Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hogy folytatódik a Hamilton - Verstappen csata

Hamilton nyer
7
70%
Verstappen nyer
0
0 szavazat
Hamilton kiesik
0
0 szavazat
Verstappen kiesik
1
10%
Mindketten kiesnek
0
0 szavazat
Más nyer
2
20%
 
Szavazatok száma: 10

Avatar
rdaneelolivaw
Főnök!
Hozzászólások: 13013
Csatlakozott: 2013.12.20. 23:22
Mi vagy?: Level Completed
Tartózkodási hely: XI

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: rdaneelolivaw » 2021.05.15. 10:20

keF1r írta:
2021.05.15. 06:59
Nos váratlanul nem ért a tény, hogy nem tudod értelmezni amit leirtam...
A fideszrajongás egyben az agy halálával is együtt jár...de ezt a részét most hagyjuk...
Ennyire hiányzik a poltopik? :)

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.05.15. 13:03

keF1r írta:
2021.05.15. 06:59
Nos váratlanul nem ért a tény, hogy nem tudod értelmezni amit leirtam...
A fideszrajongás egyben az agy halálával is együtt jár...de ezt a részét most hagyjuk...

Egyszer volt hol nem volt egy olyan F1 ahol nem cseréltek gumit, és nem tankoltak és a box-ból sem telemetriázták szarrá az autó és a versenyző minden mozdulatát... akkor te még jóeséllyel apáddal sem jártál egy gatyában, hanem csak egy távoli ködös jövőbe vesző pajzán gondolat lehettél...
Akkoriban éppen ha akart valaki próbálhatta beosztani a gumijait a futamra /ennyi lehetett volna a taktika /de többnyire nem volt jellemző mert a gumik végigbirták a futamot...a boxban pedig nem hyperagyak és számítógépek döntöttek mindenről hanem kb. golyós számologépeken mérték az eltelt körök számát.
Azt is F1-nek hivták csak te sajnos nem ismerhetted. Akkor sem 15 autó küzdött az első helyért, de semmivel sem voltak kevésbé izgalmasak a futamok mint most, mikor 300 ember munkája kell egy szaros hétvégén is egy csapatnál, hogy körbemenjen 60-70X egy pályán miközben a pilota segglyukának a hőmérsékletét is monitorizálják.

szóval kicsit kevesebbet és kevésbé habzó szájjal gondolj magadról ha az F1 rajongásról beszélünk
Ha meg nem érted a fentebbi hozzászólásaimat...az a te bajod
Nem akarok belevauzni a csörtétekbe, aprítsátok csak egymást :D

Csak a kiemelt rész ragadta meg a figyelmem. Amennyire én tudom, Krisztián pont, hogy egyáltalán nem fideszes.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Bandee
Főnök!
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2014.01.01. 18:31

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: Bandee » 2021.05.15. 13:30

rdaneelolivaw írta:
2021.05.15. 10:20
keF1r írta:
2021.05.15. 06:59
Nos váratlanul nem ért a tény, hogy nem tudod értelmezni amit leirtam...
A fideszrajongás egyben az agy halálával is együtt jár...de ezt a részét most hagyjuk...
Ennyire hiányzik a poltopik? :)
Jesus

(Raadasul nem is igaz)

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2021.05.15. 13:44

Bandee írta:
2021.05.15. 13:30
rdaneelolivaw írta:
2021.05.15. 10:20


Ennyire hiányzik a poltopik? :)
Jesus

(Raadasul nem is igaz)
Már csak keveset kell kibirni...a Fudanon lesz marxizmus leninizmus tantárgy jól jön majd függetlenfideszes politikusként...
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2021.05.15. 22:41

keF1r írta:
2021.05.15. 06:59


Nos váratlanul nem ért a tény, hogy nem tudod értelmezni amit leirtam...
A fideszrajongás egyben az agy halálával is együtt jár...de ezt a részét most hagyjuk...

Egyszer volt hol nem volt egy olyan F1 ahol nem cseréltek gumit, és nem tankoltak és a box-ból sem telemetriázták szarrá az autó és a versenyző minden mozdulatát... akkor te még jóeséllyel apáddal sem jártál egy gatyában, hanem csak egy távoli ködös jövőbe vesző pajzán gondolat lehettél...
Akkoriban éppen ha akart valaki próbálhatta beosztani a gumijait a futamra /ennyi lehetett volna a taktika /de többnyire nem volt jellemző mert a gumik végigbirták a futamot...a boxban pedig nem hyperagyak és számítógépek döntöttek mindenről hanem kb. golyós számologépeken mérték az eltelt körök számát.
Azt is F1-nek hivták csak te sajnos nem ismerhetted. Akkor sem 15 autó küzdött az első helyért, de semmivel sem voltak kevésbé izgalmasak a futamok mint most, mikor 300 ember munkája kell egy szaros hétvégén is egy csapatnál, hogy körbemenjen 60-70X egy pályán miközben a pilota segglyukának a hőmérsékletét is monitorizálják.

szóval kicsit kevesebbet és kevésbé habzó szájjal gondolj magadról ha az F1 rajongásról beszélünk
Ha meg nem érted a fentebbi hozzászólásaimat...az a te bajod
A habzó szájjal megnyilvánulás az leginkább a Te reszortod, még akkor is ha próbálod intellektuális köntösbe bújtatni az irományod.
A politikát meg kérlek, legalább az F1-es témákból hagyd ki ha lehet. Köszönjük!
A mondandód F1-gyel kapcsolatos részéhez pedig csak ennyit:
Találd fel az időgépet baszki, és utazz vissza a kőkorba! Az a neked való, az alapján amit írsz.
"Mert régen minden jobb vóóót..." Brühühü! (:e

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2021.05.15. 23:57

keF1r írta:
2021.05.15. 06:59
Krisztián írta:
2021.05.14. 11:47


(:u (:u (:u (:u (:u (:u (:u (:u (:u (:u (:u (:u (:u

erre nem tudok mit mondani...
tehát Hamilton akkora balfasz, hogy fogalma sincs, mikor tud előzni és mikor nem...

a taktika meg mindig is része volt az autóversenyeknek, akkor is része lenne, ha nem lenne kerékcsere, mert a gumik kopnak és akinek több marad a futam végére, az előnyben lesz... de ezt pont egy forma-1 rajongónak kell magyarázni??
Nos váratlanul nem ért a tény, hogy nem tudod értelmezni amit leirtam...
A fideszrajongás egyben az agy halálával is együtt jár...de ezt a részét most hagyjuk...

Egyszer volt hol nem volt egy olyan F1 ahol nem cseréltek gumit, és nem tankoltak és a box-ból sem telemetriázták szarrá az autó és a versenyző minden mozdulatát... akkor te még jóeséllyel apáddal sem jártál egy gatyában, hanem csak egy távoli ködös jövőbe vesző pajzán gondolat lehettél...
Akkoriban éppen ha akart valaki próbálhatta beosztani a gumijait a futamra /ennyi lehetett volna a taktika /de többnyire nem volt jellemző mert a gumik végigbirták a futamot...a boxban pedig nem hyperagyak és számítógépek döntöttek mindenről hanem kb. golyós számologépeken mérték az eltelt körök számát.
Azt is F1-nek hivták csak te sajnos nem ismerhetted. Akkor sem 15 autó küzdött az első helyért, de semmivel sem voltak kevésbé izgalmasak a futamok mint most, mikor 300 ember munkája kell egy szaros hétvégén is egy csapatnál, hogy körbemenjen 60-70X egy pályán miközben a pilota segglyukának a hőmérsékletét is monitorizálják.

szóval kicsit kevesebbet és kevésbé habzó szájjal gondolj magadról ha az F1 rajongásról beszélünk
Ha meg nem érted a fentebbi hozzászólásaimat...az a te bajod
asszem Vollebak idézett itt egyszer egy versenyzői nyilatkozatot 1973-ból, ami kb. arról szólt, hogy sokkal jobban kell vigyázni a gumikra, mint néhány évvel korábban, mert egyszerűen nem bírják végig
a gumikezelés, mint olyan, mindig is része volt az autósportnak, legfeljebb nem volt róla 600 féle adat, meg nem a másnapi címlapon volt kint, hanem csak a mélyebb elemzésekben volt szó róla
de úgy látom itt van Volle, szóval kérdezném tőled hogy volt ilyen kommented vagy én emlékszem rosszul?
abban biztos vagyok, hogy olvastam ilyet, csak nem biztos, hogy pont itt és pont tőled

amúgy meg ha már taktika
a 80-as évek elején a Brabham azzal nyert 2 vb címet, hogy visszahozták a tankolást
1990-ben a tökesélytelen Leyton House majdnem futamot nyert, mert a 40 fokos hőségben nem álltak ki kereket cserélni (végül műszaki hiba miatt lett Capelli "csak" második, Gugelmin meg kiesett)

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2021.05.16. 07:46

Krisztián írta:
2021.05.15. 23:57
keF1r írta:
2021.05.15. 06:59


Nos váratlanul nem ért a tény, hogy nem tudod értelmezni amit leirtam...
A fideszrajongás egyben az agy halálával is együtt jár...de ezt a részét most hagyjuk...

Egyszer volt hol nem volt egy olyan F1 ahol nem cseréltek gumit, és nem tankoltak és a box-ból sem telemetriázták szarrá az autó és a versenyző minden mozdulatát... akkor te még jóeséllyel apáddal sem jártál egy gatyában, hanem csak egy távoli ködös jövőbe vesző pajzán gondolat lehettél...
Akkoriban éppen ha akart valaki próbálhatta beosztani a gumijait a futamra /ennyi lehetett volna a taktika /de többnyire nem volt jellemző mert a gumik végigbirták a futamot...a boxban pedig nem hyperagyak és számítógépek döntöttek mindenről hanem kb. golyós számologépeken mérték az eltelt körök számát.
Azt is F1-nek hivták csak te sajnos nem ismerhetted. Akkor sem 15 autó küzdött az első helyért, de semmivel sem voltak kevésbé izgalmasak a futamok mint most, mikor 300 ember munkája kell egy szaros hétvégén is egy csapatnál, hogy körbemenjen 60-70X egy pályán miközben a pilota segglyukának a hőmérsékletét is monitorizálják.

szóval kicsit kevesebbet és kevésbé habzó szájjal gondolj magadról ha az F1 rajongásról beszélünk
Ha meg nem érted a fentebbi hozzászólásaimat...az a te bajod
asszem Vollebak idézett itt egyszer egy versenyzői nyilatkozatot 1973-ból, ami kb. arról szólt, hogy sokkal jobban kell vigyázni a gumikra, mint néhány évvel korábban, mert egyszerűen nem bírják végig
a gumikezelés, mint olyan, mindig is része volt az autósportnak, legfeljebb nem volt róla 600 féle adat, meg nem a másnapi címlapon volt kint, hanem csak a mélyebb elemzésekben volt szó róla
de úgy látom itt van Volle, szóval kérdezném tőled hogy volt ilyen kommented vagy én emlékszem rosszul?
abban biztos vagyok, hogy olvastam ilyet, csak nem biztos, hogy pont itt és pont tőled

amúgy meg ha már taktika
a 80-as évek elején a Brabham azzal nyert 2 vb címet, hogy visszahozták a tankolást
1990-ben a tökesélytelen Leyton House majdnem futamot nyert, mert a 40 fokos hőségben nem álltak ki kereket cserélni (végül műszaki hiba miatt lett Capelli "csak" második, Gugelmin meg kiesett)
Adok egy jó tanácsot...
ne példálózz olyannal amit nem láttál, éltél meg saját szemeddel látva...főleg ne olyannak aki viszont látta...

Az amit te taktikának gondolsz a régi időkből, az ökörsztón és bandájának kétségbeesett kisérlete, hogy az üzlet jól teljesitsen és fialjon továbbra is...mert ha a leggyorsabb autó egy gumin tankolás nélkül végigmegy akkor nem lesz verseny és egy csapat vagy versenyző szarrá nyeri magát...lásd McLaren Honda stb...
Ekkor jött a tankolás a gumicsere stb... büntetések ha ebből meg abból nem annyit használtál fel...mind a mezőny megkeverésének és a versenyek izgalmát fokozó látványelemnek szánták...
fejlesztések korlátozása befagyasztása adott erőviszonyok mellett...ugyan már...ennek köszönhető, hogy 7 éve fekakirályt és aktuális szolgáit nézhetjük a pódiumon... ennek a sportnak a lételeme lenne a folyamatos szabad fejlesztés ...akinek nincs pénze rá annak hessss picsába...
Manapság egy autóverseny arról szól, hogy hogyan spórolsz a gumival, motorral, váltóval + az üzemanyaggal...akinek ez autóverseny...az egy balfasz szerintem

na zárjuk le nincs erre időm tovább
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2021.05.16. 09:57

keF1r írta:
2021.05.16. 07:46
Krisztián írta:
2021.05.15. 23:57


asszem Vollebak idézett itt egyszer egy versenyzői nyilatkozatot 1973-ból, ami kb. arról szólt, hogy sokkal jobban kell vigyázni a gumikra, mint néhány évvel korábban, mert egyszerűen nem bírják végig
a gumikezelés, mint olyan, mindig is része volt az autósportnak, legfeljebb nem volt róla 600 féle adat, meg nem a másnapi címlapon volt kint, hanem csak a mélyebb elemzésekben volt szó róla
de úgy látom itt van Volle, szóval kérdezném tőled hogy volt ilyen kommented vagy én emlékszem rosszul?
abban biztos vagyok, hogy olvastam ilyet, csak nem biztos, hogy pont itt és pont tőled

amúgy meg ha már taktika
a 80-as évek elején a Brabham azzal nyert 2 vb címet, hogy visszahozták a tankolást
1990-ben a tökesélytelen Leyton House majdnem futamot nyert, mert a 40 fokos hőségben nem álltak ki kereket cserélni (végül műszaki hiba miatt lett Capelli "csak" második, Gugelmin meg kiesett)
Adok egy jó tanácsot...
ne példálózz olyannal amit nem láttál, éltél meg saját szemeddel látva...főleg ne olyannak aki viszont látta...

Az amit te taktikának gondolsz a régi időkből, az ökörsztón és bandájának kétségbeesett kisérlete, hogy az üzlet jól teljesitsen és fialjon továbbra is...mert ha a leggyorsabb autó egy gumin tankolás nélkül végigmegy akkor nem lesz verseny és egy csapat vagy versenyző szarrá nyeri magát...lásd McLaren Honda stb...
Ekkor jött a tankolás a gumicsere stb... büntetések ha ebből meg abból nem annyit használtál fel...mind a mezőny megkeverésének és a versenyek izgalmát fokozó látványelemnek szánták...
fejlesztések korlátozása befagyasztása adott erőviszonyok mellett...ugyan már...ennek köszönhető, hogy 7 éve fekakirályt és aktuális szolgáit nézhetjük a pódiumon... ennek a sportnak a lételeme lenne a folyamatos szabad fejlesztés ...akinek nincs pénze rá annak hessss picsába...
Manapság egy autóverseny arról szól, hogy hogyan spórolsz a gumival, motorral, váltóval + az üzemanyaggal...akinek ez autóverseny...az egy balfasz szerintem

na zárjuk le nincs erre időm tovább
Menekülsz? 😃

Avatar
vollebak
Főnök!
Hozzászólások: 6490
Csatlakozott: 2014.01.26. 14:12
Mi vagy?: ringy-rongy

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: vollebak » 2021.05.18. 10:13

Krisztián írta:
2021.05.15. 23:57
asszem Vollebak idézett itt egyszer egy versenyzői nyilatkozatot 1973-ból, ami kb. arról szólt, hogy sokkal jobban kell vigyázni a gumikra, mint néhány évvel korábban, mert egyszerűen nem bírják végig
a gumikezelés, mint olyan, mindig is része volt az autósportnak, legfeljebb nem volt róla 600 féle adat, meg nem a másnapi címlapon volt kint, hanem csak a mélyebb elemzésekben volt szó róla
de úgy látom itt van Volle, szóval kérdezném tőled hogy volt ilyen kommented vagy én emlékszem rosszul?
abban biztos vagyok, hogy olvastam ilyet, csak nem biztos, hogy pont itt és pont tőled

amúgy meg ha már taktika
a 80-as évek elején a Brabham azzal nyert 2 vb címet, hogy visszahozták a tankolást
1990-ben a tökesélytelen Leyton House majdnem futamot nyert, mert a 40 fokos hőségben nem álltak ki kereket cserélni (végül műszaki hiba miatt lett Capelli "csak" második, Gugelmin meg kiesett)
Szerintem nem tőlem láttad, nem rémlik, hogy írtam volna. Aztán persze lehet :D

Ami viszont biztos, az az, hogy egyetértek veled. Amit egészen biztosan már említettem itt a fórumon, az a Weekend of a Champion film, amit Polanski forgatott Stewarttal az 1971-es Monacói Nagydíj hétvégéjén (zseniális film, már csak a korrajz miatt is - annyi egy négyzetméterre eső barkót még Beatles-koncerten sem látott a világ :D). Abban Stewart részletesen beszélt arról, hogy a verseny teljes során menedzselni kell a kocsi erőtartalékait, és az autó, amivel elrajtolsz, köszönőviszonyban sincs azzal az autóval, ami átszeli a célvonalat. A fékek kopnak, a futófelület kopik, a balansz folyamatosan változik. Stewart, ha jól emlékszem, még futamon belül is lebontja, hogy az első harmadban ez történik, a második harmadban az, a harmadik harmadban meg amaz, ezért így és úgy kell módosítani a vezetésen.

Vagyis az, amit sok fészbúkos meg jútyúbos fotelszakértő visszasír, hogy bezzeg ekkor meg akkor lehetett végig tökig nyomni, az volt az igazi F1 - sosem létezett. Ezeket a kocsikat mindig egyetlen futamtávra tervezték - talán Colin Chapman mondta, hogy ha egy verseny 300 km, és a kocsi 301 km után darabjaira esik = jó autó, mert ellátta a rendeltetését. Volt idő, amikor a keményebb keverékek tovább bírták, persze, emlékszünk erre, de ha nem a kerekek, akkor a váltó, ha nem a kerekek és a váltó, akkor a motor, ha nem a kerekek, a váltó vagy a motor, akkor meg a fékek vagy a benzin miatt nem volt olyan soha az F1 történetében, hogy ki lehetett nyomni a vas szemét, csak bírd jobb lábbal. Részben ezért is volt akkora truváj, amikor Schumi megcsinálta azt a csodaetapot 1998-ban a Hungaroringen (ott voltam a helyszínen, felejthetetlen emlék az a hangulat). Egyszerűen vannak szakaszok, amikor nyomni lehet/kell, és vannak, amikor nem, és ez mindig így volt. Schumi 1998-ban azon a bizonyos futamon konkrétan 19 időmérős kört csinált egyhuzamban, ami nem csak a versenyzői teljesítmény miatt volt rendhagyó, hanem azért is, mert ezek az autók egyszerűen nem erre, nem ilyen „folyamatosan intenzív használatra” vannak kitalálva.
TÖKÉLETES INTÉZKEDÉS. – Dani, 2022. július 11.

Avatar
keF1r
Formula1 pilóta
Hozzászólások: 3295
Csatlakozott: 2014.01.01. 11:43
Mi vagy?: GYÚÚÚÚÚCSÁÁÁÁNY

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: keF1r » 2021.05.18. 14:24

vollebak írta:
2021.05.18. 10:13
Krisztián írta:
2021.05.15. 23:57
asszem Vollebak idézett itt egyszer egy versenyzői nyilatkozatot 1973-ból, ami kb. arról szólt, hogy sokkal jobban kell vigyázni a gumikra, mint néhány évvel korábban, mert egyszerűen nem bírják végig
a gumikezelés, mint olyan, mindig is része volt az autósportnak, legfeljebb nem volt róla 600 féle adat, meg nem a másnapi címlapon volt kint, hanem csak a mélyebb elemzésekben volt szó róla
de úgy látom itt van Volle, szóval kérdezném tőled hogy volt ilyen kommented vagy én emlékszem rosszul?
abban biztos vagyok, hogy olvastam ilyet, csak nem biztos, hogy pont itt és pont tőled

amúgy meg ha már taktika
a 80-as évek elején a Brabham azzal nyert 2 vb címet, hogy visszahozták a tankolást
1990-ben a tökesélytelen Leyton House majdnem futamot nyert, mert a 40 fokos hőségben nem álltak ki kereket cserélni (végül műszaki hiba miatt lett Capelli "csak" második, Gugelmin meg kiesett)
Szerintem nem tőlem láttad, nem rémlik, hogy írtam volna. Aztán persze lehet :D

Ami viszont biztos, az az, hogy egyetértek veled. Amit egészen biztosan már említettem itt a fórumon, az a Weekend of a Champion film, amit Polanski forgatott Stewarttal az 1971-es Monacói Nagydíj hétvégéjén (zseniális film, már csak a korrajz miatt is - annyi egy négyzetméterre eső barkót még Beatles-koncerten sem látott a világ :D). Abban Stewart részletesen beszélt arról, hogy a verseny teljes során menedzselni kell a kocsi erőtartalékait, és az autó, amivel elrajtolsz, köszönőviszonyban sincs azzal az autóval, ami átszeli a célvonalat. A fékek kopnak, a futófelület kopik, a balansz folyamatosan változik. Stewart, ha jól emlékszem, még futamon belül is lebontja, hogy az első harmadban ez történik, a második harmadban az, a harmadik harmadban meg amaz, ezért így és úgy kell módosítani a vezetésen.

Vagyis az, amit sok fészbúkos meg jútyúbos fotelszakértő visszasír, hogy bezzeg ekkor meg akkor lehetett végig tökig nyomni, az volt az igazi F1 - sosem létezett. Ezeket a kocsikat mindig egyetlen futamtávra tervezték - talán Colin Chapman mondta, hogy ha egy verseny 300 km, és a kocsi 301 km után darabjaira esik = jó autó, mert ellátta a rendeltetését. Volt idő, amikor a keményebb keverékek tovább bírták, persze, emlékszünk erre, de ha nem a kerekek, akkor a váltó, ha nem a kerekek és a váltó, akkor a motor, ha nem a kerekek, a váltó vagy a motor, akkor meg a fékek vagy a benzin miatt nem volt olyan soha az F1 történetében, hogy ki lehetett nyomni a vas szemét, csak bírd jobb lábbal. Részben ezért is volt akkora truváj, amikor Schumi megcsinálta azt a csodaetapot 1998-ban a Hungaroringen (ott voltam a helyszínen, felejthetetlen emlék az a hangulat). Egyszerűen vannak szakaszok, amikor nyomni lehet/kell, és vannak, amikor nem, és ez mindig így volt. Schumi 1998-ban azon a bizonyos futamon konkrétan 19 időmérős kört csinált egyhuzamban, ami nem csak a versenyzői teljesítmény miatt volt rendhagyó, hanem azért is, mert ezek az autók egyszerűen nem erre, nem ilyen „folyamatosan intenzív használatra” vannak kitalálva.
Nem azt nevezzük taktikázásnak, hogy beosztjuk az autót, meg alkalmazkodunk a verseny alatti kopásokhoz és elhasználódásokhoz...amit te a korábbi F1-re irsz.
Én bizony nem láttam sem Prostot sem Sennát spórolni pl. a McLaren hondával...és simán végigmentek a futamokon...ha jól emléxem a 16 futamból vagy 11-12-őn kettős győzelemmel... és az még a képernyőn keresztül is ugy nézett ki hogy kinyomták a szemét.
Fentebb nem erről ment a diskurzus...
De nem fogunk egyetérteni, mint ahogy abban sem, hogy teljesen felesleges egyéni VB cimet hirdetni miközben egy szolga támogat abban, hogy megnyerhesd azt... elenged ha úgy adódik feltart másokat ha kell...röhej. És ez minden szaros nyilatkozat ellenére előre leosztott egy csapaton belül.
Annyira mostanában azért nem unatkozom, hogy beleálljak olyan vitákba amiknek semmi de semmi értelmük. Ettől függetlenül, lehet hogy te tudod jól a dolgokat...én viszont így láttam őket és ezt szűrtem le a látottakból.
Egyiptomban macskához imádkoztak, Indiában a tehén szent, a fideszesnél meg egy dagadt tolvaj.
NÉHA FÉLREÉRTHETŐEN FOGALMAZOK...
viewtopic.php?f=12&t=89&p=139321&hilit= ... en#p139321

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2021.05.18. 16:39

Az egész beszélgetés onnan indult, hogy az is taktika, hogy hogyan osztod be a gumikat. Az elején nyomod ki a kocsi szemét, vagy a végén? Amiről te beszélsz, az csak a boxtaktika, ami csak egy része az összképnek.

Csapatutasítás: 1958-ban Hawthornt majdnem kizárták, mert a csapattársa, Phil Hill elengedte azért, hogy bajnok lehessen.

Gyenge csapattársak: 1972-ben Emerson Fittipaldi (az azévi bajnok) csapattársa, Dave Walker pontot sem szerzett. Ez azóta is példátlan, és akkor is az lenne; ha ma is az akkori pontrendszer lenne érvényben. Bottas hozzá képest szupersztár.

Avatar
bertone
Főnök!
Hozzászólások: 7032
Csatlakozott: 2015.02.05. 11:42
Mi vagy?: F1 függő - ja, nem.
Tartózkodási hely: Baja

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: bertone » 2021.05.18. 20:31

Krisztián írta:
2021.05.18. 16:39
Az egész beszélgetés onnan indult, hogy az is taktika, hogy hogyan osztod be a gumikat. Az elején nyomod ki a kocsi szemét, vagy a végén? Amiről te beszélsz, az csak a boxtaktika, ami csak egy része az összképnek.

Csapatutasítás: 1958-ban Hawthornt majdnem kizárták, mert a csapattársa, Phil Hill elengedte azért, hogy bajnok lehessen.

Gyenge csapattársak: 1972-ben Emerson Fittipaldi (az azévi bajnok) csapattársa, Dave Walker pontot sem szerzett. Ez azóta is példátlan, és akkor is az lenne; ha ma is az akkori pontrendszer lenne érvényben. Bottas hozzá képest szupersztár.
Tényleg csak egy kis magyarázat...
Fittipaldi 1970-ben kezdte a Forma 1-et a Lotusnál, abban az évben 10. lett a bajnokságban, majd 1971-ben, továbbra is a Lotusszal 6. Nem gondolom, hogy ezzel akkora ász lett, hogy 72-re maga választotta a csapattársát, vagy bárki ellen tiltakozhatott volna (főleg nem CC-nél).
Az apa férfi, a rezsi nő!

Avatar
KisVadász
AutoGP vezető
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.01.02. 17:51
Mi vagy?: Balázs

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: KisVadász » 2021.05.18. 22:49

bertone írta:
2021.05.18. 20:31


Tényleg csak egy kis magyarázat...
Fittipaldi 1970-ben kezdte a Forma 1-et a Lotusnál, abban az évben 10. lett a bajnokságban, majd 1971-ben, továbbra is a Lotusszal 6. Nem gondolom, hogy ezzel akkora ász lett, hogy 72-re maga választotta a csapattársát, vagy bárki ellen tiltakozhatott volna (főleg nem CC-nél).
Van olyan, aki választja a csapattársakat magának?

Krisztián
WSR pilóta
Hozzászólások: 2198
Csatlakozott: 2014.01.01. 13:47

Re: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021

Hozzászólás Szerző: Krisztián » 2021.05.19. 18:52

bertone írta:
2021.05.18. 20:31
Krisztián írta:
2021.05.18. 16:39
Az egész beszélgetés onnan indult, hogy az is taktika, hogy hogyan osztod be a gumikat. Az elején nyomod ki a kocsi szemét, vagy a végén? Amiről te beszélsz, az csak a boxtaktika, ami csak egy része az összképnek.

Csapatutasítás: 1958-ban Hawthornt majdnem kizárták, mert a csapattársa, Phil Hill elengedte azért, hogy bajnok lehessen.

Gyenge csapattársak: 1972-ben Emerson Fittipaldi (az azévi bajnok) csapattársa, Dave Walker pontot sem szerzett. Ez azóta is példátlan, és akkor is az lenne; ha ma is az akkori pontrendszer lenne érvényben. Bottas hozzá képest szupersztár.
Tényleg csak egy kis magyarázat...
Fittipaldi 1970-ben kezdte a Forma 1-et a Lotusnál, abban az évben 10. lett a bajnokságban, majd 1971-ben, továbbra is a Lotusszal 6. Nem gondolom, hogy ezzel akkora ász lett, hogy 72-re maga választotta a csapattársát, vagy bárki ellen tiltakozhatott volna (főleg nem CC-nél).
Én se gondolnám, hogy ő akarta volna Walkert, főleg hogy 1 évvel később megkapta magának Petersont. De a példa nem is annyira ennek szólt, hanem annak, hogy egyáltalán nem újkeletű dolog, hogy a vb-várományos pilóta mellé jóval gyengébb versenyzőt szerződtessenek... sőt, amióta összeadják a két versenyző pontszámát a konstruktőri vb-n (azaz 1979 óta), nem is igazán éri meg, pl. 1981-ben a Piquet-Rebaque páros bőven kevés volt Jones és Reutemann ellen, hiába lett Piquet az egyéni bajnok. 1972-ben is a Hulme-Revson páros (McLaren) nyerte volna a csapat vb-t, ha összeadják a pontokat és minden eredmény számít.
Szóval pont hogy a modern korra nem jellemzőek a jelentősen gyengébb csapattársak, 2000 óta összesen 3-szor fordult elő, hogy a bajnok csapattársa nem nyert futamot: 2001-ben Barrichello, 2013-ban Webber és 2018-ban Bottas. Nem az az újkeletű gondolat, hogy a második versenyző gyengébb képességű legyen, inkább az az újkeletű, hogy ne legyen sokkal gyengébb.

Lezárt