Abban nem értek egyet Kefírrel, hogy elengedte csak úgy Bottas Hamiltont. Viszont éppen azért nem értek egyet ebben, mert semmi szükség ilyen paktumra vagy szerződésbeli kitételre, mert egyszerűen nem egy liga a két ember. Hamilton sosem vallaná be, de pontosan tudja, hogy nincs szükség írásba foglalni ilyesmit. Az esetek kilencven százalékában ott és akkor előzi meg Bottast, amikor akarja, tök mindegy, hogy Bottas mit csinál.Schumixx írta: ↑2021.05.03. 10:01Hamilton előzésekor ügyes volt és jól használta ki a megakadását, de ez meg egy másik elméletet tesz szépen keretbe, hogy Bottas majd jól elengedi Hamiltont és feltartja Verstappent. Ja pont Hamiltont akasztotta meg és hozta helyzetbe Maxi-t, majd miután visszaelőzte Hamilton őt is feltartotta addig az 5 körig vagy meddig, ameddig tudta. De amikor átléptek rajta Maxi és Ham is szépen otthagyták.vollebak írta: ↑2021.05.03. 09:48Arról senki sem beszél, hogy Verstappen tegnap a pályán mindkét Mercedest megelőzte egyszer. Az volt a csoda, nem az, hogy mivel állandóan a határon kell mennie, volt egyetlen megingása, ami nem fér bele - de csak neki nem. Hamilton, ha így hibázik Verstappen ellen, akkor a következő körben újra próbálkozhat - és ezt ti is tudjátok, hogy aránytalanok az erőfeltételek jelenleg. Nem ül űrautóban Hamilton, fogható itt-ott, de hogy ő az, akinek több fér bele és aki ellen egy elmért kanyarcsúcs is vereséget jelent, az egyszerűen tény. Itt az a hírérték továbbra is, ha nem ő nyer, mert még mindig nem azonosak a feltételek.
A szélárnyékban Maxi is lecsúszkált az ívekről, nyugodtan visszanézheted, nem hibázott semmivel se kevesebbet mint Hamilton.
Az meg, hogy szélárnyékban csúszik le valaki az ívről, vagy magától, nagyon nem egy kategória. Hamilton nem szélárnyékban is kényelmesen vehet szélesre esetleg egy ívet, nincs jelentősége. Verstappennél azonnal azt jelenti ez, hogy egy-másfél tized, amiből már vagy kiesik a DRS-zónából, vagy éppen beér mögé valamelyik Mercedes a DRS-zónába, és reszeltek is neki az egyenesben.
Ahol fontos a kigyorsítás és a nagy végsebesség (és nem hegyi levegőjű pálya, mint Mexikó), ott Verstappen továbbra is lépéshátrányban lesz. És a pályák többsége emiatt a Mercedesnek fog kedvezni. Az meg a másik, hogy kvalitempóban még azokon a pályákon is esélyesebbek a Mercedesek, ahol versenyen esetleg foghatóak lennének - vagyis pályán elfoglalt pozícióelőnyben lesznek már a rajtnál.
Ne legyen igazam, de megint az van, hogy az lesz a meglepetés, ha a bajnokságot nem Hamilton nyeri. Mint a régi marketinges viccben, hogy nem az a hírérték, hogy ha a kutya megharapja a postást, hanem az, ha fordítva történik a dolog. Egyszerűen ténykérdés, hogy Hamilton 2016 óta nem nézett kihívás elé sem csapaton belül, sem csapaton kívül, 2014 és 2016 között pedig csak csapaton belül volt számára akadály. 2008-ban csodát csinált, a tényszerűen nem a legjobb csomagban ülve bajnokságot nyert. Azóta viszont nyomokban sem volt olyan, hogy Hamilton nem a legjobb autóban ülve várta volna a bajnokság végét. Nézd meg, hogy 2014 kivételével minden Mercedesszel szerzett címét, tehát ötöt (!) nyert úgy, hogy minimum két verseny volt még hátra az évadból.
2015: Austinban megnyeri a címet, három verseny volt még hátra
2017: Mexikóban megnyeri a címet, két verseny volt még hátra
2018: Mexikóban megnyeri a címet, két verseny volt még hátra
2019: Austinban megnyeri a címet, két verseny volt még hátra
2020: Törökországban megnyeri a címet, három verseny volt még hátra
Még csak utolsó versenyes nagy dráma sem volt neki lassan 5 éve, annyira kényelmes a helyzete. Ezeket a dolgokat azért ti is látjátok, értitek szerintem. Minden tiszteletem és elismerésem mellett: Hamilton a sport legkivételesebb helyzetű, legszerencsésebb és a győzelmeit, címeit, versenyzői örökségét a legkönnyebben megszerző többszörös bajnok. Sosem hittem volna anno, hogy Schumi és Vettel életművén is lesz valaki, aki túltesz ebben a tekintetben, de Lajossal ez a helyzet. És éppen azért tök szomorú ez, mert ahogy Schuminak, így neki sem lett volna szüksége ilyen körülményekre.
De ez van, és nincs is ezzel gond, félreértés ne essék. Csak én még emlékszem, hogy például Lance is teljes joggal kritizálta Vettelt anno, hogy a helyzete, a csomag, amiben ül, a hurka csapattárs miatt könnyű dolga van. Most viszont egyáltalán nem gondolja úgy, hogy Hamilton helyzete hasonló lenne, és kiemeli a mostani verseny kapcsán is, hogy hát Bottast meg Verstappent is a pályán kellett megelőznie Hamiltonnak.