2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Lezárt

Beállítja-e Hamilton Michael Sumacher hihetetlen VB győzelmi rekordját a török futamon?

1 Igen
5
100%
2 Nem
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma: 5

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.11.16. 22:04

Bandee írta:
2020.11.16. 21:59
Megnéztem a Merci eredményeit

2014

19 futamból 18 pole és 16 győzelem

2015

21 futamból 20 pole és 16 győzelem

2016

21 futamból 20 pole és 19 győzelem

2017

20 futamból 15 pole és 12 győzelem

2018

21 futamból 13 pole és 11 győzelem

2019

21 futamból 11 pole és 15 győzelem

2020

14 futamból 13 pole és 11 győzelem


137 futamból 110 pole és 100 győzelem. 80% pole és 73% futamgyőzelem a Mercinél, pilótákra nem bontottam, de sztem 60-70% Lajos.
Legyen még egy pici türelmed és vagy megverik őket vagy kilépnek veretlenül. A sorsukat ők sem kerülhetik el ez biztos.
:dorzsi01
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2020.11.16. 22:33

Bandee írta:
2020.11.16. 21:02
Redbull írta:
2020.11.16. 15:10


De értem. Azt gondolom, Te még mindig a 70-es 80-as éveket várod vissza, miközben átléptünk a XXI. századba, megváltozott az F-1. Nem lehet nem figyelembe venni a kor kihívásait. Harcolunk a klímaszennyezés ellen de egy Formula-1-es motor 100Km-en 100 liter hagyományos üzemanyagot fogyasszon. Van benne álságosság gondolom te is érzed? Az F-1 - mindazon túl, hogy a leggyorsabb versenyformula jelenleg - keresi az innovációt, új technológiákat honosít meg, elősegítve a belsőégésű motorok modernizációját.

Nem vitatom, hogy szívesen venném én is ha:
- lenne időmérős motor és lenne a versenyen használt motor;
- lenne több gumiszállító;
- nem lenne korlátozva a teszt, a szélcsatorna, a számítógépes folyadékáramlásos tervezés, stb...

Ez az idő elmúlt, az F-1 a talponmaradásért küzd.
Nekem ez a véleményem.
Az emberek igénye ma pont ugyanaz, mint 30-40 éve. Drámát és mennybemenetelt akarnak látni, küzdelmet, versenyt. Azt az érzést kellene keltenie ennek a sorozatnak, hogy földi halandó képtelen lenne menni egy F1 autóval akár egy kört is, nemhogy gyorsan menni vele és vezetni 50 körön át egy futamot, mint a Stroll gyerek. Persze lehet, hogy akkora mázlija van, hogy éppen az ő apja multimilliárdos a tehetsége mellé, de én inkább azt gondolom, hogy ez is könnyebben tanulható lett. Bemondja Wéber, hogy eszébe jutott a kanadainak a kiskora, amikor a parkolóban driftelgetett :) Oh.

Nem tudom a látottak hány mai tizenévest vonzanak, de szerintem nem sokat. Nem tudom te rajonganál-e ma ezért az egészért, ha ezt látod fiatal korodban 10 éven keresztül, amit most.. Mi már mindig nézzük, amíg lesz, mert megszoktuk és max. morgolódunk rajta .

Az F1-nek kellene lenni a leggyorsabb, leghangosabb, legveszélyesebb, legdrágább motorsportnak a világon. Ebből maradt a legdrágább és talán a leggyorsabb, de utóbbiban nem vagyok biztos. Értelmetlen megkötések, nincs már a tankolás kiszámíthatatlansága, nincs más gumistratégia, semmi nincsen. Meg kellene ezt szüntetni, kellene még 1-2 másik gumigyártó, menjen mindenki olyan gumival amilyennel akar. Boxból irányítást azonnal betiltani. Első szárnyról letakarítani a 80% cuccot. Diffúzorokat egyszerűsíteni, zavaró hátsó légörvényesítést minimalizálni.

Az F1 zöld programja egy arcpirító képmutatás. Eleve a világon a közúti járműforgalom 12% szennyezésért felelős, a villamosenergia előállítás pedig 50%-ért. A repülés és a hajózás kb. annyi szennyezést adnak mint a közúti járművek de egyébként rájuk semmi szabály nem vonatkozott eddig, talán most kezdik basztatni őket. Amikor a személyautók végre takarékosak, egészen környezetkímélők, akkor veszik elő őket újra, pedig a 30 évvel ezelőttinek kb. a 10%- át szennyezik most. Mennyi eredményt várhatunk ettől? Emellett a világban, főleg Ázsiában működő elavult szar erőművekkel nem foglalkoznak, ahol 10x annyi eredményt lehetne elérni olcsóbban. 90 óta alig csökkentettünk valamit a szennyezésen a világban, pedig dollár milliárdokat költenek alternatív dolgokra.
Rengeteg sorozat van a világon, ahol reszelgethetnék a zöld autózást, ennek rohadtul nem az F1 20 autója kéne a terepe legyen, befagyasztott szabályokkal, ezáltal hetedik éve bebetonozva egy csapatot az élre. Mindezt úgy, hogy általuk hetente 500 ember repked a világban, 200-300 kamion viszi az olyan felesleges cuccaikat is mint a kétszintes motorhome (ebből ráadásul normál évben három kering a világban csapatonként, hogy mindenhová odaérjen). Saját szememmel láttam, amikor Monacoban futam után egy órával nagy kukákba hányták ki a díszítést, cserepes növények százaival együtt.. Persze ez csepp a tengerben. Megérkezik az úri közönség, Ökörsztónné 10 bőrönddel egy napra (láttam ezt is). Sorolhatnánk.

Az F1 drága dolog, gazdagoknak való, az vegyen benne részt akinek van erre pénze, mi meg élvezzük. Nem kell semmit megtakarítani ott. Részemről leszarom, hogy az F1 irodája mára már karbonsemleges és azt is, hogy 100 vagy 300 literrel mennek-e a versenyen (:v Kit érdekel ez? AZ nem F1 rajongó, az biztos, aki ezt nézi. Bár, amilyen kretén világban élünk :pf02

Akármennyire is mondják itt sokan, soha nem volt ehhez fogható dominancia, ilyen hosszú távon. Ez páratlan, még az egyébként szintén roppant unalmas Ferrari/MS korszak is izgalmasabb volt, a Vetteles is tudott hozni 1-2 év izgalmat.
Egy mogyoródi barátomnal/kollégánmal voltam még a 2000es évek végén. Hófehér nagyszoru szőnyeg, kristálycsillar, bejáratnál pálma, stb.
Mondom neki ember ezt hogy, ami itt van többe kerül mint a házad?
Ja igen, minden évben megy ki a forma 1-re kipakolni, anno helyi embereket alkalmaztak erre, és mondta hogy vasárnap beállnak a konteneresek és ezt az összeset basszák bele és megy a szeméttelepre. O meg ment saját autóval és ezeket elhozta.
A szőnyeg pl az kb olyan márka volt mint a divatban a Louis Vuitton, nem tudom már pontosan mi, de anno megnézte és valami 3-4 millió forint volt az ára.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2020.11.17. 01:37

Bandee írta:
2020.11.16. 21:02
Az emberek igénye ma pont ugyanaz, mint 30-40 éve. Drámát és mennybemenetelt akarnak látni, küzdelmet, versenyt. Azt az érzést kellene keltenie ennek a sorozatnak, hogy földi halandó képtelen lenne menni egy F1 autóval akár egy kört is, nemhogy gyorsan menni vele és vezetni 50 körön át egy futamot, mint a Stroll gyerek. Persze lehet, hogy akkora mázlija van, hogy éppen az ő apja multimilliárdos a tehetsége mellé, de én inkább azt gondolom, hogy ez is könnyebben tanulható lett. Bemondja Wéber, hogy eszébe jutott a kanadainak a kiskora, amikor a parkolóban driftelgetett :) Oh.

Nem tudom a látottak hány mai tizenévest vonzanak, de szerintem nem sokat. Nem tudom te rajonganál-e ma ezért az egészért, ha ezt látod fiatal korodban 10 éven keresztül, amit most.. Mi már mindig nézzük, amíg lesz, mert megszoktuk és max. morgolódunk rajta .

Az F1-nek kellene lenni a leggyorsabb, leghangosabb, legveszélyesebb, legdrágább motorsportnak a világon. Ebből maradt a legdrágább és talán a leggyorsabb, de utóbbiban nem vagyok biztos. Értelmetlen megkötések, nincs már a tankolás kiszámíthatatlansága, nincs más gumistratégia, semmi nincsen. Meg kellene ezt szüntetni, kellene még 1-2 másik gumigyártó, menjen mindenki olyan gumival amilyennel akar. Boxból irányítást azonnal betiltani. Első szárnyról letakarítani a 80% cuccot. Diffúzorokat egyszerűsíteni, zavaró hátsó légörvényesítést minimalizálni.

Az F1 zöld programja egy arcpirító képmutatás. Eleve a világon a közúti járműforgalom 12% szennyezésért felelős, a villamosenergia előállítás pedig 50%-ért. A repülés és a hajózás kb. annyi szennyezést adnak mint a közúti járművek de egyébként rájuk semmi szabály nem vonatkozott eddig, talán most kezdik basztatni őket. Amikor a személyautók végre takarékosak, egészen környezetkímélők, akkor veszik elő őket újra, pedig a 30 évvel ezelőttinek kb. a 10%- át szennyezik most. Mennyi eredményt várhatunk ettől? Emellett a világban, főleg Ázsiában működő elavult szar erőművekkel nem foglalkoznak, ahol 10x annyi eredményt lehetne elérni olcsóbban. 90 óta alig csökkentettünk valamit a szennyezésen a világban, pedig dollár milliárdokat költenek alternatív dolgokra.
Rengeteg sorozat van a világon, ahol reszelgethetnék a zöld autózást, ennek rohadtul nem az F1 20 autója kéne a terepe legyen, befagyasztott szabályokkal, ezáltal hetedik éve bebetonozva egy csapatot az élre. Mindezt úgy, hogy általuk hetente 500 ember repked a világban, 200-300 kamion viszi az olyan felesleges cuccaikat is mint a kétszintes motorhome (ebből ráadásul normál évben három kering a világban csapatonként, hogy mindenhová odaérjen). Saját szememmel láttam, amikor Monacoban futam után egy órával nagy kukákba hányták ki a díszítést, cserepes növények százaival együtt.. Persze ez csepp a tengerben. Megérkezik az úri közönség, Ökörsztónné 10 bőrönddel egy napra (láttam ezt is). Sorolhatnánk.

Az F1 drága dolog, gazdagoknak való, az vegyen benne részt akinek van erre pénze, mi meg élvezzük. Nem kell semmit megtakarítani ott. Részemről leszarom, hogy az F1 irodája mára már karbonsemleges és azt is, hogy 100 vagy 300 literrel mennek-e a versenyen (:v Kit érdekel ez? AZ nem F1 rajongó, az biztos, aki ezt nézi. Bár, amilyen kretén világban élünk :pf02

Akármennyire is mondják itt sokan, soha nem volt ehhez fogható dominancia, ilyen hosszú távon. Ez páratlan, még az egyébként szintén roppant unalmas Ferrari/MS korszak is izgalmasabb volt, a Vetteles is tudott hozni 1-2 év izgalmat.
Nagyjából mindennel egyetértek, két dologtól eltekintve.

Az egyik, hogy ez a sport most már nem szerethető annyi gyereknek/fiatalnak, nem tudnak érte úgy rajongani, mint mi anno. Az unokaöcsém ugyanannyi idősen lett a rajongója nemrég ennek. cirkusznak, mint én annak idején. A kedvence Leclerc, és az anyja ( = a nővérem) telefonját elkunyizva hívott fel még a spanyolországi nyaralásuk alatt is, hogy jaj, nem látta az időmérőt, mi történt. Szívvel-lélekkel rajong a sorozatért, ahogyan én is anno kisgyerekként. És rajta kívül még sok-sok millió kisgyerek rajong most is és még fognak a jövőben is.

Nekem az F1 olyan, mint egy egész életen át tartó szerelem egy nővel, aki akármit csinál, akkor sem tudod otthagyni. Lehet egy idegesítő némber, anyagi romlásba dönthet, hülyeségeket csinálsz miatta, tök mindegy - vonz magához, mint molylepkét a villanykörte. Igen, sokszor én is tudok morogni ezen meg azon, de ez múlandó háborgás, nem „szakítani akarás”. Nem tudom elképzelni, hogy lesz valaha is olyan, hogy ne legyen az F1 meghatározó fontosságú hobbim, ahogyan az elmúlt 30+ évben is az volt.

A másik dolog pedig, hogy feltörhetetlen lenne a Hamilton-Mercedes kombináció. Nem az, az elmúlt három évadból kettőben meg is lehetett volna csinálni, és nem véletlen, hogy a Vettel és a Ferrari közti nagy szerelemnek akkoriban fuccsolt be, amikor Vettel képtelen volt rá zsinórban másodszor is. A technikai feltételek adottak voltak, az év végén Szingapúrban, Mexikóban kábé borítékolhatóan fogható a Merci mindig, ezen kívül Brazíliában is sokszor bakiznak. Félreértés ne essék - kemény a feladat, viszont nem lehetetlen, és kétszer is volt rá esély az elmúlt években.

Valaki mondta itt, hogy azért veszthetett Vettel, mert a Mercedes a fejlesztési versenyben lelépte a Ferrarit. Verstappen mindkét évben, amikor Vettelnek esélye volt a címre, többször tudta legyőzni Hamiltont az utolsó harmadban, mint Vettel. Ezen kívül Vettel 2017-ben Belgiumtól az év végéig 97 pontot gyűjtött, Verstappen 101-et, 2018-ban pedig ez 106 és 129 pont volt - a Ferrarinál mindkét évben tisztán gyengébb Red Bullal. Egyszerűen tisztán látszik, hogy Vettel nincs azon a versenyzői szinten, hogy ezeket a helyzeteket megoldja. Egy Hamilton vagy egy Verstappen azokkal a Ferrarikkal biztosan nem szerez kevesebb pontot, mint egy Red Bull-versenyző, és a lehető legtovább tartják életben az esélyeiket (ha nem épp nyernek).

Egyértelműen Vettel gyengeségének a hibája, hogy nem lettek szorosabb bajnokságok, netán Hamiltonon kívül is győztesek az elmúlt években, és az, hogy Leclerc-t odavitték mellé és lényegében a monacói srác a fejére is nőtt rendesen, az pontosan mutatta, hogy a Ferrari elvesztette a Vettelbe fektetett bizalmat (joggal), hogy ne fogyjon így el az év végén a bajnoki harcban. Az olaszok szentül hiszik, hogy mindkét év nyerhető lett volna, de minimum sokkal szorosabb lehetett volna a bajnokság, ha Vettel jobban teljesít, és ebben maximálisan egyetértek velük.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
Schumixx
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1389
Csatlakozott: 2013.12.28. 20:42
Mi vagy?: Hamilton szurkoló :)

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Schumixx » 2020.11.17. 14:37

Toto Wolff: Lewis, congratulations for seventh title.
Bottas: I wish it was less...

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.11.17. 15:13

Schumixx írta:
2020.11.17. 14:37
Toto Wolff: Lewis, congratulations for seventh title.
Bottas: I wish it was less...
(:u
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.11.17. 21:21

Kép

Csapattársak egymás ellen a török futamon-
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Lezárt