keF1r írta: ↑2020.11.16. 16:25
A 70 es 80 as években sem 10 autó küzdött az első helyért, de volt fejlődési lehetőség az év közben és láttunk is nem is kevés nagy feltámadást.
A környezetszennyezés kérdése az a közutakon közlekedő sokszázmillio autó kérdése, nem a 20 versenyen x ezer liter üzemanyagot elégető 20 autó fogja tönkretenni a környezetet.
Az egész autó agyonbonyolitása MGU MGH + a faszom csak arról szól, hogy minél jobban megkeverjük a lapokat és minél több változó és hibalehetőség legyen...ettől várnak versenyt...de nem volt/van/lesz
Csak egy tanker ami az óceánokon közlekedik 80 000 autó szennyezésével ér fel...és hány is közlekedik stb. nem itt kell kezdeni a környezetvédelmet ez álságos duma.
Abban egyetértünk, hogy nem az F1-en kéne elverni a zöldeknek a port. Viszont azért az nem igaz, hogy itt mindössze 20 autóról van szó. Az F1-nek hatalmas infrastruktúrája van, több százan utaznak a versenyhétvégékre repülőkkel, ott használnak a helyszínen autókat, kamionokat a közlekedéshez, a gyárakban ezrek dolgoznak, ezek a gyárak szintén külvárosokban és ipartelepeken vannak, ahová ezer és ezer autókkal járnak be minden nap a dolgozók, satöbbi.
Szóval terheli a környezetet az F1, nyilván, de nem olyan szinten, hogy a vékonyodó ózonréteg felelősének kéne megnevezni. Csak könnyű célpont, mert nagyon globális sport, és elég bekapcsolni kéthetente hétvégén a tévét hozzá, hogy lásd.
A bajnokságok szorosságát és a versenyzést két dolog tette tönkre. Az egyik a megbízhatóság, a másik az aerodinamikai tervezési vonal erőltetése.
Még a kilencvenes években is természetes volt, hogy egy versenyző a futamok kábé egyötödén kiesik műszaki hiba miatt. A hetvenes és nyolcvanas években ez simán 30-40%-is kieséseket is jelenthetett. Senkinek a szeme sem rebbent, ha egy 16 futamos bajnokságból 5-6 futamon is eldurrant valakinek a motorja. 2016-ban meg szórta a homokot a fejére több millió hamiltonos, mert Hamilton motorja elfüstölt egyetlen egyszer az évben (egyébként nem is azon ment el a bajnoksága, hanem azon a hét rajton, amikor Rosberg lenyomta, de mindegy is).
Viszont a megbízhatóságnál sokkal nagyobb kerékkötője az izgalmas futamoknak és bajnokságoknak az, hogy a kocsik egyszerűen nem bírják egymást követni a kanyarokban. A nyolcvanas években teljesen megszokott látvány volt, hogy a kanyarból kijövet már ott tapadt a másik hátsó szárnya alá, túrta be a kocsija orrát a támadó, mozgolódott, kereste az oldalt, hova vágjon ki a szélárnyékból. Ma meg egyszerűen úgy elvesztik a tapadást, úgy lerohadnak a gumik, hogy akármit csinálnak, nem tudnak ennyire közel menni egymáshoz.
Ezzel kéne kezdeni valamit, nem a turbó meg a hasonló technikai vívmányok a gond. Legyen turbó, legyen ERS meg mittudomén, mi, de butítsák le a picsába az aerocsomagokat, és legyenek megint nagy futófelületű, vastag gumik. Lenne itt olyan pitty-putty, higgyétek el, nem kéne több. Nem tudom, látunk-e valaha megint olyasmit, de tényleg csak ezen múlik kábé, és nagy kár, hogy olyan tehetségek, mint Hamilton, Verstappen vagy Leclerc nem tudnak így, ilyen körülmények között versenyezni egymással.