Oldal: 5 / 6

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 20:05
Szerző: KisVadász
bertone írta:
2021.05.03. 19:46

1.
És Te? Én hol beszéltem Verstappen előzésről? Csak arra próbáltam utalni, hogy Verstappet DRS ide, DRS oda csak minimálisat tudott közelíteni Bottasra, ezzel szemben Hamilton megette Bottast a DRS használatával. Tehát, ha nincs hiba MV-től, akkor legfeljebb egy-két körrel később eszi meg Hamilton.

2.
Várjunk már! Alonso akkor volt csapattársa, amikor első éves volt, Button egy VB után, Rosberget meg nem ő választotta, hiszen Nico már a csapat tagja volt, amikor Lewis odakerült a Mercihez és ezt követően lett VB Rosberg. Szóval, ez elég gyenge érvelés.
Hát felőlem folytathatjuk így is.
És Te?
:D

Ez pedig megint csak feltételezés. Nem tudhatjuk. Lehet, hogyha nem hibázik, akkor valamelyik későbbi körben Bottas úszik meg kicsit elbaszva a kigyorsítást és ezt Maxi ki tudta volna használni. És azt később láthattuk, hogy Bottast le tudta magáról szakítani...

Lehet itt gyártani az elméleteket, de már nagyon eltértünk a tárgytól.

A másik kettőben még csak igazad is lehetNE, (azért azt hiszem ellenük is bizonyított), de ez mi már: Button egy VB után...? Hja, az semmi ugyebár! :lol:

Attól, hogy ezt így leírtad, lefitymázva Button 1 VB címét, attól még nem lesz igaz. (:n

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 20:12
Szerző: Nigel Hill
KisVadász írta:
2021.05.03. 20:05
bertone írta:
2021.05.03. 19:46

1.
És Te? Én hol beszéltem Verstappen előzésről? Csak arra próbáltam utalni, hogy Verstappet DRS ide, DRS oda csak minimálisat tudott közelíteni Bottasra, ezzel szemben Hamilton megette Bottast a DRS használatával. Tehát, ha nincs hiba MV-től, akkor legfeljebb egy-két körrel később eszi meg Hamilton.

2.
Várjunk már! Alonso akkor volt csapattársa, amikor első éves volt, Button egy VB után, Rosberget meg nem ő választotta, hiszen Nico már a csapat tagja volt, amikor Lewis odakerült a Mercihez és ezt követően lett VB Rosberg. Szóval, ez elég gyenge érvelés.
Hát felőlem folytathatjuk így is.
És Te?
:D

Ez pedig megint csak feltételezés. Nem tudhatjuk. Lehet, hogyha nem hibázik, akkor valamelyik későbbi körben Bottas úszik meg kicsit elbaszva a kigyorsítást és ezt Maxi ki tudta volna használni. És azt később láthattuk, hogy Bottast le tudta magáról szakítani...

Lehet itt gyártani az elméleteket, de már nagyon eltértünk a tárgytól.

A másik kettőben még csak igazad is lehetNE, (azért azt hiszem ellenük is bizonyított), de ez mi már: Button egy VB után...? Hja, az semmi ugyebár! :lol:

Attól, hogy ezt így leírtad, lefitymázva Button 1 VB címét, attól még nem lesz igaz. (:n
Pontosan. értékesebb mint bármelyik Vettel vagy Hamilton VB cím :lol:

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 21:25
Szerző: Schumixx
Amúgy tényleg vicces a csapattársai miatt fikázni, így hogy "csak" 3 vb volt köztük.

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 21:28
Szerző: keF1r
vollebak írta:
2021.05.03. 10:32
Abban nem értek egyet Kefírrel, hogy elengedte csak úgy Bottas Hamiltont. Viszont éppen azért nem értek egyet ebben, mert semmi szükség ilyen paktumra vagy szerződésbeli kitételre, mert egyszerűen nem egy liga a két ember. Hamilton sosem vallaná be, de pontosan tudja, hogy nincs szükség írásba foglalni ilyesmit. Az esetek kilencven százalékában ott és akkor előzi meg Bottast, amikor akarja, tök mindegy, hogy Bottas mit csinál.
Akármekkora talentum is botos ugyanabban az autóban ül mint hami. ugyanolyan gyors és erős...a különbség a két versenyző között nem a padlógázas célegyenesbeli taposásból jön.
BÁR a két nagy szakértő szerint ezen a pályán sok helyen lehet előzni...én főleg a célegyenesben láttam DRS es előzéseket és máshol nem igazán.
Ha botos maga mögött akarta volna tartani Mr fekát itt meg tudta volna tenni simán mert a pálya többi részén nem tudta volna megelőzni csak a célegyenesben.
Az védekezés még ha geci is amit tappen csinált hamival mikor az előzte...
amit botos az gumitörmelékbe menekülés volt nem védekezés...
és persze tudjuk totótól, hogy amig nincs lefutva az év valamelyik pilótának addig szabad a verseny... (:u persze...

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 21:36
Szerző: keF1r
KisVadász írta:
2021.05.03. 19:06
(végül is eddig "csak" három VB csapattársa volt Alonso, Button és Rosberg személyében, de szard le),
(:u (:u (:u (:u (:u (:u inkább nem irok semmit mert buttonnak még szurkoltam is...

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 21:50
Szerző: Bandee
Vadasz bacsi

Kép

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 21:52
Szerző: keF1r
Nigel Hill írta:
2021.05.03. 20:12
KisVadász írta:
2021.05.03. 20:05


Hát felőlem folytathatjuk így is.
És Te?
:D

Ez pedig megint csak feltételezés. Nem tudhatjuk. Lehet, hogyha nem hibázik, akkor valamelyik későbbi körben Bottas úszik meg kicsit elbaszva a kigyorsítást és ezt Maxi ki tudta volna használni. És azt később láthattuk, hogy Bottast le tudta magáról szakítani...

Lehet itt gyártani az elméleteket, de már nagyon eltértünk a tárgytól.

A másik kettőben még csak igazad is lehetNE, (azért azt hiszem ellenük is bizonyított), de ez mi már: Button egy VB után...? Hja, az semmi ugyebár! :lol:

Attól, hogy ezt így leírtad, lefitymázva Button 1 VB címét, attól még nem lesz igaz. (:n
Pontosan. értékesebb mint bármelyik Vettel vagy Hamilton VB cím :lol:
Igen(R) egy a szezon elején 2 sec/körrel gyorsabb dupladiffuzoros autóban... mekkora királyság volt (:v
Maradjunk annyiban inkább, hogy az évkönyvek szerint az is VB cim mint a többieké... mondom ezt ugy hogy szurkoltam neki és nem csak abban az évben.

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 22:19
Szerző: vollebak
KisVadász írta:
2021.05.03. 19:06
Én rohadtul nem hegyezem ki arra a hibára a tegnapi Verstappen teljesítményt. Az tud eléggé felbaszni , hogy lassan Ő lesz a sajnált kódusfijú, aki még a lyukas cipő ellenére is lefutja az utált gazdag fekakirályt (by kefir), akinek az egyik lábán Nike Airmax a másikon meg adidász van, osz'mégis! Jön itt nekem sperma Úr is mindig ezzel az "azonos technikában agyonverné" szöveggel, amiben megint ott a feltételes mód, amivel nem tudok mit kezdeni. NINCS RÁ BIZONYÍTÉK! Ennyi! Ez a srác attól, hogy már 6 vagy 7 éve itt van, még semmit sem bizonyított igazán. Nem volt meg harcban a VB címért egyszer sem. Most úgy tűnik lehet, roppant kíváncsi vagyok, hogyan birkózik meg ezzel a feladattal. Az látszott az időmérő után is, hogy más a szitu, mint tavaly volt. Ez idén már nem csak "örömautókázás", ennek igazi tétje lesz a végén.
Igen, látszott tegnap a teljesítménybeli különbség, de igazából azért volt annyira szembetűnő, mert a célegyenesben nem tudott a Mercikkel mit kezdeni. Egyébként szerintem 5 másodperccel a győztes mögött befutni (most vegyük le a futam végi fastest lap miatti kerékcserékből adódó plusz másodperceket), nem jelent olyan húdebrutálisansokkalrosszabb technikát. ;)
Alapvetően nem is rád gondoltam a kihegyezés megemlítésével. A nemzetközi fórumokon meg közösségekben trend ez. Felmész bármelyik hírportál vagy FB-csoport vagy YT-kommentszekció alá, és azt látod, hogy a teher alatt hibázgató Verstappent hogy elverte már Hamilton.

Hamilton hibáit nem szokták úgy felróni neki, mint amikor más betlizik. Ennek egyébként valószínűleg az az oka, hogy Hamilton hibáinak nincsenek olyan hatásai az eredményeire. Míg Verstappen sokak szemében a mai napig autótörő állat - mindössze azért, mert 2017 elején volt egy hat futamos mélyrepülése, amikor esett-kelt -, Hamilton valahogy akkor is jól jön ki a dolgokból, amikor ront. 2016 Barcelonában bevetődött egy szűkülő résbe, semmi értelme nem volt. Lehajtott a fűre, megpördült - de úgy, hogy közben begyűjtötte Rosberget is. Egy potenciálisan olyan futamon, ahol rengeteg pontot veszíthetett volna a bajnokságban Rosberg ellen, végül nem veszített semmit, mert mindketten nulláztak. Most Imolában tudjuk, mi volt, nem kell részletezni. És még egy sor ilyen bakija volt az évek során, de lényegében ilyen jellegű saját hibájából sosem volt következmény számára, amikor bajnoki harcban állt. Tényleg hihetetlen, hogy milyen csillagzat alatt született.

Abban igazat adok neked, hogy biztosat nem lehet kijelenteni feltételes módban. Nem tudhatjuk, hogy Verstappen elverné-e azonos autóban. Én úgy gondolom, hogy már igen, egyszerűen a koránál és az éhségénél fogva is, de biztosra nem lehet mondani. De abban azért szerintem egyetérthetünk, hogy egy Russell, de főleg egy Verstappen dimenziókkal más ellenállást fejtene ki és teremtene ezzel nagyobb nyomást, mint amit Bottas mutat most már ötödik éve. Ne mondjátok nekem, hogy nem hiányoljátok Rosberget, aki ellen az esetek túlnyomó többségében valóban meg kellett harcolnia a dolgokért. Nem tudom, pontosan kinek a sara, hogy ennyire védik Bottas ülését, de ugyanúgy, ahogy Schumi örökségének sem tesz jót, hogy az örök lakáj Barrichello mellett aratta a legnagyobb sikereit, és Vettel négy címe is a látványosan második számúként kezelt Webberrel egy csapatban születtek, úgy Hamilton öröksége is emiatt a Bottas-féle dolog miatt mindig véleményes lesz, legalábbis ami a 2017-től tartó időszakot illeti.

Nem bizonyítható nyilván, de nekem meggyőződésem, hogy ha Hamilton akarná, tudna hatni erre. A nagy formátumú bajnokoknak általában volt beleszólása ebbe a kérdésbe. Prostnak, Laudának, Sennának, Schumachernek biztosan volt, ezek jól dokumentált esetek. Nagyon furcsának találnám, ha Hamilton szava teljes mértékben súlytalan lenne a Mercedesnél ebben. Egy sor ember van, aki ellen vélhetően sokkal izgalmasabb bajnokságok lennének - Verstappen, Norris, Russell, Leclerc, de akár még a 40 éves Alonso is ilyen. Bottas meg jelen állás szerint lehet, hogy a Mercedesből megy nyugdíjba. Kár.

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 22:34
Szerző: Redbull
vollebak írta:
2021.05.03. 22:19
KisVadász írta:
2021.05.03. 19:06
Én rohadtul nem hegyezem ki arra a hibára a tegnapi Verstappen teljesítményt. Az tud eléggé felbaszni , hogy lassan Ő lesz a sajnált kódusfijú, aki még a lyukas cipő ellenére is lefutja az utált gazdag fekakirályt (by kefir), akinek az egyik lábán Nike Airmax a másikon meg adidász van, osz'mégis! Jön itt nekem sperma Úr is mindig ezzel az "azonos technikában agyonverné" szöveggel, amiben megint ott a feltételes mód, amivel nem tudok mit kezdeni. NINCS RÁ BIZONYÍTÉK! Ennyi! Ez a srác attól, hogy már 6 vagy 7 éve itt van, még semmit sem bizonyított igazán. Nem volt meg harcban a VB címért egyszer sem. Most úgy tűnik lehet, roppant kíváncsi vagyok, hogyan birkózik meg ezzel a feladattal. Az látszott az időmérő után is, hogy más a szitu, mint tavaly volt. Ez idén már nem csak "örömautókázás", ennek igazi tétje lesz a végén.
Igen, látszott tegnap a teljesítménybeli különbség, de igazából azért volt annyira szembetűnő, mert a célegyenesben nem tudott a Mercikkel mit kezdeni. Egyébként szerintem 5 másodperccel a győztes mögött befutni (most vegyük le a futam végi fastest lap miatti kerékcserékből adódó plusz másodperceket), nem jelent olyan húdebrutálisansokkalrosszabb technikát. ;)
Alapvetően nem is rád gondoltam a kihegyezés megemlítésével. A nemzetközi fórumokon meg közösségekben trend ez. Felmész bármelyik hírportál vagy FB-csoport vagy YT-kommentszekció alá, és azt látod, hogy a teher alatt hibázgató Verstappent hogy elverte már Hamilton.

Hamilton hibáit nem szokták úgy felróni neki, mint amikor más betlizik. Ennek egyébként valószínűleg az az oka, hogy Hamilton hibáinak nincsenek olyan hatásai az eredményeire. Míg Verstappen sokak szemében a mai napig autótörő állat - mindössze azért, mert 2017 elején volt egy hat futamos mélyrepülése, amikor esett-kelt -, Hamilton valahogy akkor is jól jön ki a dolgokból, amikor ront. 2016 Barcelonában bevetődött egy szűkülő résbe, semmi értelme nem volt. Lehajtott a fűre, megpördült - de úgy, hogy közben begyűjtötte Rosberget is. Egy potenciálisan olyan futamon, ahol rengeteg pontot veszíthetett volna a bajnokságban Rosberg ellen, végül nem veszített semmit, mert mindketten nulláztak. Most Imolában tudjuk, mi volt, nem kell részletezni. És még egy sor ilyen bakija volt az évek során, de lényegében ilyen jellegű saját hibájából sosem volt következmény számára, amikor bajnoki harcban állt. Tényleg hihetetlen, hogy milyen csillagzat alatt született.

Abban igazat adok neked, hogy biztosat nem lehet kijelenteni feltételes módban. Nem tudhatjuk, hogy Verstappen elverné-e azonos autóban. Én úgy gondolom, hogy már igen, egyszerűen a koránál és az éhségénél fogva is, de biztosra nem lehet mondani. De abban azért szerintem egyetérthetünk, hogy egy Russell, de főleg egy Verstappen dimenziókkal más ellenállást fejtene ki és teremtene ezzel nagyobb nyomást, mint amit Bottas mutat most már ötödik éve. Ne mondjátok nekem, hogy nem hiányoljátok Rosberget, aki ellen az esetek túlnyomó többségében valóban meg kellett harcolnia a dolgokért. Nem tudom, pontosan kinek a sara, hogy ennyire védik Bottas ülését, de ugyanúgy, ahogy Schumi örökségének sem tesz jót, hogy az örök lakáj Barrichello mellett aratta a legnagyobb sikereit, és Vettel négy címe is a látványosan második számúként kezelt Webberrel egy csapatban születtek, úgy Hamilton öröksége is emiatt a Bottas-féle dolog miatt mindig véleményes lesz, legalábbis ami a 2017-től tartó időszakot illeti.

Nem bizonyítható nyilván, de nekem meggyőződésem, hogy ha Hamilton akarná, tudna hatni erre. A nagy formátumú bajnokoknak általában volt beleszólása ebbe a kérdésbe. Prostnak, Laudának, Sennának, Schumachernek biztosan volt, ezek jól dokumentált esetek. Nagyon furcsának találnám, ha Hamilton szava teljes mértékben súlytalan lenne a Mercedesnél ebben. Egy sor ember van, aki ellen vélhetően sokkal izgalmasabb bajnokságok lennének - Verstappen, Norris, Russell, Leclerc, de akár még a 40 éves Alonso is ilyen. Bottas meg jelen állás szerint lehet, hogy a Mercedesből megy nyugdíjba. Kár.
Emlékszel 2007-re, a kínai futamon a boxba hajtva rojtosra kopott gumikon kicsúszott és elkaparta magát. Azok a pontok feltehetően az első VB címébe kerültek.
(:i

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 22:37
Szerző: Schumixx
Bandee írta:
2021.05.03. 21:50
Vadasz bacsi

Kép

Neked van igazad. Jó kép.

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 22:41
Szerző: t-oom
Redbull írta:
2021.05.03. 17:46
KépKép

A gumikról ennyit sikerült találnom.
Amiben nagyon lemaradt a McLaren de valami piszok lassúak voltak azok a kerékcserék. Ez nem ment tegnap sem de általában a gyengéje a csapatnak.
apósommal együtt néztem tegnap a futamot. épp meg is jegyeztem neki, hogy nem értettem Alo/Ricsi tempóját... 1. etapon Ricsi mindenkit legyalogolt aki elé került. majd a kerékcsere után, ugyanolyan elánnal gyalogolt át rajta is Alo... és ugyanazon stratégián voltak, csak Ricsi méghátrábbról rajtolt.

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 22:45
Szerző: Bitang
E0T8CTVXMAQgkku.jpeg
E0T8CTVXMAQgkku.jpeg (68.04 KiB) Megtekintve 942 alkalommal

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 23:30
Szerző: 9_46_20
keF1r írta:
2021.05.03. 21:28

BÁR a két nagy szakértő szerint ezen a pályán sok helyen lehet előzni...én főleg a célegyenesben láttam DRS es előzéseket és máshol nem igazán.
...
Ezt így ki mértek jelenteni? Erős. Egymas után dombra megy fel le a pálya kozepgyors kanyarokkal. Itt a büdös életben nem fog forma autó előzni max túra ahol kicsit ratamszthatok a másikra. Vagy kamion...de hát ez utóbbi hagyjuk is...

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.03. 23:50
Szerző: vollebak
Redbull írta:
2021.05.03. 22:34
Emlékszel 2007-re, a kínai futamon a boxba hajtva rojtosra kopott gumikon kicsúszott és elkaparta magát. Azok a pontok feltehetően az első VB címébe kerültek.
(:i
Azt direkt nem akartam említeni, mert a mai napig véleményes, hogy mennyire is volt saját hiba. A csapattal közösen meghozott döntés volt, hogy lényegében vászonig lekopó gumikon kint maradjon. Ami történt, nem feltétlenül saját hiba - olyan lerongyolódott gumikon semmilyen tempóval nem lehet már kanyarodni. Szóval ezt nehéz belőni, de nem varrnám teljesen a nyakába, már csak azért sem, mert újonc volt. Nem feltétlenül neki egyedül kellett volna ott okosnak lennie. De a mai napig sok vitát szül az az eset, úgyhogy egyéni gusztus kérdése, ki mennyire tartja érte Hamiltont egyedüli felelősnek.

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 01:25
Szerző: KisVadász
Bandee írta:
2021.05.03. 21:50
Vadasz bacsi

Kép
Egyébként ja, scheißegal!
Vagy ahogy a képzett magyar kőműves mondaná a görbe falra:
A faszom bele! :lol:

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 02:20
Szerző: KisVadász
vollebak írta:
2021.05.03. 22:19


Alapvetően nem is rád gondoltam a kihegyezés megemlítésével. A nemzetközi fórumokon meg közösségekben trend ez. Felmész bármelyik hírportál vagy FB-csoport vagy YT-kommentszekció alá, és azt látod, hogy a teher alatt hibázgató Verstappent hogy elverte már Hamilton.

Hamilton hibáit nem szokták úgy felróni neki, mint amikor más betlizik. Ennek egyébként valószínűleg az az oka, hogy Hamilton hibáinak nincsenek olyan hatásai az eredményeire. Míg Verstappen sokak szemében a mai napig autótörő állat - mindössze azért, mert 2017 elején volt egy hat futamos mélyrepülése, amikor esett-kelt -, Hamilton valahogy akkor is jól jön ki a dolgokból, amikor ront. 2016 Barcelonában bevetődött egy szűkülő résbe, semmi értelme nem volt. Lehajtott a fűre, megpördült - de úgy, hogy közben begyűjtötte Rosberget is. Egy potenciálisan olyan futamon, ahol rengeteg pontot veszíthetett volna a bajnokságban Rosberg ellen, végül nem veszített semmit, mert mindketten nulláztak. Most Imolában tudjuk, mi volt, nem kell részletezni. És még egy sor ilyen bakija volt az évek során, de lényegében ilyen jellegű saját hibájából sosem volt következmény számára, amikor bajnoki harcban állt. Tényleg hihetetlen, hogy milyen csillagzat alatt született.

Abban igazat adok neked, hogy biztosat nem lehet kijelenteni feltételes módban. Nem tudhatjuk, hogy Verstappen elverné-e azonos autóban. Én úgy gondolom, hogy már igen, egyszerűen a koránál és az éhségénél fogva is, de biztosra nem lehet mondani. De abban azért szerintem egyetérthetünk, hogy egy Russell, de főleg egy Verstappen dimenziókkal más ellenállást fejtene ki és teremtene ezzel nagyobb nyomást, mint amit Bottas mutat most már ötödik éve. Ne mondjátok nekem, hogy nem hiányoljátok Rosberget, aki ellen az esetek túlnyomó többségében valóban meg kellett harcolnia a dolgokért. Nem tudom, pontosan kinek a sara, hogy ennyire védik Bottas ülését, de ugyanúgy, ahogy Schumi örökségének sem tesz jót, hogy az örök lakáj Barrichello mellett aratta a legnagyobb sikereit, és Vettel négy címe is a látványosan második számúként kezelt Webberrel egy csapatban születtek, úgy Hamilton öröksége is emiatt a Bottas-féle dolog miatt mindig véleményes lesz, legalábbis ami a 2017-től tartó időszakot illeti.

Nem bizonyítható nyilván, de nekem meggyőződésem, hogy ha Hamilton akarná, tudna hatni erre. A nagy formátumú bajnokoknak általában volt beleszólása ebbe a kérdésbe. Prostnak, Laudának, Sennának, Schumachernek biztosan volt, ezek jól dokumentált esetek. Nagyon furcsának találnám, ha Hamilton szava teljes mértékben súlytalan lenne a Mercedesnél ebben. Egy sor ember van, aki ellen vélhetően sokkal izgalmasabb bajnokságok lennének - Verstappen, Norris, Russell, Leclerc, de akár még a 40 éves Alonso is ilyen. Bottas meg jelen állás szerint lehet, hogy a Mercedesből megy nyugdíjba. Kár.
Neked válaszolok, mert ennek legalább van értelme.
Az, hogy hogyan jön ki a hibákból, hát Istenem, ezzel most mit kezdjek? Szerencsés csillagzat, vagy az FIA közt megbújó szabad kőművesek egyengetik útját, vagy csak szimplán azért mert "I'm black", nem tudom. Minden esetre megmondom őszintén ezt a részt baromira el tudom viselni.
Mondom ezt azért, mert én kb 2000 környékén kezdtem el igazán becsatlakozni a Forma 1 szurkolótáborába és akkor mint McLaren szurkoló rohadt szar éveket éltem át. Kezdőtött Mika csillagának leívelésével és elég sok frusztrációval, pedig ekkor még nem is sejtettem, hogy mi vár rám 2005-ben a Kimit teljes mértékben kirekesztő Fortuna istennő jóvoltából. :(
Valószínűleg itt a legtöbben nálam sokkal régebb óta követik ezt a sportot, és több kedvencük esetleges pechsorozatát átélték már, mint én a 2000-es évek elején, de ismétlem: ezt a részt, hogy szinte biztosra vehetem, hogyha ez a csávó rajthoz áll, akkor azt a versenyt be is fogja fejezni és nagy valószínűséggel pontszerző helyen, (48 verseny óta :o) hát ezt az érzést bevallom nagyon szeretem. :D

A csapattársat érintő résszel meg kb. egyet értek. Mármint én is szívesebben megnézném mit csinál Russell mellett vagy legyen az bármelyik feltörekvő fiatal. Akár Maxi is, mert szerintem van annyi versenytapasztalat mögötte, plusz VB címért küzdés/elvesztés átélése, hogy pont ezek miatt akár egy csapatban is sikerülne neki lenyomni még talán egy 1-2 évig, amíg a másik is megedződik ilyen téren.
Viszont azt felróni neki, hogy Ő nem választ maga mellé erősebbet... :roll:
Mikor volt ilyen utoljára?
Meg ezt hogyan kéne? Áh srácok, Bottas túl gyenge nekem, hozzatok valaki mást?
Szerintem a csapat 2017/18 után egyszerűen nem mer bevállalni egy erősebb csapattársat mellé. Ami szomorú, de ezt a módit nem ők vezették be és őszintén szólva ilyen szezonban, mint amilyennek az idei eddig látszik, eléggé lábon lövés lenne két telivérrel indulni, akik a végén egymás lábában botlanának el. ;)

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 08:30
Szerző: 9_46_20
KisVadász írta:
2021.05.04. 02:20

Viszont azt felróni neki, hogy Ő nem választ maga mellé erősebbet... :roll:
Mikor volt ilyen utoljára?
Meg ezt hogyan kéne? Áh srácok, Bottas túl gyenge nekem, hozzatok valaki mást?
szerintem többeket inkább az zavar, hogy mindezt bizonyos keretek között álszent módon teszi, azt, hogy 5-7 vb cím után lenyilatkozni azt, hogy jó lenne csatázni is már. Ezt értjük, csak miért nem 2015-ben harcoskodott emellett? Rossz az időzítés és mellette rossz a körülmény (7 vb cím).

De ez a médiának szól, a körítés, ha bárkinek itt az adott helyzet azt szülné, hogy ő legyen a "8-szoros vb" autószerelő, orvos, technikus, mérnök, mezőgazdász, vállalkozó, stb stb, legbelül senki sem ágálna azért, hogy legyen már egy versenytársam.

Hamiltonnak sok mindent nem kéne erőltetnie, pl ezt, vagy a blm mozgalmat. Ő egy autóversenyező, de az emberek többsége halo effect-ben, shoe button complexban szenvednek, ha gyorsan vezet egy autót, akkor már remek kémikus is nem, hiszen az autóban olaj és benzin folyik. És sajnos ő erre az utóbbira rá is játszik, hogy figyelnek rá, de pl amikor megjelenik egy polóban, hogy a tett több, mint a szó, miközben nem látom, hogy minden nap elutazna az USA-ba és segítené a feketéket, hanem csak insta üzeneteket látok, akkor ez a kijelentés erősen véleményes. Sajnos hamilton fertőző és féligaz híreket terjeszt, amik fertőzik a józan észt, nincs messze attól, hogy ne adj oltást, mert az autizmust okoz szellemétől...

Mindettől fügettelenül erősa valószínűsége, hogy a valaha élt legjobb versenyző, és ennek kéne a fontosnak lennie

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 10:24
Szerző: keF1r
9_46_20 írta:
2021.05.04. 08:30
Mindettől fügettelenül erősa valószínűsége, hogy a valaha élt legjobb versenyző, és ennek kéne a fontosnak lennie
A valaha volt legsikeresebb lesz a szezon végén...semmi más

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 11:07
Szerző: Nigel Hill
keF1r írta:
2021.05.03. 21:52
Nigel Hill írta:
2021.05.03. 20:12

Pontosan. értékesebb mint bármelyik Vettel vagy Hamilton VB cím :lol:
Igen(R) egy a szezon elején 2 sec/körrel gyorsabb dupladiffuzoros autóban... mekkora királyság volt (:v
Maradjunk annyiban inkább, hogy az évkönyvek szerint az is VB cim mint a többieké... mondom ezt ugy hogy szurkoltam neki és nem csak abban az évben.
Látod csak magadat égeted amikor azt sem tudod mit beszélsz, vagy csak elmosódtak az emlékeid (vannak ám már rá jó gyógyszerek :) ) Azért az egymondatos sületlenségedet helyre tenném kicsit.
Nem csak a Brawn volt dupla DD, sőt ők voltak a leghátrányosabb helyzetben. Az sem volt biztos, hogy elindulnak, a motor miatt át kellett alakítani (adoptálni) az autót kivenni a KERS-t. A szezon felét tartalékautó nélkül, a második felét csak egy tartalékkal gurulták le. Magyarán szólva ha bármelyik első futamokon Button összetöri a vasat mondjuk az időmérőn, nem tud elindulnia versenyen. ( + Szingapúrban is ez volt a helyzet). Emellett egész évben 2 db fejlesztése volt a csapatnak. (nem 2 csomag, hanem 2 fejlesztés összesen)Az időmérőkön (ahol Button volt a leggyorsabb) is 1mp-en belül volt az első 7 pilóta, arról nem beszélve, hogy ha annyira 2s/kör lett volna az előnyük, akkor nem Brawn 1-2-nek kellett volna lennie az első 7 futamon? :) Tény hogy a Brawn volt a legjobb autó az év elején, de ez nem a DD-nek mintsem inkább egy utlra jó konstrukciónak volt köszönhető. A 2s/lap akkor túlzás mint ide Nagykáta.
2019-ben volt egy interjú Brawnnal erről az évről és azon kívül hogy elmondta teljesítményben értékesebb és érzelmileg is többet jelentett 2009 neki mint a Ferraris győzelmek, Button konstans teljesítménye hozta a VB címet, mert a versenyeken mindig előrébb tudott végezni, mint ahonnan indult (és legtöbb alkalommal bekerült a csapattársa elé is) és hogy ezt rajta kívül 1 vagy 2 pilóta lett volna képes hozni. Emiatt nagyon sajnálta, hogy Button a McLarenhez igazolt, mert szerette volna megtartani. Bár lehet hogy te jobban tudod ezeket, hisz még szurkoltál is neki nem csak abban az évben :lol:

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 12:32
Szerző: keF1r
Nigel Hill írta:
2021.05.04. 11:07
keF1r írta:
2021.05.03. 21:52


Igen(R) egy a szezon elején 2 sec/körrel gyorsabb dupladiffuzoros autóban... mekkora királyság volt (:v
Maradjunk annyiban inkább, hogy az évkönyvek szerint az is VB cim mint a többieké... mondom ezt ugy hogy szurkoltam neki és nem csak abban az évben.
Látod csak magadat égeted amikor azt sem tudod mit beszélsz, vagy csak elmosódtak az emlékeid (vannak ám már rá jó gyógyszerek :) ) Azért az egymondatos sületlenségedet helyre tenném kicsit.
Nem csak a Brawn volt dupla DD, sőt ők voltak a leghátrányosabb helyzetben. Az sem volt biztos, hogy elindulnak, a motor miatt át kellett alakítani (adoptálni) az autót kivenni a KERS-t. A szezon felét tartalékautó nélkül, a második felét csak egy tartalékkal gurulták le. Magyarán szólva ha bármelyik első futamokon Button összetöri a vasat mondjuk az időmérőn, nem tud elindulnia versenyen. ( + Szingapúrban is ez volt a helyzet). Emellett egész évben 2 db fejlesztése volt a csapatnak. (nem 2 csomag, hanem 2 fejlesztés összesen)Az időmérőkön (ahol Button volt a leggyorsabb) is 1mp-en belül volt az első 7 pilóta, arról nem beszélve, hogy ha annyira 2s/kör lett volna az előnyük, akkor nem Brawn 1-2-nek kellett volna lennie az első 7 futamon? :) Tény hogy a Brawn volt a legjobb autó az év elején, de ez nem a DD-nek mintsem inkább egy utlra jó konstrukciónak volt köszönhető. A 2s/lap akkor túlzás mint ide Nagykáta.
2019-ben volt egy interjú Brawnnal erről az évről és azon kívül hogy elmondta teljesítményben értékesebb és érzelmileg is többet jelentett 2009 neki mint a Ferraris győzelmek, Button konstans teljesítménye hozta a VB címet, mert a versenyeken mindig előrébb tudott végezni, mint ahonnan indult (és legtöbb alkalommal bekerült a csapattársa elé is) és hogy ezt rajta kívül 1 vagy 2 pilóta lett volna képes hozni. Emiatt nagyon sajnálta, hogy Button a McLarenhez igazolt, mert szerette volna megtartani. Bár lehet hogy te jobban tudod ezeket, hisz még szurkoltál is neki nem csak abban az évben :lol:
Drága russzofil barátom...nagyjóuram!
miután a Brawn csapat anyagi és fejlesztési potenciáljának megsiratása megtörtént... (:e
térjünk vissza olyan apróságokhoz, mint pl az, hogy a brawn volt az egyetlen autó a mezőnyben amit a DD-hez/vel fejlesztettek.
A többi csapat ugyan próbálkozott a használatával pár futam után de nem emléxem, hogy átütő sikert ért volna el bárki is...nyilván nem lehetett egy alapjaiban nem a DD-hez fejlesztett aerodinamikát adaptálni egy nem azzal fejlesztett autóra tökéletesen...
A brawn előnyének elfogyása sokkal inkább volt köszönhető az általad is emlitett korlátozott forrásoknak és annak, hogy a konkurens csapatok sokkal nagyobb tapasztalattal és forrásokkal birtak az éves fejlesztésben.
Ez is jól mutatja, hogy mekkora előnye is volt a brawn gp-nek, hogy az év végére elfogyó előny ellenére is behúzták a VB cimet

örült az ember annak az évnek, mert egy kiscsapat szerepelt jól egy szimpatikus pilotával de a heroikus alkotástól ahogy azt te szeretnéd itt bemutatni messze esett a történet... sokkal inkább volt sok sok dolog szerencsés találkozása összejátszása.
Ez az én véleményem a fenti meg a tied nem hiszem, hogy meg kellene győznünk egymást...
egyebekben meg történelem...

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 13:26
Szerző: Nigel Hill
keF1r írta:
2021.05.04. 12:32


Drága russzofil barátom...nagyjóuram!
miután a Brawn csapat anyagi és fejlesztési potenciáljának megsiratása megtörtént... (:e
térjünk vissza olyan apróságokhoz, mint pl az, hogy a brawn volt az egyetlen autó a mezőnyben amit a DD-hez/vel fejlesztettek.
A többi csapat ugyan próbálkozott a használatával pár futam után de nem emléxem, hogy átütő sikert ért volna el bárki is...nyilván nem lehetett egy alapjaiban nem a DD-hez fejlesztett aerodinamikát adaptálni egy nem azzal fejlesztett autóra tökéletesen...
A brawn előnyének elfogyása sokkal inkább volt köszönhető az általad is emlitett korlátozott forrásoknak és annak, hogy a konkurens csapatok sokkal nagyobb tapasztalattal és forrásokkal birtak az éves fejlesztésben.
Ez is jól mutatja, hogy mekkora előnye is volt a brawn gp-nek, hogy az év végére elfogyó előny ellenére is behúzták a VB cimet

örült az ember annak az évnek, mert egy kiscsapat szerepelt jól egy szimpatikus pilotával de a heroikus alkotástól ahogy azt te szeretnéd itt bemutatni messze esett a történet... sokkal inkább volt sok sok dolog szerencsés találkozása összejátszása.
Ez az én véleményem a fenti meg a tied nem hiszem, hogy meg kellene győznünk egymást...
egyebekben meg történelem...
Mondom én hogy valamit memóriajavítót szedned kellene. Williams, Toyota is fejlesztett sőt előbb kezdték mint a Honda (ráadásul gyári csapat) ami bizonyítja hogy a DD önmagában nem jelentett előnyt. A Ferrari, McLaren és a RB is már Silverstone-ban mind használta a DD-t. Nem kellett az egész autót áttervezni, csak a hátsó felfüggesztést, a kipufogót (amit a RB tovább is vitt a befújt diffúzorba) és esetenként a padlólemezt pl McLarennél, de ők elsősorban a tengelytáv rövidítés miatt tették ezt. Brawn megmondta 10 év után is, hogy nagyon felfújták a DD ügyet és ráfogták, hogy csak azért gyorsak, de nem nézték a teljes koncepciót, amit egyébként óriási ráfordítással fejlesztettek és ezért tudták magukat kvázi fejlesztés nélkül a mezőny első felében tartani. De persze ezt te sokkal jobban tudod mint maga Brawn, sőt 10 év után ő is csak hazudozik erről.

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 14:57
Szerző: 9_46_20
Nigel Hill írta:
2021.05.04. 13:26


Williams, Toyota is fejlesztett sőt előbb kezdték mint a Honda (ráadásul gyári csapat) ami bizonyítja hogy a DD önmagában nem jelentett előnyt.

ha építek egy repülőt a kertben, majd azt mondom, nem tudok vele felszállni, akkor ez bizonyítja azt, hogy egy repülő nem tud repülni?

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.04. 16:34
Szerző: vollebak
2009 kapcsán nem tudom, miért terjednek ezek a tévhitek még ma is, hogy micsoda űrrakéta volt a Brawn. Már része az F1-es folklórnak, mint az, hogy Prost csak taktikázott mindig, és segítette az FIA, Alonso hat tizedet ad bármelyik kocsinak, Mansell mindig széttaposott mindent, és a BGP-001 egy nitróhajtású betontorpedó volt, körönként 2 másodperc előnnyel. Sokan úgy állítják be, mintha mondjuk egy 2014 óta tartó Mercedes-szintű dominanciát mutatott volna az a kocsi. A BGP-001 jó konstrukció volt, viszont:

1) Ahogy Dankson is írta, az utolsó pillanatban kellett összetákolni a Mercedes motor miatt, KERS sem került bele. Többek között az így megboruló egyensúly vezetett a Brawn egész éves gumimelegítési problémáihoz, ami a szezon eleji meleg idően rendezett futamokon még nem jött ki.
2) A dupla diffúzort a Williams és a Toyota is használta, és szabályos csiki-csukit kezdeményeztek más csapatok, amikor kiderült, hogy a Brawnnak bevált (mert a Toyota és a Williams összességében a hajára kenhette, hogy ők is ugyanúgy, ahogy a Brawn, már év elején azzal indultak), pedig az FIA szabályosnak ítélte. Ott volt a lehetőség másnak is, de az összes csapat közül ez a három élt vele az év elején, és ebből a háromból is csak a Brawn autóján működött hatékonyan.
3) Dupla diffúzor ide vagy oda, a Brawn egyáltalán nem volt verhetetlen már azon a hét futamon sem, amiből hatot Button nyert. A hideg és nedves időben gumimelegítéssel és tapadási gondokkal küszködtek. A szezon első harmadában Kínában, Malajziában, Bahreinben és Törökországban sem volt a legjobb konstrukció a Brawn. Kínában, az évad harmadik hétvégéjén a Red Bull sima kettős győzelmet szerzett az esőben. Malajziában ha nincs piros zászló, a Toyotáknak állt a zászló, Brawn bevallása szerint is. Bahreinben Button az időmérőn épp befért a második sorba, onnan nyert, mert a Toyoták, akik befoglalták az első rajtsort, hatalmas stratégiai hibát követtek el: korai cserét csináltak, és a leglassabb gumin próbálták végigcsinálni a futamot. Törökországban Button Vettel korai hibáját kihasználva szerzett pozícióelőny miatt nyert.
4) Bármit is gondol bárki arról, hogy az évad elején a Brawn mekkora rakéta volt, Silverstone-tól kezdve nem a második, hanem sokszor harmadik-negyedik erő volt csak a kocsi az évad végéig. A Silverstone-tól hátralévő tíz futamból a Red Bull ötöt, a Brawn és a McLaren kettőt-kett, a Ferrari pedig egyet nyert. A Brawnnak és a Red Bullnak is négy kettős győzelme volt az év során. Összességében, a teljes évadot tekintve az a Red Bull volt az év legjobb konstrukciója. Ahogy Dankson is írta, a Brawn erőforrásai a béka segge alatt voltak. Májusban, Barcelona környékére elfogyott minden pénz a fejlesztésekre - onnantól a szó szoros értelmében majdnem hat hónapig semmilyen upgrade nem érkezett a kocsira a szezonzáróig. Novemberben, Abu-Dzabiban ugyanazzal a specifikációval futottak a Brawnok, mint Barcelonában, miközben még a Toro Rosso is folyamatosan vitt valami fejlesztést a versenyekre.
5) Vettel rutintalansága okozta azt, hogy nem tudta megverni a mindenhonnan pontot mentő, egyetlen versenyen sem hibázó Buttont. Ausztráliában Kubicával ütközött, ezért büntetést kapott Malajziára (ahol az esőben még Horner szerint is nekik kellett volna nyerni), ahol a tizensokadik helyről pördült ki, aztán Monacóban a falba állt - ez három nullás futam az első hatból. Szingapúrban simán győznie kellett volna Hamiltonnal szemben (de legalább a második helyre bejönnie), de a rajtnál Rosberg lenyomta, aztán megrongálta a kocsit egy kerékvetőn, végül áthajtásos büntetést kapott, mert túl gyorsan ment a boxutcában. Míg Button egyetlen pontot sem szórt el egész évben, és csak Spában nullázott, akkor sem saját hibából, Vettel legalább 20-25 pontot dobott el önhibák miatt (és akkor még nagyon óvatos is voltam).

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.05. 14:18
Szerző: Lancelot
vollebak írta:
2021.05.03. 00:18

Hát, Hamiltonnak ez abszolút a könnyű győzelmei közé tartozott. Itt aki lényegében árral szemben küzd, az Verstappen. A kigyorsításokon és a végsebességben a Red Bull ma semmit nem tudott a Mercedes ellen. Verstappen, aki egy másik liga a szégyenletesen teljesítő Bottashoz képest, még csak támadni sem tudta, amikor mögötte jött a pályán. Ahol vezetni kellett, ott letolta a pályáról lényegében, ahol meg csak ráállni a gázra, ott semmit nem tudott csinálni. Csoda, hogy előtte tudott végezni.
Az esetleg véletlenül sem opció, hogy a RB. aerodinamikája esetleg a kanyarokra sokkal jobb, mint a Mercedesé, vagy oda lett beállítva, míg a Mercedesé nem. Nyilván akkor eltérő helyeken tudnak jobban teljesíteni.

Re: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2021

Elküldve: 2021.05.05. 14:28
Szerző: Lancelot
keF1r írta:
2021.05.03. 07:53

jó lenne lassan elfogadni, hogy tappen agyonverné azonos autóban a sírdogáló rasztagyereket (:u
Erre azért mérget ne vegyél! (:n :mosoly: