Megmarad a kalap télire. Ez az eset amúgy 5 sec ha Bottassal csinálod, 10 sec ha Hamiltonnal, 0 sec ha Kimivel.
FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
- Lancelot
- Főnök!
- Hozzászólások: 6527
- Csatlakozott: 2013.12.28. 12:47
- Mi vagy?: érdeklődő
- Tartózkodási hely: Pápua City
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Nem erről szólt a futam. Ha esetleg nem tudnád: Hamiltont kitette Kimi az első kanyarban. Visszaesett az utolsó helyre és onnan fel tudott jönni - igaz SC segítséggel is - a 2. helyre. Ha nem pofázott volna és nem játszotta volna el az önérzetében megbántott kurvát, akkor egy nagyszerű teljesítményével lennénk ma csak gazdagabbak.rdaneelolivaw írta: ↑2018.07.09. 14:09
Felvételről láttam a versenyt, kb annyit, hogy Fettel darálta a két mercis agyhalottat a házi pályájukon.
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Tywin Lannister, Trónok Harca)
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Az már nekem mindenképpen beszédes, hogy a versenyívre vagytok rágyógyulva, nem a tényre, hogy Verstappen első kerekei Kimi oldalszekrényével voltak egy vonalban, tehát pontosan tudjátok, hogy helyet kellett volna kapnia
Az első kör alatt különböző íveket használnak bolyozás közben, azon az íven többen is fordultak akkor. Kimi ráhúzta a kocsit, ennyi történt. Nem szándékosan, mert sosem volt az a fajta, de a szándékosságtól eltekintve maga a manőver ( = a támadó kocsi fél autóhosszal a védekező mellett van, ami nem veszi ezt figyelembe és befordul szűken) semmiben sem különbözött az olyanoktól, mint Schumi 1998-as ráhúzása DC-re Argentínában vagy Senna ráhúzása Mansellre 1989 Estorilban.
Kiminek az volt a szerencséje, hogy kerék a kerékkel érintkeztek, mert ha Maxi jobb elsője beakad az ő bal hátsója elé, ugyanúgy kiforog, mint Hamilton Silverstone-ban. Azt meg nyilván nem is kell most fejtegetni, hogy mi a különbség Kimi silverstone-i elmért féktávja és Maxi már a kanyar előtt fél autóhosszal Kimi mellett volt szituációk között.
Az első kör alatt különböző íveket használnak bolyozás közben, azon az íven többen is fordultak akkor. Kimi ráhúzta a kocsit, ennyi történt. Nem szándékosan, mert sosem volt az a fajta, de a szándékosságtól eltekintve maga a manőver ( = a támadó kocsi fél autóhosszal a védekező mellett van, ami nem veszi ezt figyelembe és befordul szűken) semmiben sem különbözött az olyanoktól, mint Schumi 1998-as ráhúzása DC-re Argentínában vagy Senna ráhúzása Mansellre 1989 Estorilban.
Kiminek az volt a szerencséje, hogy kerék a kerékkel érintkeztek, mert ha Maxi jobb elsője beakad az ő bal hátsója elé, ugyanúgy kiforog, mint Hamilton Silverstone-ban. Azt meg nyilván nem is kell most fejtegetni, hogy mi a különbség Kimi silverstone-i elmért féktávja és Maxi már a kanyar előtt fél autóhosszal Kimi mellett volt szituációk között.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Nonovollebak írta: ↑2018.07.10. 10:30Az már nekem mindenképpen beszédes, hogy a versenyívre vagytok rágyógyulva, nem a tényre, hogy Verstappen első kerekei Kimi oldalszekrényével voltak egy vonalban, tehát pontosan tudjátok, hogy helyet kellett volna kapnia
Az első kör alatt különböző íveket használnak bolyozás közben, azon az íven többen is fordultak akkor. Kimi ráhúzta a kocsit, ennyi történt. Nem szándékosan, mert sosem volt az a fajta, de a szándékosságtól eltekintve maga a manőver ( = a támadó kocsi fél autóhosszal a védekező mellett van, ami nem veszi ezt figyelembe és befordul szűken) semmiben sem különbözött az olyanoktól, mint Schumi 1998-as ráhúzása DC-re Argentínában vagy Senna ráhúzása Mansellre 1989 Estorilban.
Kiminek az volt a szerencséje, hogy kerék a kerékkel érintkeztek, mert ha Maxi jobb elsője beakad az ő bal hátsója elé, ugyanúgy kiforog, mint Hamilton Silverstone-ban. Azt meg nyilván nem is kell most fejtegetni, hogy mi a különbség Kimi silverstone-i elmért féktávja és Maxi már a kanyar előtt fél autóhosszal Kimi mellett volt szituációk között.
Tényként tálalsz dolgokat amik nincsenek úgy.
Látható az ütközés előtti pillanat, Verstappen pályán és bőven Kimi hátsó kereke mögött az ő első kereke. Ezek után nekiment, mert túlságosan kiengedte az autóját. Onnan nem lehet előzni, olyan ez mint a silverstoni 1. kanyar, a külső íves van előnyben mert sokkal gyorsabb az az ív. Itt is. Kvázi Te elvártad volna, hogy elengedje őt Kimi azzal, hogy egy teljesen használhatatlan ívre megy. Senki nem húzott senkire a fehér csík is vagy 20 centire van.
Igazából tök mindegy az egész, de ne kezdjünk el költeni mert Te most éppen bent vagy Ftappen seggében. Egyáltalán nem hasonlít az eset a Schumacheres esethez amúgy, ott MS fél kocsival a fűben volt és az egy negyed tempójú kanyar ehhez képest
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Az előzőben az ívre már kitértem, nem ismételném magam.
De tegyük fel, hogy ha nem is az ideális íven lett volna, a szabály akkor sem úgy szól, hogy kizárólag akkor jár hely a támadó autónak, ami a fél kocsit betette a védekező mellé és nem egy állóra fékezett kerekekkel bevetődéssel odacsúszott csak, ha mindez az ideális íven történik.
Mansell sem volt az ideális íven 1989-ben Estorilban:
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Na ne már, Bandi Most akkor érveljek én is azzal, hogy te nemcsak Kiminek szurkolsz, de Maxit még nem is bírod, vagyis duplán elfogult vagy? Sosem mentegettem Maxit a valóban agyfasz dolgaiért, például a cikázásért, amikor az még szabályellenes volt, vagy az idei év eleji állatságokért. De itt most nem ő volt a hibás, hiába próbáljátok ezt is ráhúzni mindössze a precedenselv alapján.Bandee írta: ↑2018.07.10. 10:45Nono
Tényként tálalsz dolgokat amik nincsenek úgy.
Látható az ütközés előtti pillanat, Verstappen pályán és bőven Kimi hátsó kereke mögött az ő első kereke. Ezek után nekiment, mert túlságosan kiengedte az autóját. Onnan nem lehet előzni, olyan ez mint a silverstoni 1. kanyar, a külső íves van előnyben mert sokkal gyorsabb az az ív. Itt is. Kvázi Te elvártad volna, hogy elengedje őt Kimi azzal, hogy egy teljesen használhatatlan ívre megy. Senki nem húzott senkire a fehér csík is vagy 20 centire van.
Igazából tök mindegy az egész, de ne kezdjünk el költeni mert Te most éppen bent vagy Ftappen seggében. Egyáltalán nem hasonlít az eset a Schumacheres esethez amúgy, ott MS fél kocsival a fűben volt és az egy negyed tempójú kanyar ehhez képest
A képeden ez az a pillanat volt, amikor a szűkebb ív miatt Verstappen alacsonyabb kanyarsebességgel fordult. Ha nem így tesz, akkor belerongyol egyenesen Kimi oldalszekrényébe. Persze, szerintetek így is ő a duplafasz, meg akkor is ő lett volna, értem én
Kimi mellett több mint fél autóval a kanyar előtt és a bekormányzási ponton, helyet kellett volna kapnia.
Még sehol a kanyar, Maxi első kerekei pedig már itt Kimi hátsó kerekeinek vonalán túl vannak = innentől jár neki a hely. Nem én mondom, hanem a szabálykönyv.
Még mindig nincs befordulás, látható Maxi kormányán, hogy nem fordította el, itt pedig már megvan a fél autóhossz = pláne jár neki a hely.
Bekormányzási pont: Maxi fordítja a formányt, és továbbra is fél autóval Kimi mellett van = jár neki a hely, függetlenül attól, hogy a szűkebb szög miatt alacsonyabb tempóval fordul.
Kanyarcsúcs: Maxi egészen szűken, szinte már a füvön van, de _továbbra is_ Kimi mellett fél autóhosszal = jár neki a hely.
Kimi kocsija a nagyobb bekanyarodási szög adta plusz tempóval előrébb megy, de nem ad elég helyet = kontakt.
Nem volt ez egyébként egy érdekes incidens, de a lényeg, hogy nem Verstappen rontott.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Oké, akkor én is beraknék pár képet, ami elsősorban a Te utolsó előtti és utolsó képed közé esik.
1. Minimax bal kerékkel a füvön megy, pedig mehetne kicsit jobbra, mert VAN helye. Érdemes nézni a kormány állását.
2. Minimax még mindig félig a füvön, pedig még mindig VAN helye. A kormányt azonban már jobban elfordítja.
3. Minimax bár teljesen befordítja a kormányt, kezd visszatérni(csúszni?) a pályára. Helye még mindig VAN.
4. Minimax bár a kormán továbbra is teljesen befordítva, tovább jön vissza a pályára, de helye még mindig VAN.
5. Az ütközés pillanata. Minimax kormány továbbra is befordítva, de tovább megy a külső ív fel, pedig itt már közel egy teljes kerékszélességre van a fehér vonaltól. Tehát, az ütközés pillanatában még mindig VOLT helye.
Következtetés a részemről: minimax a kanyarívhez képest nagyobb tempóval próbált elfordulni, ezért az autó alulkormányzott lett és belecsúszott Räikkönenbe.
1. Minimax bal kerékkel a füvön megy, pedig mehetne kicsit jobbra, mert VAN helye. Érdemes nézni a kormány állását.
2. Minimax még mindig félig a füvön, pedig még mindig VAN helye. A kormányt azonban már jobban elfordítja.
3. Minimax bár teljesen befordítja a kormányt, kezd visszatérni(csúszni?) a pályára. Helye még mindig VAN.
4. Minimax bár a kormán továbbra is teljesen befordítva, tovább jön vissza a pályára, de helye még mindig VAN.
5. Az ütközés pillanata. Minimax kormány továbbra is befordítva, de tovább megy a külső ív fel, pedig itt már közel egy teljes kerékszélességre van a fehér vonaltól. Tehát, az ütközés pillanatában még mindig VOLT helye.
Következtetés a részemről: minimax a kanyarívhez képest nagyobb tempóval próbált elfordulni, ezért az autó alulkormányzott lett és belecsúszott Räikkönenbe.
Az apa férfi, a rezsi nő!
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Erre a kettőre külön reagálnék.vollebak írta: ↑2018.07.10. 11:06
Kanyarcsúcs: Maxi egészen szűken, szinte már a füvön van, de _továbbra is_ Kimi mellett fél autóhosszal = jár neki a hely.
Kimi kocsija a nagyobb bekanyarodási szög adta plusz tempóval előrébb megy, de nem ad elég helyet = kontakt.
Nem volt ez egyébként egy érdekes incidens, de a lényeg, hogy nem Verstappen rontott.
Milyen kanyarcsúcs? Az még úgy előrébb van vagy két autónyival.
A második, a kontaktos képen meg tökéletesen látszik, hogy qrva sok helye volt minimaxnak a pálya szélétől, így saccra közel fél méterre van a fehér vonal BELSŐ szélétől. Akkor miről beszélsz, hogy nem adott neki Kimi elég helyet? A pálya közepén akart fordulni, mert neki AZ jár?
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Roviden es tomoren osszefoglalva olyan helyen probalt meg elozni ahol nem lehet. Nem bir eleg tempot atvinni a kanyaron, az erolkodesbol meg ez lett.
Most hetvegen Alonsonak, Kiminek es Vettelnek is volt annyi esze, hogy az 1. Kanyarban elvette a kello pillanatban aki meg nem az ugy jart mint Grozsanek.
Teljesen egyertelmu a video, volt helye V-nek azert kanyarodott szuken mert mas iven nem tudott menni azzal a tempoval annyira elol meg soha nem volt, hogy kivitelezze a dolgot
Nem egy nagy eset de mar ott tartottunk, hogy itt is Kimi volt a fasz amit azert ne deklaraljunk mar. Kurvara nem
Weber Gabival kell ezt megdumalnino szerintem adja majd )
Most hetvegen Alonsonak, Kiminek es Vettelnek is volt annyi esze, hogy az 1. Kanyarban elvette a kello pillanatban aki meg nem az ugy jart mint Grozsanek.
Teljesen egyertelmu a video, volt helye V-nek azert kanyarodott szuken mert mas iven nem tudott menni azzal a tempoval annyira elol meg soha nem volt, hogy kivitelezze a dolgot
Nem egy nagy eset de mar ott tartottunk, hogy itt is Kimi volt a fasz amit azert ne deklaraljunk mar. Kurvara nem
Weber Gabival kell ezt megdumalnino szerintem adja majd )
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
"Természetesen sok történt az első körben és kicsit megcsúsztam, elvesztettem az ívet egy kissé a hatosban és Max nagyon közel került a hetesben. Az előttem lévő kocsi [Bottas] megzavart egy kicsit a hatosban és ő [Verstappen] felért a kigyorsításon, én pedig megpróbáltam kívül maradni.
(...)
Az ilyesmi megtörténik néha - nem volt ideális nekem, de rendben volt."
https://www.motorsport.com/f1/news/raik ... p-1054418/
Kimi mondta ezt a motorsport.com-nak. Először is megzavarta Bottas, aztán Maxi melléért a kigyorsításon, de végül maga az incidens rendben volt. Most akkor ő sem ért hozzá, srácok?
Még ha el is akarnátok intézni annyival, hogy ez Kimi, mindent leszar, az a tény akkor is megkerülhetetlen, hogy ő maga is azt mondta, hogy megcsúszott a Bottas miatti légörvényben ( = még Maxi előtt) és emiatt Maxi felért mellé. Nem azt, hogy mit keresett ott, ott sem volt, bevetődött vagy ilyesmi.
(...)
Az ilyesmi megtörténik néha - nem volt ideális nekem, de rendben volt."
https://www.motorsport.com/f1/news/raik ... p-1054418/
Kimi mondta ezt a motorsport.com-nak. Először is megzavarta Bottas, aztán Maxi melléért a kigyorsításon, de végül maga az incidens rendben volt. Most akkor ő sem ért hozzá, srácok?
Még ha el is akarnátok intézni annyival, hogy ez Kimi, mindent leszar, az a tény akkor is megkerülhetetlen, hogy ő maga is azt mondta, hogy megcsúszott a Bottas miatti légörvényben ( = még Maxi előtt) és emiatt Maxi felért mellé. Nem azt, hogy mit keresett ott, ott sem volt, bevetődött vagy ilyesmi.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Érdekes vélemények.
Mondjuk ami talán a legbeszédesebb az egészben az az a gondolatmenet hogy (Vollebak elmondása szerint) Verstappen már Kimi mellé ért a kanyar bejárata előtt. A poros íven tehát ugyanakkora tempóval érkezett mint Kimi. Ergo, ha nincs kontakt akkor Max lecsúszik az ívről át teljesen a jobb oldalra, tempót ezáltal időt (ki tudja még talán pozíciót is) vesztve. És innen már ez olyan mint a van ott fal, nincs ott fal kérdése.
Maga a manőver hiba nélkül kivitelezhetetlen.
Mondjuk ami talán a legbeszédesebb az egészben az az a gondolatmenet hogy (Vollebak elmondása szerint) Verstappen már Kimi mellé ért a kanyar bejárata előtt. A poros íven tehát ugyanakkora tempóval érkezett mint Kimi. Ergo, ha nincs kontakt akkor Max lecsúszik az ívről át teljesen a jobb oldalra, tempót ezáltal időt (ki tudja még talán pozíciót is) vesztve. És innen már ez olyan mint a van ott fal, nincs ott fal kérdése.
Maga a manőver hiba nélkül kivitelezhetetlen.
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Kimi is ezt mondta, Tomi, hogy Maxi felért melléMagic írta: ↑2018.07.10. 14:46Érdekes vélemények.
Mondjuk ami talán a legbeszédesebb az egészben az az a gondolatmenet hogy (Vollebak elmondása szerint) Verstappen már Kimi mellé ért a kanyar bejárata előtt. A poros íven tehát ugyanakkora tempóval érkezett mint Kimi. Ergo, ha nincs kontakt akkor Max lecsúszik az ívről át teljesen a jobb oldalra, tempót ezáltal időt (ki tudja még talán pozíciót is) vesztve. És innen már ez olyan mint a van ott fal, nincs ott fal kérdése.
Maga a manőver hiba nélkül kivitelezhetetlen.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Oké, legyen. De a probléma attól még adott.vollebak írta: ↑2018.07.10. 15:07Kimi is ezt mondta, Tomi, hogy Maxi felért melléMagic írta: ↑2018.07.10. 14:46Érdekes vélemények.
Mondjuk ami talán a legbeszédesebb az egészben az az a gondolatmenet hogy (Vollebak elmondása szerint) Verstappen már Kimi mellé ért a kanyar bejárata előtt. A poros íven tehát ugyanakkora tempóval érkezett mint Kimi. Ergo, ha nincs kontakt akkor Max lecsúszik az ívről át teljesen a jobb oldalra, tempót ezáltal időt (ki tudja még talán pozíciót is) vesztve. És innen már ez olyan mint a van ott fal, nincs ott fal kérdése.
Maga a manőver hiba nélkül kivitelezhetetlen.
- bertone
- Főnök!
- Hozzászólások: 7032
- Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
- Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
- Tartózkodási hely: Baja
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Azért a között, amit Kimi mondott, meg amit Te állítasz (Kimi a hibás, mert nem adott elég helyet, meg felgumizott ív, meg kanyarcsúcspont - ezeket MIND cáfoltuk!) ég és föld a különbség.vollebak írta: ↑2018.07.10. 15:07Kimi is ezt mondta, Tomi, hogy Maxi felért melléMagic írta: ↑2018.07.10. 14:46Érdekes vélemények.
Mondjuk ami talán a legbeszédesebb az egészben az az a gondolatmenet hogy (Vollebak elmondása szerint) Verstappen már Kimi mellé ért a kanyar bejárata előtt. A poros íven tehát ugyanakkora tempóval érkezett mint Kimi. Ergo, ha nincs kontakt akkor Max lecsúszik az ívről át teljesen a jobb oldalra, tempót ezáltal időt (ki tudja még talán pozíciót is) vesztve. És innen már ez olyan mint a van ott fal, nincs ott fal kérdése.
Maga a manőver hiba nélkül kivitelezhetetlen.
Az apa férfi, a rezsi nő!
Re: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Nem is volt mellette ugy, ahogy Volle mondja szerintem jo esetben felig. Csal a kep is