2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Beállítja-e Hamilton Michael Sumacher hihetetlen VB győzelmi rekordját a török futamon?

1 Igen
5
100%
2 Nem
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma: 5

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.11.16. 05:47

9_46_20 írta:
2020.11.15. 23:23
trutya írta:
2020.11.15. 22:26
Verstappen nem kapott büntetést a fehér vonalra menésért, mert nem lehetett egyértelműen eldönteni hogy érintette-e (:u
édes istenem...
Nem is ez volt az arcpirító, hanem az hogy amíg versenyben volt le sem szartak, amikor meg megfogott és visszaesett azonnal kiírták hogy vizsgálják.
Számomra ez nyílt beismerése volt annak, hogy bizonyos esetekben nem akarnak beleszólni és az egész szabálykönyv egy gumiszabaly gyűjtemény. Persze ezt eddig is tudtuk, de számomra a mai felért egy beismerő vallomással....
Jól látod, én is ezt éreztem a futam során.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

t-oom
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3836
Csatlakozott: 2013.12.31. 16:34
Mi vagy?: Hülye Sötét Paraszt
Tartózkodási hely: Fadd
Kapcsolat:

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: t-oom » 2020.11.16. 07:23

keF1r írta:
2020.11.15. 19:55
KisVadász írta:
2020.11.15. 19:16


Te mekkora egy kibaszott nagy mínusz jel vagy baszki. Eszméletlen. :shock:
Nem barátom.
Én mindig is kedveltem Hamit...sokáig az volt az aláirásod amit egyszer irtam róla.
Az hogy emberileg milyen irányba halad magánügye... az nem annyira tetszik, de jó pilota.
Viszont ebben a bebetonozott erőviszonyos környezetben ahol 5 éve 1 sec/körrel gyorsabb autóban ül, és a ferka is csak csalás árán tudta őket megszorongatni ideig oráig...ne tartsam már emberfeletti teljesitménynek a 7 cimet...ami lesz 8 is bármiben fogadok veled.
Tehát ne heroizáljuk már. Fasztappen ha nem balfaszkodik a rajtnál, meg a szélárnyékban simán nyeri ezt a futamot. aminek amugy semmi jelentősége, mert botos megint bizonyitotta tudását...de a futamgyőzelem valószinűleg nem lett volna meg haminak...
Amúgy annak tartasz aminek akarsz de ez a véleményem.
Majd ha... de ez már nem lesz...rendes éhes pilota ül majd mellette és úgy hozza a vb cimeket akkor megsüvegelem, de amig messze mezőny feletti autóval csapattárs nélkül addig nincs mit.
Szerintem 8-cal nem éri be.

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2020.11.16. 07:32

keF1r írta:
2020.11.15. 19:55

Nem barátom.
Én mindig is kedveltem Hamit...sokáig az volt az aláirásod amit egyszer irtam róla.
Az hogy emberileg milyen irányba halad magánügye... az nem annyira tetszik, de jó pilota.
Viszont ebben a bebetonozott erőviszonyos környezetben ahol 5 éve 1 sec/körrel gyorsabb autóban ül, és a ferka is csak csalás árán tudta őket megszorongatni ideig oráig...ne tartsam már emberfeletti teljesitménynek a 7 cimet...ami lesz 8 is bármiben fogadok veled.
Tehát ne heroizáljuk már. Fasztappen ha nem balfaszkodik a rajtnál, meg a szélárnyékban simán nyeri ezt a futamot. aminek amugy semmi jelentősége, mert botos megint bizonyitotta tudását...de a futamgyőzelem valószinűleg nem lett volna meg haminak...
Amúgy annak tartasz aminek akarsz de ez a véleményem.
Majd ha... de ez már nem lesz...rendes éhes pilota ül majd mellette és úgy hozza a vb cimeket akkor megsüvegelem, de amig messze mezőny feletti autóval csapattárs nélkül addig nincs mit.
Így rendesen kifejtve, ez már nevezhető normális véleménynek. És van benne igazság, bár szerintem Rosberg nem volt egy kutyaütő. Nem tudom azt sokan miért nem tekintik igazi párharcnak, amikor a csapattársak közt történik. Igaz, hogy Bottas óta csapaton belül sokkal kevésbé kell izzadnia, de szerintem 2018-ban pl. Vettel, a hibái nélkül, a végéig ott lehetett volna, jobban megszorongatva ezzel Lajost. Ő ehelyett inkább tálcán nyújtotta neki a címet. Akármilyen űrhajóról is beszélünk, ilyen winning streak-et nem mindenki tudna összehozni. Szerintem. És kb ez volt a tőled idézett aláírásomban is.

A kiemelt részre: de balfaszkodott. Ezért nincs még Hamilton szintjén, de lesz, sőt... Már látszanak rajta a fejlődés nyomai, mint a pályán, úgy az interjúi során is.

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2020.11.16. 07:50

KisVadász írta:
2020.11.16. 07:32
keF1r írta:
2020.11.15. 19:55

Nem barátom.
Én mindig is kedveltem Hamit...sokáig az volt az aláirásod amit egyszer irtam róla.
Az hogy emberileg milyen irányba halad magánügye... az nem annyira tetszik, de jó pilota.
Viszont ebben a bebetonozott erőviszonyos környezetben ahol 5 éve 1 sec/körrel gyorsabb autóban ül, és a ferka is csak csalás árán tudta őket megszorongatni ideig oráig...ne tartsam már emberfeletti teljesitménynek a 7 cimet...ami lesz 8 is bármiben fogadok veled.
Tehát ne heroizáljuk már. Fasztappen ha nem balfaszkodik a rajtnál, meg a szélárnyékban simán nyeri ezt a futamot. aminek amugy semmi jelentősége, mert botos megint bizonyitotta tudását...de a futamgyőzelem valószinűleg nem lett volna meg haminak...
Amúgy annak tartasz aminek akarsz de ez a véleményem.
Majd ha... de ez már nem lesz...rendes éhes pilota ül majd mellette és úgy hozza a vb cimeket akkor megsüvegelem, de amig messze mezőny feletti autóval csapattárs nélkül addig nincs mit.
Így rendesen kifejtve, ez már nevezhető normális véleménynek. És van benne igazság, bár szerintem Rosberg nem volt egy kutyaütő. Nem tudom azt sokan miért nem tekintik igazi párharcnak, amikor a csapattársak közt történik. Igaz, hogy Bottas óta csapaton belül sokkal kevésbé kell izzadnia, de szerintem 2018-ban pl. Vettel, a hibái nélkül, a végéig ott lehetett volna, jobban megszorongatva ezzel Lajost. Ő ehelyett inkább tálcán nyújtotta neki a címet. Akármilyen űrhajóról is beszélünk, ilyen winning streak-et nem mindenki tudna összehozni. Szerintem. És kb ez volt a tőled idézett aláírásomban is.

A kiemelt részre: de balfaszkodott. Ezért nincs még Hamilton szintjén, de lesz, sőt... Már látszanak rajta a fejlődés nyomai, mint a pályán, úgy az interjúi során is.
Tapen már most simán van hami szintjén vezetéstechnikailag... gyorsaságban...csak még higgadnia kell.
Amugy igazán nem is volt balfasz, mert erőből a rózsaszineket nem tudta volna megelőzni, ezt ő is érezte ezért kockáztatott mikor a másik hibázott.
A merci űrautóságáról ne vitázzunk mert az tény...de mellé még megbizható is...kötelező kategoria vele vb-t nyerni...az lenne gáz ha nem...mivel nincs versenytársad még csapaton belül sem igy látjuk a végeredményt évről évre.
Tehát bocsásd meg nekem nagyjóuram én ezeket kötelező vb cimeknek tartom nem pedig értékes küzdelemben születetteknek.
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

trutya
Főnök!
Hozzászólások: 4494
Csatlakozott: 2013.12.22. 12:38
Mi vagy?: lófaszjóska

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: trutya » 2020.11.16. 09:08

9_46_20 írta:
2020.11.15. 23:23
trutya írta:
2020.11.15. 22:26
Verstappen nem kapott büntetést a fehér vonalra menésért, mert nem lehetett egyértelműen eldönteni hogy érintette-e (:u
édes istenem...
Nem is ez volt az arcpirító, hanem az hogy amíg versenyben volt le sem szartak, amikor meg megfogott és visszaesett azonnal kiírták hogy vizsgálják.
Számomra ez nyílt beismerése volt annak, hogy bizonyos esetekben nem akarnak beleszólni és az egész szabálykönyv egy gumiszabaly gyűjtemény. Persze ezt eddig is tudtuk, de számomra a mai felért egy beismerő vallomással....
én meg azt éreztem ebből, hogy nem akarják még jobban elszomorítani/felidegesíteni, mint amennyire egyébként is ideges lett amiért szarul vezetett.
esetleg nem akartak halálos fenyegetéseket szerezni a családjaiknak Hollandiából...

egyébként ja, szánalom, ez egy instant DT kellett volna hogy legyen, vagy mit adnak érte most éppen.
emlékszem, 2001-2002 körül kezdték el a büntetéseket osztogatni ezért, azóta 20 év alatt nem láttam olyat, hogy majd verseny után vizsgáljuk...
Kép

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2020.11.16. 12:09

9_46_20 írta:
2020.11.15. 23:23
trutya írta:
2020.11.15. 22:26
Verstappen nem kapott büntetést a fehér vonalra menésért, mert nem lehetett egyértelműen eldönteni hogy érintette-e (:u
édes istenem...
Nem is ez volt az arcpirító, hanem az hogy amíg versenyben volt le sem szartak, amikor meg megfogott és visszaesett azonnal kiírták hogy vizsgálják.
Számomra ez nyílt beismerése volt annak, hogy bizonyos esetekben nem akarnak beleszólni és az egész szabálykönyv egy gumiszabaly gyűjtemény. Persze ezt eddig is tudtuk, de számomra a mai felért egy beismerő vallomással....
Egyetértek, pont ugyanezt éreztem amikor kiírták a képernyőre a vizsgálatot. Kibaszott átlátszó az egész, ha élmezőnyből van ott valaki akkor szarakodnak, hogyan lesz érdekesebb. Igen, tulajdonképpen be is ismerték tegnap.. Már a látszatra se adnak.

A magyarázat meg az egészhez, nevetséges (:u

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2020.11.16. 12:22

Redbull írta:
2020.11.15. 20:27
keF1r írta:
2020.11.15. 19:55


Nem barátom.
Én mindig is kedveltem Hamit...sokáig az volt az aláirásod amit egyszer irtam róla.
Az hogy emberileg milyen irányba halad magánügye... az nem annyira tetszik, de jó pilota.
Viszont ebben a bebetonozott erőviszonyos környezetben ahol 5 éve 1 sec/körrel gyorsabb autóban ül, és a ferka is csak csalás árán tudta őket megszorongatni ideig oráig...ne tartsam már emberfeletti teljesitménynek a 7 cimet...ami lesz 8 is bármiben fogadok veled.
Tehát ne heroizáljuk már. Fasztappen ha nem balfaszkodik a rajtnál, meg a szélárnyékban simán nyeri ezt a futamot. aminek amugy semmi jelentősége, mert botos megint bizonyitotta tudását...de a futamgyőzelem valószinűleg nem lett volna meg haminak...
Amúgy annak tartasz aminek akarsz de ez a véleményem.
Majd ha... de ez már nem lesz...rendes éhes pilota ül majd mellette és úgy hozza a vb cimeket akkor megsüvegelem, de amig messze mezőny feletti autóval csapattárs nélkül addig nincs mit.
Sok dologban igazad van de nem mindenben. Hamilton eddig minden évben tudott futamot nyerni az F-1-ben és tudjuk, hogy nem mindig volt világverő autója. Az, hogy unalmas az egyeduralkodása, nos egyetértünk, de bocsáss meg, erről Hamilton tehet? Persze hogy nem. A Mercedest okoljuk mert nem akar csetepatét a csapaton belül? Beláthatod, a többieknek kellene jobb autót építeni.
Én bízok a McLarenben, 2022-ben ott lehetnek az élbolyban.
(:k
Nem érted az autóverseny lényegét.
Ez nem a motorral váltóval gumival spórolásról a boxban kiszámolt taktikáról kellene szóljon.
Mesterségesen konzervált előnyökről amiket a szabály keretei között lehetetlen behozni.

Az autóverseny az ahol szabadon engednek fejleszteni versenyről versenyre és a versenyző kinyomhatja a szemét az autójának a verseny alatt. az verseny...
Jaaaa hogy ez pénzbe kerül??? akinek nincs az menjen a tesco gazdaságos seat leon kupába.
Ennek igy nincs értelme
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2020.11.16. 14:22

KisVadász írta:
2020.11.16. 07:32
Akármilyen űrhajóról is beszélünk, ilyen winning streak-et nem mindenki tudna összehozni. Szerintem. És kb ez volt a tőled idézett aláírásomban is.

ezt mikor felejtjük már? mondjatok már 1 vagy 2 olyan példát amikor valaki sínautóval nem nyerte meg a vb-t, legyen átlagos vagy kiemelkedő pilótáról szó? az nem ér, hogy mondjuk 3 évvel ezelőttről hamiltont kihúzzuk az első helyről és azt mondjuk dehát bottas csak a 3. lett, mivel nem tudhatod, hogy ha nincs hamilton, hanerm bottas ül abba az autóba, úgy, hogy nincs ellenfele akkor mit tudott volna...

a winning streak meg ilyen kontextusban teljesen értelmezhetetlen, hiszen az mindig az adott szabályrendszer életben maradásának következménye, amire semmilyen ráhatása nincs egy pilótának.

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.11.16. 15:10

keF1r írta:
2020.11.16. 12:22
Redbull írta:
2020.11.15. 20:27


Sok dologban igazad van de nem mindenben. Hamilton eddig minden évben tudott futamot nyerni az F-1-ben és tudjuk, hogy nem mindig volt világverő autója. Az, hogy unalmas az egyeduralkodása, nos egyetértünk, de bocsáss meg, erről Hamilton tehet? Persze hogy nem. A Mercedest okoljuk mert nem akar csetepatét a csapaton belül? Beláthatod, a többieknek kellene jobb autót építeni.
Én bízok a McLarenben, 2022-ben ott lehetnek az élbolyban.
(:k
Nem érted az autóverseny lényegét.
Ez nem a motorral váltóval gumival spórolásról a boxban kiszámolt taktikáról kellene szóljon.
Mesterségesen konzervált előnyökről amiket a szabály keretei között lehetetlen behozni.

Az autóverseny az ahol szabadon engednek fejleszteni versenyről versenyre és a versenyző kinyomhatja a szemét az autójának a verseny alatt. az verseny...
Jaaaa hogy ez pénzbe kerül??? akinek nincs az menjen a tesco gazdaságos seat leon kupába.
Ennek igy nincs értelme
De értem. Azt gondolom, Te még mindig a 70-es 80-as éveket várod vissza, miközben átléptünk a XXI. századba, megváltozott az F-1. Nem lehet nem figyelembe venni a kor kihívásait. Harcolunk a klímaszennyezés ellen de egy Formula-1-es motor 100Km-en 100 liter hagyományos üzemanyagot fogyasszon. Van benne álságosság gondolom te is érzed? Az F-1 - mindazon túl, hogy a leggyorsabb versenyformula jelenleg - keresi az innovációt, új technológiákat honosít meg, elősegítve a belsőégésű motorok modernizációját.

Nem vitatom, hogy szívesen venném én is ha:
- lenne időmérős motor és lenne a versenyen használt motor;
- lenne több gumiszállító;
- nem lenne korlátozva a teszt, a szélcsatorna, a számítógépes folyadékáramlásos tervezés, stb...

Ez az idő elmúlt, az F-1 a talponmaradásért küzd.
Nekem ez a véleményem.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
rdaneelolivaw
Főnök!
Hozzászólások: 13013
Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
Mi vagy?: Level Completed
Tartózkodási hely: XI

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: rdaneelolivaw » 2020.11.16. 15:10

keF1r írta:
2020.11.16. 12:22
Nem érted az autóverseny lényegét.
Ez nem a motorral váltóval gumival spórolásról a boxban kiszámolt taktikáról kellene szóljon.
Mesterségesen konzervált előnyökről amiket a szabály keretei között lehetetlen behozni.

Az autóverseny az ahol szabadon engednek fejleszteni versenyről versenyre és a versenyző kinyomhatja a szemét az autójának a verseny alatt. az verseny...
Jaaaa hogy ez pénzbe kerül??? akinek nincs az menjen a tesco gazdaságos seat leon kupába.
Ennek igy nincs értelme
+1
Szánalmasan gyenge ez srácok, bárki bármit mond.
Ez még a legvérmesebb schumacher-éránál is unalmasabb.
Neki drukkoltam, de voltak akkor is unalmas évadok.

Ott talán volt egy 2002 és 2004 ahol, hasonlóan előre tudható volt a végeredmény.
De ez... idestova már hány éve is ilyen monoton xar az egész? 5 éve? Nincs egyetlen év sem ahol legalább egy kis verseny lenne. Semmi.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2020.11.16. 15:42

rdaneelolivaw írta:
2020.11.16. 15:10
+1
Szánalmasan gyenge ez srácok, bárki bármit mond.
Ez még a legvérmesebb schumacher-éránál is unalmasabb.
Neki drukkoltam, de voltak akkor is unalmas évadok.

Ott talán volt egy 2002 és 2004 ahol, hasonlóan előre tudható volt a végeredmény.
De ez... idestova már hány éve is ilyen monoton xar az egész? 5 éve? Nincs egyetlen év sem ahol legalább egy kis verseny lenne. Semmi.
Elég szórványos az emlékezeted, főnök :) Bár tekintve, hogy a kedvenced betlizéseiről van szó, valahol érthető.

Megmondom őszintén, önmagában is elég zavaró, hogy minden versenyhétvégén n+1 alkalommal leírja itt x ember, hogy ezt az unalmas határszar foshányástaknyot. Minek nézitek akkor? Nem kell. Valahogy ki fogja bírni az F1, ha tüntetőleg kikapcsoljátok a tévét. A másik: mi változik azzal, hogy ezt a nyafogást unos-untalan emlegetitek? Semmi. Lehetne szorosabb a bajnokság? Igen. Van értelme folyamat ezen rugózni? Nincs, mert nem változik tőle semmi. Akkor meg minek?

Visszatérve a felvetésedre: egyáltalán nem igaz, hogy ne lettek volna szorosabb évek, amikor verhették volna Hamiltont és a Mercedest. Ez csak egy városi legenda, amit legfeljebb a felületes nézők gondolnak komolyan. 2016-ban Rosberg nyert, gondolom, onnantól datálod a „monoton szar 5 évet”. Alig két éve, 2018-ban a szezon kétharmadánál, Spában Vettel nyert, lenyomva a pole-ból rajtoló Hamiltont, és bajnokesélyes volt. Mi történt? Csak annyi, hogy kijött a Vettel és a Hamilton közötti klassziskülönbség, és a szezon utolsó harmadára Mr. Brutálisfölény elfogyott, mint az akciós tej. A maradék versenyeken egyetlen egyszer tudott Hamilton előtt végezni, míg a szezon első kétharmadában hétszer is. Így, utolsó harmadokban egyszer a rivális előtt végezve nem lehet bajnokságot nyerni. Nagyjából onnantól számítható Vettel máig is tartó, totális mélyrepülése is (bár Isztambulban szépen ment most, összességében siralmas a teljesítménye azóta).

2017-ben ugyanez: Spában akkor ugyan Vettel második lett, de a szezon addigi 12 versenyéből 6-on legyőzte Hamiltont, és vezette a bajnokságot 7 ponttal. Még a következő, monzai futam után is csak 3 pont volt a hátránya. A végére meg kikapott majdnem ötvennel, mert a hátralévő hét futamon megint csak egyszer tudott Hamilton előtt végezni.

Szóval miközben megy a nagy herótozás a Merci fölénye miatt, azt nem kéne elfelejteni (neked, évekig brutálisfölényezést emlegető Vettel-szurkernek meg főleg), hogy a Rosberg-cím óta eltelt négy szezonban kettőt is nyerhetett volna valaki, aki nem Hamilton és nem Mercedes-versenyző. Csak éppen ez a rohadt nagy különbség Vettel és Hamilton között - utóbbi a valaha volt egyik legnagyobb, korszakos versenyzőzseni, előbbi meg nagyon nem az. Fordított felállás esetén biztos lehetsz benne, hogy Hamilton meg is verte volna Vettelt az utolsó harmadban is.

Ja, és mondom mindezt úgy, hogy Hamilton nagyon régóta az, akit a legkevésbé bírok elviselni a mezőnyből. Még Vettelt is dimenziókkal kedvelhetőbb figurának tartom emberileg, de a pályán szerzett eredmények akkor is magukért beszélnek.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
rdaneelolivaw
Főnök!
Hozzászólások: 13013
Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
Mi vagy?: Level Completed
Tartózkodási hely: XI

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: rdaneelolivaw » 2020.11.16. 15:57

vollebak írta:
2020.11.16. 15:42
rdaneelolivaw írta:
2020.11.16. 15:10
+1
Szánalmasan gyenge ez srácok, bárki bármit mond.
Ez még a legvérmesebb schumacher-éránál is unalmasabb.
Neki drukkoltam, de voltak akkor is unalmas évadok.

Ott talán volt egy 2002 és 2004 ahol, hasonlóan előre tudható volt a végeredmény.
De ez... idestova már hány éve is ilyen monoton xar az egész? 5 éve? Nincs egyetlen év sem ahol legalább egy kis verseny lenne. Semmi.
Elég szórványos az emlékezeted, főnök :) Bár tekintve, hogy a kedvenced betlizéseiről van szó, valahol érthető.

Megmondom őszintén, önmagában is elég zavaró, hogy minden versenyhétvégén n+1 alkalommal leírja itt x ember, hogy ezt az unalmas határszar foshányástaknyot. Minek nézitek akkor? Nem kell. Valahogy ki fogja bírni az F1, ha tüntetőleg kikapcsoljátok a tévét. A másik: mi változik azzal, hogy ezt a nyafogást unos-untalan emlegetitek? Semmi. Lehetne szorosabb a bajnokság? Igen. Van értelme folyamat ezen rugózni? Nincs, mert nem változik tőle semmi. Akkor meg minek?

Visszatérve a felvetésedre: egyáltalán nem igaz, hogy ne lettek volna szorosabb évek, amikor verhették volna Hamiltont és a Mercedest. Ez csak egy városi legenda, amit legfeljebb a felületes nézők gondolnak komolyan. 2016-ban Rosberg nyert, gondolom, onnantól datálod a „monoton szar 5 évet”. Alig két éve, 2018-ban a szezon kétharmadánál, Spában Vettel nyert, lenyomva a pole-ból rajtoló Hamiltont, és bajnokesélyes volt. Mi történt? Csak annyi, hogy kijött a Vettel és a Hamilton közötti klassziskülönbség, és a szezon utolsó harmadára Mr. Brutálisfölény elfogyott, mint az akciós tej. A maradék versenyeken egyetlen egyszer tudott Hamilton előtt végezni, míg a szezon első kétharmadában hétszer is. Így, utolsó harmadokban egyszer a rivális előtt végezve nem lehet bajnokságot nyerni. Nagyjából onnantól számítható Vettel máig is tartó, totális mélyrepülése is (bár Isztambulban szépen ment most, összességében siralmas a teljesítménye azóta).

2017-ben ugyanez: Spában akkor ugyan Vettel második lett, de a szezon addigi 12 versenyéből 6-on legyőzte Hamiltont, és vezette a bajnokságot 7 ponttal. Még a következő, monzai futam után is csak 3 pont volt a hátránya. A végére meg kikapott majdnem ötvennel, mert a hátralévő hét futamon megint csak egyszer tudott Hamilton előtt végezni.

Szóval miközben megy a nagy herótozás a Merci fölénye miatt, azt nem kéne elfelejteni (neked, évekig brutálisfölényezést emlegető Vettel-szurkernek meg főleg), hogy a Rosberg-cím óta eltelt négy szezonban kettőt is nyerhetett volna valaki, aki nem Hamilton és nem Mercedes-versenyző. Csak éppen ez a rohadt nagy különbség Vettel és Hamilton között - utóbbi a valaha volt egyik legnagyobb, korszakos versenyzőzseni, előbbi meg nagyon nem az. Fordított felállás esetén biztos lehetsz benne, hogy Hamilton meg is verte volna Vettelt az utolsó harmadban is.

Ja, és mondom mindezt úgy, hogy Hamilton nagyon régóta az, akit a legkevésbé bírok elviselni a mezőnyből. Még Vettelt is dimenziókkal kedvelhetőbb figurának tartom emberileg, de a pályán szerzett eredmények akkor is magukért beszélnek.
Nem nézem.
Pont a fentiek miatt.
A vettel-érában sem volt évekig ekkora fölény, sőt... de legalább volt verseny.
Ez most nem az.

Senki nem a teljesítményét firtatta. Pusztán egyetértettem Kefírrel, hogy ez nem verseny.
Tőlem aztán nyerhet 10 vébécímet is a BLM-csóka, ettől még ez egy fos. Elnézést. :)

Avatar
Schumixx
AutoGP vezető
Hozzászólások: 1389
Csatlakozott: 2013.12.28. 20:42
Mi vagy?: Hamilton szurkoló :)

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Schumixx » 2020.11.16. 16:04

vollebak írta:
2020.11.16. 15:42
Elég szórványos az emlékezeted, főnök :) Bár tekintve, hogy a kedvenced betlizéseiről van szó, valahol érthető.

Megmondom őszintén, önmagában is elég zavaró, hogy minden versenyhétvégén n+1 alkalommal leírja itt x ember, hogy ezt az unalmas határszar foshányástaknyot. Minek nézitek akkor? Nem kell. Valahogy ki fogja bírni az F1, ha tüntetőleg kikapcsoljátok a tévét. A másik: mi változik azzal, hogy ezt a nyafogást unos-untalan emlegetitek? Semmi. Lehetne szorosabb a bajnokság? Igen. Van értelme folyamat ezen rugózni? Nincs, mert nem változik tőle semmi. Akkor meg minek?

Visszatérve a felvetésedre: egyáltalán nem igaz, hogy ne lettek volna szorosabb évek, amikor verhették volna Hamiltont és a Mercedest. Ez csak egy városi legenda, amit legfeljebb a felületes nézők gondolnak komolyan. 2016-ban Rosberg nyert, gondolom, onnantól datálod a „monoton szar 5 évet”. Alig két éve, 2018-ban a szezon kétharmadánál, Spában Vettel nyert, lenyomva a pole-ból rajtoló Hamiltont, és bajnokesélyes volt. Mi történt? Csak annyi, hogy kijött a Vettel és a Hamilton közötti klassziskülönbség, és a szezon utolsó harmadára Mr. Brutálisfölény elfogyott, mint az akciós tej. A maradék versenyeken egyetlen egyszer tudott Hamilton előtt végezni, míg a szezon első kétharmadában hétszer is. Így, utolsó harmadokban egyszer a rivális előtt végezve nem lehet bajnokságot nyerni. Nagyjából onnantól számítható Vettel máig is tartó, totális mélyrepülése is (bár Isztambulban szépen ment most, összességében siralmas a teljesítménye azóta).

2017-ben ugyanez: Spában akkor ugyan Vettel második lett, de a szezon addigi 12 versenyéből 6-on legyőzte Hamiltont, és vezette a bajnokságot 7 ponttal. Még a következő, monzai futam után is csak 3 pont volt a hátránya. A végére meg kikapott majdnem ötvennel, mert a hátralévő hét futamon megint csak egyszer tudott Hamilton előtt végezni.

Szóval miközben megy a nagy herótozás a Merci fölénye miatt, azt nem kéne elfelejteni (neked, évekig brutálisfölényezést emlegető Vettel-szurkernek meg főleg), hogy a Rosberg-cím óta eltelt négy szezonban kettőt is nyerhetett volna valaki, aki nem Hamilton és nem Mercedes-versenyző. Csak éppen ez a rohadt nagy különbség Vettel és Hamilton között - utóbbi a valaha volt egyik legnagyobb, korszakos versenyzőzseni, előbbi meg nagyon nem az. Fordított felállás esetén biztos lehetsz benne, hogy Hamilton meg is verte volna Vettelt az utolsó harmadban is.

Ja, és mondom mindezt úgy, hogy Hamilton nagyon régóta az, akit a legkevésbé bírok elviselni a mezőnyből. Még Vettelt is dimenziókkal kedvelhetőbb figurának tartom emberileg, de a pályán szerzett eredmények akkor is magukért beszélnek.
Valahogy így, egyébként én emlékszem 2017-ben amikor hagyták a hungaroringen hogy Bottas vissza vegye a 3. helyét úgy hogy akkor még hátrányban is voltak, mert Vettel vezette a vb.-t, akkor Dani beírta hogy mekkorát röhögne ha ezen múlna a vb. ergó minimum abban az évben azt gondolta hogy akár Vettel is nyerhet.


Ez meg 2018. ha olyan egyértelmű lett volna nehéz lenne ilyet faragni belőle. Persze a végére Hamilton megint elhúzott.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2020.11.16. 16:13

rdaneelolivaw írta:
2020.11.16. 15:57
Nem nézem.
Pont a fentiek miatt.
A vettel-érában sem volt évekig ekkora fölény, sőt... de legalább volt verseny.
Ez most nem az.

Senki nem a teljesítményét firtatta. Pusztán egyetértettem Kefírrel, hogy ez nem verseny.
Tőlem aztán nyerhet 10 vébécímet is a BLM-csóka, ettől még ez egy fos. Elnézést. :)
Nem érted.

Baszod, kijelented, hogy ez így fos, szánalmasan gyenge, a legrosszabb Shumi-éránál is rosszabb, blabla - de azért nem nézed, és pont ezért. Wtf? Nem nézed, mégis nagyon tudod, hogy mi történik, és épp azért nem nézed. Ez mi, Dani? :) Ne idegesíts már.

A lényeg: volt verseny, volt, hogy verhető volt Hamilton, az elmúlt 3 évből kétszer is. Vettel nem élt a lehetőséggel, és 2017 és 2018 összességében sokkal jobb év volt, mint mondjuk 2013, ahol a szezon második felében ugyanaz az ember nyert kilencszer, zsinórban. Elfogult vagy, nem pontosak az emlékeid, nem bírod Hamiltont, és nem is érdekel már úgy az F1. Ezek keveréke adja, hogy totál nem igaz az, amit gondolsz, hogy így meg úgy feltörhetetlen ez a Merci-fölény. Nem igaz. Előnyben vannak, mindig legfőbb esélyesek, de kurvára nem verhetetlenek, és épp Vettel csinálhatta volna meg kétszer is az elmúlt három évben. Az ne a néger meg a Merci sara legyen már, ne ők legyenek megnevezve, mint a fölényükkel a sportot nézhetetlen szarrá tevők azért, mert Mr. Brutálisfölény kettő lehetőségből nullát tudott megcsinálni ;)
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2020.11.16. 16:20

Schumixx írta:
2020.11.16. 16:04
Valahogy így, egyébként én emlékszem 2017-ben amikor hagyták a hungaroringen hogy Bottas vissza vegye a 3. helyét úgy hogy akkor még hátrányban is voltak, mert Vettel vezette a vb.-t, akkor Dani beírta hogy mekkorát röhögne ha ezen múlna a vb. ergó minimum abban az évben azt gondolta hogy akár Vettel is nyerhet.


Ez meg 2018. ha olyan egyértelmű lett volna nehéz lenne ilyet faragni belőle. Persze a végére Hamilton megint elhúzott.
Dani most félrebeszél csak, ennyi az egész. Nem nézi, mert néger- és Merci-fölény van, de azért látatlanban is nagyon tudja, hogy mekkora szar néger- és Merci-fölény van. Wtf (:v

Az nyilván neked, Hamilton-szurkernek sem kérdés, hogy összességében nem volt kiélezett, utolsó futamig tartó harcban az embered 2016 óta. Ez viszont rohadtul nem az ő sara. Egy bajnoki harchoz két ember kell - Rosberg bizonyította ezt a legjobban 2016-tal. Egyébként éppen amiatt az év miatt tartom jobb, gyorsabb és komplettebb versenyzőnek például Vettelnél is Rosberget. Emlékszem, hogy annak idején Carlos firtatta, hogy mennyire középszerű Rosberg. Hát, nem kicsit értékelődött fel Nico teljesítménye az elmúlt évekkel. Persze, aki nem csak fél szemmel nézte a futamokat, az már akkoriban is tudta, hogy Rosberg milyen komoly erő: például soha senki nem verte meg úgy és annyiszor egykörös tempóban Hamiltont, minden idők talán legjobb kvalisát, mint ő.

De a lényeg, hogy ha unalmas fölényt emlegetünk, akkor az az elmúlt évekből leginkább Vettel hibája. Egy Alonso, egy Verstappen biztosan jobbat hozott volna ki mindkét lehetőségből, minimum egészen a bajnokság végéig harcolnak a címért.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2020.11.16. 16:25

Redbull írta:
2020.11.16. 15:10
keF1r írta:
2020.11.16. 12:22


Nem érted az autóverseny lényegét.
Ez nem a motorral váltóval gumival spórolásról a boxban kiszámolt taktikáról kellene szóljon.
Mesterségesen konzervált előnyökről amiket a szabály keretei között lehetetlen behozni.

Az autóverseny az ahol szabadon engednek fejleszteni versenyről versenyre és a versenyző kinyomhatja a szemét az autójának a verseny alatt. az verseny...
Jaaaa hogy ez pénzbe kerül??? akinek nincs az menjen a tesco gazdaságos seat leon kupába.
Ennek igy nincs értelme
De értem. Azt gondolom, Te még mindig a 70-es 80-as éveket várod vissza, miközben átléptünk a XXI. századba, megváltozott az F-1. Nem lehet nem figyelembe venni a kor kihívásait. Harcolunk a klímaszennyezés ellen de egy Formula-1-es motor 100Km-en 100 liter hagyományos üzemanyagot fogyasszon. Van benne álságosság gondolom te is érzed? Az F-1 - mindazon túl, hogy a leggyorsabb versenyformula jelenleg - keresi az innovációt, új technológiákat honosít meg, elősegítve a belsőégésű motorok modernizációját.

Nem vitatom, hogy szívesen venném én is ha:
- lenne időmérős motor és lenne a versenyen használt motor;
- lenne több gumiszállító;
- nem lenne korlátozva a teszt, a szélcsatorna, a számítógépes folyadékáramlásos tervezés, stb...

Ez az idő elmúlt, az F-1 a talponmaradásért küzd.
Nekem ez a véleményem.
A 70 es 80 as években sem 10 autó küzdött az első helyért, de volt fejlődési lehetőség az év közben és láttunk is nem is kevés nagy feltámadást.
A környezetszennyezés kérdése az a közutakon közlekedő sokszázmillio autó kérdése, nem a 20 versenyen x ezer liter üzemanyagot elégető 20 autó fogja tönkretenni a környezetet.
Az egész autó agyonbonyolitása MGU MGH + a faszom csak arról szól, hogy minél jobban megkeverjük a lapokat és minél több változó és hibalehetőség legyen...ettől várnak versenyt...de nem volt/van/lesz

Csak egy tanker ami az óceánokon közlekedik 80 000 autó szennyezésével ér fel...és hány is közlekedik stb. nem itt kell kezdeni a környezetvédelmet ez álságos duma.
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.11.16. 16:39

vollebak írta:
2020.11.16. 16:20
Schumixx írta:
2020.11.16. 16:04
Valahogy így, egyébként én emlékszem 2017-ben amikor hagyták a hungaroringen hogy Bottas vissza vegye a 3. helyét úgy hogy akkor még hátrányban is voltak, mert Vettel vezette a vb.-t, akkor Dani beírta hogy mekkorát röhögne ha ezen múlna a vb. ergó minimum abban az évben azt gondolta hogy akár Vettel is nyerhet.


Ez meg 2018. ha olyan egyértelmű lett volna nehéz lenne ilyet faragni belőle. Persze a végére Hamilton megint elhúzott.
Dani most félrebeszél csak, ennyi az egész. Nem nézi, mert néger- és Merci-fölény van, de azért látatlanban is nagyon tudja, hogy mekkora szar néger- és Merci-fölény van. Wtf (:v

Az nyilván neked, Hamilton-szurkernek sem kérdés, hogy összességében nem volt kiélezett, utolsó futamig tartó harcban az embered 2016 óta. Ez viszont rohadtul nem az ő sara. Egy bajnoki harchoz két ember kell - Rosberg bizonyította ezt a legjobban 2016-tal. Egyébként éppen amiatt az év miatt tartom jobb, gyorsabb és komplettebb versenyzőnek például Vettelnél is Rosberget. Emlékszem, hogy annak idején Carlos firtatta, hogy mennyire középszerű Rosberg. Hát, nem kicsit értékelődött fel Nico teljesítménye az elmúlt évekkel. Persze, aki nem csak fél szemmel nézte a futamokat, az már akkoriban is tudta, hogy Rosberg milyen komoly erő: például soha senki nem verte meg úgy és annyiszor egykörös tempóban Hamiltont, minden idők talán legjobb kvalisát, mint ő.

De a lényeg, hogy ha unalmas fölényt emlegetünk, akkor az az elmúlt évekből leginkább Vettel hibája. Egy Alonso, egy Verstappen biztosan jobbat hozott volna ki mindkét lehetőségből, minimum egészen a bajnokság végéig harcolnak a címért.
Akár csak Hamilton - Massa 2008-ban.
Igaz?
(:v
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2020.11.16. 16:43

keF1r írta:
2020.11.16. 16:25
A 70 es 80 as években sem 10 autó küzdött az első helyért, de volt fejlődési lehetőség az év közben és láttunk is nem is kevés nagy feltámadást.
A környezetszennyezés kérdése az a közutakon közlekedő sokszázmillio autó kérdése, nem a 20 versenyen x ezer liter üzemanyagot elégető 20 autó fogja tönkretenni a környezetet.
Az egész autó agyonbonyolitása MGU MGH + a faszom csak arról szól, hogy minél jobban megkeverjük a lapokat és minél több változó és hibalehetőség legyen...ettől várnak versenyt...de nem volt/van/lesz

Csak egy tanker ami az óceánokon közlekedik 80 000 autó szennyezésével ér fel...és hány is közlekedik stb. nem itt kell kezdeni a környezetvédelmet ez álságos duma.
Abban egyetértünk, hogy nem az F1-en kéne elverni a zöldeknek a port. Viszont azért az nem igaz, hogy itt mindössze 20 autóról van szó. Az F1-nek hatalmas infrastruktúrája van, több százan utaznak a versenyhétvégékre repülőkkel, ott használnak a helyszínen autókat, kamionokat a közlekedéshez, a gyárakban ezrek dolgoznak, ezek a gyárak szintén külvárosokban és ipartelepeken vannak, ahová ezer és ezer autókkal járnak be minden nap a dolgozók, satöbbi.

Szóval terheli a környezetet az F1, nyilván, de nem olyan szinten, hogy a vékonyodó ózonréteg felelősének kéne megnevezni. Csak könnyű célpont, mert nagyon globális sport, és elég bekapcsolni kéthetente hétvégén a tévét hozzá, hogy lásd.

A bajnokságok szorosságát és a versenyzést két dolog tette tönkre. Az egyik a megbízhatóság, a másik az aerodinamikai tervezési vonal erőltetése.

Még a kilencvenes években is természetes volt, hogy egy versenyző a futamok kábé egyötödén kiesik műszaki hiba miatt. A hetvenes és nyolcvanas években ez simán 30-40%-is kieséseket is jelenthetett. Senkinek a szeme sem rebbent, ha egy 16 futamos bajnokságból 5-6 futamon is eldurrant valakinek a motorja. 2016-ban meg szórta a homokot a fejére több millió hamiltonos, mert Hamilton motorja elfüstölt egyetlen egyszer az évben (egyébként nem is azon ment el a bajnoksága, hanem azon a hét rajton, amikor Rosberg lenyomta, de mindegy is).

Viszont a megbízhatóságnál sokkal nagyobb kerékkötője az izgalmas futamoknak és bajnokságoknak az, hogy a kocsik egyszerűen nem bírják egymást követni a kanyarokban. A nyolcvanas években teljesen megszokott látvány volt, hogy a kanyarból kijövet már ott tapadt a másik hátsó szárnya alá, túrta be a kocsija orrát a támadó, mozgolódott, kereste az oldalt, hova vágjon ki a szélárnyékból. Ma meg egyszerűen úgy elvesztik a tapadást, úgy lerohadnak a gumik, hogy akármit csinálnak, nem tudnak ennyire közel menni egymáshoz.

Ezzel kéne kezdeni valamit, nem a turbó meg a hasonló technikai vívmányok a gond. Legyen turbó, legyen ERS meg mittudomén, mi, de butítsák le a picsába az aerocsomagokat, és legyenek megint nagy futófelületű, vastag gumik. Lenne itt olyan pitty-putty, higgyétek el, nem kéne több. Nem tudom, látunk-e valaha megint olyasmit, de tényleg csak ezen múlik kábé, és nagy kár, hogy olyan tehetségek, mint Hamilton, Verstappen vagy Leclerc nem tudnak így, ilyen körülmények között versenyezni egymással.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2020.11.16. 16:44

Redbull írta:
2020.11.16. 16:39
Akár csak Hamilton - Massa 2008-ban.
Igaz?
(:v
Például. Ott meg pláne igaz, hogy a jobb versenyző hátrányból is tud fordítani, mert a McLaren szárazon nagyjából harmadik erő volt. Massa mit művelt Silverstone-ban, te jó ég - többször állt menetiránnyal szemben, mint előre.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2020.11.16. 17:06

9_46_20 írta:
2020.11.16. 14:22



ezt mikor felejtjük már? mondjatok már 1 vagy 2 olyan példát amikor valaki sínautóval nem nyerte meg a vb-t, legyen átlagos vagy kiemelkedő pilótáról szó? az nem ér, hogy mondjuk 3 évvel ezelőttről hamiltont kihúzzuk az első helyről és azt mondjuk dehát bottas csak a 3. lett, mivel nem tudhatod, hogy ha nincs hamilton, hanerm bottas ül abba az autóba, úgy, hogy nincs ellenfele akkor mit tudott volna...

a winning streak meg ilyen kontextusban teljesen értelmezhetetlen, hiszen az mindig az adott szabályrendszer életben maradásának következménye, amire semmilyen ráhatása nincs egy pilótának.
Nem azt mondtam, hogy sínautóval nem nyert valaki, bár Vettelnek párszor rezgett a léc, de ez egy másik történet. Azt mondom, hogy ilyen százalékot nem mindenki tudna hozni.
Szerintem.
Persze ez csak feltételezés, mert eddig csak Rosberget és Bottast láthattuk még Mercedesben Lajoson kívül.
Pont emiatt az ellenkezőjét állítani is csak feltételezés.

Avatar
9_46_20
GP2 pilóta
Hozzászólások: 2964
Csatlakozott: 2013.12.30. 11:44
Mi vagy?: KR7 & KR69 supporter

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: 9_46_20 » 2020.11.16. 17:07

vollebak írta:
2020.11.16. 15:42
Alig két éve, 2018-ban a szezon kétharmadánál, Spában Vettel nyert, lenyomva a pole-ból rajtoló Hamiltont, és bajnokesélyes volt. Mi történt? Csak annyi, hogy kijött a Vettel és a Hamilton közötti klassziskülönbség, és a szezon utolsó harmadára Mr. Brutálisfölény elfogyott,

2017-ben ugyanez: Spában akkor ugyan Vettel második lett, de a szezon addigi 12 versenyéből 6-on legyőzte Hamiltont, és vezette a bajnokságot 7 ponttal. Még a következő, monzai futam után is csak 3 pont volt a hátránya. A végére meg kikapott majdnem ötvennel, mert a hátralévő hét futamon megint csak egyszer tudott Hamilton előtt végezni.
vagy a mercedesnek több pénze és akarta volt költeni az év második felében... ez az elmélet pont annyira lehet helyes mint a tiéd...
egyébként meg ne mondjuk már azt, hogy valaki egy 20 futamos évadban a 12. futam után vezet 7 ponttal, miközben az első 25-öt kap és akkor ő esélyes... az a 7 pont pusztán a véletlen műve is lehet, semmi konzisztenciát, stratégiát nem kell benne keresni
amúgy minden évben szerintem többen is leírták itt is máshol is, hogy a ferka az év hátralévő részében gyengébb lesz, mert azok a pályák a mercedesnek feküdtek/nek.

múgy teljesen mindegy mi van, egyet nem szabadna engedni, hogy egy adott szabályrendszer domináljon lassan 10 évig. Vagy gyorsabb szabályváltozás kell, 2 évente, vagy az fia előtt ott a lehetőség meghívni a michelint, a goodyeart, engedni a szabad stratégiát, midnenki azt csinál amit akar, nem kötelező gumicsere, meg hasonló. ha valaki egy gumival megy végig, csinálja, ha valaki 5 cserével csinálja.
ja és a naptárban is lehetne kavarni, érdekes módon ha hidegbe hozom őket európába egyből lesz két három jó futam.
a szurkolók úgyis kimennek, a kibaszott sárba esőbe kimennek, nem a napsütésen múlik

Avatar
Redbull
Főnök!
Hozzászólások: 11438
Csatlakozott: 2014.01.04. 13:17
Mi vagy?: rangidős
Tartózkodási hely: Hungary/Nograd/Pásztó

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: Redbull » 2020.11.16. 17:30

keF1r írta:
2020.11.16. 16:25
Redbull írta:
2020.11.16. 15:10


De értem. Azt gondolom, Te még mindig a 70-es 80-as éveket várod vissza, miközben átléptünk a XXI. századba, megváltozott az F-1. Nem lehet nem figyelembe venni a kor kihívásait. Harcolunk a klímaszennyezés ellen de egy Formula-1-es motor 100Km-en 100 liter hagyományos üzemanyagot fogyasszon. Van benne álságosság gondolom te is érzed? Az F-1 - mindazon túl, hogy a leggyorsabb versenyformula jelenleg - keresi az innovációt, új technológiákat honosít meg, elősegítve a belsőégésű motorok modernizációját.

Nem vitatom, hogy szívesen venném én is ha:
- lenne időmérős motor és lenne a versenyen használt motor;
- lenne több gumiszállító;
- nem lenne korlátozva a teszt, a szélcsatorna, a számítógépes folyadékáramlásos tervezés, stb...

Ez az idő elmúlt, az F-1 a talponmaradásért küzd.
Nekem ez a véleményem.
A 70 es 80 as években sem 10 autó küzdött az első helyért, de volt fejlődési lehetőség az év közben és láttunk is nem is kevés nagy feltámadást.
A környezetszennyezés kérdése az a közutakon közlekedő sokszázmillio autó kérdése, nem a 20 versenyen x ezer liter üzemanyagot elégető 20 autó fogja tönkretenni a környezetet.
Az egész autó agyonbonyolitása MGU MGH + a faszom csak arról szól, hogy minél jobban megkeverjük a lapokat és minél több változó és hibalehetőség legyen...ettől várnak versenyt...de nem volt/van/lesz

Csak egy tanker ami az óceánokon közlekedik 80 000 autó szennyezésével ér fel...és hány is közlekedik stb. nem itt kell kezdeni a környezetvédelmet ez álságos duma.
Ok.
Nem vagyunk egy hullámhosszon.
(:o
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2020.11.16. 17:31

vollebak írta:
2020.11.16. 16:43
keF1r írta:
2020.11.16. 16:25
A 70 es 80 as években sem 10 autó küzdött az első helyért, de volt fejlődési lehetőség az év közben és láttunk is nem is kevés nagy feltámadást.
A környezetszennyezés kérdése az a közutakon közlekedő sokszázmillio autó kérdése, nem a 20 versenyen x ezer liter üzemanyagot elégető 20 autó fogja tönkretenni a környezetet.
Az egész autó agyonbonyolitása MGU MGH + a faszom csak arról szól, hogy minél jobban megkeverjük a lapokat és minél több változó és hibalehetőség legyen...ettől várnak versenyt...de nem volt/van/lesz

Csak egy tanker ami az óceánokon közlekedik 80 000 autó szennyezésével ér fel...és hány is közlekedik stb. nem itt kell kezdeni a környezetvédelmet ez álságos duma.
Abban egyetértünk, hogy nem az F1-en kéne elverni a zöldeknek a port. Viszont azért az nem igaz, hogy itt mindössze 20 autóról van szó. Az F1-nek hatalmas infrastruktúrája van, több százan utaznak a versenyhétvégékre repülőkkel, ott használnak a helyszínen autókat, kamionokat a közlekedéshez, a gyárakban ezrek dolgoznak, ezek a gyárak szintén külvárosokban és ipartelepeken vannak, ahová ezer és ezer autókkal járnak be minden nap a dolgozók, satöbbi.

Szóval terheli a környezetet az F1, nyilván, de nem olyan szinten, hogy a vékonyodó ózonréteg felelősének kéne megnevezni. Csak könnyű célpont, mert nagyon globális sport, és elég bekapcsolni kéthetente hétvégén a tévét hozzá, hogy lásd.

A bajnokságok szorosságát és a versenyzést két dolog tette tönkre. Az egyik a megbízhatóság, a másik az aerodinamikai tervezési vonal erőltetése.

Még a kilencvenes években is természetes volt, hogy egy versenyző a futamok kábé egyötödén kiesik műszaki hiba miatt. A hetvenes és nyolcvanas években ez simán 30-40%-is kieséseket is jelenthetett. Senkinek a szeme sem rebbent, ha egy 16 futamos bajnokságból 5-6 futamon is eldurrant valakinek a motorja. 2016-ban meg szórta a homokot a fejére több millió hamiltonos, mert Hamilton motorja elfüstölt egyetlen egyszer az évben (egyébként nem is azon ment el a bajnoksága, hanem azon a hét rajton, amikor Rosberg lenyomta, de mindegy is).

Viszont a megbízhatóságnál sokkal nagyobb kerékkötője az izgalmas futamoknak és bajnokságoknak az, hogy a kocsik egyszerűen nem bírják egymást követni a kanyarokban. A nyolcvanas években teljesen megszokott látvány volt, hogy a kanyarból kijövet már ott tapadt a másik hátsó szárnya alá, túrta be a kocsija orrát a támadó, mozgolódott, kereste az oldalt, hova vágjon ki a szélárnyékból. Ma meg egyszerűen úgy elvesztik a tapadást, úgy lerohadnak a gumik, hogy akármit csinálnak, nem tudnak ennyire közel menni egymáshoz.

Ezzel kéne kezdeni valamit, nem a turbó meg a hasonló technikai vívmányok a gond. Legyen turbó, legyen ERS meg mittudomén, mi, de butítsák le a picsába az aerocsomagokat, és legyenek megint nagy futófelületű, vastag gumik. Lenne itt olyan pitty-putty, higgyétek el, nem kéne több. Nem tudom, látunk-e valaha megint olyasmit, de tényleg csak ezen múlik kábé, és nagy kár, hogy olyan tehetségek, mint Hamilton, Verstappen vagy Leclerc nem tudnak így, ilyen körülmények között versenyezni egymással.
Volle!
Én ennyit nem tudok / akarok irni
Csak egy részére válaszolok...tudod te afrikában délamerikában ázsia szegényebb részein vagy a közelkeleten mikkel közlekednek?
És hány 100 millió környezetszennyező csotrogánnyal...na az a környezetszennyezés az F1 egy gombostűfej ebben
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2020.11.16. 17:36

keF1r írta:
2020.11.16. 17:31
Volle!
Én ennyit nem tudok / akarok irni
Csak egy részére válaszolok...tudod te afrikában délamerikában ázsia szegényebb részein vagy a közelkeleten mikkel közlekednek?
És hány 100 millió környezetszennyező csotrogánnyal...na az a környezetszennyezés az F1 egy gombostűfej ebben
Nyilván. Abban nincs vitánk, hogy minden infrastruktúrájával együtt is piszlicsáré az F1 teljes szennyezése még egy átlagos magyar faluhoz képest is. Én csak annyira reagáltam, hogy azért nem csak 20 autó körözgetése miatt szoktak ujjal mutogatni az F1-re, még ha ez alapvetően tök felesleges is.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: 2020 Turkish Grand Prix - Instanbul Park, Nov 13 - 15

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2020.11.16. 17:51

vollebak írta:
2020.11.16. 17:36
keF1r írta:
2020.11.16. 17:31
Volle!
Én ennyit nem tudok / akarok irni
Csak egy részére válaszolok...tudod te afrikában délamerikában ázsia szegényebb részein vagy a közelkeleten mikkel közlekednek?
És hány 100 millió környezetszennyező csotrogánnyal...na az a környezetszennyezés az F1 egy gombostűfej ebben
Nyilván. Abban nincs vitánk, hogy minden infrastruktúrájával együtt is piszlicsáré az F1 teljes szennyezése még egy átlagos magyar faluhoz képest is. Én csak annyira reagáltam, hogy azért nem csak 20 autó körözgetése miatt szoktak ujjal mutogatni az F1-re, még ha ez alapvetően tök felesleges is.
Nekem igazából egy bajom van az F1-el.
A szabályok pontosabban ennek keretei nagyon szűkek és mesterségesen konzerválnak egy meghozásukkor meglévő állapotot.
semmi fejlődés nincs benne...kb az aerotól meg a gumi szélességétől függ, hogy egyik évről a másikra mennyit változik a köridő.
jövőre ugyanezek az autók ugyanebben a konstellációban kb ugyanezt a végeredményt fogják produkálni.
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Lezárt