Oldal: 6 / 6

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.07. 09:53
Szerző: Lancelot
„Nem láttuk a jelzést, és események láncolata volt az, ami elszúrta Lewis versenyét. Nem örülök, de le kell nyelnünk.”

Wolff azt mondja, kiszúrhatták volna azt, hogy lezárt a bokszutca, ha az FIA négyes számú időmérő monitorára pillantanak.

„A bokszutca faláról nem látni ezeket a sárga X-eket, és ha a pilóta nem szúrja ki őket – ami szerintem abszolút így volt –, az egyetlen módja annak, hogy észre vedd, hogy lezárt a bokszutca, az az FIA kommunikációs rendszerének negyedik monitora.”

„De senki sem nézi azt az oldalt, amikor beküldik a biztonsági autót, a versenyző pedig épp érkezik a bokszba. Minden a bokszkiállásra koncentrálódik.”
https://f1vilag.hu/hirek/ezert-nem-vet ... kszutca/

Eléggé érthető vélekedés. Ne feledjük el, hogy Hamilton már nagyon közel volt a boxutcához, mikor az egész történt. A csapat valóban a cserére készült és nem azt a rohadt negyedik oldalt figyelték elsősorban. Gondolom Hamilton is arra koncentrált elsősorban, hogy hogyan ér ki a boxba. Persze, lehettek volna figyelmesebbek is, mint a többiek, de nekik több idejük volt az információhoz jutni, mert legalább 10 mp-el később értek a helyszínre, mint Lewis.

Azért úgy gondolom egy ilyen extrém helyzetben a versenyirányításnak nem csak jelzéseket kellene kitenni, és negyedik oldalon írogatni valamit, hanem elvárható lett volna, hogy verbálisan is azonnal rászóljanak úgy a pilóták, mint a csapatok fülére. Ez ugyanis egy veszélyes helyzet volt, amelyben kötelességük lett volna, azt megtenni.

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.07. 10:03
Szerző: bertone
A Norris esethez. A sorrend a következő volt: Sainz-Hamilton-Norris. Norris nem maradt le túlzottan Hamiltonról, ez is jól látszott az ismétlésben. A felügyelők megvizsgálták a GPS és egyéb adatokat, és azt állapították meg, hogy az előírt delta időt tartotta Norris, ezért nem kapott büntetést.

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.07. 10:48
Szerző: Lancelot
Hamilton az esetről:
„Visszamentem, beszéltem a csapattal, de nekik nem volt videófelvételük, és csak látni akartam, mit nem vettem észre” – mondta a világbajnoki címvédő újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak a vasárnapi verseny után.

„Esküdni mertem volna rá, hogy a bokszbejáratnál nem volt piros lámpa. Nem Michaelt [Masi] kerestem, hanem a többi versenybírót, akik a döntéseket hozzák a büntetésekről.”

„Gyorsan megmutatták nekem a belső kamerás felvételeket, és volt két jelzés, amin egy-egy X volt. Ami azt illeti, nem láttam őket, mert másfelé néztem. Aztán már nem is volt mit tenni, szóval eljöttem, visszamentem, átöltöztem, ezért egy kicsit el is késtem.”

Arra a kérdésre, hogy mennyire volt nehéz kiszúrni a fényjelző paneleken a tilos jelzést, Hamilton azt mondta, nem volt tisztában azzal, hogy azokat a pálya bal oldalán helyezik el.

„Nem emlékszem arra, hogy bármikor is volt jelzés itt a bokszutca lezárására. Ami azt illeti, nem is tudtam, hogy az ott lesz a bal oldalon. Egy új tapasztalat volt.”


https://f1vilag.hu/hirek/hamilton-ela ... monzaban/

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.07. 11:22
Szerző: Schumixx
Most olvasom hogy hasonló okból nem ért oda a BLM térdelésre, amiért Kimi is lemaradt 2006-ban Schumi díjátadójáról. :D

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.07. 11:33
Szerző: Nigel Hill
bertone írta:
2020.09.07. 09:41
Nigel Hill írta:
2020.09.07. 09:16


Verseny hétvégék előtt mindenki számára van egy kötelező eligazítás, amit aláírással kell igazolni. Ezen mindig elhangzik, hogy melyik jelzőpanel, hol van, és ezeken milyen jelzések vannak. A Piros alapon sárga X amúgy nem régi jelzés. Azt hiszem tavaly került be, ugyanis ezt ámerikából vették át. Eddig csak simán kiírták, hogy "pit lane closed" egy fekete táblán. Elhiszem h nem vették észre hirtelen, de a többiek viszont igen. Így ez nem mentség.
Ahogy olvastam valahol, pl Sainz sem vette észre, neki a csapata mondta, hogy nem mehet ki, mert zárva a boxutca.
És a Mercedes ezt miért nem tudta?

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.07. 12:12
Szerző: Schumixx
Nigel Hill írta:
2020.09.07. 11:33

És a Mercedes ezt miért nem tudta?
Meg volt rádió? Box, Box..? Vagy csak simán magától bement? Mi van ha nem is várják bent? (akármilyen okból)

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.07. 23:22
Szerző: KisVadász
Nigel Hill írta:
2020.09.07. 11:33

És a Mercedes ezt miért nem tudta?
2:50-nél a válasz.


Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.08. 11:32
Szerző: 9_46_20
haha, állítólag egy finn faszi megtette 20 euro centtel a gasly sainz stroll pódiumot és nyert 34 ezer eurót...
micsoda sztori

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.08. 12:28
Szerző: Lancelot
9_46_20 írta:
2020.09.08. 11:32
haha, állítólag egy finn faszi megtette 20 euro centtel a gasly sainz stroll pódiumot és nyert 34 ezer eurót...
micsoda sztori
Igen: https://www.racingline.hu/forma-1/hihe ... /09/08/

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.08. 13:44
Szerző: 9_46_20
Amúgy van benne ráció, valószínűleg egy algoritmus alapján megtesz ilyen 10-30 centekből befutókat. Olyanokat ahol a két mercédes és a 33-as nincs benne, tehát biztos volt neki pl ocon, perez, leclrec kombinációja is például. Csinál mondjuk 50 kombinációt, az 20 centtel kb 10 euró "befektetés". És ezeket fogadja meg folyamatosan minden futamon. Eygszer szerencséje lesz és nyer ennyit. ez azt jelenti, hogy a 33 ezer euró kb 3300 futam után nullázná le magát, az 165 év, évente 20 futammal számolva. (Persze ez egy erős feltevés, hogy a 33 ezer nyereményhez visznyítok).

Legalább egyszer el kéne merülnöm ezekben a fogadásokban, mert ez egy pofonegyszerű stratégia...

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.09. 10:56
Szerző: Redbull


Végre egy tisztességes, jó rajt Norristól. Eddig általában pozíciókat veszített a rajtok során, igaz nem is ütközött, törte magát vagy a riválisok autóit. Ilyen fokú agresszivitásra van szüksége a későbbiekben is.
:mosoly:

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.09. 15:35
Szerző: Redbull
Kép

A csapatok elköszöntek Monzatól.
:mosoly:

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.09. 17:58
Szerző: Lancelot
„Hogy Lewis miért nem látta? Éppen a Parabolicában fordult el, még versenytempóban. A versenyző ilyenkor csak próbálja irányítani az autóját, miközben most még a biztonsági autós deltaidőt is figyelnie kellett, valamint készült a kerékcserére, mivel behívtuk. Nagyon sok dolga volt tehát. Ilyenkor tipikusan nem a pálya baloldala felé néz az ember, és ott általában csak a biztonsági autó jelét mutatják, amiről már eleve tudott. Az elsődleges feladata az volt, hogy ura legyen az autójának, és kellően lelassítson, valamint készüljön a kiállására.

Két jelzőtábla volt. Az elsőt nehezen vehette volna észre. Nem nézett arra, a kormánykijelzőjét figyelte, nem látta. Ha megnézzük a fedélzeti kamerás felvételeit, Lewis a boxbejárathoz közelítve nem láthatott semmi jelzést, ami arra utalt, hogy zárva a boxutca. Nem voltak további táblák, sem fényjelzés, semmi, ami figyelmeztette volna őt, hogy nem kéne kiállnia. Az ő szempontjából nagyon nehéz lett volna pár másodperc alatt döntést hozni, és megítélni a helyzetet.

Ami minket illet, megkaptuk a képernyőn az üzenetet a lezárásról. Abban a pillanatban, hogy jelezték, a biztonsági autó bemegy a pályára, jómagam, Shov (Andrew Shovlin vezető pályamérnök), Ron (Meadows csapatmenedzser) és a boxfalon lévő többi személy a stratégiai csapatból azzal foglalkozott, hogy végrehajtsuk a kiállást, mivel ez kulcspillanata volt a futamnak. Lewis más gumit kért tőlünk, nekünk meg kellett vizsgálnunk, van-e időnk váltani (Hamilton a keményet kérte, a csapat a közepest készítette elő, a szerk.). Az erről folyó beszélgetéshez csak pár másodperc kellett, de ezek mind összeadódtak. Ilyenkor nem nézed a képernyőn azt a sort, amely jelzi, hogy lezárták a boxutcát.

Elszalasztottuk az információt. De nem tartott sokáig kiszúrni, Valtterit már kint tudtuk tartani. Volt viszonyítási pontunk: más csapatok rádiózásából kiderült, hogy nekik is tíz másodpercükbe telt észrevenni, és ez a tíz másodperc meghatározó volt, mivel Lewis annyival az élen állt, hogy már éppen befelé tartott akkor.

Lewis azt mondta, az ő hibája, de valóságban nem ő volt a legjobb személy ennek kiszúrására. Nekünk kellett volna látnunk a boxfalon, és a csapat vállalja is a felelősséget érte. Viszont Lewis már csak így dolgozik: ha valami nem jól megy, ő mindig javítani akar, ki akarja javítani magát. Valószínűleg ezért is vállalta érte a felelősséget. De ez tényleg a mi sarunk."
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2020/0 ... -kiallas

Én nagyjából ugyanezeket írtam le fentebb.

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.09. 18:14
Szerző: bertone
Lancelot írta:
2020.09.09. 17:58
„Hogy Lewis miért nem látta? Éppen a Parabolicában fordult el, még versenytempóban. A versenyző ilyenkor csak próbálja irányítani az autóját, miközben most még a biztonsági autós deltaidőt is figyelnie kellett, valamint készült a kerékcserére, mivel behívtuk. Nagyon sok dolga volt tehát. Ilyenkor tipikusan nem a pálya baloldala felé néz az ember, és ott általában csak a biztonsági autó jelét mutatják, amiről már eleve tudott. Az elsődleges feladata az volt, hogy ura legyen az autójának, és kellően lelassítson, valamint készüljön a kiállására.

Két jelzőtábla volt. Az elsőt nehezen vehette volna észre. Nem nézett arra, a kormánykijelzőjét figyelte, nem látta. Ha megnézzük a fedélzeti kamerás felvételeit, Lewis a boxbejárathoz közelítve nem láthatott semmi jelzést, ami arra utalt, hogy zárva a boxutca. Nem voltak további táblák, sem fényjelzés, semmi, ami figyelmeztette volna őt, hogy nem kéne kiállnia. Az ő szempontjából nagyon nehéz lett volna pár másodperc alatt döntést hozni, és megítélni a helyzetet.

Ami minket illet, megkaptuk a képernyőn az üzenetet a lezárásról. Abban a pillanatban, hogy jelezték, a biztonsági autó bemegy a pályára, jómagam, Shov (Andrew Shovlin vezető pályamérnök), Ron (Meadows csapatmenedzser) és a boxfalon lévő többi személy a stratégiai csapatból azzal foglalkozott, hogy végrehajtsuk a kiállást, mivel ez kulcspillanata volt a futamnak. Lewis más gumit kért tőlünk, nekünk meg kellett vizsgálnunk, van-e időnk váltani (Hamilton a keményet kérte, a csapat a közepest készítette elő, a szerk.). Az erről folyó beszélgetéshez csak pár másodperc kellett, de ezek mind összeadódtak. Ilyenkor nem nézed a képernyőn azt a sort, amely jelzi, hogy lezárták a boxutcát.

Elszalasztottuk az információt. De nem tartott sokáig kiszúrni, Valtterit már kint tudtuk tartani. Volt viszonyítási pontunk: más csapatok rádiózásából kiderült, hogy nekik is tíz másodpercükbe telt észrevenni, és ez a tíz másodperc meghatározó volt, mivel Lewis annyival az élen állt, hogy már éppen befelé tartott akkor.

Lewis azt mondta, az ő hibája, de valóságban nem ő volt a legjobb személy ennek kiszúrására. Nekünk kellett volna látnunk a boxfalon, és a csapat vállalja is a felelősséget érte. Viszont Lewis már csak így dolgozik: ha valami nem jól megy, ő mindig javítani akar, ki akarja javítani magát. Valószínűleg ezért is vállalta érte a felelősséget. De ez tényleg a mi sarunk."
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2020/0 ... -kiallas

Én nagyjából ugyanezeket írtam le fentebb.
Ott a videó és az abból kiszedett kép. Mivel jobb kanyarban járt, a villogó panel pont vele szemben volt. Az SC panel sárga, ez meg piros. Lewis elmondta, hogy nem vette észre, kész, ennyi. Ez pont olyan felesleges mosdatás, mint amikor a Red Bull keres mindig mentséget, ha Maxi elb@sz valamit.

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.09. 18:29
Szerző: Redbull
Várjál már, Maxi ellen mindenki kikap, állítják a RB-nál.
:mosoly:

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.09. 19:12
Szerző: Redbull
Kép

Érdekes, hogy mindhárom gumin legtöbbet 27 kört mentek.

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.09. 20:10
Szerző: Lancelot
bertone írta:
2020.09.09. 18:14

Ott a videó és az abból kiszedett kép. Mivel jobb kanyarban járt, a villogó panel pont vele szemben volt. Az SC panel sárga, ez meg piros. Lewis elmondta, hogy nem vette észre, kész, ennyi. Ez pont olyan felesleges mosdatás, mint amikor a Red Bull keres mindig mentséget, ha Maxi elb@sz valamit.
Szerintem nem mosdatás, hanem nagyon is logikus és részletes leírása annak, ami történt. Amúgy meg Hamilton magára vállalta a felelősséget, tehát ő aztán nem akar kibújni alóla. Egyébként soha nem szokta a csapatát csesztetni még akkor sem, ha egyértelműen ők csesznek el valamit. Hamilton nem Alonso típus. Az írásból ítélve igenis a csapat volt a nagyobb hunyó és nem ős.

Re: 2020 Italian Grand Prix - Monza, Szeptember 4 - 6

Elküldve: 2020.09.10. 14:12
Szerző: Lancelot
Hogy egy ilyen miért nincs minden csapatnál? Nem értem. Bagatell.

https://f1vilag.hu/hirek/az-alphatauri ... ovetett/