Redbull írta: ↑2020.11.16. 15:10
keF1r írta: ↑2020.11.16. 12:22
Nem érted az autóverseny lényegét.
Ez nem a motorral váltóval gumival spórolásról a boxban kiszámolt taktikáról kellene szóljon.
Mesterségesen konzervált előnyökről amiket a szabály keretei között lehetetlen behozni.
Az autóverseny az ahol szabadon engednek fejleszteni versenyről versenyre és a versenyző kinyomhatja a szemét az autójának a verseny alatt. az verseny...
Jaaaa hogy ez pénzbe kerül??? akinek nincs az menjen a tesco gazdaságos seat leon kupába.
Ennek igy nincs értelme
De értem. Azt gondolom, Te még mindig a 70-es 80-as éveket várod vissza, miközben átléptünk a XXI. századba, megváltozott az F-1. Nem lehet nem figyelembe venni a kor kihívásait. Harcolunk a klímaszennyezés ellen de egy Formula-1-es motor 100Km-en 100 liter hagyományos üzemanyagot fogyasszon. Van benne álságosság gondolom te is érzed? Az F-1 - mindazon túl, hogy a leggyorsabb versenyformula jelenleg - keresi az innovációt, új technológiákat honosít meg, elősegítve a belsőégésű motorok modernizációját.
Nem vitatom, hogy szívesen venném én is ha:
- lenne időmérős motor és lenne a versenyen használt motor;
- lenne több gumiszállító;
- nem lenne korlátozva a teszt, a szélcsatorna, a számítógépes folyadékáramlásos tervezés, stb...
Ez az idő elmúlt, az F-1 a talponmaradásért küzd.
Nekem ez a véleményem.
Az emberek igénye ma pont ugyanaz, mint 30-40 éve. Drámát és mennybemenetelt akarnak látni, küzdelmet, versenyt. Azt az érzést kellene keltenie ennek a sorozatnak, hogy földi halandó képtelen lenne menni egy F1 autóval akár egy kört is, nemhogy gyorsan menni vele és vezetni 50 körön át egy futamot, mint a Stroll gyerek. Persze lehet, hogy akkora mázlija van, hogy éppen az ő apja multimilliárdos a tehetsége mellé, de én inkább azt gondolom, hogy ez is könnyebben tanulható lett. Bemondja Wéber, hogy eszébe jutott a kanadainak a kiskora, amikor a parkolóban driftelgetett
Oh.
Nem tudom a látottak hány mai tizenévest vonzanak, de szerintem nem sokat. Nem tudom te rajonganál-e ma ezért az egészért, ha ezt látod fiatal korodban 10 éven keresztül, amit most.. Mi már mindig nézzük, amíg lesz, mert megszoktuk és max. morgolódunk rajta .
Az F1-nek kellene lenni a leggyorsabb, leghangosabb, legveszélyesebb, legdrágább motorsportnak a világon. Ebből maradt a legdrágább és talán a leggyorsabb, de utóbbiban nem vagyok biztos. Értelmetlen megkötések, nincs már a tankolás kiszámíthatatlansága, nincs más gumistratégia, semmi nincsen. Meg kellene ezt szüntetni, kellene még 1-2 másik gumigyártó, menjen mindenki olyan gumival amilyennel akar. Boxból irányítást azonnal betiltani. Első szárnyról letakarítani a 80% cuccot. Diffúzorokat egyszerűsíteni, zavaró hátsó légörvényesítést minimalizálni.
Az F1 zöld programja egy arcpirító képmutatás. Eleve a világon a közúti járműforgalom 12% szennyezésért felelős, a villamosenergia előállítás pedig 50%-ért. A repülés és a hajózás kb. annyi szennyezést adnak mint a közúti járművek de egyébként rájuk semmi szabály nem vonatkozott eddig, talán most kezdik basztatni őket. Amikor a személyautók végre takarékosak, egészen környezetkímélők, akkor veszik elő őket újra, pedig a 30 évvel ezelőttinek kb. a 10%- át szennyezik most. Mennyi eredményt várhatunk ettől? Emellett a világban, főleg Ázsiában működő elavult szar erőművekkel nem foglalkoznak, ahol 10x annyi eredményt lehetne elérni olcsóbban. 90 óta alig csökkentettünk valamit a szennyezésen a világban, pedig dollár milliárdokat költenek alternatív dolgokra.
Rengeteg sorozat van a világon, ahol reszelgethetnék a zöld autózást, ennek rohadtul nem az F1 20 autója kéne a terepe legyen, befagyasztott szabályokkal, ezáltal hetedik éve bebetonozva egy csapatot az élre. Mindezt úgy, hogy általuk hetente 500 ember repked a világban, 200-300 kamion viszi az olyan felesleges cuccaikat is mint a kétszintes motorhome (ebből ráadásul normál évben három kering a világban csapatonként, hogy mindenhová odaérjen). Saját szememmel láttam, amikor Monacoban futam után egy órával nagy kukákba hányták ki a díszítést, cserepes növények százaival együtt.. Persze ez csepp a tengerben. Megérkezik az úri közönség, Ökörsztónné 10 bőrönddel egy napra (láttam ezt is). Sorolhatnánk.
Az F1 drága dolog, gazdagoknak való, az vegyen benne részt akinek van erre pénze, mi meg élvezzük. Nem kell semmit megtakarítani ott. Részemről leszarom, hogy az F1 irodája mára már karbonsemleges és azt is, hogy 100 vagy 300 literrel mennek-e a versenyen
Kit érdekel ez? AZ nem F1 rajongó, az biztos, aki ezt nézi. Bár, amilyen kretén világban élünk
Akármennyire is mondják itt sokan, soha nem volt ehhez fogható dominancia, ilyen hosszú távon. Ez páratlan, még az egyébként szintén roppant unalmas Ferrari/MS korszak is izgalmasabb volt, a Vetteles is tudott hozni 1-2 év izgalmat.