A végeredménytől függetlenül izgalmas jó versenyt láttunk. Amennyiben Max szűkebben tudja tartani az autóját akkor megnyeri és kész. Az egész azért ilyen megosztó, mert Hami kihasználta a versenyirányítás által nem szabályozott helyzetet. Ez nem tetszett a RedBullnak, elérték, hogy ne lehessen levágni a 4-es kanyarból. Azonban az ominózus kanyarban a levágással egybekötött előzést Masiék eleve tiltották. A firkászok, ilyen Wéber Gabifélék meg a Maxi szinpatizánsok még mindig rágódnak rajta, felesleges.
Szerintem nem érted a problémát. De mindegy, hagyjuk.
Dehogynem. Csak sokszor láttam már hasonló szitut. A versenyirányítás mindig kavarja a szart vagy direkt, vagy mert dilettáns. Emlékszel amikor Lewis megelőzte Kimit 2008-ban és utasították adja vissza a pozíciót? Akkor tudod miről beszélek.
Re: Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2021
Elküldve: 2021.03.30. 22:14
Szerző: Phoebe
Utolsó gondolatom a témában, lehet hülyeség. Nem fura, hogy nem adtak be rádiót, amikor a csapat Max fülére mondta, hogy adja vissza a pozíciót? Mintha bizonytalanságban akarták volna tartani a nézőket, hogy technikai hiba vagy más történt.
Utolsó gondolatom a témában, lehet hülyeség. Nem fura, hogy nem adtak be rádiót, amikor a csapat Max fülére mondta, hogy adja vissza a pozíciót? Mintha bizonytalanságban akarták volna tartani a nézőket, hogy technikai hiba vagy más történt.
Ez lehet.
Néztem a videót és Maxi előzésétől 30 sec. telt el és már vissza is adta a pozíciót. Valami svindli volt a dologban. Franc se tudja, de én már nagyon rühellem ha a cirkusz kedvéért kavarják az eseményeket. Emlékszem a vén csibész Max Moslei idején is mindig ment a szarkavarás.
Világos szabályok, következetes bírák - na ez soha nem következik be az F-1-ben
A két akcióban részvevők személyétől függetlenül mondom, hogy szégyen, amit a versenyirányítás művel. Szomorú, hogy volt egy élvezetes, jó csatánk kiváló versenyzők között és megmérgezik az ilyen követlezetlen döntésekkel és nem egyértelmű szabályokkal. A versenyzők meg lennének hozzá, hogy egy jó szezont lássunk, de sikerül ebbe is belebarmolni.
Érdekes Ross Brawn véleménye:
Ha Verstappen a szabálytalanság után kiépítette volna a kellő előnyt és megnyerte volna a versenyt, az piszkos utóízt hagyott volna.
Emlékszel amikor Lewis megelőzte Kimit 2008-ban és utasították adja vissza a pozíciót? Akkor tudod miről beszélek.
Ha Spa-ra gondolsz, ott Hamilton visszaengedte Kimit, aztán ismét megelőzte. Kimi kiesett önhibájából, Hamilton nyert, majd mégis megbüntették. Mert "nem szakadt le eléggé", mielőtt visszaengedte. Akkor vezették be, hogy a következő kanyarig nem lehet megpróbálni a visszaelőzést.
Azt viszont kétlem, hogy Tapi nem előzhette volna vissza, ha ésszel próbálkozik.
Emlékszel amikor Lewis megelőzte Kimit 2008-ban és utasították adja vissza a pozíciót? Akkor tudod miről beszélek.
Ha Spa-ra gondolsz, ott Hamilton visszaengedte Kimit, aztán ismét megelőzte. Kimi kiesett önhibájából, Hamilton nyert, majd mégis megbüntették. Mert "nem szakadt le eléggé", mielőtt visszaengedte. Akkor vezették be, hogy a következő kanyarig nem lehet megpróbálni a visszaelőzést.
Azt viszont kétlem, hogy Tapi nem előzhette volna vissza, ha ésszel próbálkozik.
Az viszont más volt mert slicken voltak vizes pályán. Egyébként raikkonen és Hamilton is pörgött mint egy szelkakas, mindegyik pályán kívül poroszkalt, alig tudtak közlekedni és még ráadásul csatáztak is egymással. Aztán előbbi a falban kötött ki. Amúgy szerintem az utóbbi 15 év legjobb pár kilométerre volt az.
Ami aztán ellenszenves volt hogy Hamilton is csak a puszta szerencsének köszönhette hogy nem torte szarrá magát, de leintés után azért tolta a thats what im talking about szöveget mintha bármi köze lenne a szerencse alakulásához....
Dehogynem. Csak sokszor láttam már hasonló szitut. A versenyirányítás mindig kavarja a szart vagy direkt, vagy mert dilettáns. Emlékszel amikor Lewis megelőzte Kimit 2008-ban és utasították adja vissza a pozíciót? Akkor tudod miről beszélek.
Ó az tényleg csodálatos volt. Annyi volt meghatározva hogy vissza kell engedni, nyilván ezt Ham ott és úgy tette meg ahogy neki az a legkedvezőbb, majd azt mondták hogy megbüntetünk. Miért is? Egy szabály miatt amit majd mindjárt megírunk.
Hálisten év végén igazságot szolgáltatott az élet.
Dehogynem. Csak sokszor láttam már hasonló szitut. A versenyirányítás mindig kavarja a szart vagy direkt, vagy mert dilettáns. Emlékszel amikor Lewis megelőzte Kimit 2008-ban és utasították adja vissza a pozíciót? Akkor tudod miről beszélek.
Ó az tényleg csodálatos volt. Annyi volt meghatározva hogy vissza kell engedni, nyilván ezt Ham ott és úgy tette meg ahogy neki az a legkedvezőbb, majd azt mondták hogy megbüntetünk. Miért is? Egy szabály miatt amit majd mindjárt megírunk.
Hálisten év végén igazságot szolgáltatott az élet.
Az viszont más volt mert slicken voltak vizes pályán.
A körülmények tényleg teljesen mások voltak. De már akkor is élt a szabály, hogy vissza kell engedni, amit Hamilton meg is tett.
De pont a körülmények miatt, Maxi megpróbálhatta volna normális helyen az előzést.
Nem gondolom, hogy Maxet büntetni kellett volna, ha nem adta volna vissza a pozíciót. Azon egyszerű oknál fogva, mert már tökéletesen befejezte az előzést, mielőtt elhagyta volna a pályát.
Nem gondolom, hogy Maxet büntetni kellett volna, ha nem adta volna vissza a pozíciót. Azon egyszerű oknál fogva, mert már tökéletesen befejezte az előzést, mielőtt elhagyta volna a pályát.
Pont ez a lényeg, hogy nem tudta befejezni normálisan,mert a külső íven próbálkozott és megúszott a hátulja. Emiatt sodródott ki a pályáról.
Martin Brundle: "... Verstappen was in the lead again! Except he'd collected up a rear axle slide mid-corner which walked him left and thereby he completed the pass off track,..."
Leclerc: „Őszintén szólva nem értem, miért változtak a szabályok az időmérőről a versenyre. A szabály egyértelmű volt számunkra, a versenyen elhagyhattuk a pályát, de nem az előzéseknél. Azt viszont nem értem, miért kellett változtatni a szombathoz képest. Szerintem egyértelműbb lett volna állandónak megtartani a szabályokat.”
Sainz: „Versenyzőként én értettem, hogy mit lehetett a futamon és mit nem. Azt viszont nem értem, miért változik ez naponta. A szurkolók odahaza szerintem nehezen tudják követni ezeket a változásokat, és hogy pontosan mi is történik.
Versenyzőként én legalábbis tudtam, hogy el kell engednem a másikat, ha elhagyom a pályát.”
Teljesen jogos a kritika a versenyirányirányítás felé, hogy ha szóltak, akkor miért 29 kör után szóltak, ezt aláírom. Még Hamilton felé is, hogy elég rugalmasan értelmezte Masi "iránymutatását" a versenyre.
Viszont a pályán kívüli előzésre telsejen tiszta volt direktíva. Az, hogy most 1-2 kameraszögből rá lehet fogni, hogy már megvolt, marhaság. Nem volt meg, mert megúszott a hátulja az előzési próbálkozás következtében.
Re: Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2021
Elküldve: 2021.04.10. 14:55
Szerző: vollebak
Még ehhez a témához: feliratoztam Norris elemzését, azoknak, akiknek nem erőssége az angol.
Szerintem nincs igazad, Balázs, hogy azt mondod, nem tudta normálisan befejezni. Nézd meg Norris teljes elemzését, aki válaszol arra a kérdésre is, hogy miért nem állja meg a helyét az az érvelés, hogy ha a fehér vonal helyén fal van, akkor Max bele sem kezd az előzésbe. (Kis magyarázat a jobb érthetőség kedvéért: Norris live streamel a Twitch-en, ezért élőben olvasgatja a streamjére érkező kommenteket is, és kettőre válaszol is, ezeket a felolvasott kommenteket tettem idézőjelbe.)
Azt tudom mondani, amit Norris is mondott. Nehéz eset, mert Verstappen valóban elhagyta a pályát, de nem pályán kívül előzött. Részemről nem nyúltam volna bele a versenyirányítás helyében.
Még ehhez a témához: feliratoztam Norris elemzését, azoknak, akiknek nem erőssége az angol.
Szerintem nincs igazad, Balázs, hogy azt mondod, nem tudta normálisan befejezni. Nézd meg Norris teljes elemzését, aki válaszol arra a kérdésre is, hogy miért nem állja meg a helyét az az érvelés, hogy ha a fehér vonal helyén fal van, akkor Max bele sem kezd az előzésbe. (Kis magyarázat a jobb érthetőség kedvéért: Norris live streamel a Twitch-en, ezért élőben olvasgatja a streamjére érkező kommenteket is, és kettőre válaszol is, ezeket a felolvasott kommenteket tettem idézőjelbe.)
Azt tudom mondani, amit Norris is mondott. Nehéz eset, mert Verstappen valóban elhagyta a pályát, de nem pályán kívül előzött. Részemről nem nyúltam volna bele a versenyirányítás helyében.
Hát nem tudom, nekem ez is több sebből vérzik. Túl sok benne a ha...
Részemről ez pályán kívüli előzés, mert az előzés következtében hagyta el a pályát. Az előzés miatt történt.
Ez is csak egy vélemény. Még a versenyzőké is eléggé eltérő. Én meg nyilván nem tudom teljesen objektíven nézni.
Viszont Hamiltont is figyelmeztetni kellett volna már 3. pályaelhagyás után.