Nigel Hill írta: ↑2021.05.22. 19:15
vollebak írta: ↑2021.05.22. 16:45
Ami a legaggasztóbb, hogy Ricciardo azt mondta most, hogy amikor befejezte a körét, jónak, gyorsnak érezte, és a szó szoros értelmében ötlete sincs, mit kéne csinálnia. Nem egyszerűen egy rossz napot fogott ki, most már nem lehet kifogás - az ötödik versenyhétvége van, több ezer kilométert vezette már ugyanazt az autót, amivel Norris brillírozik. Iszonyú sok pénzt fizetett érte a csapat, egyelőre úgy tűnik, hogy teljesen feleslegesen. Lényegében nem tudni, hogy fog-e egyáltalán javulni a teljesítménye, met úgy van az F1-es versenynaptár legrövidebb pályáján összesen egy másodperc Lando és az ő legjobb köre között, hogy közben meg Dan jónak érzi a tempót a kocsival. Egyversenyzős csapat így a McLaren, így kifiléznek minket a Ferrarik.
Csalódott vagyok, mert jelen állás szerint Danen fog elmenni a konstruktőri harmadik hely.
Azt azért te sem gondolod hogy Ricsi ennyit tud.
A McLaren hagyományosan képtelen 2 különböző stílusú versenyzőre beállításokat szabni. Ha Daniel a körét jónak érezte, akkor a kocsija a lassú.
Szerintem pont az ellenkezőjét írtam
Azért keveslem a teljesítményt Riccitől, mert tudom, hogy nem ennyit tud csak. Éppen ez a bajom, hogy papíron a mezőny egyik legjobbja, nála több futamot az aktív versenyzők közül az „öregeken” (Kimi, Alonso, Vettel) kívül csak Verstappen és Bottas nyert. De ami még ennél is fontosabb, az az, hogy éppen azt nem hozza, amit annak idején még nehezítettebb formában oldott meg látványosan 2014-ben. Akkor egy hatalmas szabályváltozást követően az uralkodó bajnok uralkodó konstruktőri bajnokcsapatába igazolt, lényegében alig titkoltan szobapincsinek szánva. AZ RB10-ről kiderült az év közben, hogy jócskán esett a vezethetősége az RB9-hez képest (a tempójáról nem is beszélve), de Ricci mindennek ellenére agyonverte Vettelt már az első időmérőtől fogva. Az, hogy akkor valamivel több volt a tesztnap a szezon előtt, sem hozható már fel magyarázatként. Idén már többet vezette Ricci az idei McLarent, mint anno a Red Bullt a tesztek során. Pont ezért elégedetlen magával Ricciardo is, és pont ezért aggasztó, hogy ötlete sincs, hogy merre tovább. Senki sem azt várta tőle, hogy beül ebbe az autóba, és megváltja a világot, de Norris jelenleg teljesen magára maradt a Ferrarik ellen – ez már a másik véglet.
A beállításokkal kapcsolatos dolog pedig már minimum az elmúlt két év alapján sem igaz. Sainz és Norris nagyon közel voltak egymáshoz, főleg épp időmérőn. Azt pedig Seidl erősítette meg, hogy nagyon hasonlóan vezet Ricci és Norris. Ezt húzza alá az is, hogy bármikor ha panasza volt a két srácnak a kocsira, mindig ugyanazt mondták. Nem volt olyan, mint anno Hamilton és Button esetében 2012-ben mondjuk, hogy míg Hamilton tökéletesen érezte magát a kocsiban, Buttonnak hol az első, hol a hátsó tengely nem tapadt, és minden baja volt. Nézd meg, hogy jöttek ki az Antony Noghès-ből - direkt figyeltem, hogy fordulnak rá a célegyenesre. Norris hátsó tengelyét mintha az aszfalthoz heggesztették volna, Riccié pedig ide-oda mozgott. Ha ezek után ő azt mondja, hogy márpedig ő jónak érezte az idejét és a kocsit maga alatt, arra nem magyarázat, hogy elrontották a csapatnál a setupot.