mutatott Barcelonában, ahol másodiknak kvalizott, mégis nem csak Barrichello nyomta le a futamon, hanem még az ötödiknek rajtoló Webber is és ha Massának nincs műszaki problémája, ami miatt lelassul, akkor a negyedik hely sincs meg. Aztán palánkozott egy jót Monacóban, majd hibázott az első körben Törökországban, ezért vesztette el a vezetést Buttonnal szemben, aztán a futam végére még Webber is megfogta. Mindezt az első hét futam alatt.
Vettel összességében legalább 30 pontot szórt el kizárólag önhibából az év során, ez pedig nem fért bele Button ellen, aki az év második felének sikertelensége mellett egész évben nem hibázott. A betlis futamai egyikén sem lehetett leírni. Akármennyire gyenge időmérőt csinált Silverstone-tól kezdve, akármilyen rosszul is állt a verseny kezdeti szakaszában, valamit mindig talált. Pontosan jött föl, rakkolt, már-már bosszantóan hozta az 1-2 pontokat az elveszettnek hitt futamokon is, mindig rátalált a verseny kottájára és hibátlanul olvasta azt.
Vettel túl fiatal és tapasztalatlan volt még 2009-ben. A tavallyal kapcsolatban viszont megint egyértelműen nincs igazad. Bakuban ugyan brainfart volt, amit Vettel csinált és ha már valakit meg kell nevezni ludasként a szingapúri rajtbalhéban, akkor őt lehet mondani. Viszont legkésőbb Spára világossá vált, hogy a Ferrari végképp elvesztette a fejlesztési versenyt a Mercedesszel szemben, Hamilton pedig nem tette meg azt a szívességet, hogy pontokat szórjon el.